بازدید 6771

تصویب تحریم سوریه، روسیه و ایران در سنای آمریکا

طرحی که خواستار تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب مجلس سنای این کشور رسید.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 18 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک طرح قانونی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت آمریکا علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب کنگره این کشور رسیده است.

«قانون اختیارات دفاع ملی» آمریکا که بودجه و سیاست‌های دفاعی این کشور را مشخص می‌کند روز گذشته با ۸۶ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب مجلس سنا رسید.

طرح موازی این لایحه یک هفته قبل‌تر با ۳۷۷ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود؛ بنابراین لایحه بودجه دفاعی آمریکا اکنون به مصوبه کنگره رسیده و برای تبدیل شدن به قانون به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیاز دارد. او قبلاً به تلویح گفته که این مصوبه را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا حاوی متممی موسوم به «قانون محافظت از غیرنظامیان سوریه» است که از دولت این کشور می‌خواهد تحریم‌های جدیدی علیه موسسات و افراد در حال همکاری تجاری با دولت سوریه اعمال کند.

این طرح با نادیده گرفتن حمایت‌های آمریکا و متحدان این کشور از تروریست‌ها در سوریه در جنگ ۸ ساله این کشور، دولت بشار اسد و متحدان سوریه را به «جنایت‌های جنگی» متهم کرده است.

طرح مذکور، به علاوه خواستار اعمال تحریم علیه بخش‌های دولتی اقتصاد سوریه و همچنین موسسات خصوصی است که با ارتش سوریه همکاری می‌کنند. شرکت‌ها یا موسساتی که در بازسازی سوریه نقش ایفا می‌کنند هم می‌توانند مشمول تحریم شوند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته این طرح اولین بار سه سال پیش پیشنهاد شده، اما در حال حاضر به عنوان متمم به لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۰ دفاعی آمریکا اضافه شده است.

واشنگتن‌پست نوشته این به معنی آن است که ارتش روسیه، پیمانکاران آن در سوریه و یا شرکت‌های انرژی روسیه می‌توانند به بهانه کمک به دولت سوریه به هر نحو تحت تحریم قرار گیرند. همین اصل برای طرف‌های ایرانی که در حال همکاری با دولت سوریه هستند نیز صادق است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان