بازدید 15568
پیمانه اقتصادی؛

معافیت مالیاتی هنرمندان فعلا یک طرح و لایحه است/ تمدید مهلت بازگشت دلار‌های صادراتی به کشور/ فرار مالیاتی به اندازه ۱۰ درصد بودجه سالانه است/ واکنش همتی به گرانی دلار: بازار ارز این گونه نمی‌ماند/ ولی الله سیف: مداخله بانک مرکزی در بازار ارز از سال ۸۲

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین از زبان رئیس جمهور، تقویت ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس، نرخ بیکاری آلمان در کم ترین سطح ۳۹ سال اخیر، درجا زدن قیمت طلا در بازار‌های جهانی، شکایت صد هزار بریتانیایی از فولکس و قیمت دلار و یورو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 04 December 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین از زبان رئیس جمهور، تقویت ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس، نرخ بیکاری آلمان در کم ترین سطح ۳۹ سال اخیر، درجا زدن قیمت طلا در بازار‌های جهانی، شکایت صد هزار بریتانیایی از فولکس و قیمت دلار و یورو را در بر دارد.

دلیل سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین از زبان رئیس جمهور

رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است که فشار را بر قشر آسیب پذیر کاهش دهیم، گفت: علت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین این بود که با افزایش بی رویه مصرف، در شرایط تحریم نیازمند واردات بنزین نشویم. دکتر روحانی با بیان اینکه با ادامه روند افزایش مصرف بنزین، در سال ۱۴۰۰ دوباره به وارد کننده بنزین تبدیل می شدیم، افزود: برای اینکه بتوانیم خودکفا باشیم و مصرف بنزین را کنترل کنیم، طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین اجرا شد و درآمد حاصل از این طرح که حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است نیز کامل در اختیار قشرهای آسیب پذیر جامعه قرار می گیرد.

تقویت ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات روز سه شنبه، شاخص کل بورس تهران گرچه در ساعت ابتدایی بازار اندکی عقب نشینی کرد لیکن با غلبه تقاضا بر عرضه، در نهایت با رشد ۶۱۹ واحدی تا ارتفاع ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ واحدی پیشروی کرد. به نقل از نبض بورس، همه نماگرهای

اصلی بورس تهران در حالی امروز سه نشبه سبزپوش بودند و بر این اساس شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۶۶ واحدی رقم ۸۵ هزار و ۹۳۱ واحدی را به نمایش گذاشت که شاخص کل هم وزن با رشد ۸۵۸ واحدی در ارتفاع ۹۷ هزار و ۴۷۵ واحدی ایستاد و شاخص قیمت هم وزن با افزایش ۵۷۳ واحدی رقم ۶۵ هزار و ۱۳۹ واحدی را نمایش داد.

شاخص آزاد شناور با رشد ۱۲۴۲ واحدی در ارتفاع ۳۷۷ هزار و ۴۴۲ واحدی ایستاد و شاخص بازار اول با افزایش ۶۱۷ واحدی رقم ۲۳۰ هزار و ۲۷۰ واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۵۰۶ واحدی در ارتفاع ۶۶۵ هزار و ۴۵۴ واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران از ۱۵۳۸.۶ میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم و اوراق مالی طی ۴۰۴ هزار و ۷۷۳ نوبت معاملاتی بود.

معافیت مالیاتی هنرمندان فعلا یک طرح و لایحه است/ تمدید مهلت بازگشت دلار‌های صادراتی به کشور/ فرار مالیاتی به اندازه ۱۰ درصد بودجه سالانه است/ واکنش همتی به گرانی دلار: بازار ارز اینگونه نمی‌ماند

نرخ بیکاری آلمان در کمترین سطح ۳۹ سال اخیر

تا پایان ماه اکتبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۳.۱ درصد رسید که هرچند در مقایسه با ماه قبل تغییری نکرده است، همچنان پایین‌ترین نرخ ثبت شده در آلمان طی حدود چهار دهه اخیر محسوب می‌شود. در این مدت شمار افراد فاقد شغل آلمانی با ۰.۸ درصد افزایش به یک میلیون و ۳۴۰هزار نفر رسیده و جمعیت شاغل در آلمان در ماه اکتبر بدون تغییر نسبت به ماه سپتامبر در سطح ۴۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تن مانده است. در مقایسه با اکتبر سال ۲۰۱۸، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴۳ میلیون تن کمتر و شمار افراد شاغل نیز ۰.۴ درصد بیشتر شده است.

معافیت مالیاتی هنرمندان فعلا یک طرح و لایحه است

فرهاد دژپسند در حاشیه  مراسم روز حسابدار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح معافیت مالیاتی هنرمندان پشتوانه کارشناسی دارد، اظهار داشت: این بحث هم اکنون یک طرح و لایحه است و قرار است در مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ۲۵ کارشناس اقتصادی را برای بررسی این موضوع دعوت به تحلیل و موشکافی کرده ام تا با نارضایتی عموم مواجه نشویم. وی در ادامه به درآمد برآورد شده برای مالیات سال آینده نیز گفت: در بودجه سال ۹۹، درآمد مالیاتی حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و بنا به شرایط اقتصادی این عدد را مناسب دانستیم، چون سال گذشته ۱۰۹ هزار میلیارد تومان درآمد برآورد شده بود. وی تأکید کرد: نرخ ارز در بودجه پیش‌بینی نمی‌شود بلکه نرخ محاسباتی ارز عنوان می شود که در برآوردها این رقم ۴۲۰۰ تومان عنوان شده است.

قیمت دلار و یورو روز سه شنبه/ تدبیر بازارساز

در معاملات روز سه شنبه دوازدهم آذرماه ۹۸؛ بازار ارز با افت اندک نرخ دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی همراه شد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، همانند دلار، ۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

درجا زدن قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در معاملات دیروز به علت ایستادن سرمایه گذاران در حاشیه بازار، حتی با وجود بروز تنش‌های جدید در تجارت جهانی با وضع تعرفه بر کالا‌های برزیلی و آرژانتینی از سوی ترامپ، در بازه محدودی در نوسان بود. هر اونس طلا با ۲۷ سنت افزایش ۱۴۶۲.۷۱ دلار فروخته شد. ترامپ روز دوشنبه تعرفه‌هایی بر واردات فولاد و آلومینیوم از برزیل و آرژانتین اعمال و جبهه‌های جنگی در جنگ تجاری ایجاد کرد.

جیگار تریودا، تحلیلگر بازار گفت: «تنها دلیلی که قیمت‌ها چندان افزایش نیافته، این است که تقاضا برای سرمایه گذاری برای طلا در این مناطق نیست.» وی افزود: «جریان ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه گذاری با پشتوانه طلا کاهش یافته، تقاضا از سوی سرمایه گذاران بی رمق شده و به این دلیل قیمت‌های طلا به این بی ثباتی ناشی از موضوعات تجاری واکنش نشان نداد.»

تمدید مهلت بازگشت دلار‌های صادراتی به کشور

بانک مرکزی در نامه‌ای به کنفدراسیون صادرات ایران از انجام توافق این بانک با سازمان امور مالیاتی برای تسهیل در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان خبر داد و با اشاره به توافقات خود با نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: به منظور مساعدت با صادرکنندگان، مهلت بازگشت ارز صادراتی سال ۹۷ را تا پایان دی ماه ۹۸ تمدید شده است؛ بنابراین، تمامی صادرکنندگان سال ۹۷ تا پایان دی ماه سال جاری فرصت دارند تا برای آخرین بار، جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی یاد شده، نسبت به رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات متعلقه اقدام کنند. بانک مرکزی همچنین تاکید کرده که در پایان مهلت یاد شده اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات این دسته از صادرکنندگان به سازمان امور مالیاتی کشور توسط این بانک ارسال خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی، اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان تا پایان آبان ماه امسال به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است. /کنفدراسیون صادرات ایران

شکایت صد هزار بریتانیایی از فولکس

گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان با یکی از بزرگترین شکایت‌های گروهی در تاریخ بریتانیا مواجه شده‌ است؛ در این پرونده نزدیک به ۱۰۰هزار شهروند بریتانیایی این خودروساز را به گمراه کردن مشتریان با استفاده از نرم‌افزار تقلب در نشان دادن میزان آلایندگی محصولات دیزلی خود متهم کرده‌اند. وکلای مالکان محصولات دیزلی فولکس‌واگن این پرونده را در روز دوشنبه گشوده‌اند و ابتدا باید ثابت کنند که پرونده طرح شده، دارای وجهات قانونی لازم برای پیگرد است. آنها باید برای قضات دادگاه به اثبات برسانند که نرم‌افزار تقلب برای کم نشان دادن آلاینده‌‌های کربنی در این خودروها که بر خلاف قانون اروپاست، روی محصولات فولکس‌واگن نصب شده‌اند. در مرحله بعد و با رای مثبت دادگاه مقدماتی، این پرونده به دادگاه دیگری ارجاع داده می‌شود تا بررسی کند که آیا مالکان خودروهای مزبور از این جانب متحمل زیان شده‌اند یا خیر. پس از آنکه در سال ۲۰۱۵، مشخص شد برخی از خودروهای فولکس مجهز به این نرم‌افزار شده‌اند تاکنون شکایات متعددی علیه آن ثبت شده‌ است. /دنیای اقتصاد

فرار مالیاتی به اندازه ۱۰ درصد بودجه سالانه است

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور گفت: درآمدهای مالیاتی دارای چارچوب و عدد و رقم مشخصی هستند. درحال حاضر میزان فرار مالیاتی در کشور زیاد است. بعضی از گروه‌های شغلی مالیات پرداخت نمی‌کنند و یا آن میزانی که پرداخت می‌کنند، مالیات واقعی آن‌ها نمی‌باشد. وی ادامه داد: میزان فرار مالیاتی در کشور به اندازه ۱۰ درصد بودجه سالانه است. در صورت دریافت این میزان مالیات می توانیم بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.

ولی الله سیف: مداخله بانک مرکزی در بازار ارز از سال ۱۳۸۲

مدیرعامل سابق بانک مرکزی در نوشتاری با تاکید بر اینکه الزاما پایین بودن نرخ ارز، مطلوب نیست، مداخله بانک مرکزی در بازار ارز از سال ۱۳۸۲ را تایید کرد. وی معتقد است اگر همزمان با مصوبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ هیات دولت، نسبت به اعمال سیاست‌ مناسب تجاری و کنترل تقاضای ارز اقدام می‌شد، التهاب شهریور ۱۳۹۷ در بازار اتفاق نمی‌افتاد. 

ولی الله سیف در یادداشتی نوشت: اگر در سال ۱۳۹۲ دولت اجازه می‌داد که سیاست نرخ ارز مبتنی بر تعدیل بر مبنای شکاف تورمی‌ باشد، دلیلی بر بروز مجدد شوک ارزی نبود. به باور مقامات ارشد سیاسی کشور، یکی از مولفه‌های اصلی در نرخ ارز مناسب، ملاحظات سیاسی و بین‌المللی است. هرچند این باور در بلندمدت مشکلات و ناترازی‌هایی را به اقتصاد تحمیل می‌کند شاید در دوره‌های زمانی کوتاه بتواند توجیه پذیر باشد که البته راه انجام آن اعمال همزمان سیاست‌هایی است که منجر به کاهش تقاضای ارز در داخل شود. بدیهی است در صورت عدم استفاده از این سیاست‌ها و همزمان تاکید بر جلوگیری از افزایش نرخ رسمی ارز توسط بانک مرکزی دو اتفاق رخ خواهد داد:

۱) روند افزایش تقاضای ارز روز به روز تشدید می‌شود.

۲) بانک مرکزی مجبور می‌شود نسبت به افزایش سهم مداخله برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ ارز اقدام کند.

همان اتفاقاتی که در سال‌های دهه ۸۰، بعد از یکسان سازی موفق نرخ ارز در سال ۱۳۸۱ رخ داد. در این سال‌ها همواره سهم عمده فزاینده‌ای از ارز فروخته شده بانک مرکزی با هدف مداخله و تنظیم بازار بوده است. /ایسنا

واکنش همتی به گرانی دلار: بازار ارز این گونه نمی‌ماند

عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی نوشت: علاوه بر اینکه از ابتدای سال بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی تامین شده است، حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تامین شده است. وی تاکید کرد: این روند با ادامه‌ تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت ادامه خواهد یافت. همتی ادامه داد: طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان برآن واقف هستند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتا در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد؛ اما با اطلاعاتی که از این توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
چرا ظرفیت مالیاتی که ۱۰۰ در صد بودجه هست رو نمیبینند یا نمیخواهند ببینند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
سیف: قیمت ارز این چنین نمی ماند
مردم: بله می دانیم که حتما گران تر می شود ممنون از اطلاع رسانی شما مسئول محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
اقای همتی ! پس چی شد دلر 10 تومن و 8 تومنی؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
روزیکه نرخ جدید بنزین اعلام شد برای نمونه نرخ دلار 11400 تومان بود امروز شده 12700.مگر قرار نشد هیچکس نرخ کالا و خدمات را افزایش ندهد؟جناب همتی لطفا" بعنوان بازارساز پاسخ دهید.

در معاملات روز سه شنبه دوازدهم آذرماه ۹۸؛ بازار ارز با افت اندک نرخ دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی همراه شد، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشت. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۶۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز دوشنبه، همانند دلار، ۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.
حمایت دولت از هنرمندان موجب تنفر بیش از پیش مردم از هنرمندان می شود
هنرمندان !!!!!!!!!!!!!!

اگر شما به این افراد میگید هنرمند پس لطف کنید به هنرمندان واقعی که در دل مردم جای دارند نگویید هنرمند چون فکر میکنند داریم به اونا فحش میدیم
من به لایحه معافیت مالیاتی هنربندان اعتراض دارم...
هنرمندان ؟؟؟؟؟؟؟

اینا که پنج تا پنج تا بادیگارد دارند اونوقت مالیات ندن که چی بشه ؟؟؟
سلبریتی ها آماده جهت انتخابات آینده :)))
جناب همتی با همین دست فرمون ارز بره تا یه ماه دیگه ۱۷ رو رد میکنه ؟؟ ۱۰ روزه ۲۰ درصد پول ملی افت کرد
... طرح رو نمایندگان مجلس میدن ولایحه رو دولت این دو کلمه با هم نمیاد فرق داره بابا
کلا اقتصاد مملکت دست دلالهاست! کسی هم مخالفتی ندارند!!
در هر جای دنیا وقتی معافیت مالیاتی میدن یک هدف اقتصادی رو دنبال میکنن مثلا میگن اگر فردی در فلان منطقه سرمایه گذاری کنه تا 5 سال معافیت مالیاتی داره یعنی میخوان افراد تشویق بشن تو این منطقه سرمایه گذاری کنن الان کشور باید با مالیات اداره بشه به جای اینکه معافیت های مالیاتی بی خود رو بردارن اضافه میکنن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
هر جای دنیا با اینجا فرق می کنه!اون جایی که این سیاست اعمال می شه برای رونق اقتصادی هست اینجا که معافیت مالیاتی هنرمندان مطرح می شه برای مثون ماندن از ایجاد تنش توسط هنرمندان به واسطه شرایط جاری هست! در واقع ترفندی برای حفظ آرامش در جامعه و برای مصون ماندن از اظهارنظرهای قشری خاص که خیلی هم با مقبولیت مردم مواجه هستند!
چرا باید چنین باشد هر درآمدی مشمول مالیات باید باشد من کارمند با حقوق 3 میلیون دارم مالیات میدم بعد اونا با قراردادهای میلیونی مالیات نمی دهند چرا باید چنین باشد چرا؟
من کارمند با حقوق 3/5 میلیون دارم مالیات میدم برای چی هنرمند با قرار داد میلیاردی باید معاف از مالیات بشه...؟
اقای همتی اینکه بازار ارز اینگونه نمیماند رو شنیدیم از جنابعالی. بفرمایید چگونه میماند1
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
دست چه کسی است؟پایین و بالاکردن های بازار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
آقای همتی کم کردن سود بانکی مردم نتیجه اش گرانی ارز ودلار است وفوری دستور برگشت سود واقعی به مردم را بدهبد تا مسل ارز ودلار حل شود
مردم باید هوشیار باشیم و مانند گذشته آلت دست این به اصطلاح سلبریتی ها نشویم
کلا مملکت دست دلال ها می چرخه
نه پول دارید نه برنامه، فقط حرف می زنید ، دلار سه تومنی رو کردید ۱۳ تومان ...
دقیقا چرا از نهادهای خاص مالیات نمیگیرید ؟؟؟
میشه یکی توضیح بدی این چه وضعیه ؟
هنرمند باید از مالیات معاف بشه چون توی دیده و هر اظهارنظرش از اوضاع جامعه می تونه بازتاب وسیعی داشته باشه...
امثال گاج و قلم چی و ... که درامدهای هزاران میلیاردی دارن،آیا اونا مالیات می دن؟؟؟؟؟؟
این ارز 4200 که به کالا ها میدید واقعا دست همه می رسه؟
والا ما که نه گوشتشو دیدیم
هر داروخانه و درمانگاهم رفتیم قیمتها زیاد شده بود علت هم گرونی میدونستن
پس این ارز 4200 به کی میدن که قیمت ثابت بمونه
هیچکس که گردن نمیگیره
روغن،گوشت و برنج همه شون گرونن پس چی رو ثابت نگه داشته این ارز؟
به کی میرسه به کی نمیرسه؟
ناراحت افزایش قیمت دلار به 2850 تومن نباشین. اقای همتی فرمودن متغیر ها فرق نکرده است.برای مردم هم بیشتر متغیر ها مهم هستند تا اینکه دلار چند دستشون میرسه.
آقای همتی شما هم راه آقای سیف رو می روید نزدیک به ۱۵ درصد ظرف ۱۵ روز گرون شده و به تبع اون اغلب کالا ها ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده اند...
چرا هنرمندان نبايد ماليات بدن؟؟؟؟؟
کجایه دنیا یک پزشک با درآمد دولتی ۳۵درصد مالیاتش پیشاپیش کم میشه در مقابل هنرپیشه با تحصیلات مبتنی بر تجربه با بازی کردن نقش پزشک و کسب درآمد آنچنانی از مالیات معاف. البته این مورد در مورد سایر صنوف خصوصا قشر زحمت کشی که از چندرغاز دریافتی کلی مالیات میدهند صادق است. پس عدالت یعنی این !!!!!!؟؟؟؟؟؟
معافیت مالیاتی هنرمندان برای اینه که در استانه انتخابات مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند...
ارز اومده پایین ؟! ارز 3 تومنی شده 12 تومن حدود 4 برابر ریال تضعیف شده . این افتخاره ؟! فقط برای جبران کسری بودجه و افزایش صادرات بدون داشتن زیر ساخت مناسب مانند چین آیا تضعیف چندین برابری پول ملی عاقلانه اس ؟! بنده دانشجو دکترا اقتصاد هستم و واقعا دوست دارم مشاوران اقتصادی دولت را بشناسم ! اینو هر دانشجو کارشناسی اقتصاد میدونه که تضعیف مصنوعی پول ملی بدون زیر ساخت و پشتوانه درست نیست.
جناب همتی قبلا هم از این حرف ها زده شد اما به یک باره دلار چهار برابر شد
اعتماد مردم با شعار به دست نمی آید
ببینیم هنرمندان خودشونو به این کار زشت میفروشن یا نه.
از 25تا کارشناس دعوت کرده اید تاروی طرح معافیت مالیاتی هنرمندان کارکنند ؟! خسته نباشید. حتی طرح این موضوع هم خجالت اوره. کدوم به اصطلاح کارشناسی هست که این طرح رو قبول داشته باشه .این ظلم اشکار وبی عدالتی محضه ...
تو این شرایط سخت مردم این تصمیمات را میگیرید؟ یک ذره انصاف ندارید ؟
بهتر بود بخش صنعت رو معاف می کردن که فقط ۱۲ درصد اقتصاد کشور هست ولی ۶۰ درصد مالیات رو پرداخت می کنه. این جوری صادرات و ارزآوری و پشتوانه ی پول ملی تقویت می شد و به کودکانمون هم ارزش علم رو میفهموندیم.
بهتر بود بخش صنعت رو معاف می کردن که فقط ۱۲ درصد اقتصاد کشور هست ولی ۶۰ درصد مالیات رو پرداخت می کنه. این جوری صادرات و ارزآوری و پشتوانه ی پول ملی تقویت می شد و به کودکانمون هم ارزش علم رو میفهموندیم.
خدا به داد مردم برسد رئیس بانک مرکزی میگه بازار ارز این طور نمی ماند ریسک نکنید .اما باز گران میشود ....
یارنه مردم رو قطع کنید وبه بازیگران وخواننده ها بدهید با عدم دریافت مالیات از انها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل