بازدید 32946
هزار و هشتصد و شصت و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پیام اصلاح‌طلبانه به شورای نگهبان / واکنش کدخدایی به اظهارات مطهری / آشتیانی: اصولگرایان خود را از پیش برنده ندانند / روایت مصباحی‌مقدم از الگوی ۶۰ به ۴۰ در بستن لیست اصولگرایان / بابک زنجانی عفو می‌شود یا اعدام؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند عباس عبدی: مجبوریم پراید بخریم و در انتخابات شرکت کنیم / پیشنهاد جنجالی نماینده مجلس: دولت مواد مخدر عرضه کند! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 19 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جزئیات رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ابلاغ شد

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مراتب رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس که صلاحیت آن‌ها به تایید هیات‌های اجرایی نرسیده، از طریق ارسال نامه، تماس تلفنی و پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است. داوطلبان رد صلاحیت شده، می‌توانند تا اول دی ماه شکایات خود را به هیات نظارت استان تحویل دهند. /فارس

مجلس جای رفتار‌های شعاری و احساسی نیست

حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: وجود پول‌های کثیف، لابی گری‌ها و حزب‌بازی‌ها باعث شده مجلسی شکل بگیرد که در راس امور نیست و نیرو‌های ارزشی و متعهد از نهاد مهمی چون مجلس دور شده‌اند. مردم باید به افرادی که تدین، تخصص و تجربه دارند، رأی بدهند، افرادی که مطمئن باشند در چهار سال دوره نمایندگی پیگیر مطالبات و خواسته‌های آن‌ها در نهاد قانونگذاری هستند. پارلمان مهم‌ترین نهاد برای نظارت بر دولت است و افراد پخته را می‌طلبد نه افرادی احساسی و شعاری را. شورای نگهبان باید نظارت استصوابی خود را محکم‌تر کرده و سوابق افراد را دقیق‌تر بررسی کند.

بابک زنجانی عفو می‌شود یا اعدام؟

در میان مسئولان قضائی در رابطه با اجرای حکم اعدام بابک زنجانی اختلاف‌نظر وجود دارد و برخی وعده عفو او را در صورت بازگشت اموال مطرح می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند حکم او قطعی است و باید اعدام اجرا شود. از یک‌سو معاون فرهنگی قوه قضائیه ایران اعلام کرده است که بابک زنجانی پس از بازگرداندن بدهی خود به دولت اعدام خواهد شد، اما بخشی از این اموال در خارج از کشور است و این قوه به آن دسترسی ندارد.
 
از سوی دیگر، اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید: در مورد حکم اعدام در رأی آمده که اگر اموال برگشت، دادگاه، تجدیدنظر کند. تا امروز بخش قابل‌توجهی از اموال در داخل برگشته و برای اموال خارج از کشور در تلاش هستیم. یکی از نکات مهم در پرونده او، قرار گرفتن نامش در لیست تحریم‌های بین‌المللی است. اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۱۲ نام بابک زنجانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. به گفته یکی از دستیاران زنجانی، زنجانی خودخواسته به تحریم‌های اروپا و آمریکا و بلوکه‌شدن پول‌هایش تن داد تا بهانه‌ای برای بازنگرداندن پول‌ها به ایران داشته باشد. /شرق

روایت مصباحی‌مقدم از الگوی ۶۰ به ۴۰ در بستن لیست اصولگرایان

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفت: خبر‌هایی که دوستان داده‌اند، دو نشست با اعضای جبهه پایداری -که هر کدام سه ساعت بوده است- داشته‌ و گفته‌اند به یکدیگر نزدیک شده‌ایم. هنوز خبر نهایی که از اینکه جبهه پایداری به ائتلاف پیوسته باشد، نیست. وی در پاسخ به این سوال که هنوز بزرگترین دغدغه اصولگرایان جبهه پایداری است، گفت: تاکنون بله. لیست اصولگرایان بر اساس نظرسنجی بسته می‌شود، نه سهم خواهی احزاب. یک مجموعه‌ای شامل احزاب و گرو‌های فعال محلات -مانند تهران- یک اجتماع عظیمی داشته باشند و در آن اجتماع، اسامی کسانی که متقاضی حضور در لیست تهران هستند به آن‌ها داده شود، ملاک‌ها هم برای ترجیح و احراز شایستگی‌ها داده شود و بر اساس معیار‌ها نظر بدهند و سنجش این گونه انجام بشود. همه اصولگرایان متعهدند که سهم‌خواهی نداشته باشند. ظرفیتی که برای افراد شاخص در نظر گرفته شده، ۴۰ درصد از لیست است و ۶۰ درصد از لیست به زنان و جوانان اختصاص دارد.

گام پنجم برجامی عملیاتی می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپا اقدام خاص و موثری را در راستای حفظ برجام انجام نمی‌دهد و احتمالا گام پنجم کاهش تعهدات برجامی برداشته خواهد شد. گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای چهارم آبان با دستور رئیس‌جمهور عملیاتی شد و طبق ضرب‌الاجل دو ماهه ایران، در صورت عدم تحقق وعده‌های کشور‌های اروپایی، گام بعدی کاهش تعهدات اواسط دی ماه برداشته خواهد شد./ مهر
 
پاسخ مطهری به سخنگوی شورای نگهبان: در توییت کردن عجله نکنید

علی مطهری در توییت خود به سخنگوی شورای نگهبان که او را متهم به دروغگویی کرده بود نوشت؛
جناب کدخدایی
سلام
حرف من این بود که افراد مرتبط با شورای نگهبان به نماینده می‌گویند امضایت را پس بگیر، و نماینده این طور برداشت می‌کند که اگر پس نگیرد ممکن است رد صلاحیت شود. در توییت کردن عجله نکنید.

رحیم پور ازغدی: در غرب با انسان‌ها از حیوانات بدتر رفتار می‌کردند

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در غرب با انسان‌ها از حیوانات بدتر رفتار می‌کردند و مسلمانان با حیوانات بهتر از یک برده در آن مناطق رفتار می‌کردند، صنعت کشاورزی ما در گذشته بسیار پیشرفته بود و غربی‌ها با برقراری ارتباط با ما توانستند در این حوزه موفق شوند، محصولات مسلمانان بهتر از محصولات اروپایی‌ها بود. وی خاطرنشان کرد: در اسپانیا با گاو کار می‌کردند، اما بعد‌ها توسط ایرانیان به این نتیجه پی بردند که اسب‌ها انرژی و سرعت بهتری دارند، مسلمانان نژاد اسب‌های اسپانیایی، عربی و اروپایی را آزمایش می‌کردند، از اختلاط آن‌ها اسب‌هایی به وجود می‌آمدند که سرعت فوق‌العاده‌ای داشتند. رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: غربی‌ها با توت فرنگی، زنجبیل و نظایر این میوه‌ها آشنایی نداشتند و ایرانیان آن‌ها را کشف کردند، شتر، کانگورو و نظایر آن‌ها نیز از حیواناتی بود که ایرانیان آن‌ها را معرفی کردند و بعد‌ها غربی‌ها با جا افتادن این موارد برای آن‌ها نام گذاشتند.

علت اختلال در اینترنت مشخص شد

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتر خود از علت قطعی اینترنت نوشت و اعلام کرد این مشکل در حال برطرف شدن است. سجاد بنابی در توییتر خود نوشت: ساعت ١١:١۵، ششصد و پنجاه گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیر‌ها در بخش اروپایی قطع شده است. وی افزود: اکثر کاربران کشور‌های همسایه هم این مشکل را دارند. همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستند. پایان قطعی را اطلاع رسانی می‌کنیم.

وزیر علوم: احکام دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های ۹۶ متوقف شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازداشت چند تن از دانشجویان در جریان ناآرامی‌های دی ماه ۹۶، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته هشت تن از این دانشجویان عفو و اجرای احکام مابقی آن‌ها متوقف شده‌ است. منصور غلامی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار امیدواری کرد، این فرایند به سمتی برود که هیچ حکمی در این زمینه اجرا نشود. وی با اشاره به نامه چند تن از دانشجویان درباره احکام صادره برای فعالان دانشجویی، اظهار داشت: آنچه به عنوان حکم قضایی در این نامه مطرح شده، نتیجه مجموع احکام اولیه صادر شده برای چند دانشجو است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بیان مجموع آرا بدین گونه نوعی تبلیغ منفی و شلوغ کردن فضاست که باید از آن دوری کرد.
 
آشتیانی: اصولگرایان خود را از پیش برنده ندانند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نیرو‌های انقلاب نباید خود را از پیش برنده بدانند و این اطمینان را داشته باشند که اصلاح‌طلبان در هر شرایطی نمی‌توانند وارد مجلس شوند. مردم ایران غیرقابل پیش‌بینی هستند و ممکن است در شرایطی که نیرو‌های انقلاب نتوانند به یک لیست مشترک برسند، انتخاب دیگری داشته باشند.
 
آمریکا دو قاضی ایرانی را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی علیه دو قاضی ایران به بهانه‌های حقوق بشری وضع کرد. قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران و قاضی «ابوالقاسم صلواتی»، رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، دو قاضی ایرانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
 
تعبیر آشنا از سفر روحانی به ژاپن

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری سفر روحانی به شرق آسیا را «شکستن حصر ایران» دانست و از دلواپسی محفل نشینان از موفقیت سفر رییس جمهوری به مالزی و ژاپن، انتقاد کرد. «حسام الدین آشنا» که در سفر مالزی و ژاپن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را همراهی می‌کند، همزمان با آغاز اجلاس سران کوالالامپور ٢٠١٩، در حساب توییتری خود نوشت: «سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی و ژاپن اقدامی ملی برای شکستن حصر ایران است. چرا محفل‌نشینان دلواپس موفقیت این سفر هستند؟»
 
اغتشاشات اخیر قطعا با برنامه ریزی انجام و از خارج از کشور هدایت می شد

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه میزان معتقد هستید اغتشاشات اخیر که فتنه ۹۸ نامیده شد، برنامه ریزی شده بوده است، اظهار داشت: هیچ تردیدی نیست که اغتشاشات اخیر برنامه ریزی شده بود و کاملا از خارج از کشور هدایت می‌شد و متاسفانه عواملی در داخل کشور برنامه‌های تدوین شده دشمن را اجرا کردند. وی افزود: دشمن دست بردار نیست، اما مردم صف خود را از اغتشاشگران با بصیرت جدا کردند، این حرکات برای مردم و مسئولان زحمت ایجاد کرد، اما امیدواریم با حضور مردم در صحنه، اجازه چنین حرکات مذبوحانه‌ای به دشمن داده نشود.
 
واکنش کدخدایی به اظهارات مطهری

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی است آشکار که از سوی یک نماینده مطرح شده است. عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی است آشکار که از سوی یک نماینده مطرح شده است. شورای نگهبان موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.» علی مطهری امروز در کنگره حزب همبستگی گفت: «نماینده می‌خواهد وزیر را استیضاح کند در این شرایط از جا‌های مختلف به نماینده فشار می‌آورند؛ حتی ،در یکی از استیضاح‌های اخیر امام جمعه یکی از شهر‌ها به مساله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند. حتی می‌گویند از شورای نگهبان با نماینده تماس می‌گیرند که نماینده امضای خود را پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید، رد صلاحیتت می‌کنیم!»
 
حاجی‌صادقی: سپاه منزلت خود را خرج جریان‌های سیاسی نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه شان و منزلت سپاه را فراتر از تمایل به احزاب و جریان‌های سیاسی و عدم ورود به مصادیق را بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: برای حضور پرشور و انتخاب آگاهانه مردم تلاش می‌کنیم، اما به هیچ عنوان وارد مصادیق نمی‌شویم.
 
محسن هاشمی: بخش انتخابی توسط بخش انتصابی مورد هجمه قرار می‌گیرد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این کشور مدام بخش انتخابی توسط بخش انتصابی مورد هجمه قرار می‌گیرد و این باعث شده که بعد از هر انتخابات القا کنند که گروه‌های انتخابی برای مردم کار نمی‌کنند؛ بنابراین بخش انتخابی نظام مظلوم است.
 
پیشنهاد جنجالی نماینده مجلس: دولت مواد مخدر عرضه کند!

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مورد «عرضه دولتی مواد مخدر» پیشنهاد داد و با واکنش تند برخی از صاحب نظران مواجه شد. پزشکیان که در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای درمان اختلالات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر سخن می‌گفت: با اشاره به تلاش‌های مجلس برای تغییر قوانین و سیاست‌های اعتیاد افزود: اگر دولت بتواند عرضه موادمخدر را بر عهده گیرد، اشخاص نیازمند به دارو را می‌توانیم به راحتی درمان کنیم. البته نائب رئیس مجلس این نکته را هم گفت که «هنوز این کار عملیاتی نشده است.» وی تصریح کرد: لایحه فقط نوشته شد و در مجلس ماند و پیگیری نشد تا بتوانیم تمام معتادان را تحت پوشش قرار دهیم و مواد را تحت نظر متخصص در اختیارشان قرار دهیم و بعد درمان کنیم. می‌توانیم وضعیت زندان‌ها را در زمینه اعتیاد و موادمخدر با در دست گرفتن بازار عرضه مواد بهبود بخشیم. بیش از ۷۵ درصد تریاک و مرفین دنیا را در کشورمان کشف می‌کنیم.
 
اظهارنظر نائب رئیس مجلس با واکنش سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت رو به رو شد. سرهنگ بخشنده اظهارات پزشکیان را نظر شخصی او دانست و گفت: پزشکیان باید در مورد اظهارات اخیرش پاسخ دهد. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه «در هیچ جای دنیا، دولت مواد مخدر عرضه نمی‌کند» افزود: در حال حاضر نیز همه جا مواد مخدر وجود دارد و اگر دولت هم مواد مخدر عرضه کند، واویلا می‌شود و شهروندان پاک نیز معتاد می‌شوند. سرهنگ بخشنده ادامه داد: اگر دولت مواد مخدر عرضه کند، امنیت، پلیس و قانون زیر سوال می‌رود. این مساله شدنی نیست و توزیع قانونی مواد مخدر تبعات منفی در جامعه خواهد داشت تصور کنید در محله شما، دولت مرکز فروش تریاک ایجاد کند. این مساله باعث اثر منفی در فرزندان شما نمی‌شود؟ مردم و محلات این مساله را قبول نمی‌کنند.
 
عباس عبدی: مجبوریم پراید بخریم و در انتخابات شرکت کنیم

یک فعال سیاسی رکن اصلی انتخابات را، انتخاب آزادانه دانست و گفت: همان‌طور که مجبوریم پراید بخریم و با آن به مسافرت برویم، مجبور هستیم در انتخابات پرایدی شرکت کنیم. عباس عبدی در ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی اظهار کرد: چندی پیش آقای رحیم‌پور ازغدی در مصاحبه‌ای در پاسخ به این‌که اگر جمهوری اسلامی را نخواهیم باید چه کنیم گفته در ساختار جمهوری اسلامی با مردم‌سالاری دینی ۱۰۰ راه برای اصلاح وجود دارد، ولی اگر این ساختار را نمی‌خواهیم انقلاب کنید و کشته دهید ما انقلاب کردیم و ۳۰۰ هزار شهید دادیم شما هم ۳۰۰۰ کشته دهید. اگر این حرف را یک نفر عادی زده بود اهمیت نداشت، ولی او کسی است که هر روز در رادیو و تلویزیون صحبت می‌کند، ولی این صحبت اخیر او بدترین نوع دفاع از نظام است. وی توضیح داد: این نظام نیازی ندارد که برای تغییرش کسی خون دهد این اتفاقاتی که پیش آمده هم برای تغییر نظام نبوده نظامی که کارآمدی نداشته باشد هر روز که بگذرد و سطح اقتصادی آن پایین آمده و ارتباط با مردم و تولید کم شود، دیگر احتیاجی ندارد کسی علیه‌اش قیام کند و کشته و شهید دهد بلکه رفتار‌های دیگری را انجام می‌دهد. نمونه آن حکومت شوروی است که بدون آنکه خونی ریخته شود به کلی تغییر کرد لذا اگر نظامی متکی به اکثریت رای و حمایت مردم باشد نیازی ندارد که کسی علیه‌اش انقلاب کرده یا مبارزه خونین انجام دهد.
 
مطهری: پیامی درباره عدم تایید صلاحیت به من نرسیده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: درباره عدم تایید صلاحیت خود اطلاعی ندارم و خبری هم در این مورد نشنیدم. علی مطهری نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به شایعه عدم احراز صلاحیت خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من در این باره اطلاعی ندارم و خبری هم در این مورد نشنیدم. او در پاسخ به اینکه آیا احتمال عدم تایید صلاحیت خود را می‌دهید، بیان کرد: نمی‌دانم و خیلی درباره آن فکر نکرده‌ام. عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به رایزنی نامزد‌های اصلاح طلب با شورای نگهبان آیا شما تاکنون با این شورا صحبتی در این باره داشته اید، گفت: من تاکنون رایزنی در این باره با شورای نگهبان نداشته ام و نیازی هم به رایزنی ندارم.
 
پیام اصلاح‌طلبانه به شورای نگهبان

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید درباره احتمالات مطرح پیرامون اینکه ممکن است به خاطر ردصلاحیت‌ها اصلاح طلبان مجبور شوند که لیستی ارائه ندهند، گفت: اگر در یک حوزه انتخابیه‌ای کاندیدا اصلاح‌طلب نداشته باشیم، ممکن است در آن حوزه انتخابیه کاندیدایی معرفی نکنیم و امیدوارم شورای نگهبان با سعه صدر بیشتری به بررسی صلاحیت‌ها بپردازد که ما دستمان برای لیست خالی نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۶۶
عفو بهتر از اعدام است البته به شرطی که اموال دزدیده شده برگشت داده شده و فرد واقعا از کرده خود پشیمان باشد. خدا عاقبت همه را بخیر کند. هیچوقت دوست ندارم جای او باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
00نفر 14000برای نمایندگی مجلس تایید شدند تا میزان مشارکت بالا رود ومثلا هر کاندید بتواند حداقل خویشاوندان نزدیک وهم ولایتی هایش را پای صندوق بیاورد.ولی این یک خیال خام است.
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
این عقیده و فکر خیلی هم خوبه اما اختلاس گران و قاچاقچیان مواد مخدر اهل توبه هستند؟؟؟؟؟
خلخالی اگر صد تا عیب داشت اما حسنش این بود که به اینگونه مجرمینی که اهل توبه و رد مال نیستند رحم نمیکرد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خلخالی تجربه و مدیریت و سواد سیاسی برخوردار نبود بلکه بیشتر حس انتقام‌جویی داشت چون قبل از انقلاب خودش هم زندانی کشیده بود
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
علت اصلی استیضاح ترامپ بخاطر این بود که مجلسی با قدرت حزبی و قدرت مردمی وجود دارد که رییس جمهور بخاطر تلفن به یک رییس جمهور دیگر برای تحقیقات در پرونده قصایی در کشور دیگر برای رقیب سیاسی .....که از نظر قانون امریکا جرم و سو استفاده از قدرت تعبیر میشود . بعد در ایران برای سو استفاده از قدرت بر عکس عمل میشود به نماینده مجلس فشار وارد میکنند که اگر امضای خودت را پس نگیری رد صلاحیت خواهی شد .
ازعدی داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه.فعلا که کسانی که از رسیدن به حقوق خود در کشورهای خود نا امید شدن صف کشیدن برای مهاجرت و پناهندگی به غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
.غرب تخصص قبول می کند وسرمایه.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ازغدی یک نگاهی به فیلم های اعتراضات قبل از انقلاب بنمایند که ۹۰ درصد مخالفت ها و اعتراصات و زندانی و گرفتاری و کشته ها از همه گروه ها و جریانات سیاسی بوده است . من فراموش نکردم . چون خودم در تطاهرات بودم . قرار بر اجرای عدالت . آزادی و دمکراسی بود .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
من مطمئن هستم عشق غرب واسه پولش نیست واسه چیز دیگش هست
عبدی جان ازغدی گناهی ندارد. اشکال از کسانیست که به او تریبون داده پس نمیگیرند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
آزموده را آزمودن خطا ست.در این 41 سال مردم عادی به یک تجربه گران سنگ بسیار با ارزش رسیدن البته به قیمتی گزاف و آن اینکه اصولگرایی واصلاح طلبی دوتیغه یک قیچی هستند
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
بر اورده کردن نیاز جنسی ین و سال وجود ندارد فقط والیدین وطیفه دارند مسیر را هدایت و هموار کنند
بخاری گرم است لاکن یخچال سرد است
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
یک کیلو موز 15000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
ولی یخچال ما این روزا گرمه. نمیدونم چشه، شده بخاری. یخچال هم یخچالای قدیم
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
لف لف
به نظر شما چه درخت مثمری برای شرایط بد آب و هوایی اهواز به غیر از خرما ، کنار و زیتون مناسب هست؟

من تا کنون انجیر، آواکادو، موز، مرکبات و انار رو امتحان کردم هیچکدومشون نتونستن گرمای جهنمی تابستون اهواز رو تحمل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
شجرة الزقوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
گویا دولت جناب تدبیر و امید برای شما درخت خربزه را تدبیر فرموده است، امید واریم این یکی جواب بدهد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
درختان بنه . کونار . کرات . کر . انجیر
طرح خوب را با بد مطرح کردن خراب نکنید.در هر محله نه جناب رییس پلیس !!! در اطراف شهر ها، در خارج شهر هم عرضه باشد هم محل مصرف.فعلا که علی رغم زحمات شما مواد به راحتی خرید یک سطل ماست در اختیار همه متقاضیان هست. فکر نکنم دولت اگر خارج شهر توزیع کند بیشتر از الان وفور و فراوانی و راحتی برای مصرف کننده باشد.حداقل دست قاچاقچی کوتاه میشود و اینهمه هزینه و شهید بابت ان نمیدهیم.
به نظرم سرعت اینترنت و کیفیت اون خیلی پایین اومده. ما این همه هزینه میکنیم چرا باید اینترنت رو با این کیفیت افتضاح بفروشن
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
باید ساختمان مجلس را بفروشند و عواید آن را تبدیل به نان کنند بین فقرا تقسیم کنند.
ناشناس
| Spain |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
از این ساختمان های که هیچ کارایی ندارند زیاد داریم .مثلا یکی از آنها ساختمان بلند مرتبه ای به نام بانک مرکزی و...
تابناک لطفا این پیام را منتشر کن چرا مسئولین آمار جانباختگان آبان را اعلام نمی کنند؟ مگر نمی گویند بعضی از آنها ارذل و اوباش و برخی بی گناه و شهید بوده اند؟ خوب اعلام آمار اراذل و اوباش که چیز بدی نیست همیشه اعلام شده آمار شهدا هم که اصلا باید منتشر بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
شما میتونین یه دلیل ذکر کنی که چرا اعلام بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
مسئولیت حقوق شهروندی عدالت پاسخگویی به مردم طبقه اجتماعی محرومی که همیشه حامی حکومت بوده روز جزا اسلام و دین و عقل و اجماع و کتاب ....به همه این دلایل حتی اگر بقیه موجود نباشد یکی هم کافی است برای اعلام این آمار
جواب آقای عبدی به رحیم پور کاملا درست است اتفاقا من هم خودم حرف های آقای ازغدی را آن موقع از صدا و سیما شنیدم به شوخی و جدی می گفت ما شهید دادیم حکومت را به دست آوردیم شما هم اگر می خواهید آن را از ما بگیرید باید کشته بدهید ایشان انگار نمی دادند همان 200 300 هزار شهید را همین مردم داده اند
پارسایی نماینده شیراز چرا رد صلاحیت شد؟انهم توسط هیئت اجرایی؟دفاع از حقوق مردم و زدن حرف حق باید باعث رد صلاحیت بشود یا لابیگری و زد و بند و نگهداری دلار در منزل؟ اینکه اگر کسی گفت اقایان مراقب باشید رد صلاحیتش میکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
به همان دلیل که رای مردم به روحانی وخاتمی را برنتافتند.
بسیار خسته و گرسنه ام
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
توتنها نیستی عزیزم.بعضی از هموطنان ما در این شب های سرد ویخبندان از سوز وسرما ونداشتن سرپناه می میرند ویخ می زنند ولی هیچ کجا اعلام نمی شودومثلا دلیل مرگ سکته یا اعتیاد ذکر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
درد تو درد سیریه. من درک میکنم خیلیا خسته و گرسنه هستن ولی شرط میبندم تو نه گشنته و خستته. اگه خسته و گشنه بودی حال و حوصله کامنت گذاشتن نداشتی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
افسرده شدم از بس اخبار دروغ و توهین به شعور مردم‌میشنوم . افسردگی گرفتم بخاطر اینکه قرار بود زندان خراب شود و مورچه ای حتی زیر پا کشته نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
ما هم سالهاست گرسنه و خسته ایم
پولهای برجامی که اوباما با هواپیما فرستاد ، پول حاصل از فروش نفت، پول حاصل از مالیات های سنگین و پول حاصل از فروش آب و برق، گاز کجا هزینه میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
چیز.چیز کن. فکری بحال ماکن
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
همچین میگی کجا هزینه میشه که انگار دولت اصلا حقوقی پرداخت نمی کنه به هیشکی و مملکت با باد هوا زنده هست.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
در دو شهر با فاصله ۴۰ کیلومتر دو سد ساخته شده و با این آب پشت سد به چند شهر آب شهری فرستاده میشود پرسشی که تو دهنم هست این هست که پول این آب پشت سد طی چهل سال کجا هزینه میشود . پول گاز و تلفن و برق و مالیات و عوارض جاده ای و صادرات پتروشیمی و ارزش افزوده . مخابرات با سه اپراتور ....... فروش خودرو . چوب جنگل . یعنی پس پول هست برای ایران نیست ؟ روستای ما ۳۸ سال پیش جاده زده شد ولی هنوز آسفالت نیست
دوست عزیزم دوبار مطلبی را فرستادم و منتشر نکردید. از این که منتشر نکردید یعنی مطلب رو گرفتید.منبعد ماهی یکبار داستان رو برای شما میفرستم و مطمئنم روزی انرا منتشر خواهید کرد
ترکیب حرف های پزشکیان و ازغدی چقدر تاسف بار است یعنی آن همه شهید دادیم که چهل سال بعد از انقلاب دولت بین مردم مواد مخدر توزیع کند؟
سبد بعدی مواد غذایی یک بسته تریاک هم روش
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
تریاک شاید ولی از غذا خبری نیست
به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از تصمیم قوا در چگونگی اصلاح قیمت بنزین و حوادث پس از آن اظهار کرد: ما نباید تحلیل غلط بکنیم و اتفاقات را به گردن سلطنت طلبان و منافقان بیندازیم هر چند که آن‌ها هم به موضوع ورود کردند اما طبق گفته نهادهای اطلاعاتی خودمان، این توده فقیر جامعه بود که به میدان آمد باید فکری به حال این قشر شود.
آقای رحیم پور ازغدی میگه در غرب با آدم ها بدتر از حیوان رفتار میکردند ولی مسلمانان با حیوانات بهتر از برده ها رفتار میکردند. من هرچی فکر کردم به نظرم چیزی غیر از این دستگیرم نشد که طبق گفته ازغدی هر دو گروه مثل هم رفتار میکردند!! آیا دوستان برداشت دیگری دارند؟
بابا همه دنیا رو ول کنید ازغدی را بچسبید. واقعا از افاضات او مغز آدم سوت می کشه .
انتخابات در ایران پرایدی که چه عرض کنم فرغونی هم نیست
ولی کانگورو رو خوب اومدی .حیف چنین دانشمندانی که دیر کشف میشن!!!!
:)
اصلاح طلبان مردم را از رای آوردن اصولگرایان می ترسانند تا نظر مردم را به خود جلب کنند.اینکه گفته شود«اصولگرایان خود را از پیش برنده ندانند»در همین راستاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
اصولگرایان همان اصلاح طلبان هستند که به دو تیم تقسیم شده اند
محفل نشینان چرا دلواپسن ؟ چون آنها تمام سعیشان را کردن تا برجام به فرجام نرسد و دولت روحانی زمین گیر شود و اکنون که اینگونه شده است و روحانی و دولتش منفور شده اند ( به خصوص بعد از ماجرای بنزین و آن حرفهای کذایی مثلا رییس جمهور !!!) اکنون کبکشان خروس می خواند اما به عنوان کسی که از درون مردم عادی و کوچه و بازار می نویسد به همه ی شما ها هشدار می دهم که با این تخریب یکدیگر و با این لج و لج بازی شما نه فقط رقیب خود را که سرمایه ی اجتماعی اعتماد به نظام را هدف قرار داده اید و از آن مهمتر هویت ایرانی به عنوان یک ملت را دارید نابود می کنید اگر خدای نکرده ده سال بعد ایران به شرایط عراق یا سوریه تبدیل شد بدانید که فقط توطئه آمریکا به تنهایی نبود که ما را به آن شرایط برد اعمال شما ها ( اعم از اصولگرا و اصلاح طلب )چون شتاب دهنده ای برای توطئه ی آمریکا بود. ای کاش همان سال 92 روحانی را هم تایید صلاحییت نمی کردید بهتر از این بود که اجازه دهید رییس جمهور شود و اکنون این حجم از تخریب !
فردوسی فرمود:

منی چون بپیوست با کردگار / شکست اندر آورد و برگشت کار

چه گفت آن سخن‌گوی با فر و هوش / چو خسرو شوی بندگی را بکوش

به یزدان هر آنکس که شد ناسپاس / به دلش اندر آید ز هر سو هراس

به جمشید بر تیره‌گون گشت روز / همی کاست آن فر گیتی‌فروز
به نقل از سایت آفتاب
مطهری:حتی از شورای نگهبان با نماینده تماس می گیرد که نماینده امضای خود را(درمورد استیضاح وزیر)پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید رد صلاحیتت می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
چه کار ژشتی انجام شده . واقعا اینو دیگر کجای دلمان بذاریم . دم‌مطهری و سلحشوری و صادقی گرم . با بودن این نمایندگان شجاع حقایق پشت پرده آشکار شد که گفتند مجلس و نمایندگان‌چرا چنین و چنان نمیکنند . در صودتی دولت و مجلس برای این بود که مردم‌مقصر شناخته شوند ولی دیگر رای نخواهم داد . کشور صعف ساختاری و نبود احزاب قوی و مردمی دارد
نماینده داشتیم تو مجلس شب خوابیدیم بیدار شدیم بنزین سه برابر شد مجلس سرای ملت ماست
در تکییت‌گردن عجله نکنید چون اگر خبر داشته باشی به نمایندگان‌گفتند باید امضایت را پس بگیری اگر نگیری .....
در غرب با حیوانات‌مثل گاو خوب برخورد نمیکردند بلکه از گاوها در شخم زدن زمین استفاده میکردند و بعدا ایرانیان به عربی ها یاد دادند بجای گاو از اسب که بدنی قوی تر دارد در کشاورزی استفاده کنند . ..‌‌......در غرب انسانها را بعد از تحقق دمکراسی مثل گاو برخورد نمیکنند اما چون انسان هست از امکامات اولیه شامل سلامت و بهداشت و تحصیل برخوردار میکنند چون انسان هست و دارای عقل و شعور هست سیاسی بودن را جرم نمیدانند انتقاد را جرم‌نمیدانند .
در جریانات سیاسی وارد نمیشویم . برای حضور پرشور مردم در انتخابات تلاش میکنیم ولی دخالتی در جریانات سیاسی موجود نداریم ......
با سخنان‌مطهری و نتیجه اینچنین هست که برای برون رفت مشکلات فعلی که منتخبین‌ملت کاره ای نیستند بهترین راه حل این هست که مجلس را تعطیل کنند و مجموعه فضای سبز و ساختمان‌مجلس را برای جایگاه اعتراضات مردم قرار دهند .
آقا پزشکان قبل از انقلاب بعضی از قهوه خانه ها تریاک کوپنی میدا تریاک کم نشده بود بلکه روز بروز زیادتر هم میشد لطفا جناب عا لی دولت را وادار به قاچاقچیکری نکنید این یک زره آبرویی هم که دارد .. با جدیت تمام با موادمخدر مباره شود وتمام مواد فروشها ومعتاد ها را گرفته ودریکجزیره دوافتاده نگهداری بشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
دولت قاچاقچی گری نمیکنه دست قاچاقچی رو کوتاه میکنه.نکنه شمام...بهر صورت الان ۴۰ ساله با اون روش رفتیم و بنده حاضرم با اقای رییس پلیس شرط بزارم هر جای ایران منو چشم بسته ببره ظرف بیست دقیقه با مواد برگردم.پس لطفا نگین روش فعلی موفق بوده.اون طرح جزیره هم که .....مثل سنگ بزرگ علامت نزدنه
ناشناس
| France |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
سنت قد نمی ده پس اظهار فضل نکن دولت تریاک را خودش تحویل می داد تا هم آمار داشته باشد و هم دست قاقاچیان را کوتاه کند و هم بتواند با برنامه ریزی
معتادان را کاهش دهد حالا دانشمند آمار معتادان را نسبت به آن زمان مقایسه کن ببین چند درضد رشد داشته اند
اقای عبدی مجبوریم پراید بخریم ولی در انتخابات شرکت نمیکنیم دیگه بسه چپ و راست هر دو یکی اند و مردم سرکارند
آقا به چه زبونی صحبت کنیم که شما متوجه بشوید اینقدر دم از لیست نزنید مردم مشکل با این گرانی ها باید پای صندوق اونایی هم که میان پای صندوق همه میدونند از چه طیفی هستند
کلا این مجلسیان ما تعطیل هستند
این طرج جدید برای معافیت از سربازی بدترین چیزیه که به عقل کسی میرسه واقعا می خواهید سربازی را بفروشید خوب بفروشید چرا تعطیلش کردید و این همه هزینه روی دست گذاشتید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار