بازدید 9567
علیرضا محجوب در گفتگو با «تابناک اقتصادی»؛

مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگران مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد

محجوب با اشاره به لزوم اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد. این افراد تنها کسانی هستند که مالیات نمی­پردازند. زیرا رصد مالیاتی وجود ندارد و البته امکان آن هم نیست. ما برای معامله این قبیل مسائل بورس واقعی ایجاد نمی­کنیم تا هر کسی قصد خرید سکه یا طلا و دلار دارد با شرایط قانونی این کار را انجام دهد
کد خبر: ۹۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 14 December 2019

مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگران مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد

تابناک اقتصادیمحجوب با اشاره به لزوم اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد. این افراد تنها کسانی هستند که مالیات نمی­پردازند. زیرا رصد مالیاتی وجود ندارد و البته امکان آن هم نیست. ما برای معامله این قبیل مسائل بورس واقعی ایجاد نمی­کنیم تا هر کسی قصد خرید سکه یا طلا و دلار دارد با شرایط قانونی این کار را انجام دهد.

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: ما در بحث مالیات چه در وصول و چه در پرداخت، ضعف فرهنگی داریم. برای مثال بحث دریافت مالیات از شهرک­ های صنعتی می­شود ما تاکید داریم به گونه­ای این کار صورت بگیرد که این شهرک­ها بتوانند ادامه حیات دهند زیرا آبروی صنعت کشور هستند. اما مامور اخذ مالیات به آنها می­گوید تو باید براساس قانون ما مالیات بدهی! این رفتارها از کم اطلاعی و یا به بیان بهتر از تعصبات بیجا، نقطه نظرات کور و خلاف قانون نشات می­گیرد.

وی افزود: هدف ما از اخذ مالیات توزیع مجدد آن در قالب مثلا ساخت راه و جاده است. وقتی فردی موظف به اجرای وصول مالیات است آیا باید به مودی مالیات بگوید تو همه این مبلغ را باید به من بدهی؟! من مصادیقی دارم که حساب الراس کردند یعنی مامور گفته است همه مالیات برای من است. اگر هم مودی بگوید باید طبق قانون وصول شود، مامور می­گوید این قانون تو است نه من. مگر ما در این کشور قانون تو و من داریم؟! قانون برای همه است و همه باید تعبیت کنند؛ اگر هم کسی تبعیت نکند او را به زنجیر می­بندیم.

مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگران مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد

محجوب با اشاره به لزوم اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری‌های بازار مسکن، سکه و ارز مقابله خواهد کرد. این افراد تنها کسانی هستند که مالیات نمی­پردازند. زیرا رصد مالیاتی وجود ندارد و البته امکان آن هم نیست. ما برای معامله این قبیل مسائل بورس واقعی ایجاد نمی­کنیم تا هر کسی قصد خرید سکه یا طلا و دلار دارد با شرایط قانونی این کار را انجام دهد. اسم این کار هم فساد است. هر عمل خلاف قانونی خصوصا در مسائل مالی، فساد تلقی می­شود. نکته این است که شخص  فاسد مالیات نمی­دهد اما هر کسی سالم کار می­کند مالیات می­دهد.

محجوب تاکید کرد: در نتیجه سهم دولت از مالیات کوچک می­شود. در حالی که مطابق استانداردهای ما به اندازه بودجه کشور، مالیات وجود دارد. باید مابقی درآمدها صرف عمران و مسائل اجتماعی و فرهنگی شود. اما چون زیرساخت­های ما غلط است و از آن بدتر، ماموران نیز غلط عمل می­کنند و وظایف قانونی خود را اجرا نمی­نند، فرار مالیاتی رخ می­دهد. در واقع اساس فرار مالیاتی را رفتارها تشکیل می­دهند. ضمن آنکه بسیاری از این اعداد مربوط به فرار مالیاتی هم ممکن است واقعی نباشد.

وی با اشاره به اینکه نخست لازم است متولی امر ضد فساد باشد گفت: وزارت دارایی باید ضدیت با فساد را ابتدا از خود شروع کند. کسی که مالیات نمی­پردازد باید اینگونه تلقی شود که دارایی آن آغشته به فساد است. کسی هم که به قصد خزانه مالیاتی بیشتر از آنچه در قانون است، اخذ می­کند فاسد است. ما به قصد و نیت­ها کاری نداریم. فساد، فساد است هرچند به قصد خزانه باشد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
آقای محترم!
هر وقت شمای مسئول توانستید قدرت خرید مردم را برای دو سال ثابت نگه دارید هر تصمیمی گرفتید حق دارید. چیزی که شما به عنوان عایدی سرمایه از آن حرف می‌زنید در واقع تعدیل ارزش اسمی دارایی با تورم است نه چیز دیگر. مگر می‌شود تورم رسمی 50-40 درصد باشد و قیمت دارایی همان قیمت قبلی باشد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
مستر تورم از کجا می اید؟
از همین بخش ها که باعث شده به جاهای دیگر هم سرایت کند
کاری که اکثر کشورها با این روش جلوی تورم های دو رقمی را گرفتند
شما هر سیاستی دارید به ضرر کارگران و کارمندان تمام می شود. خانه خریدن دیگر یک رویا شده است. با این افزایش قیمت سکه کارمندان غالبا ماهیان یک سکه هم دریافت نمی کنند.
دركشوري كه قوانين ان با تبصره ومصلحت دور زده ميشود امكان توفيق وجود نخواهد داشت
بانک مرکزی به صراف ها مجاز اجازه داد امروز دلار بقیمت 12750 تومان بخرن برای بانک شما از کدام دلالان و سوداگران حرف میزنی
انشاالله به جایی برسیم که بتوانیم از نفس گرفتن ها هم مالیات بگیریم
شما تا زمانی به قانون برنگردید هیچ مشکلی از مردم حل نمی شود .......هرچیزی به قیمت تمام شده با سود 10 درصد .حاضری برج هایت را این جوری بفروشی......یا علی ...خانه با قیمت یکمیلیون تمام شده می خواهی بدهی 20 میلیون ...بدهی ...خودرو 7 تومانی را به 50 میلیون .باید اول بانکهه را مجاب کنید که بدهکاران پیمانکار این خانها پول خودشان را بهبانکهها هرچه زودتر برگرداندند حال می خواهد شخصی باشد یا ارگان دولتی ....تاانها هم برای اینکه به زندان نروند خانهای خود را به قیمت تمام شده بفروش برسانند .
ارزش پول ملی هر روز داره کاهش پیدا میکنه پس بنابراین هر کسی ارزش پول خود را با خرید دارایی هایی همچون طلا، مسکن، خودرو و ارز حفظ میکنه این اسمش تثبیت ارزش پول ملی توسط اشخاص است، پس سودی عاید کسی نمیشه که بخواد مالیات بده، زمانی میتونیم مالیات بگیریم که ارزش پول ملی ثابت باشه یعنی تورم صفر باشد.
اگر این مسبولین همت کنند و طی صد سال آینده قانون مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کنند دیگر کسی به جهت کسب سود خانه ارز و خودرو نمی خرد و همه سرمایه ها به سمت تولید هدایت و باعث رونق تولید می گردد و کسی جرعت خرید 700 خانه و خرید و فروش مکرر ملک و خودرو و ارز را نمی کند چون بیشتر سودی که می برد را باید به عنوان مالیات به دولت بدهد به شرطی که نرخ مالیات لر عایدی سرمایه بالا باشد
مالیات بر عایدی که تصویب بشه چنان ارزش پول ملی رو برگردونه که هر چی طلا و سکه و ملک خریدی هر روز بی ارزش بشه و آرزوی ریال داشته باشی..سوداگری پر
سلام اولا باید تعریف سود رو مشخص کنن بعد مالیات ببندن هر افزایش قیمت سود نیست بنده سه ساله میخوام خونه بخرم نمیتونم چون تورم انقدر بالا هست که نه تنها ضرر سود نمیکنم بلکه هر روز ارزش پولم کم میشه پس زمانی هم که این قانون اجرایی بشه و به قول خودشون دلالی کم بشه بازم تورم بالا باعث میشه نتونم بخرم هر موقع هم خریدم قصد فروش داشتم باید مالیات بدم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر