بازدید 4688
اقتصاد در گذر زمان

از "تولید 40 هزار تنی محصول در کارخانه های قند کشور" تا "واگذاری مسئله یارانه به استاندارها"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 12 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

21 آذر 1337، سازمان برنامه اعلام کرد محصول کارخانه ‌های قند کشور در سال به ۴۰ هزار تن رسیده است.

21 آذر 1355، ريچارد هلمز سفير امريكا در تهران در پايان مأموريت خود گفت: همكاري هاي نظامي امريكا با ايران ادامه خواهد يافت. وي گفت صادرات غيرنظامي امريكا به ايران از 400 ميليون دلار در 1972 به 2 ميليارد دلار در 1975 رسيد و اين رقم در 5 سال آينده به 40 ميليارد دلار خواهد رسيد.

21 آذر 1390، محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی با برپایی یک کنفرانس مطبوعاتی از طرح بهبود فضای کسب‌وکار دفاع کرد.

21 آذر 1392، ولی الله سیف رییس‌کل بانک مرکزی زمان اجرای «سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز» را بعد از «اجرای فاز دوم هدفمندی» عنوان کرد.

21 آذر 1395، قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما از «بوئینگ» آمریکا به امضا رسید.

21 آذر 1396، سومین کارت زرد مجلسی‌ها به کابینه دوازدهم به وزیر نفت رسید؛ بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت که برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس به بهارستان رفته بود، نتوانست با دفاع خود از اجرای طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت که درباره حضور شرکت‌های توزیع‌کننده بنزین و گاز غیردولتی در اداره جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح است، نمایندگان را قانع کند.

21 آذر 1397، رئیس‌جمهوری از واگذاری مساله یارانه به استاندارها در بودجه ۹۸ خبر داد. حسن روحانی در جلسه هیات دولت، با بیان ضرورت تفویض یک سلسله اختیارات وزرا به مدیران کل در استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه امسال در بودجه، مساله یارانه هم به استان‌ها واگذار شده که استاندارها می‌توانند یارانه را خودشان دقت کنند و اگر افرادی نیازمند نبودند، یارانه آنها را برای آبادانی خود آن استان استفاده و بهره‌برداری کنند.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار