بازدید 4848
۱

اتهام تازه مدیراستقلالی به فدراسیون درباره جانبداری از یک تیم خاص

کد خبر: ۹۴۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 03 December 2019

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت که صحبت از حضور استراماچونی در تیم ملی فرافکنی است و فدراسیون فوتبال انتخابش را در این زمینه انجام داده است.

به گزارش تابناک ورزشی، کامران منزوی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی در خصوص صحبت‌هایی که درباره حضور استراماچونی در تیم ملی مطرح شده و اینکه قرارداد سرمربی استقلال چند ساله است، اظهار داشت: قرارداد استراماچونی 2 ساله است و نکته‌ جدیدی توسط آقای فتحی به هیئت مدیره ارائه نشده و همان قرارداد و با همان شرایط پابرجاست و تغییر جدیدی اعلام نشده است. درباره حضور استراماچونی در تیم ملی باید بگویم که این موضوع فرافکنی است و دوستان ما در فدراسیون صددرصد انتخاب‌شان را کرده‌اند. آنها می‌خواهند که هواداران استقلال بیشتر از این آزرده نشوند که چرا تمام ارکان فدراسیون در اختیار یک رنگ به خصوص است. این حرف‌ها اصلا سندیت ندارد.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که گفته نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود، خاطرنشان کرد: من این موضوع را به این غلیظی که آقای انصاری‌فرد مطرح کرده نمی‌بینم و اینقدر فوتبال را پیچیده نمی‌بینم. در فوتبال ماه زیر ابر نمی‌ماند و افشا می‌شود. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد ولی باید به زیبایی‌های فوتبال نگاه کرد. چیزهایی است مثل همین اتفاقات داوری ولی به نظر من تمام شده است. آقای انصاری‌فرد هم درباره صحبت‌هایشان دلایل خودشان را دارند و حتما نظراتشان محترم است. ایشان شاید مدارکی دارند و چیزهایی به دست‌شان رسیده ولی من فوتبال را به این پیچیدگی‌ها نمی‌بینم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است چنین چیزی وجود داشته باشد تا جلوی قهرمانی یک تیمی را بگیرند، گفت: با کمال احترام به مدیرعامل پرسپولیس می‌گویم که چنین چیزی امکان ندارد. باید خودمان مشکلات‌مان را حل کنیم ولی به این پیچیدگی نیست و دستی به این قدرت که بالاتر از هواداران استقلال و پرسپولیس باشد تا این تیم‌ها را از قهرمانی بیندازد، نیست. یکسری مشکلات است که باعث می‌شود رقبای این دو باشگاه قوی‌تر شوند.

منزوی در خصوص جذب بازیکن در نیم‌فصل گفت: من به آقای سهیل مهدی و دوستان نکته‌ای را عرض می‌کنم که حتما در نیم‌فصل بازی‌های تیم‌ها باید مساوی باشد و همه تیم‌ها 17 بازی را انجام داده باشند و با همین ترکیب فعلی‌شان باشند. دو بازیکن عالی‌مان را مثل شجاعیان و کریمی را از دست داده‌ایم ولی تمام بازی‌های در نیم‌فصل باید برابر باشد. درباره اینکه تیم باید تقویت شود استراماچونی هم این موضوع را گفته‌ و آقای فتحی هم تاکید کردند اما تا به این لحظه چیزی به هیئت مدیره منعکس نشده، شاید در لایه‌های اجرایی بین آقای فتحی و استراماچونی هماهنگی وجود داشته و لیستی تهیه شده باشد. چون کمبود بازیکن داریم لیست خروجی نداریم ولی تا به این لحظه لیست ورودی هم به ما اعلام نداشته‌ است.

وی در خصوص خبری که در روزهای گذشته مطرح شد، مبنی بر اینکه فردی که هوادار استقلال بوده و مشکل این تیم در ترکیه را با پرداخت چک حل کرده است، ولی الان از سوی باشگاه جوابی به او داده نشده است، گفت: من هم مثل شما شوکه شدم. از آقای فتحی سوال کردم و این اتفاق که به این شکل که نمایش داده شده نیست، این پول باید جابه‌جا شده و توسط آقای خلیل‌زاده به آن حساب واریز و تسویه‌حساب می‌شد. آقای خلیل‌زاده یک ماه است که گرفتار بیماری همسرشان هستند و وضعیتش به گونه‌ای است که در تهران هم نیستند. این گلایه به این شکل درست نیست، در اسرع وقت آقای خلیل‌زاده این مشکل را حل خواهند کرد. دست این هوادار را می‌بوسیم و اگر مشکلی هم برای او پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و با آقای ماجدی به عنوان دو عضو هیئت مدیریه پیگیری می‌کنیم. تعمدی از سوی باشگاه نبوده است.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال عنوان کرد: نیمی از مشکلات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به خاطر نبود ساختار مناسب به ویژه در مسائل مالی است. دارای ساختار مناسبی نیستیم و این مسائل باعث می‌شود که بدهی‌ها به سال‌های بعد موکول شود و مشکلاتی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و کارت بازی بازیکنان پیش می‌آید. از طرفی دوگانگی قانونی برای ما پیش آمده است و دوستان در وزارت دارایی و سازمان خصوصی این موضوع را روشن کنند. الان هر درآمدی که داشته باشیم طبق تبصره 16 قانون بودجه یک درصدی از ما کسر می‌شود، قانون مکلف کرده که یک درصد از شرکت‌های سود‌ده کسر شود و استقلال و پرسپولیس هم جزء این بند قرار گرفته‌اند. این دو باشگاه کجا سوددهی داشته‌اند که شامل این قانون قرار گرفته‌اند.

منزوی افزود: یکی از گرفتاری‌های ما همین است که یکی از مطالبات گذشته را وصول کردیم و الان می‌بینیم از حساب‌مان کسری قابل ملاحظه‌ای داریم، پیگیری که کردیم می‌بینیم به استناد بند ز تبصره 16 قانون برنامه و بودجه باید این سود را پرداخت کنیم. از طرفی هم چون مشمول تبصره 3 ماده 18 قانون اجرای خصوصی‌سازی هستیم و مشمول مقررات شرکت‌های دولتی نمی‌شویم و وزارت ورزش هم صراحتا این موضوع را به ما اعلام کرده است. این دوگانگی‌ها باعث شده که باشگاه استقلال این مسائل و مشکلات را داشته باشد و گرفتاری‌های باشگاه زیاد است. دوستانی که صحبت‌های ما را می‌شنوند کمک کنند تا این ساختار نامناسب اصلاح شود تا وقتی به خصوصی‌سازی ورود داشتیم مشکلی پیش نیاید. می‌خواهیم منشأ خیر باشیم و نمی‌خواهیم روزگار را همین‌طور بگذرانیم، ما الان اسیر روزمرگی شده‌ایم. شرکت سودده نیستیم و زیان خالص داریم و اگر این طور با باشگاه رفتار شود کار ما به سرانجام نمی‌رسد.

منزوی در خصوص تلاش مدیرعامل باشگاه برای وصول منابع مالی، گفت: یکسری بدهی‌ داریم که مشخص است، یکسری هم مطالبات داریم که هم مشخص است و هم مشخص نیست. اوضاع اقتصادی کسانی هم که با ما طرف قرارداد هستند بهتر از باشگاه استقلال نیست و به راحتی وصول میسر نیست. تقاضا دارم از مسئولان اسپانسرهایی غیر از اسپانسری که نام آن روی پیراهن تیم است کمک کنند تا شاهد شادی هواداران استقلال باشیم.

وی در پایان در خصوص صحبت‌های وریا غفوری مبنی بر 3 درصد کسر از رقم قرارداد بازیکنان گفت: غفوری مطلبی را مطرح کرده است که ما همیشه گفته‌ایم، همه از فوتبال سهم می‌گیرند الا خود فوتبال. بعضی وقت‌ها احساس می‌کنم کسانی که در اطراف ورزشگاه کار می‌کنند درآمدشان از باشگاه‌ها بیشتر است. وریا گفته که حق فوتبال برای خود فوتبال است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همیشه استقلال بخاطر پیشینه تاج بودنش مغضوب سیستم هست اگر تلاشهای منصور پورحیدری و پیشکسوتان تاج نبود، همون اوایل انقلاب منحل شده بود و تصمیمیات شورای انقلاب مبنی بر انحلالش عملی شده بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر