بازدید 11439

تبادل دانشمند ایرانی با تبعه آمریکایی بدون مذاکره

کد خبر: ۹۴۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 11 December 2019
معاون رئیس جمهور گفت: تبادل دانشمند ایرانی با تبعه آمریکایی بدون انجام مذاکره انجام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای حسینعلی امیری، پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، تبادل دانشمند ایرانی با تبعه آمریکایی را اقدامی بدون انجام مذاکره میان مقامات دو کشور دانست و افزود: این تبعه آمریکایی که در ایران محکومیت قضایی داشت، مشمول رافت اسلامی شد و به کشورش بازگشت.

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از مبانی که همواره در نظام جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه‌های دینی به آن توجه شده، مناسبات انسانی، موضوعات حقوق بشری و توجه به حقوق انسان ها، صرفنظر از دین، مذهب و ملیت افراد است.

وی افزود: بنابراین، تبادل بر همین اساس انجام شد و ما بسیار خوشحالیم که یکی از دانشمندان کشورمان به وطن بازگشت و فردی هم که در ایران محکومیت قضایی داشت، مشمول رافت اسلامی قرار گرفت و به کشورش بازگشت.
معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین گفت: به همان شکلی که مسئولان ذیربط در کشورمان اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب موضوعات حقوق بشری و مناسبات انسانی، این گونه مسائل را حل و فصل کند.

آقای مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر کشورمان پس از حدود یک سال از ربایش و زندانی شدن در زندان‌های آمریکا، چند شب قبل در تبادل با ژیائو وانگ محقق چینی تبار دانشگاه پرینستون آمریکا که به جرم جاسوسی در کشورمان زندانی بود، به کشور بازگشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر