بازدید 10489
موسوی‌لاری در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست در سراسر کشور مشکلی ندارند/ عملکرد شورای نگهبان و وزارت کشور، میزان حضور مردم پای صندوق رأی را مشخص می‌کند/ کارگزاران و اعتماد ملی، اختلافی با سایر اصلاح‌طلبان ندارند

به گفته وی، البته اختلاف سلیقه‌ها بین جریانات، گروه ها و احزاب سیاسی طبیعی است، چون وقتی می‌گوییم حزب کارگزاران یا حزب اعتماد ملی به معنای سخن گفتن از دو سلیقه حتی در دل اصلاح طلبی است؛ پس نباید این را به معنای افتراغ نگاه سیاسی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 19 December 2019

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ اختلاف نظری بین اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس وجود نداشته باشد و در نهایت این طیف سیاسی به یک لیست واحد انتخاباتی برسند، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای وابسته به عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی است.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالواحد موسوی لاری» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری با توجه به فضای سیاسی موجود در کشور، اظهار کرد: انتخابات و فضای انتخابات به عوامل متعددی بستگی دارد و بخش عمده آن به دستگاه‌های مسئول (هیات‌های اجرایی و نظارتی) یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان باز‌می گردد.

وی افزود: اینکه فضای سیاسی کشور انتخاباتی شود یا نشود، به عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی برمی‌گردد و اگر این نهاد خوب عمل کند، مردم اعتماد خواهند کرد و پای صندوق می‌آیند، اما اگر این نهادها رفتار یکجانبه‌ای داشته باشند و قبل از رای مردم، افرادی را از صحنه خارج کنند، طبیعی است که مردم رغبتی برای حضور در انتخابات نشان نخواهند داد.

اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست در سراسر کشور مشکلی ندارند/ عملکرد شورای نگهبان و وزارت کشور میزان حضور مردم پای صندوق رأی را مشخص می‌کند/ کارگزاران و اعتماد ملی اختلافی با سایر اصلاح‌طلبان ندارند

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این که روی سخنان شما درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب است، تصریح کرد: در رابطه با کاندیداها به خصوص اصلاح‌طلبان نیز اگر همین افرادی که در تهران و شهرستان‌ها برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند، تایید شوند، ما امکان ارائه لیست داریم. این در صورتی است که بسیاری چهره‌ها از حضور در انتخابات مجلس خودداری کردند.

وی با اشاره به اینکه دوستان خوبی از بدنه اصلاحات برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که شایستگی حضور در مجلس آینده را دارند، خاطرنشان کرد: بی گمان می‌توانیم از وجود این افراد برای ارائه لیست استفاده کنیم. از این روی، بنده دشواری پیش روی جریان اصلاحات برای تهیه یک لیست اصلاح‌طلبانه نمی‌بینم.

موسوی لاری اضافه کرد: هرچند ما دوست داشتیم شرایط به گونه ای باشد که در بین بسیاری از چهره‌های مطلوب جامعه این رغبت ایجاد شود و آنها نیز در صحنه حضور پیدا کنند، حالا این افراد نیامدند و این یک مساله است که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد. باید تاکید کنم که ما (اصلاح طلبان) در شرایط موجود هم از ارائه لیست ناامید نیستیم.

وی تاکید کرد: نوع رفتار متولیان امر بدون شک در روند انتخابات بسیار مهم است، تا فرصت برای کسانی که ثبت‌نام کردند به وجود بیاید و آنها در عرصه رقابت حاضر شوند. از این روی، اگر اجازه دهند ما از نظر بستن لیست و ارائه آن به مردم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این که آیا اصلاح‌طلبان با توجه به وجود اختلافات میان احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری یک لیست در کلانشهرهایی چون تهران ارائه خواهند داد یا ممکن است شاهد ارائه چند لیست با توجه به وجود برخی اختلافات باشیم، گفت: احزابی که نظریات و آرای متفاوتی دارند، همه عضو شورای عالی سیاستگذاری هستند و در این جبهه شکل گرفته حضور دارند.

به گفته وی، البته اختلاف سلیقه‌ها بین جریانات، گروه ها و احزاب سیاسی طبیعی است، چون وقتی می‌گوییم حزب کارگزاران یا حزب اعتماد ملی به معنای سخن گفتن از دو سلیقه حتی در دل اصلاح طلبی است؛ پس نباید این را به معنای افتراغ نگاه سیاسی ارزیابی کرد.

موسوی لاری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ اختلاف نظری بین اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نباشد و در نهایت این طیف سیاسی به یک لیست واحد انتخاباتی برسند، اظهار کرد: احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری متعهد هستند که به نظر جمع پایبند بمانند؛ از این روی، هرچه در جمع توافق شدند مورد تصویب اعضا خواهد بود و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۷
این اصلاح طلبها دوزاریشون کجه.

واقعا هنوز نفهمیدند که مردم چقدر از اینها بدشون میاد.

قول میدم اگه حتی محمد خاتمی رو هم تایید صلاحیت کنید ، باز هم میزان مشارکت پایین خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خیلی مطمئن نباش دوست انگلیسی عزیزم
مردم ما، مردم دقیقه 90 هستن... انتخابات چند دوره اخیر در کشور رو نگاه کنی متوجه می شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اصلاح طلبان هر وقت می بنند هوا پسه اول کاندیداهای اولیه خود را معرفی نمی کنند. بلکه می گذارند عده ای رد صلاحیت بشوند و بعد می گویند اونایی که توسط شورای نگهبان رد شده اند کاندیداهای اصلیشون بوده است
حقیقت اینه که اصلاح طلبان در درک درد اصلی مردم ناتوان هستند.
این دولت با نامحرم دانستن مردم مردم را به شدت عصبانی کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
به دلایلی امسال کمترین میزان مشارکت بعد از انقلاب خواهد بود و اصولگرایان تندرو برنده این حداقل مشارکت خواهند شد. ولی اگر در شرایط عادلانه و اینکه اصلاح طلبان در قدرت سهیم و تاثیر گذار شوند شک نکن هنوز هم اصلاح طلبان بالاترین پشتوانه مردمی را دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
مردم بدشون ميومد كه انتخابات تهران 30 بر صفر بازنده شديد ديگه .
نكته اخلاقي : ياد بگيريم فکر خود را به عنوان نظر مردم بيان نكنيم .
با تشكر
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
کلا شما هم خیلی دوزاریت کج تره ها! مردم اگه از اصلاح طلب ها خوشون نمیاد منظور این نیست که از اصولگراها خوششون میاد!!! یعنی کلا کسی انتخابات شرکت نمیکنه با این وضع گرونی ها و مسخره کردن مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
جناب موسوی لاری
دیگر ، آنچه باعث شلوغ شدن صندوقهای انتخاباتی میگردد ، در دستان شورای نگهبان و امثالهم نیست
و اکثریت مردم هستند که باید به این سیستم انتخابات اعتماد و امید داشته باشند
که دیگر ندارند ، لذا بهتر است تا عینک خوش بینی تان را عوض کنید
و رویاها و آرزوهای خود را به
تناسب ، واقعیات روزهای سخت مردم بشدت گرفتار و ناراضی و ناامید به روز آمد بفرمایید!؟
انتخابات سیری چنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سیری نیست... کیلیوئیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
چرا برخی خود را همه می پندارند؟!
مطمئن باشید مردم در انتخابات بازم شرکت می کنند.
من خودم یکیش!
اصلاح طلبان لیستشان تقریبا همان نماینده های سابق هست و باید باشد.
چون اتفاق خاصی نیافتاده است.
البته اگر نماینده های سابق کم کاری کردند اصلاح طلبان باید بابت آن از مردم پوزش بخواهند تا مردم به آنان اعتماد کنند
لااقل کلمه اصلاحطلبان را با عبارت دیگری عوض کنید شاید رای بیاورید

از این کلمه منفورتر نداریم مگر اصولگراها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
بهتر است منبعد به خودتان بگوئید
استمرار طلبان !؟
به هر صورت و وجه و شرایطی
؟؟؟
معنی واقعی کلمه اصلاحطلبان را فقط در اصلاح ریش و سیبیل اعضای این حزب دیدیم و بس .

هیچوقت اصلاحاتی در کار نخواهد بود
شما اصلاحطلبان و اصولگراها چی از جان ملت میخواهید که قصد بازنشستگی و کناره گیری ندارید ؟؟؟!!!!

کمی به بازنشستگی و خانواده هم فکر کنید . شاید کار زیاد برایتان مضر باشد .
آقایان اصلاحطلب چقدر دیگر می خواهید با مردم بازی کنید. شما که می گویید ما اختیاری نداریم پس چرا می خواهید نماینده شوید؟ خسته کردید مردم را. به پیشبینی من جناح به اصطلاح اصلاحطلب در این انتخابات چنان شکستی خواهد خورد که دیگر نتواند قد الم کند. اصلاحطلبان تا کنون ضربات جبرانناپذیری به کشور زده اند. چرا دیگر از رو نمی روید. یعنی کسی دیگر به اینها رأی می دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
اصلاح طلب
اصولگرا
دیگه ، تمومه ماجرا
و مردم را بیش از این بازی ندهید
چرا برنامه های تی وی برای آخر هفته و شب یلدا را نمیگذارید
افتراغ نیست مسلمون کاتب و تایپیست
افتراق از فرق است به معنای اختلاف و فاصله
افتراغ با غ از بوجود امدن فراغ و فرصت از مشغله است یا از ادامه ی حمل بدلیل وضع حمل مادر که میگویند فارغ شد
اما معیار ایمان و دین اسلام اعنقاد به عدالت اجتماعی است که هم توسط قشرهای مدعی اصول و هم مدعی اصلاح شکسته و دست تمام دست اندر کاران در دیگ سر باز بیت المال آلوده است
هردو ئ هرکس باید کارخانه ها و پتروشیمیها و بقیه ی زیر ساختها را که به بهانه ی خصوصی سازی اصل مادر قانون اساسی یعنی اصل 44 که میفرماید همه زیرساختها و صنایع مادر مال ملت و بیت المال است و حتی نمیتواند تعاونی بشود تا چه رسد به خصوصی هر کس انها را ضمیمه ی تملک خود کرده باید پس بدهد چه شخصیت حقیقی باشد چه حقوقی و شرکت چه بصورت فرادا بالا کشیده انذ چه بصورت اقشار و جمعی- اگر پس ندهند امام علی ع امام عدالت فرمود من عقارات (املاک) و اموال به امتیاز (رانت) داده شده ی دوره های قبل را پس میگیرم
کار از کار گذشت ...
جالبه که اینها هنوز فکر می کنند ملت رای میدن
لطفا یکیشون توضیح بدن اطلاح طلبان قراره چی رو اصلاح کنن؟این اسم از کجا اومده؟قراره قانون اساسی یا ساختار سیاسی رو عوض کنن؟اینکه نمیشه.پس حرف حسابشون چیه؟اینکه روسری ها یک سانتی متر برن عقب میشه اصلاحات؟
دیگه نمیشه مردم رو گول زد.اصلاح طلبی یک فریب بزرگه
این اصلاح چی ها که معلوم نیست چی رو اصلاح میخان بکنن .. هنوز تو رویای اینکه به مردم وعده سرخرمن ونشدنی بدن ومردم برن رای بدن ..هستن. انشالله مردم دیگ گول اصلاح و اصولی رو نمیخورن.. رای به چی بدیم وقتی اصل قدرت دراختیارمردم نیست؟
دوزاریشون نیافتاده موقعی که نمی‌دونندچیکار کنند همون کارهای قبلی را می‌کنند
احتمالاً برای جلب مشارکت مردم در انتخابات پیش رو‌ دیر به فکر افتاده اند. البته اگر در جناحی که برگزاری انتخابات حداقلی شرکت کنندگان به شرط پیروزی خودشان را مقبول میداند، اراده ای برای جلب مشارکت حداکثری مردم باشد. مردم آنقدر در انتخابات‌های گذشته همراهی کردند و نتیجه مطلوب نگرفتند که حالا نظرشان برگشته و قصد تنبیه گرفته اند. به نظر مردم خیلی دیر شده اقلاً ۴یا ۸ یا ۱۲ یا ۱۶ یا .... قبول بعضی برو بالاتر !!!
آقای لاری لطفا فرافکنی نکنید . عملکرد خود اصلاح طلبان باعث ریزش آرایشان شده نه شورای نگهبان .بهتر است به دفترت بروی و به کارهایت فکر کنی.
با توجه به وقایع اخیر و ناهنجاری در نحوه اعتراض و مدیریت اعتراض اجتماعی بهترین روش برای حصول نتیجه شرکت در انتخابات هرچند فرمایشی است
مردم ما باید متوجه بشوند که برای جامعه بهتر باید انتخاب بهتری بکنند هر چند بین بد و بدتر باشه
مثل یک الک انقدر باید در انتخابات شرکت کنیم که در نهایت نوبت به افراد شایسته برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
خودتی !!!!!؟؟؟؟
اکثریت بالای مردم دیگر ،،،،،نمی شوند
بروید و راحتمان بگذارید
اصولگرا ،اصلاح طلب ، پایداری همه این احزاب ناکارامد و فقط منافع حزبی دارن و سیاسی کاری . مردم این وسط اهمیتی ندارن
انتخابات! خخخخخخخخخ
چه مگید شما ها دلتان خوش چه کارامدی دارید؟
ما اصلاح طلبان برای هر کاری درکشور هیچ مشکلی نداریم.
شد شد نشد می گیم نذاشتن.
خراب کردیم هم میگیم از خواب که بیدار شدیم دیدیم اینجوری شده
لیست دادن که از آب خوردن هم راحت تره.
اگر کلیه اعضای لیست از زنان اصلاح طلب باشد در اینصورت ممکن است چند کرسی در مجلس بیاورند در غیر اینصورت بهتر است به فکر شغل دیگری باشند.
رای بی رای
اصلاح طلب و اصوالگرا همشون سر و ته یک کرباس هستن. نکته مهم این هست که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اثری نداره. چون اختیاری ندارن
کدوم مجلس.
مجلس دیگه اختیار ندارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان