بازدید 20105
۹

مردم کم تحمل‌تر و دعوا در جامعه بیشتر شده است

جرایم مبتنی بر خشونت از قبیل نزاع، فحاشی، افترا و اهانت و ایراد ضرب و جرح بیشترین آمار جرایم را شامل می‌شود که نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم بسیار کاهش یافته و با کمترین تنشی شاهد عکس العمل های جدی لفظی و رفتاری و نزاع بین مردم هستیم.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 19 December 2019

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری متاسفانه آستانه تحمل مردم کاهش یافته و بیشترین جرائم را نزاع، خشونت و درگیری خیابانی تشکیل می دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمد باقر الفت اظهار داشت: سرمایه اجتماعی در کشور ما مبتنی بر احکام دین مبین اسلام با نظر قاطبه ملت ایران در سال ۵۸ است که به برکت انقلاب اسلامی با انسجام و یک پارچگی در میان مردم برای رسیدن به اهداف متعالی ایجاد شده و در مسیر قانون تلاش می‌کنیم تا انسجام ملی و سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کرده و از فرسایش آن جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا آنجا که ممکن است از ورود آسیب‌هایی که ناشی از مسائل بیرونی و یا عملکرد برخی در داخل است و اعتقادات و باورها را تحت تأثیر قرار می‌دهد جلوگیری کنیم و گام دوم انقلاب را مبتنی بر همین سرمایه‌های اجتماعی محکم‌تر برداریم.

الفت در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیشترین جرایم شامل چه مواردی است گفت: متأسفانه جرایم مبتنی بر خشونت از قبیل نزاع، فحاشی، افترا و اهانت و ایراد ضرب و جرح بیشترین آمار جرایم را شامل می‌شود که نشان می‌دهد آستانه تحمل مردم بسیار کاهش یافته و با کمترین تنشی شاهد عکس العمل های جدی لفظی و رفتاری و نزاع بین مردم هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: در معاونت پیشگیری قوه قضائیه تلاش می‌کنیم با کمک دستگاه‌های فرهنگی و اجرای برخی برنامه‌ها آستانه تحمل مردم را بالا ببریم و ضریب خشونت در رفتارها را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: استفاده از روش‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌های فرهنگی است و یکی از زوایای کار ما در حوزه پیشگیری توجه به پیشگیری فرهنگی بر پایه برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی است.

الفت اظهار داشت: در این راستا تربیت مربیان با برگزاری کلاس‌های تخصصی، اعزام مربیان به اقصی نقاط کشور و شرکت دادن مردم در کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقای آگاهی عمومی و شکل گیری و تنظیم روابط اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی مهمترین علت افزایش جرایم را بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: متأسفانه با شرایطی که از نظر اقتصادی در کشور حاکم شده بیشتر جرایم به دلیل بیکاری و نبود اشتغال و کمبود ثروت و کاهش درآمدها رخ می‌دهد که باید با اجرای برنامه‌هایی که تحریم‌ها را بی اثر می‌کند و تولید را رونق می‌دهد از مشکلات عبور کنیم.

جرایم قابل توجه انتخاباتی نداشتیم

الفت در مورد جرایم انتخاباتی در این ایام هم گفت: مطابق ادوار گذشته انتخابات مبتنی بر ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس در حال انجام است که در این راستا با صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه، ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در قوه قضائیه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شده و پنجمین جلسه را با حضور بسیار خوب و پر نشاط اعضا برگزار کرده‌ایم.

وی یادآور شد: شیوه نامه و دستورالعمل‌ها نیز تهیه شده و استان‌های حساس و نیمه حساس شناسایی شده‌اند و شاخص‌ها را برای تعیین این استان‌ها آماده کرده‌ایم و دستورالعمل‌هایی برای همه استان‌ها ارسال شده که همکاران قضائی به دستگاه‌هایی که صلاحیت قانونی در اجرا و نظارت دارند کمک خواهند کرد.

وی بیان کرد: البته طبیعت انتخابات به گونه‌ای است که شاید رفتارهایی شکل گیرد که با تذکر آنها را حل کرده‌ایم و خوشبختانه در این زمینه جرایم چشمگیری صورت نگرفته است.

الفت بیان کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم شاهد انتخاباتی پر شور در کشور باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
آستانه تحمل تغییر نکرده شما چطوری کارشناس شدی
مثل اینکه بگی لیوانی که تا نصفش آب داره ظرفیتش نصف شده
نخیر میزان ورودی ها به لیوان زیاد شده
مردم سوسول نشدن که آستانشون کم شده باشه
کم شدن آستانه مربوط به زمانی میشه که یک دهه تو ناز و نعمت زندگی کرده باشن و الان نتونن
مثل کسی که بنز سوار بشه و بعدش بهش پراید بدی سوار شه
ساده است چون مردم در فقر هستند چون بیکار هستند چون شرمنده خانواده هاشون هستند .... خیلی پیچیده نیست کمی فکر کنید علت ها را پیدا می کنید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سلام نوید جان فقر و بیکاری و همه اینها که گفتید باعث افزایش تنشها میشود و آستانه تحمل مردم را پایین می آورد اما آنچه از همه مهمتر است فقر فرهنگی ماست که علیرغم داشتن تمدنی کهن به دلیل عدم توجه به غنای فرهنگی اصیل و عدم رعایت حقوق شهروندی همیشه حق را به خودمان میدهیم و برای دیگران هیچ حقیقائل نیستیم.
پیش نیاز پیشرفت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه ای پویایی و نشاط و چابکی اون جامعه است ... شما اگر روزی هزار جلسه در دولت و سازمانها ی وابسته و مجلس و قوه قضایه برگزار بکنید تا زمینه رشد جامعه رو فراهم نکنی همه به بن بست می خوره ... اول باید فکری به حال اعصاب این مردم کرد.. جامعه بی نشاط حاضر به همراهی با دولت نیست... این مردم باید اول به شما و شما به این مردم اعتماد داشته باشید .. باید شکافهای و دره های بین خود و مردم رو بردارید و بعد جامعه رو به سمت پویایی سوق بدید . اون موقع خواهید دید که همه چیز با روال درست پیش خواهد رفت و همه طرح ها به ثمر خواهد نشست. بدون همراهی مردم فقط آب در هاون می کوبید.
مردم دو ساله زیر فشار اقتصادی کمرشون خورد شده .هر روز یه بازی سر مردم درآوردید.هر استرس گرانی و بیکاری فقر رو دارند.باید چند شیف و چند جا کار کنند تا بتوانند حداقل های زندگی خود را تامین کنند تا فقط زنده بمانند نه زندگی . درد بدی است که در کشوری ثروتمند باشی ولی مردمانش فقیر باشند.وقتشه از خواب بیدار بشید
فقر فرهنگی و فقر اقتصادی
مردم کم تحمل نشدند. فشارها خارج از حد تحمل شده
لابد انتظار غير اين بوده؟
با بدبختی وگرفتاریهایی کە برای مردم دروست کردن اعصابی نمونده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر