بازدید 6846

تلاش چین و اروپا برای حفظ برجام

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن و بروکسل برای همکاری و ارتباطات خود را به منظور حفظ توافق هسته‌ای افزایش خواهند داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 20 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از سایت وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی خود با اشاره به سفر هیئت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به چین برای گفتگو درباره برجام گفت: معاونان سیاسی هیئت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در پکن به تبادل نظر در خصوص برجام پرداختند. خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری علیه ایران منجر تداوم تنش‌هایی شده که ممکن است به فروپاشی توافق منجر شوند.

وی افزود: چین و اروپا به عنوان دو نیروی عظیم چندجانبه‌گرایی توافق کردند که همکاری و ارتباطات خود را تقویت کنند و به توافقی که در نشست وزیران امور خارجه بر سر مسئله هسته‌ای در ماه سپتامبر حاصل شده بود، عمل و از اجرای کامل و موثر برجام اطمینان حاصل کنند.

این مقام ارشد چینی در ادامه اظهار کرد: دو طرف از تلاش‌ها بر‌ای میانجیگری دیپلماتیک حمایت می‌کنند و مایل هستد که از طریف گفتگو در نشست کمیسیون مشترک برجام، مسائل مرتبط به پایبندی هسته‌ای را رفع کنند. ما برای همکاری به منظور حفظ نظام بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای و حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه آماده هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان