بازدید 10081

احتمال وقوع بارش تا ۱۱۰ میلیمتر در جنوب خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال وقوع بارش‌های ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیمتری طی روز دوشنبه در برخی نقاط استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳ 16 December 2019

مدیرکل هواشناسی خوزستان از احتمال وقوع بارش‌های ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیمتری طی روز دوشنبه در برخی نقاط استان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمد سبزه‌زاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان که شامگاه یکشنبه (۲۴ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ورود سامانه بارشی به خوزستان از اواخر وقت یکشنبه شب اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی انتظار می‌رود از اوایل وقت دوشنبه، بارندگی ابتدا مناطق جنوبی و جنوب غرب و سپس مناطق مرکزی و دیگر مناطق خوزستان را دربربگیرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این سامانه نسبتا قوی است، افزود: بازه زمانی فعالیت این سامانه بین هشت تا ۱۰ ساعت است. این میزان بارندگی در مدت تقریبا کم می‌تواند به ویژه برای شهرهای ما هشداردهنده باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این وضعیت بارندگی از نظر سازمان هواشناسی شاید هشداردهنده نباشد اما به دلیل وضعیت و نوع شهرها و فاضلاب و زیرساخت‌های خوزستان چنین بارندگی مشکلاتی برای استان خوزستان ایجاد می‌کند.

سبزه‌زاری بیان کرد: بارندگی در این بازه زمانی در استان‌های مجاور مانند بوشهر باذهسته‌های بارندگی تا حدود ۲۰۰ میلیمتر است و به همین دلیل حالت اضطراری اعلام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در مناطق جنوبی خوزستان مانند هندیجان و ماهشهر تا امیدیه احتمال وقوع بارش‌های ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیمتری وجود دارد. همچنین احتمال بارندگی ۳۵ تا ۶۵ میلیمتری در مرکز خوزستان وجود دارد البته احتمال جابه‌جایی هسته‌های مدل و کمی بارش بیشتر یا کمتر در منطقه‌ای وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: از حدود ساعت ۹ صبح دوشنبه رعد و برق و بارش شدید را در ماهشهر خواهیم داشت. همچنین از اواسط روز با رعد و برق شدید بارش آغاز می‌شود. حجم اصلی بارش نیز بعد از ظهر تا حدود نیمه شب رخ می‌دهد.

وی گفت: انتظار می رود از اوایل صبح روز سه‌شنبه سامانه بارشی مناطق غربی و مرکزی را ترک کند و بیشتر مناطق شرقی و شمال شرق را در بر بگیرد و بعد از ظهر روز سه‌شنبه از استان خوزستان خارج شود.

سبزه‌زاری با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خوزستان تصریح کرد: با توجه به تجهیزات هواشناسی خوزستان، پیش‌بینی‌ها خوب است. در سطح کشور نیز در اداره‌کل هواشناسی خوزستان برای اولین بار با مدل‌های میان‌مدت اروپایی اشتراک گرفته‌ایم و توانسته‌ایم دقت پیش‌بینی‌های فصلی را حتی نسبت به پیش‌بینی کشور افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: ضریب خطای پیش‌بینی فصلی بالا است و اگر بخواهیم دقت خوبی داشته باشیم حداکثر می‌توانیم برای دو ماه آینده پیش‌بینی‌ها را ارائه دهیم. ما در پیش‌بینی سه ماه پیش عنوان کردیم که بارندگی‌ها تا نیمه آذرماه فراتر از نرمال خواهد بود و پس از آن به تدریج کاهش می‌یابد نه ناگهانی. این صحبت به معنی خشکسالی نیست و پنج تا ۱۰ روز اختلاف در روند پیش‌بینی‌ها مشکل خاصی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر