بازدید 18812
۶

نحوه افزایش دستمزد حقوق بگیران مشخص شد

کد خبر: ۹۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 08 December 2019
وضعیت افزایش دستمزد گروه‌های مختلف حقوق بگیر، در لایحه بودجه ۹۹ تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی لایحه بودجه ۹۹ کل کشور نشان می‌دهد که افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل: هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام خواهد گرفت؛ به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (٧٨) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند.

در این میان، پاداش پایان خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶ /۲/ ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (٢٩) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده (٧٦) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی سال خواهد بود که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است.

دولت مکلف است اعتبار ردیف ٢٢-٥٥٠٠٠٠ جدول شماره (٩) این قانون را برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آن‌ها کمتر از سی میلیون (۳۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد، براساس آیین نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ٣٣ تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح مکلف هستند افزایش احکام حقوقی سال ١٣٩٩ بازنشستگان ذینفع ناشی از اجرای این حکم را از تاریخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۹ اعمال و به صورت جداگانه در حکم حقوقی درج کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
با چه منطق و عدالتی به مستمری بگیر متاهل تامین اجتماعی که 12 سال سابقه پرداخت بیمه دارد؛ فقط 587 هزار ( پانصد و هشتاد و هفت هزار ) تومان میدهند؟!
با سلام بنده کارشناس ارشد بازنشسته مخابرات هستم با حقوق چهار و سیصد در حق ما کم لطفی می شود زیرا حقوقهای بالا افزایش خوبی دارند و حقوق های پایین هم توسط دولت جبران میشود اما در این وسط ما کمترین افزایش را نسبت به مدرک و موقعیت و ... داریم خواهشمند است مسئولین امر توجه کافی داشته باشند زیا عدالت یکسان بودن حقوقها نیست البته با آیتم درست سنجیده شود یعنی تا قبل از میدیریت خدمات کشوری دراین برنامه فقط به مدیران توجه شده است
سازمان تامین اجتماعی ماهانه 450 هزار تومان از من میگیره ولی برای پول عینک که طبق فاکتور 360 هزار تومان هزینه شده است فقط 40 هزار تومان میدهد البته اگر برای بار دوم عینک بگیری فقط 10 هزار تومان میدهند این بر اساس چه منطقیه
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت وکارگران سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟ ضمنا افزایش حقوق برای اجرای عدالت باید به صورت پلکانی یعنی آنهائیکه حقوق بالا می گیرند افزایش کمتر و کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند افزایش بیشتر در حقوق سالانه داشته باشند.چگونه این افزایش اندک 15درصد حقوق و نقض آشکارقانون در سال های قبل توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟ احتمالاآقای نوبخت و رئیس جمهور محترم خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم لجام گسیخته ،شوک بزرگ ارزی سال97 و افزایش قیمت بنزین سال جاری به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! به نظر می رسد بخاطر نقض فاحش قانون حتی دادستان محترم باید برای احقاق حق و عدم اجرای قانون ورود پیدا کند. آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق تضیع شده کارکنان دولت نشان می دهد؟؟؟
با سلام اجرای عدالت برای همه پسندیده تر است بنده سی و سه سال سابقه پرداخت بیمه دارم و بیمه در قبال پرداخت خق بیمه ماهانه در این سی و سه سال مقرری بازنشستگی پرداخت می کند اخسن خواهد بود که دولت و سازمان تامین اجتماعی از کسیه خلیفه نبخشیده و افزایش ها ی سالانه براساس سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شود
من که متوجه نشدم چی شد. کسی اگر فهمیده راهنمایی کنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر