بازدید 5999

حسّان دیّاب دولت جدید لبنان را تشکیل خواهد داد

نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در لبنان با بیان اینکه نخست‌وزیر مستقلی خواهدبود، از تسریع در روند انتخاب وزاری کابینه خود خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸ 20 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «حسّان دیّاب»، نخست‌وزیر جدید لبنان از تلاش‌های خود برای تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه دولت خود خبر داد.

دیاب دقایقی بعد از آنکه از سوی «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان مأمور تشکیل کابینه شد، طی نشست خبری با اصحاب رسانه، از عون و همه فراکسیون‌های پارلمانی که به وی اعتماد کرده و رأی دادند، تقدیر و تشکر کرد.

او با بیان اینکه در مأموریت خود برای تشکیل کابینه به همه دیدگاه‌ها و نظارت گوش خواهد داد، گفت که لبنانی‌ها به وحدت ملی‌ای نیاز دارند که فرآیند نجات کشور را پیش ببرد. دیاب از مردم لبنان خواست در این فرآیند شریک باشند و شرکت کنند.

نخست‌وزیر جدید لبنان گفت: «ما مستقل و فرد ویژه‌ای هستم و همه در دولت جدید حضور خواهند داشت».

حسان دیاب اوضاع لبنان را «خیلی دقیق» توصیف کرد و گفت که در این شرایط نیاز به این است که همه نیرو‌های سیاسی هم‌بستگی داشته باشند؛ چرا که به گفته وی لبنان با یک «بحران ملی» رو به رو است.

او قول داد که اجازه نخواهد داد اوضاع لبنان به قبل از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر؛ آغاز اعتراض‌ها در لبنان) برگردد و ساختن آینده جز با همراهی با مطالبان مردم این کشور میسر نیست.

حسان دیاب بعد از رایزنی‌های رئیس‌جمهور لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور، با ۶۹ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی را به دست آورد و مأمور تشکیل کابینه شد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر