بازدید 3968
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

افزایش 66 هزار هکتاری تخصیص آب برای اراضی کشاورزی استان کردستان

کد خبر: ۹۴۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 17 December 2019

وزیر نیرو گفت: تخصیص و تامین آب استان کردستان به اتکای مطالعات دقیق و با در نظر گرفتن مجموعه شرایط همه استان‌های همجوار، از حدود ۳۰ هزار هکتار به بیش از ۹۶ هزار هکتار افزایش یافت.


به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" در ادامه سفر به استان کردستان با اشاره به تلاش‌های دو سال گذشته نمایندگان و مسئولان استان کردستان، اظهار کرد: پس از بازبینی‌ها و محاسبات انجام شده، تخصیص آب برای اراضی کشاورزی استان به مراتب بیشتر از گذشته صورت گرفت.


اردکانیان با بیان اینکه این موضوع مورد توجه ریاست جمهوری قرار گرفت، افزود: خوشبختانه وزارت نیرو توانست به اتکای مطالعات دقیق و با در نظر گرفتن مجموعه شرایط همه استان‌های همجوار، تخصیص و تامین آب استان کردستان را از حدود ۳۰ هزار هکتار را به بیش از ۹۶ هزار هکتار افزایش دهد.


وی اظهار امیدواری کرد: این میزان تخصیص آب که برای تثبیت جمعیت، ایجاد اشتغال و تامین معیشت کشاورزان در سال‌های آتی نقطه روشنی محسوب می‌شود، با گشایش‌های تامین منابع مالی برای سرعت دادن به طرح‌های اجرایی همراه شده و هرچه زودتر کشاورزان در مناطق مختلف استان بتوانند از آب تخصیص یافته استفاده کنند.


اردکانیان اضافه کرد: وزارت نیرو در بخش‌های آب، برق و فاضلاب استان کردستان ۳۴ پروژه بزرگ را با سرمایه‌گذاری حدود ۹۱۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا دارد.


وزیر نیرو افزود: در راستای وعده‌ای که برای افتتاح هفتگی طرح‌های آب و برق در استان‌های مختلف به هموطنان داده‌ایم، امروز قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ایستگاه نهم در کردستان توقف کرده و چهار طرح مهم در این استان با سرمایه‌گذاری حدود ۵۷۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


اردکانیان خاطرنشان کرد: در این سفر، دو تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای بیجار و حسن‌آباد یاسوکند، حدود ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار شبکه‌های آبیاری در استان و طرح آبرسانی به ۴۴ روستا در مناطق مختلف استان از جمله شهرهای سنندج، سقز، بانه، دهگلان و سروآباد افتتاح می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان