بازدید 10184

آلودگی هوا مدارس ارومیه را تعطیل کرد

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به دلیل آلودگی هوا مدارس دوره ابتدایی شهر ارومیه تعطیل است.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 30 November 2019

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به دلیل آلودگی هوا مدارس دوره ابتدایی شهر ارومیه تعطیل است.

به گزارش «تابناک»، سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان به جهت پایداری هوا و وارونگی دما احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا مدارس ابتدایی شهر ارومیه روز شنبه ۹ آذرماه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این سومین روز طی هفته جاری است که به دلیل پایداری و سکون هوا شاهد افزایش آلاینده های جوی هستیم.

هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: روز جمعه کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

به گزارش «تابناک»، مهران نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار نسبت به آلودگی شدید هوای ارومیه اظهارداشت: احتمال افزایش آلایندگی تا مرز خطرناک و خیلی ناسالم وجود دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای ارومیه بر اساس گزارش های رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۱۵۲ در حد ناسالم است افزود: تا فردا احتمال افزایش میزان آلاینده ها در هوای ارومیه پیش بینی می شود.

نظری با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی ارومیه طی شنبه افزود: در کمیته اضطراری مقابله با آلودگی هوا مقرر شد تا تدابیری اندیشیده شود که تعطیلی مدارس از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه این موضوع گذراست و به زودی رفع می‌شود، بیان کرد: مردم می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند ولی توصیه می‌شود که کودکان و افراد کهنسال و بیماران قلبی و تنفسی کمتر و در موارد ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خروج نیز از ماسک‌های ویژه استفاده کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی اوایل هفته آینده با ورود سامانه بارشی شاهد بارش در استان خواهیم بود گفت: با آغاز بارش ها کاهش آلاینده ها در هوای استان به خصوص ارومیه خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل