بازدید 3688

مشکلات سریالی آزمون کارشناسان رسمی

کد خبر: ۹۴۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 01 December 2019

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری که برای رفع مشکل هم‌زمانی با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه به ۶ دی منتقل شده،حالا با دو آزمون قضاوت هم‌زمان شده است.

به گزارش فارس، امسال زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به طرز عجیبی از سوی سازمان سنجش با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه هم زمان شد.

ابتدا گفته شد این آزمون، ۲۴ آبان برگزار می شود اما چندی بعد زمان برگزاری تغییر کرد و اعلام شد ۲۹ آذر یعنی هم‌زمان با آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار می شود.

از سوی دیگر، سازمان سنجش برای رفع نگرانی داوطلبان اعلام کرد که هر دو آزمون در تاریخ مقرر اما در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود اما این موضوع از دغدغه شرکت کنندگان نه تنها چیزی کم نکرد بلکه برگزاری، آن هم در یک روز، بر نگرانی داوطلبان افزود.

این در حالی است که هزینه ثبت‌نام آزمون امسال کارشناسان رسمی دادگستری، ۳۰۰ هزار تومان بوده و وجه پرداختی نیز غیرقابل استرداد است و همین موضوع دلیل دیگری برای نگران شدن داوطلبان شده است.

البته رئیس سازمان سنجش سریعا اعلام کرد که جای نگرانی برای داوطلبان نیست چرا که با هماهنگی سازمان سنجش، شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه مشکل تعداد محدودی از داوطلبان که همزمان در هر دو آزمون شرکت کرده‌اند با تغییر زمان آزمون از صبح به بعد از ظهر برطرف می‌شود و شائبه وجود زد و بند در این خصوص صحت ندارد.

سرانجام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به نگرانی داوطلبان اعلام کرد که آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۲۹ آذر برگزار نخواهد شد بلکه برگزاری این آزمون به ۶ دی ماه موکول شده است.

در اطلاعیه این شورا تاکید شده است: «پیرو اطلاعیه مورخ ۹۸.۸.۴ بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ می‌رساند، نظر به اینکه براساس اطلاعیه منتشر شده، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در تاریخ ۹۸.۰۹.۲۹ اقدام به برگزاری آزمون اخذ پروانه وکالت خواهد نمود. لذا به منظور آرامش وآسایش آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در آزمون اخذ پروانه وکالت مرکز مذکور نیز ثبت‌نام نموده‌اند تاریخ برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در کلیه مراکز استانهای کشور بطور همزمان ۶دی ماه برگزار خواهد شد.»

همچنین اعلام شد زمان توزیع کارت ورودبه جلسه و جزئیات برگزاری آزمون، ۲ دی ماه منتشر می شود و سوالات آزمون از دروس علمی تخصصی ودانشگاهی رشته مربوطه ونکات کاربردی درآن رشته است

مشکلات ادامه دارد/ هم‌زمانی با 2 آزمون قضاوت

آزمون کارشناسان رسمی دادگستری پس از رفع تداخل با آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه که از روز ۲۹ آذر به روز ۶ دی منتقل شد، حالا با آزمون کتبی قضاوت ویژه مناطق محروم و آزمون قضاوت سازمان قضایی نیروهای مسلح هم‌زمان شده است.

تاریخ اولیه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری روز ۲۴ آبان بود اما به‌تعویق‌افتادن این آزمون که با هدف مساعدت به داوطلبان صورت گرفت، در عمل باعث ایجاد مشکلاتی شد که همچنان ادامه دارد.

با توجه به اینکه هزینه ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی ۳۰۰ هزار تومان است و تاریخ آزمون نیز پس از پایان مهلت ثبت‌نام تغییر یافته است، به‌نظر می‌رسد حداقل وظیفه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، بازگرداندن وجه ثبت‌نام به داوطلبان دو آزمون دیگر باشد.

درعین‌حال تغییر روز یا ساعت برگزاری آزمون برای جلوگیری از تضییع حقوق افرادی که قصد شرکت در هر دو آزمون را دارند ضروری به‌نظر می‌رسد.

باید دید نهایتاً از سوی مراجع برگزارکننده آزمون‌ها، چه تمهدیدی در این رابطه اندیشیده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار