بازدید 8430

خرید بیت کوین

هر روز اخبار مربوط به بیت کوین در رسانه‌ها بیشتر می‌شود. در این مقاله به بررسی اجمالی بیت کوین و سایر رمزارزها و جوانب مختلف این پدیده پرداخته است.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 30 November 2019

بیت کوین

رمزارز چیست؟

رمزارز یک پول دیجیتال است که با تکنیک‌های پیشرفته رمزگذاری، ساخته و اداره می‌شود. با ایجاد بیت کوین در سال 2009، رمزارز از یک مفهوم صرفا آکادمیک، خود را به واقعیتی مجازی مبدل ساخته است. بیت کوین در جذب افراد، روند صعودی داشت و قیمت آن در فوریه 2013 با جهشی ده برابری به 266 دلار رسید و همین عامل باعث جلب توجه سرمایه گذاران و رسانه‌های مهم شد و سپس ارزش کل بازار بیت کوین در زمان اوج قیمت به بیش از دو میلیارد دلار رسید. اکنون نیز ارزش کل بازار آن به بیش از 137 میلیارد دلار رسیده است.

حال سوال مهم این است که آیا این ارزهای دیجیتال در نهایت جایگزین ارزهای مرسوم می‌شوند و روزی همچون دلار و یورو همه جا یافت خواهند شد؟

آینده رمزارز

برخی از تحلیل‌گران اقتصادی، با ورود پول‌های سازمانی به این بازار، تغییر بزرگی را در رمزارز پیش بینی می‌کنند. علاوه بر آن، این احتمال وجود دارد که رمزارز در بورس‌های جهانی فراگیر  شود که می‌تواند موجب افزایش چندین برابری اعتبار بلاکچین و رشد استفاده از آن به عنوان جایگزین ارزهای مرسوم شود.

بیت کوین واقعا چیست؟

بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است که از فناوری همتا به همتا بهره می‌برد. غیرمتمرکز بودن، بیت کوین را از دستکاری یا دخالت هر سازمانی مستقل می‌کند. بیت کوین به صورت دیجیتالی و به روش ماینینگ یا استخراج ایجاد می‌شود و به کامپیوترهای قدرتمند برای حل الگوریتم‌های پیچیده نیاز دارد. در حال حاضر، در هر ده دقیقه، 25 بیت کوین تولید می‌شود و تولید آن تا سقف 21 میلیون واحد بیت کوین پیش خواهد رفت که انتظار می‌رود در سال 2140 به این عدد برسد.

این ویژگی‌ها، سبب تفاوت اساسی بیت کوین با ارزهای رایج فعلی می‌شود. بنابراین ارزش بیت کوین به طور کامل وابسته به میزانی است که سرمایه‌گذاران در هر لحظه تمایل به پرداخت برای خرید آن دارند.

امروزه تعداد تاجرانی که رمزارز را پذیرفته و با استفاده از آن معامله می‌کنند بسیار افزایش یافته است. برای اینکه رمزارز رواج بیشتری پیدا کند، باید همچنان به افزایش مقبولیت خود در میان مشتریان ادامه دهد.

خرید بیت کوین

رمزارز به عنوان سیستم پرداخت بین المللی

با توجه به محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها علیه کشور، رمزارزها یک راهکار بسیار مناسب برای ارسال و دریافت پول به صورت بین‌المللی هستند. اکنون در ایران، موضوعاتی نظیر خرید از وبسایت‌های خارجی، نقد کردن درآمدهای ارزی، پرداخت‌های دانشجویی و همچنین ارسال و دریافت پول به افراد مختلف در خارج از کشور، همگی با چالش‌های ناشی از تحریم‌ها مواجه‌اند. اما رمزارزها کار را بسیار آسان کرده‌اند، کافی است طرف معامله در خارج از کشور، با این سیستم کار کند. در این صورت می‌توان به راحتی ابتدا اقدام به خرید بیت کوین، خرید تتر یا سایر رمزارزها کرده و سپس رمزارز خریداری شده را به مقصد مورد نظر ارسال کرد.

همچنین صادرکنندگان کالا و فریلسنرها که در ازای کالا یا خدمات خود باید از کشورهای خارجی ارز دریافت کنند، می‌توانند با دریافت رمزارز از طرف خارجی و نقد کردن آن در داخل کشور، کسب و کار خود را توسعه دهند. البته در این بین راهکارهایی نظیر پی پال (Paypal) یا خرید پرفکت مانی نیز وجود دارد.

آیا باید در رمزارز سرمایه گذاری کرد؟

اگر شخصی می‌خواهد در رمزارز سرمایه‌گذاری کند، بهتر آن است که در این زمینه همانند سرمایه گذاری‌های دیگر ابتدا به کسب دانش بپردازد. رمزارز برای نوسانات شدید قیمت مستعد است که به نوعی هم جذاب است و هم پر رسیک! برای مثال، ارزش بیت کوین تابه‌حال چندین بار در عرض تنها چند ساعت حدود 40 درصد افزایش یا کاهش داشته است. طرفداران رمزارز، عرضه محدود و استفاده رو به رشد از آن را به عنوان محرک‌های افزایش ارزش آن می‌دانند. بنابراین با آگاهی از ویژگی‌های مختلف رمزارز می‌توان یک سرمایه‌گذاری موفق را تجربه کرد.

نتیجه‌گیری

کارمزد کم، سرعت در انتقال و مدیریت تحریم‌ها از ویژگی‌هایی است که با وجود نوسانات قیمت رمزارزها، همچنان محبوبیت آنها را افزایش می‌دهد. همچنین موفقیت بیت کوین از زمان معرفی آن در سال 2009، الهام بخش ساخت رمزارزهای دیگر همچون لایت کوین (Litecoin)، ریپل (Ripple) و تتر (USDT) بوده است. امروزه رسانه‌ها و طرفداران رمزارز به شدت افزایش یافته‌اند. کنت راگاف، استاد اقتصاد و سیاست عمومی دانشگاه هاروارد پیش بینی کرده که بازار رمزارزها می‌تواند در ظرف پنج سال آینده به 5 تا 10 تریلیون دلار برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل