بازدید 8985
۶

توضیحات پلیس درباره اختصاص کد جریمه به دوربین‌ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را درخصوص اختصاص کد جریمه به دوربین‌های تجهیز شده توسط شهرداری تهران ارائه کرد.
کد خبر: ۹۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰ 03 December 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار مهماندار در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که بعدازظهر امروز دوشنبه در محل استانداری تهران برگزار شد، در ارائه گزارشی درخصوص موتورسیکلت‌ها در تهران گفت: برخورد با موتورسیکلت‌سواران از ابتدای آبان‌ماه تا دهم آذرماه ۳۲۰۹ موتورسیکلت توقیف شده و ۱۱۳۱ کلاس تعمیری داشتیم که بخشی از آن‌ها خودرویی و بخش دیگر موتورسیکلت‌ها بودند.

وی افزود: ۸۶ هزار برگه جریمه صادر کردیم که از این تعداد ۱۷ هزار برگه جریمه درخصوص نقص فنی و ۱۲ هزار برگه جریمه برای دودزا‌ها بوده است.

وی ادامه داد: امروز موتورسیکلت‌ها بیشتر مورد استفاده اقشار ضعیف و وسیله امرار معاش آن‌ها بوده و برنامه‌ای هم برای کمک درخصوص از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده نداشته‌ایم.

سردار مهماندار با تاکید بر اینکه سه میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در تهران وجود دارد، افزود: از سال گذشته با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت اقشار ضعیف به سمت استفاده از موتورسیکلت‌های فرسوده سوق داده شدند. امروز ۶۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها وجود دارد که بیش از شش ماه است مراجعه‌کننده‌ای نداشته‌اند و به مشکلی بزرگ تبدیل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه با موتورسیکلت‌ها برخورد لازم انجام می‌شود، گفت: ما برنامه درست و دقیق و عملیاتی برای تشویق استفاده از موتور برقی نداریم و برای فرسوده‌ها نیز برنامه دقیقی وجود ندارد. علی‌رغم تمام تذکراتی که در مورد مسائل اجتماعی وجود دارد ما برخورد با موتورسیکلت‌ها را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ۸۰ درصد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند استفاده آن‌ها کاری است و به عنوان وسیله امرار معاش از موتورسیکلت بهره می‌گیرند لذا باید برای آن‌ها برنامه دقیقی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع کامیون‌ها و ممنوعیت تردد آن‌ها در هنگام افزایش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: ۱۵۲ نقطه در شرایط اضطرار آلودگی هوا در تهران کنترل می‌شود که همکاران ما علی‌رغم سختی‌های بسیار در شرایط آلودگی هوا این کامیون‌ها را نگه می‌دارند و کنار لوله اگزوز آن‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهند و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مساله عدم بازدارندگی جریمه‌ها موضوع مهمی است. ما در شورای ترافیک این موضوع را مطرح کردیم و تازه جریمه برای کامیون‌ها به ۹۰ هزار تومان رسید این در حالی است که ممکن است یک باری سه میلیون تومان برای حمل و نقل دریافت شود و یا بسیاری از پیمانکاران پرداخت این جریمه را تقبل می‌کنند تا پروژه آن‌ها متوقف نشود. از سوی دیگر ما دستوری هم برای توقیف کامیون‌ها نداریم و تنها جریمه برای این کار وجود دارد.

مهماندار ادامه داد: ۱۰۰۰ معبر در این شهر وجود دارد و راه‌های فرار علی‌رغم استقرار همکاران ما به صورت محدود مواردی از تردد کامیون‌ها در شهر مشاهده می‌شود. بی‌تردید جریمه‌ها باید بازدارنده باشد یا مجوزی برای توقیف آن‌ها صادر شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برخی همه مسائل را گردن پلیس می‌اندازند، افزود: ظرف ۹ ماهه امسال دو میلیون و ۹۴۵ هزار برگه جریمه برای کسانی که فاقد معاینه فنی هستند صادر شده البته این به معنای این نیست که این تعداد خودرو جریمه شده‌اند بلکه ممکن است خودرویی مثلا ۵۰ بار از مقابل دوربین رد شده باشد.

وی ادامه داد: برخی عنوان می‌کنند پلیس در مورد خودرو‌های گازوئیل‌سوز وظیفه خود را انجام نمی‌دهند. من اصلا متوجه این حرف نمی‌شوم. براساس قانون هوای پاک اگر خودرویی معاینه فنی نداشت عنوان شده ضمن متوقف کردن خودرو جریمه برای آن اعمال شود. این به معنای توقیف خودرو نیست بلکه برای توقیف خودرو باید دستوری صراحتا در قانون عنوان شود.

وی تاکید کرد: بعضاً عنوان می‌شود که دوربین‌های نظارتی نصب شده، اما کد جریمه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. ۳۳ نقطه نصب این دوربین‌ها انجام شده و اعلام کرده‌اند که آماده هستیم. ما باید ابتدا دوربین‌ها را تست کنیم تا مطمئن شویم که به استاندار‌های ناجا برای صحت‌سنجی پلاک‌ها رسیده‌اند و در این صورت می‌توانیم کد جریمه بدهیم. نمی‌شود با ۲۰ تا ۳۰ درصد خطا ما کد جریمه را بدهیم و افرادی بی‌دلیل جریمه شوند. این موضوع با حقوق مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: از ۳۳ نقطه‌ای که اعلام شد دوربین‌ها آماده هستند در ۲۱ نقطه مشکلی نداشتیم و استاندارد‌ها رعایت شده بود، اما در ۱۲ نقطه دیگر استاندارد‌ها را پاس نکرده‌اند و ما نتوانستیم کد جریمه به آن‌ها بدهیم. این ۱۲ نقطه نیز کتباً به شهرداری تهران اعلام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
درصورت امکان یکی درخصوص کد جریمه توضیحی بده
دوربین شما جز اضطراب برای راننده و بازار درامد برای شما هیچ شود دیگری ندارد بجز خالی کردن جیب ما مردم بدبخت!!!؟؟؟
86000 برگه هر کدوم میانگین 50 هزار تومان ببین میشه چه درامدی
جناب آقای مهماندار ،ترتیبی اتخاذ نمایید که پیامک هرگونه تخلف رانندگان همانند سرعت ،ورود به محدوده ترافیک و...بلافاصله برای رانندگان ارسال گردد نه اینکه با تاخیر 15 الی 20روز ،انوقت شخص باید بررسی کند در 20روز پیش کدام منطقه بوده که این تخلف ثبت شده .
شما تا میتونید به مردم بیچاره فشار بیارید جریمه ، حمل خودرو با جرثقیل توقف خودرو زوج وفرد محدوده طرح ترافیک عوارض و........... دولت پول میگیره شهرداری پول میگیره پلیس پول میگیره دارایی پول میگیره بیمه پول میگیره مدرسه پول میگیره دانشگاه پول میگیره ثیت پول میگیره قوه قضاییه پول میگیره بابا نفس مردم رو گرفتید توی این اوضاع واحوال بیکاری و بی پولی و گرونی بسه دیگه
تمام دوربینهای ثبت تخلف پلیس مخصوصاً بین شهری واقعاً مشکل دارن و به نا حق جریمه تخلف تا سی کیلومتر بمبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال و بیش از سی کیلومتر/ ۲۰۰۰/۰۰۰ ریال ثبت می‌کنه و جالبه که از حق الناس حرف میزنن واقعاً شرم آور از طرفی هم عنوان میکنن که ثبت تخلف توسط دوربین‌های مکانیزه بدون خطاس و اگه هم شاکی بشی که چرا؟؟ مدرکی غیر واقعی نشون میدن با سرعت ۱۳۵ یا ۱۳۶ ک در ساعت حالا فرقی نمی‌کنه خودرو ایرانی من و شما پیکان باشه یا پارس و از همه بدتر که من تو شهر و خودرو تو پارکینگ ولی برگ جریمه ای دریافت کردم از دوربین جاده ای..... بگذریم همه جوره با اعصاب و روان راننده ها بازی میکنن و اصلاً هم به تصادفات و واژگونی ها و کشته و مجروح شدن های جاده ای ربطی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل