بازدید 4312

آغاز خرید و فروش سهام آرامکو در بورس عربستان

در حالی که روز جمعه عرضه اولیه سهام آرامکوی عربستان انجام شد، امروز مبادله سهام این شرکت رسما در بورس داخلی عربستان کلید خورد.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 11 December 2019

در حالی که روز جمعه عرضه اولیه سهام آرامکوی عربستان انجام شد، امروز مبادله سهام این شرکت رسما در بورس داخلی عربستان کلید خورد.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان بی‌سی، در حالی که روز جمعه عرضه اولیه سهام آرامکوی عربستان انجام شد، امروز مبادله سهام این شرکت رسما در بورس داخلی عربستان کلید خورد.

 با آغاز معامله سهام ارامکو در بورس عربستان درروز چهارشنبه، ارزش هر سهم این شرکت از ۳۲ ریال سعودی تا ۳۵.۲ ریال (۹.۳۸ دلار آمریکا) جهش کرد و به محدوده تغییر روزانه خود رسید. با این قیمت حالا ارزش شرکت آرامکو به ۱.۸۸ تریلیون دلار می‌رسد که بالاتر از مایکروسافت و اپل، در جایگاه ارزشمندترین شرکت جهان قرار می‌دهد.

آغاز فروش عمومی سهام آرامکو که طی آن ۱.۵ درصد از سهام آرامکو در بورس داخلی عربستان (تداول) لیست شدند، بزرگترین عرضه عمومی سهام یک شرکت در تاریخ را به ثبت رساند و از رقم ۲۵ میلیارد دلاری که شرکت علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ در عرضه اولیه خود به دست آورده بود هم بالاتر رفت.

با جهش ۱۰ درصدی سهام آرامکو در معاملات امروز، ارزش آن از قیمت‌گذاری هفته گذشته این شرکت که در بالاترین محدوده قیمت مصوب به ۱.۷ تریلیون دلار رسیده بود، هم فراتر رفت. اما این رقم ۱.۸۸ تریلیون دلاری، همچنان از آن‌چه قبلا عربستان در برنامه‌ریزی‌های خود اعلام کرده بود کمتر است. کاهش علاقه بین‌المللی باعث شد که عربستان برنامه‌های فروش بین‌المللی را کنسل کرده و فعلا روی سرمایه‌گذاران محلی تمرکز کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی