بازدید 75640
هزار و هشتصد و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

چرا باید چهار میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟ / ایرانی‌ها روزی چند ساعت کار می‌کنند؟ / تفاوت سرنوشت روحانی و احمدی نژاد از نگاه یک اصلاح طلب / کنایه معنادار مهاجرانی به ترامپ: پدرخوانده‌ای یا الکاپون؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کسی که مطلع‌ترین فرد در موضوع بنزین بود، طرح سه فوریتی داد / پایداری‌ها می‌خواهند از نمد گرانی‌ها و اعتراضات برای خود کلاه انتخاباتی ببافند / واکنش زیباکلام در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور / و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 29 November 2019

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آفت اعتدال اقتصادی تبلیغات صدا و سیماست

علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آفت اعتدال اقتصادی این تبلیغات صدا و سیما و اجناس و کالاهاست که مردم را تهییج بر اصراف می‌کند که زندگی تجملانه داشته باشید. این تحریک در مصرف است و با اعتدال اقتصادی نمی‌سازد. مردمی که اینقدر عزیز و ارزشمند هستند، نباید در طرح‌های مدیریتی کشور غافلگیر شوند، این یک گناه نابخشودنی و هم خلاف انسانیت و اسلامیت است. اصلاح قیمت بنزین عارضه امنیتی دارد، اما از مردم نباید بترسیم، مردمی که اینقدر با صمیمیت در عرصه حضور دارند، آن وقت ما بیاییم به دستگاه امنیتی واگذار کنیم؟ این فکر با صمیمیت مردم نسبت به نظام منافات دارد. مردم در تنگنا‌های معیشتی هستند، نگذاریم دشمنان بگویند تحریم اقتصادی اثر کرده است، تمام فروشگاه‌های ما پر است و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد، اما دزدی و حرام‌خواری مردم را مستاصل می‌کند. /تسنیم

ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟

آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد در ارزان‌ترین منطقه تهران، هر متر مربع واحد مسکونی به طور متوسط به قیمتی برابر با شش میلیون تومان معامله می‌شود. آخرین آمار‌های ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد، متوسط قیمت معامله مسکن در تهران به ۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان رسیده است؛ بنابراین، ارزان‌ترین منطقه تهران در حال حاضر منطقه ۱۸ شهرداری است که قیمت خرید و فروش ملک در این منطقه به طور متوسط به اندکی بیش از ۶ میلیون تومان رسیده است.

علت اصلی آلودگی هوا پدیده بین قاره‌ای است

رامین عزتی، هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه خوارزمی گفت: علت اصلی آلودگی هوای پایتخت پدیده بین قاره‌ای است که مواد شیمیایی و صنعتی را از چند کشور مختلف وارد ایران کرده و به تبع آن به تهران رسیده است. بخشی از این آلودگی حاصل مواد شیمیایی و صنعتی کشور‌های سوریه، ترکیه و عراق است. آلودگی‌های بیولوژیکی که از مواد صنعتی حاصل شده، پس از عبور از شهر‌های قزوین و زنجان به تهران آمده و در نهایت به سمنان می‌رود؛ البته خود تهران دارای چند منشا آلودگی است که پس از چند روز و با جریان باد از شهر خارج می‌شود. آلایندگی خودرو‌ها و از سوی دیگر وجود کارخانه‌ها در کرج و اطراف تهران از دیگر علت‌های تشدید آلودگی هواست که انتظار می‌رود نظارت در این بخش نیز بیشتر شود. به عنوان کارشناس اعتقاد دارم که ترافیک قزوین به تهران به دلیل تردد بالای خودرو‌ها خود یک بمب آلودگی است که باید در این مورد راهکاری اصولی پیدا کرد. شهردار تهران پیشتر گفت: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا، وزش باد است که باید دارای سرعت مشخصی باشد تا بتواند هوای تهران را حرکت دهد. طی چند روز اخیر وزش چنین بادی را نداشیم و بر این اساس صحبت‌های شهردار تهران کاملا درست است. /ایرنا

چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ازدیاد قوانین در کشور گفت: باید قوانین مزاحم را حذف کنیم. ️عبدالرضا مصری نتیجه تعدد مراکز تصمیم‌گیری را فربه شدن دولت دانست و گفت: در برخی کشور‌ها تعداد مجموع کارمندان آن‌ها به ۱۰ هزار نفر هم نمی‌رسد، اما ما چهار میلیون کارمند داریم و مجبوریم عمده بودجه کشور را صرف حقوق و دستمزد این افراد کنیم. /ایسنا

کسی که مطلع‌ترین فرد در موضوع بنزین بود، طرح سه فوریتی داد

نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: من با آقای زنگنه صحبت کردم و گفتم: «شنیدم شما می‌خواهید استعفا دهید».ایشان گفت: «به حرمت استیضاح کنندگان در جلسه استیضاح حاضر می‌شوم و استعفا نمی‌دهم تا لحظه‌ای که از من بخواهند وظیفه ام را انجام می‌دهم». عده‌ای وقتی در انتخابات مجلس دهم رأی نیاوردند با ایجاد موج تبلیغاتی شروع به تخریب مجلس دهم تخریب کردند که این مجلس ناکارآمد است. کسی که مطلع‌ترین فرد در موضوع بنزین بود، درباره توقف افزایش قیمت بنزین طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی داد، خوب وقتی این رفتار‌ها را می‌بینیم معلوم می‌شود که مجموعه‌ای با نیرو‌هایی که درون و بیرون مجلس دارد می‌کوشد چنین فضاسازی‌هایی را انجام دهد. /نامه نیوز

پایداری‌ها می‌خواهند از نمد گرانی‌ها و اعتراضات برای خود کلاه انتخاباتی ببافند

داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس گفت: بعضی جریانات سیاسی از جمله جبهه پایداری برای انتخابات خیز برداشتند. گمان آن‌ها این است که می‌توانند از برخی نارضایتی‌های عمومی ناشی از شرایط اقتصادی و بحث بنزین و... به‌نفع خودشان در انتخابات استفاده کنند و اقداماتی مثل استیضاح پیاپی نمایندگان مجلس را در همین راستا کلید زدند. البته برخی نمایندگان نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز با هدف حفظ حیثیت خود در انتخابات بعدی همین اقدام را درباره وزرای دیگر جلو بردند. برخی نمایندگان سعی دارند از نمد گرانی‌ها و اعتراضات مردم برای خود کلاه انتخاباتی ببافند. این بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی در شرایطی که عمر مجلس رو به پایان است و نمایندگان زیادی از مجلس فعلی برای انتخابات مجلس آینده کاندید خواهند شد، استیضاح کردن وزرا، هیچ معنا و مفهومی ندارد. /نامه نیوز

پلاسکو باید «پروانه ساخت» بگیرد

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران: نمی‌خواهیم پلاسکویی دیگر که ناایمن بود در شهر ساخته شود. شهر تهران دارای ضوابطی مشخص برای ساخت و ساز است و همه ساختمان‌ها از جمله پلاسکو باید به آن احترام بگذارند. /ایسنا

ایرانی‌ها روزی چند ساعت کار می‌کنند؟

هر سال حدود بیست دقیقه از ساعت کاری شاغلان ایرانی کم شده و از ٤٤ ساعت و ١٨دقیقه در سال٩٢ به ٤٣ساعت در سال٩٧ رسید؛ البته این موضوع دلیل کم‌کاری ایرانی‌ها نیست و متوسط ساعت کار در سایر کشور‌های جهان بین ٤٠ تا ٤٤ساعت است. طولانی‌ترین میانگین ساعت کار معمول در هفته در کشور به ترتیب مربوط به بخش خدمات با ۴۵ساعت و ۱۲دقیقه، بخش صنعت با ۴۲ساعت و ۳۰دقیقه و بخش کشاورزی با ۳۷ساعت و ۱۲دقیقه است.

تفاوت سرنوشت روحانی و احمدی نژاد از نگاه یک اصلاح طلب

ناصری افزود: «ضروری است به شکل فوری و اضطراری اصلاحاتی انجام شود.» این کارشناس مسائل سیاسی در بخشی دیگر از گفته‌ها خود تصریح کرد: «متاسفانه آقای روحانی به دلیل عملکرد نامناسب خود، علاوه بر این‌که هزینه سنیگنی را بر جریان اصلاحات وارد کرده، هزینه سنگینی بر کلیت ایران تحمیل کرده است. این‌که جامعه به شرایطی برسد که احمدی‌نژاد را آرزو کند، یعنی آقای روحانی بسیار از واقعیت‌های موجود در جامعه و نیز شعار‌های انتخاباتی خود فاصله گرفته است؛ لذا اعتقاد دارم اگر روحانی در یک سال نیم باقی مانده، یعنی تا خرداد یا نهایتا مرداد ۱۴۰۰ کاری انجام ندهد، حتما خداحافظی‌اش با مردم و حکومت به مراتب سخت‌تر و بدتر از خداحافظی احمدی‌نژاد در ۹۲ خواهد بود.» ناصری افزود: «روحانی آدمی است که می‌خواهد هم‌چون چهل سال گذشته بماند. اگر روحانی کار مهمی انجام ندهد که حتی بر این باور هستم کار مهم روحانی در جرات «استعفا دادن» می‌تواند باشد، ۱۴۰۰ او بسیار نازل‌تر از احمدی‌نژاد خواهد بود و خواهد ماند.»

واکنش زیباکلام در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور

صادق زیباکلام در صفحه توییتر خود نوشت: «"کی بود، کی بود، من نبودم"، شده حکایت بنزین. ای کاش مسئولین به جای فرار از زیر بار مسئولیت تصمیمی که گرفته بودند، این شهامت اخلاقی را میداشتند و به مردم صادقانه توضیح میدادند که چرا مجبور میشوند به واسطه وضعیت بحرانی اقتصادی کشور، قیمت بنزین را افزایش دهند. نه اینکه گناه را گردن دیگری بیندازند.»

جزئیات تازه از ساقط کردن پهپاد خارجی در عسلویه

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران جزئیات ساقط کردن پهپاد خارجی در جنوب کشور را تشریح کرد. امیر دریادار سید محمود موسوی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با ساقط کردن یک فروند پهپاد خارجی توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در جنوب کشور (عسلویه) اظهار داشت: یک اقدام و تحرکی در بخش جنوبی کشور داشتیم و شاهد بودیم که با هشیاری سامانه‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران رصد و پاسخ مناسب داده شد. وی افزود: بقایایی که به دست کارشناسان رسیده در حال ارزیابی و بررسی است و برای اینکه ریشه یابی کنند که از چه سمتی وارد کشور شده و متعلق به چه کشوری و احیانا چه گروهی بوده است، در دست بررسی است و اطلاعات آن در اختیار سیاستمداران جمهوری اسلامی قطعا قرار خواهد گرفت و تدابیر و تصمیمات لازم لحاظ خواهد شد و به مراجع بین‌المللی هم قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد. موسوی گفت: فکر می‌کنم همانقدر که دبیر محترم شورای عالی امنیت اطلاع‌رسانی کردند در حال حاضر کفایت می‌کند و اگر صلاح بدانند سیاستمداران ما در آینده به موارد دیگر نیز اشاره خواهند کرد.

کیفیت زندگی مردم هم باید به فوب خلیج فارس برسد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز به پرسش‌ها پاسخ دهیم تهدید را تبدیل فرصت کرده‌ایم، اما اگر این کار را انجام ندهیم یک تهدید را بزرگتر و کلان‌تر ایجاد خواهیم کرد. عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که چرا گاهی مسئولان به جای پاسخگویی به مردم سکوت می‌کنند و یا اگر جوابی می‌دهند قانع‌کننده نیست، گفت: امروز در فضای تصمیم‌گیری کشور شاهد استراتژی و تاکتیک سکوت عمیق هستیم. وی با اشاره به فضای این روز‌های صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: مشاهده می‌کنید در صحن علنی مجلس نمایندگان دائم در حال تذکر، اخطار و نطق هستند، اما رئیس مجلس در سکوت کامل است و در نفع و تائید حرف‌های نمایندگان حرکتی صورت نمی‌گیرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه در خصوص سران قوای کشور تذکراتی دارند، اما آنان سکوت می‌کنند مگر اینکه در جلسات کاملا خصوصی حرفی گفته شود. وی ادامه داد: اتفاق دیگری که در حال رخ دادن است و موازی با این عدم پاسخ‌دهی پیش می‌رود این است که سران قوا تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازند. در مجلس هم رویه این است که حامیان رئیسی، لاریجانی و روحانی در حمایت از آنان در صحن با یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند. نماینده مردم اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در شرایط فعلی کشور فرد و حتی سران قوا مهم نیستند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس و سران قوا هرکدام ابزاری در راستای منافع ملی و یک هدف به اسم توسعه کشور هستند. وی خاطرنشان کرد: چیزی که امروز در حال ذبح و به صلیب کشیدن است منافع ملی ماست و سوال اینجاست چرا باید کشور را در این سکوت ببریم؟ آیا از توضیح دادن می‌ترسیم و درست نمی‌دانیمش؟

نظر مجمع درباره تشکیل وزارت بازرگانی از زبان آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علت مخالفت‌ها با طرح تشکیل وزارت بازرگانی، مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی است. آیت‌اللّه صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون fatf اظهار کرد: هر زمان تصمیم‌گیری قطعی در این خصوص صورت گیرد، اطلاع‌رسانی خواهد شد. آیت‌اللّه صادق آملی لاریجانی در رابطه با علت مخالفت‌ها با تشکیل وزارت بازرگانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: علت مخالفت‌ها با این طرح، مغایرت آن با اقتصاد مقاومتی است، اما هنوز کامل نتیجه بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشخص نشده است.

کنایه معنادار مهاجرانی به ترامپ: پدرخوانده‌ای یا الکاپون؟

مهاجرانی در واکنش به سفر غیرمنتظره رئیس جمهور آمریکا به افغانستان، ترامپ را با تبهکار مشهور آمریکایی مقایسه کرد! عطاالله مهاجرانی، وزیردولت اصلاحات در حساب توییتری خود نوشت: «داستان غریبی ست! رئیس جمهور آمریکا شبانه با چراغ‌های خاموش هواپیما، با بی خبری خبرنگاران همراه، با ضبط موبایل‌های خبرنگاران حاضر در پایگاه نظامی بگرام، بدون اطلاع دولت افغانستان وارد افغانستان می‌شود. انگار سفر پدر خوانده یا الکاپون! بعد هم می گوید: با طالبان به توافق می‌رسیم!»

سخنان روحانی در شأن رئیس جمهور و مردم ایران نبود

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: سخن اخیر روحانی درباره درباره عدم اطلاع از زمان اجرای طرح «بنزین» انصافا در شأن رئیس جمهور ایران و ملت بزرگ ایران نبود. حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولت اظهار داشت: سعی کردند این کار را از همه پنهان کنند، به خصوص از مجلس. این کار در شان مجلس و دولت هم نبود. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، اقناع عمومی انجام نپذیرفت، عنوان کرد: مردم ایران از این برنامه ناراضی‌ هستند، اما به دلیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برای دفاع از نظامشان حتی به خیابان‌ها آمدند و بر علیه اغتشاشات راهپیمایی کردند. حاجی بابایی تصریح کرد: در این راهپیمایی اعلام کردند که این به معنای دفاع از کار مسئولان نیست بلکه ما همچنان اعتراض داریم، ما به پشتیبانی از رهبری و خون شهیدان به میدان می‌آییم؛ این باعث شد در طول چند روز گذشته متاسفانه در نوع گزارشاتی که وزرا دادند، حرمت مردم را نگه نداشتند و مطالبی گفتند که نتوانست اقناع عمومی ایجاد کند.

وی با اشاره به اظهارنظر رئیس جمهور درباره بی اطلاعی از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین گفت: این سخن اخیر رئیس جمهور انصافا در شان رئیس جمهور ایران و ملت بزرگ ایران نبود. این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین بیان کرد: این روز‌ها مردم نگاهشان به استدلال، توجیه منطقی و عقلانی این اقدام (اجرای طرح افزایش قیمت بنزین) از طرف دولتمردان بود. وی افزود:‌ای کاش آقای رئیس جمهور در این رابطه اصلا صحبت نمی‌کرد چرا که صحبت‌های چند روز اخیر، ضد و نقیض دارد؛ با بیان صحبت‌هایی که در دولت انجام شده و سخنانی که رئیس جمهور می‌گوید همه این‌ها نشان می‌دهد که حرفی برای زدن ندارند.

برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیوه انتخابی برای اجرای طرح بنزین مورد نقد است، گفت: باید از مردم حمایت، دلجویی و عذرخواهی شود. حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی-سیاسی این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: گوینده باید به صحبت‌های خود فکر کند که چه عواقبی دارد. این روی جماعتی از مخاطبان اثر می‌گذارد، چرا که تمام مسئولیت سخنانمان بر عهده خود ماست. علی اکبری گفت: امثال ما که منبر و تریبون داریم و مسئولان و کسانی که سخنان آن‌ها در جامعه موج می‌اندازد، ابعاد پیدا می‌کند و آثار کوتاه و بلند مدت پیدا می‌کند، باید حواسشان باشد که سخنش آن سخن سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند معلوم می‌شود که نفهمیده اند و فکر نکرده‌اند. وی گفت: ما به اصلاح وضعیت کلامی خیلی احتیاج داریم و باید به همدیگر کمک کنیم تا این سخنان را که آنگونه که خدای متعال می‌پسندد بیش از پیش رعایت کنیم.

«صدا» با دستور رئیسی برگشت

مدیرمسئول هفته‌نامه صدا گفت: پس از دفاعیات انجام ‌شده و تاکید بر اینکه همه جریان‌ها و نیرو‌های سیاسی کشور باید بتوانند دیدگاه خود را درباره مسایل اصلی و کلان کشور، از جمله موضوعات سیاست‌خارجی، بیان کنند و تشریح مواضع هفته‌نامه "صدا" در این ‌زمینه، ریاست محترم قوه‌قضاییه دستور رفع توقیف را صادر کردند. شماره جدید هفته‌نامه تحلیلی "صدا" که ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری توقیف شده بود؛ فردا (شنبه) منتشر می‌شود تا این مجله مهم اصلاح‌طلبان، بار دیگر انتشار خود را از سرگیرد. مدیرمسئول هفته‌نامه "صدا" در این‌ باره گفت: پس از توقیف مجله که با فضاسازی گسترده و حملات سازمان‌یافته جریان‌های تندرو در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و نشریات وابسته صورت گرفت؛ این نشریه از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد. علی راعی افزود: پس از دفاعیات انجام‌شده و تاکید بر اینکه همه جریان‌ها و نیرو‌های سیاسی کشور باید بتوانند دیدگاه خود را درباره مسائل اصلی و کلان کشور، ازجمله موضوعات سیاست‌خارجی، بیان کنند و تشریح مواضع هفته‌نامه "صدا" دراین‌زمینه، ریاست محترم قوه‌قضاییه دستور رفع توقیف را صادر کردند. وی با بیان اینکه "علت اصلی طولانی‌شدن دوره عدم‌انتشار مجله، مسائل و مشکلات مالی بوده است"، تصریح کرد: متاسفانه، بخش مهمی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به بهانه توسعه فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، به نشریات مکتوب کم‌توجه هستند و از حداقل حمایت و همراهی دراین زمینه خودداری می‌کنند و همین امر، موجب دلسردی و بی‌انگیزگی همکاران مجله جهت انتشار مجدد آن شد.

فرد مظنون به قتل مسعود مولوی دستگیر شد

یک نفر به ظن قتل مسعود مولوی شهروند ایرانی در نتیجه عملیات مشترک سازمان اطلاعاتی و پلیس ترکیه در استانبول دستگیر شد. به گزارش آناتولی، پلیس ترکیه در عملیاتی مشترک با سازمان اطلاعاتی کشور (میت)، «عبدالوهاب ک.» مظنون قتل مسعود مولوی شهروند ایرانی که چهاردهم نوامبر در منطقه شیشلی استانبول به ضرب گلوله کشته شده بود را دستگیر کرد. این منابع همچنین از دستگیری ۴ نفر دیگر به اتهام تهیه اسلحه و کمک به عامل قتل خبر دادند. مظنون قتل مولوی شهروند ترکیه بوده و هم اکنون مراحل بازجویی وی در بخش جنایی اداره پلیس استانبول ا‌دامه دارد. گفته می‌شود که مسعود مولوی مدیر کانال تلگرامی «جعبه سیاه» بود که مطالب پرحاشیه‌ای را منتشر می‌کرد. عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، دوشنبه این هفته در باره مولوی اعلام کرد: «ایشان به عنوان یک فرد ایرانی مورد توجه وزارت خارجه است و منتظر گزارش نهاد‌های امنیتی ترکیه هستیم، اما در خصوص علت (کشته شدن او) نمی‌توانم اظهارنظر کنم».

اعتراض رسمی ایران به تحریم‌های ظالمانی پزشکی

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی مذاکرات به عمل آمده در جلسات قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی، طی نامه‌ای اهداف ظالمانه و غیرانسانی تحریم‌های مذکور را برای مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تشریح کرد. بنا بر اعلام وبدا، در این نامه به محدودیت‌های شدید اعمال شده و اقدامات تهدیدی یکجانبه امریکا در مسیر تهیه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی برای تمام مردم ایران، علی رغم ادعای آمریکا، اشاره شده است.

امام جمعه کرمان: باید مثل چین و روسیه شبکه ملی خود را کامل کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین عیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان با اشاره به اتفاقات آبان‌ماه امسال عنوان کرد: ناآرامی‌های آبان ۹۸ با درایت مردم و تیزهوشی و گذشتی که از خود نشان دادند، تمام شد، اما در خصوص این حوادث، به مطالبی باید توجه شود؛ نخست اینکه نشان داد شبکه ملی اطلاعات در این کشور از ضرورت‌ها است و توسعه و گسترش این شبکه در دو بخش، نیاز ما را از آنچه از خارج بر ما تحمیل می‌کند برطرف می‌کند. وی با تأکید بر اینکه باید مثل چین و روسیه ما هم هرچه زودتر شبکه ملی خود را کامل کنیم، تصریح کرد: در ابتدا باید زیرساخت شبکه ملی در سراسر کشور ایجاد کنیم، زیرا این شبکه نیاز جامعه و کشور است و با حجم وسیع و سرعت سرسام‌آور با زیرساخت مناسب، آن هم شبکه‌ای که دست خودمان است می‌تواند این اطلاعات را منتقل کند؛ بنابراین؛ مسئولان باید به سرعت این شبکه را تکمیل و ما را از خارجی آن بی نیاز کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی: شاعران باید اشعارشان با مضمون اسلام و ولایت‌فقیه باشد

آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با دانش‌آموختگان دوره آموزشی تخصصی مجمع الذاکرین حضرت رباب (س) که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند: بهترین هدیه به بندگان مومن موعظه است و هنگامی‌که به یکدیگر می‌رسند همدیگر را نصیحت کنند. استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: از زمان رسول خدا (ص) شاعرانی بودند که شعر می‌گفتند و حتی اشعاری در زمینهٔ ولایت امیرالمؤمنین (ع) سرودند، اهل‌بیت (ع) شاعرانی را که برای اباعبدالله (ع) شعر می‌گفتند تشویق می‌کردند. آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت کار شاعران گفت: شاعران باید اشعاری در زمینهٔ اسلام و انقلاب و مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه بگویند. وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: هر وقت قرآن می‌خوانید و به آیه عذاب می‌رسید، بگویید خدایا پناه می‌برم به تو از جهنم و هر گاه آیه‌ای در زمینهٔ بهشت می‌خوانید باید بگویید خدایا بهشت خودت را نصیب من بگردان.

امام جمعه اصفهان: هر کس علیه شورای نگهبان سخن بیجایی بگوید، در روز قیامت مجازات خواهد شد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وقتی احمد شاه به آیت‌الله مدرس پیشنهاد قدرت داد، مدرس گفت: "شما با ما نمی‌جوشید و کسی باید به طرف شما بیاید که یا طمع داشته باشد یا ترس و این دو چیز را خداوند سبحان به ما نداده است. ” حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: روز قانون اساسی در این هفته است؛ خدا رحمت کند، کسانی که این قانون را از روی عقل، تدبیر و آینده نگری تدوین کردند، به ویژه شهید بهشتی که اگر قانون اساسی نبود خیلی چیز‌ها بهم می‌ریخت. وی گفت: هر کس علیه شورای نگهبان و عزیزانی که چیزی از دنیا جز انجام مسئولیت نمی‌خواهند، سخن بیجایی گفت، در روز قیامت مورد مجازات قرار خواهد گرفت. وی افزود: چطور یک مسئول مهم کشور، خبر ندارد امشب قیمت نفت و بنزین را انقدر بالا ببرند و چنین حوادثی رخ دهد، حوادثی که دشمنان ما سالهاست طرح و نقشه آن را کشیده‌اند. میردامادی اضافه کرد: افراد کارفرما و سرمایه‌دار و کسانی که باید چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورند، در جلسه‌ای خدمت رهبری رسیدند که رهنمود‌ها بسیار عالی بود.

آیت الله جوادی آملی: آبروی اشخاص را بُردن در رسانه، نهی از منکر نیست

آیت الله جوادی آملی معتقد است برای خندیدن و خنداندن، در روزنامه و رسانه نقص اشخاص را نوشتن و آبروی اشخاص را بردن، نهی از منکر نیست، بلکه اشاعه فحشاست. آیت‌الله جوادی آملی ضمن شرح سی و پنجمین کلمه حکیمانه حضرت امیر در نهج البلاغه که می‌فرماید «کسی که در گفتن سخنان ناپسند به مردم که باعث رنجش آن‌هاست پروا نکند، در مورد او چیز‌هایی گویند که نمی‌دانند» در جلسه اخلاق هفتگی خود گفت: ما موظفیم اسرار دیگران را حفظ کنیم و اگر کسی نقصی دارد و ما خواستیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، آرام، آهسته و مخفیانه با خود او در میان بگذاریم. این فقیه معتقد است: مشکل ما این است که نهی از منکر که واجب است را انجام نمی‌دهیم، اما غیبت و بدگویی که حرام است را انجام می‌دهیم. کسی که در جلسه‌ای نشسته و نقص دیگری را می‌گوید، کار حرام انجام می‌دهد. اگر واقعاً خیرخواه هستید و خیر او و خیر جامعه را می‌خواهید، آرام به خودش بگویید و هدایتش بکنید.

علم‌الهدی: مردم‌سالاری دینی ما در هیچ نظام و مکتبی سابقه ندارد

علم‌الهدی، خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: این مردم‌سالاری دینی که در نظام ما متبلور در حضور مردم بوده یک نوع دموکراسی است که در هیچ نظامی و مکتبی سابقه ندارد. تمام اندیشه‌های دموکرات دنیا دموکراسی را در حد مشارکت سیاسی مردم می‌دانند که حقش را دارند نه اینکه عمل کنند، ولی در نظام ما مردم سالاری و دموکراسی، مردم را در صحنه نظام می‌آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۹۷
ملت هرچی میکشن از همین کارمندای دولته که با آشنا و پارتی و البته بدون سواد و ناکار آمد تو اداره های دولتی استخدام شدن و هیچ کار مفیدی هم نمیکنن نهایتش به مردم بگن سیستم قطعه یا مدارکت ناقصه یا دست من نیست قانونش اینه
اونوقت دولت برای پرداخت حقوق همین از ما بهترون میاد بنزین رو گرون میکنه تا بتونه سربرج حقوق اینا رو بده
صبحا که تا 9 صبحونه میخورن و 9 تا 12 هم سیستم قطعه و ظهرها هم از 12 به استقبال نماز میرن و 1 تا سه هم که وقت ناهارشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
چراتهمت میزنید من کارمندم با آزمون و مصاحبه و گزینش و هزار تا درد سر دیگه بعد از ۳ سال انتطار کارمند شدم از صبح که میرسم تا ظهر یه کله هم کار میکنم حقوق کمی هم میگیرم که کفاف زندگی مو نمیده
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
خدا پدرت رو بیامرزه که حرف حق رو زدی

خواستم یک نظر مثل همین بزارم که دیدم شما زودتر نظر رو دادید
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بنزین که گرونه نمیشه واسه مسافرت رفت بیرون
گرونی هم که داره بیداد میکنه
آلودگی هوا هم که مزید بر علت شده
تلویزیونم که از برنامه های فوق العاده محشرش نگم بهتره!
اینترنت هم که قطعه و...
پس بهتره کلاً جمعه ها هم بشه یک روز کاری که لااقل حوصله مون سر نره!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کارمندان محترم کافیه یکماه مرخصی بگیرید وبیاید بیرون سعی کنیدکاری برا خودتون دست وپا کنید به تون قول میدم بر می‌گردید محکم به کار تون میچسبد وناشکری هم نمی‌کنید بیرون خبری نیست الا اینکه یه تومن رو باید از زیر پای فیل در بیارید
ایرانیِ گیلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
وای از کارمندان بانکها و مخابرات و اداره جات برق و گاز و آب و و... مخصوصا از نوع مؤنثش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کاری که در عراق دیدیم جدای از توطئه های رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی و امریکا
در واقع به معنای واقعی کلمه نمک خوردن و نمکدان بشکستن بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
چقدر لذت بخشه که میبینی یکی مثل آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ست من خودم بخاطر حرف و حدیث هایی که موفع انتخابات روحانی و جهانگیری بوجود آوردند سرگردان شدم و به روحانی رای دادم حالا اما بیشتر از آنکه بخوام از پشیمان شدن از رأیی که دادم حرف بزنم میخوام از مقابله فراگیر و گسترده ابراهیم بت شکن با اختلاسگران لذت ببرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اینترنت را کی وصل میکنید . اگر این قطعی ادامه پیدا کنه میکم توییتر همه خروجی از ایران را ببنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
چرا باید پول مالیات ما صرف چهار میلیون کارمند دولت شود و هیچ سودی برای ملت و مملکت ندارند. لطفا این تعداد را به زیر 10 هزار نفر کاهش دهید. اصلا اینها کاری انجام نمی دهند. اخراج کنید تا مملکت خودکفا شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
خان محمدعلی جان احسن به تو ما از این نظر شانس آوردیم که هرازگاهی شبکه استانیمون مستر بینی لورل هاردی ای بالاخره نشون میده که از پکر بودن دربیایم ماهواره هم که عرف شهر و خانواده مون اجازه نمیده هرچند که همکارایی گه دارن هم راضی نیستن و کلا چه برنامه های ماهواره ای و چه برنامه های صداوسیما اینروزها تلویزیون رو به بی استفاده ترین وسیله ی خونه ها تبدیل کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
چرا باید به یک پزشک 700 میلیونتومان یعنی معادل با حقوق 350 کارمند کارانه بدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
لطفا بررسی شود: برخی شرکتهای دولتی یک سری شرکت های پیمانکاری را بصورت حیاط خلوت خود قرار داده اند و سهامداران اصلیشان هم هیئت مدیره های همان شرکت های دولتی هستند. علاوه بر قراردادهایی که میبندند بعد از بازنشستگی آنجا مشغول میشوند و فرزندان و آشنایانی که در آزمون های استخدامی دولتی قبول نمیشوند را در آن شرکت ها استخدام میکنند و سپس به عنوان نیروی کمکی پیمانکاری با گرفتن یک ردیف حقوق بالا از شرکت دولتی در آن شرکت دولتی استخدام میکنند ولی حقوق کمتری به آنها پرداخت میکنند و مابقی مبلغ را به جیب می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
شما اگر مشکلی دارید با 124 تماس بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کارمنذان شرکتهای خصولتی به دلیل دور زدن قوانین دست و پا گیر شرکتهای دولتی حقوق و مزایای دو برابر کارمندان دولتی دریافت می کنند و به دلیل پرداخت حق بیمه بیشتر حتی در بازنشستگی هم میزان حقوقشان دو برابر کارمندان دولت است. شرکتهای خصولتی نظیر آب و فاضلاب شهری و شرکت توزیع برق و شرکت های فولاد و آلومینیوم و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و نیروگاه ها و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کارمندان دولت = سربار و آویزان ملت
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
۲۲،۴۳ به روحانی رای دادند یا دادم یا دادی . در مردم سالاری مردم به شخص اعتماد میکنند . اگر منتخب به وعده ها عمل نکرد برکنارش میکنند . دوم اینکه در ایران تنها کشوری هست که دو دولت دارد . . این چالش بین دو وجود دارد نگر اینکه قانون اساسی اصلاح شود سوم اینکه وقتی روحانی نتوانست بعد از انتخابات شعارهای انتخاباتی خودش را با رایزنی و چانه زنی و ندارا و خواهش اجرا کند بی خیالش شد . یعنی ایشان با زبان یک سیاستمدار به دیگر ارگانهای قانون گذار با زبان دمکراسی بیان‌میکند که یا مثل دولت در سایه بی خیال مطالبه مردم‌میشوم یا دوباره اصرار و مافشاری کنم که انوقت طبعات سیاسی و امنیتی برای رییس جمهور دارد یا کاری میکنم که با روند قانونی برکنار شوم ....ایشان با زبان ساده و روشن در نواضع خود اعلام کرده که حرف من و مردم هیچ هست . گرفتی عمو ؟ وقتی مسئولان بی خیال ملت هستند ایشان‌چرا باید اینقدر حرص بخورد . . روحانی در اوایل خیلی تلاش کرد اما نشد دلیلش را پیدا کن . اینقدر ادیتش کردند که دیگر وادادگی رسیدند
مخاطب بیست وپنج ساله تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
فیلترشکن آمریکایی کلی کبری صغری و صغری کبری چیده و اسمون ریسمون به هم بافته که از رحانی دفاع کنه آخه بنده خدا مگه رحانی چیزی هم واسه دفاع کردن واسه خودش باقی گذاشته؟! نفست ازدجای گرم بلند میشه بچه جون! خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
۲۳:۴۸
آقای روحانی مگه از مناسبات کشور خبر نداشت؟ ایشون این همه سال در شورای عالی امنیت ملی حضور نداشته؟ نگاهی به صحبت های سال 92 بنداز بعد بیا این صحبتها رو بکن دوره دوم احمدی نژاد مگه این طور نبود؟ یادت نیست یا نمی خوای یاد کنی ؟ ببین همین اصلاح طلبا اون موقع چه طور رفتار میکردن این توجیه کردنا مثل اینه که سرمون مثل کبک زیر برف کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
نایب رییس مجلس که این اقاباشه معلومه وضع مردم از این بهتر نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اینجانب ازفارق التحصیلان دانشگاه دولتی بودم که سال۸۲باآزمون استخدام وزرات نفت شدم همون موقع هم دوستانم به نروژ و آلمان رفتن اما من نرفتم و موندم توی کشورم وچون خوزستان که مکان آباواجدادی من بود رو دوسداشتم همینجا موندم
اگرعده زیادی بارابطه سرکاراومدندمشکل از سیستم غلط کشور بوده وگرنه نباید همه بادیک چوب رانده شوند
چندسال پیشتر باز امکان رفتن به قطر برای من فراهم بود ولی باز هم نرفتم.اینطور نیست که همه عاشق خارج باشن و هستند کسانی که به کشور ارق دارند و حاضر به رفتن نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
این کارمند عزیز یه جوری میگه از صبح تا ظهر ... نصف مردم ایران از صبح تا شب سره کارمند شما پنجشنبه و جمعه و کلی تعطیلت رسمی رو تعطیلی کلا ماهی بیست روز سر کار نیستید. اکثر مردم حقوق اداره کاری میگیرند و خیلی هاشون حقوق های با دیرکرد چند ماهه دارن در بخش خصوصی و حتی پیمانکاری بیرون شهری و اصلا هم امنیت شغلی ندارن هر سال آواره یک کار و شرکت هستند ولی کارمندان امنیت کامل شغلی دارن و سرما پول میاد براشون...
تاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دوستان عزیز هر سال بخاطر برق گرفتگی کلی از همکاران من کشته میشن یا ناقص، والله ما که از صبح که می‌آییم تا س 2 مشغولیم نماز هم نمیتونیم، در ضمن آخر سالها تا آخر خرداد تا نصفه شبها مشغولیم، چرا بدون اطلاع نظر میدین آخه!!!؟؟؟
علی
| Netherlands |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
البته کارمند دولت بودن کار هرکسی هم ن نیست.یه سری از عزیزان همت کار کارمندی رو ندارن.دنبال پول راحت در آوردن هستن و فقط به فکر دلالی و کلاه سر مردم گذاشتن هستن.البته قبول دارم خیلی از وزارت خونه ها نیروی مازاد دارن ولی در عین حال خیلی از ارگان ها با حداقل پرسنل دارن به مردم خدمت میکنن..اگر درک درستی از شرایط مملکت داشته باشیم همینجوری حرف نمیزنیم حالا چه یه آدم عادی باشیم چه نماینده مجلس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وقتی مشاغل آزاد با گرون کردن اجناس و دلالی کمر کارمند خم می کنند کارمند هم انگیزه کار کردن نداره
ناشناس..
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
حاجی از نظر سیستم اداری ما ستاد داریم و صف این چیزی که شما می گید کاملا در ستاد مشهوده برید سری به وزارتخانه ها بزنید کاملا نظر شما درسته اما در مورد صف کاملا برعکسه ( یا حداقل نسبت به ستاد کسانی که کار می کنند بیشتر هست) دوما کسانی که معمولا در ستاد کار می کنند با پارتی به کار گمارده می شوند به خاطر همین از هیچ قانونی تبعیت نمی کنند اما کسانی که در صف هستند معمولا مثل ناشناس 22:13 کسانی هستند که روال قانونی آنها طی شده و چون پشتی ندارند و توصیه نامه مثل برده ( نسبت به سایر کارمندان) از اینها کار می کشند و قانون در مورد این دسته کارمندان کاملا اجرا می گردد پس دوستان حداقل در هنگام نظر دادن عدالت رو رعایت کنند
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چرا جو میدین؟ انگار زیاد فیلم میبینی یا طنزهای بیخود تلویزیون روت تاثیر گذاشته همه جا خوب و بد داره تو تمام صنف های شغلی، این ماییم که که با روش زندگی غلطمون فکر میکنیم که همه عالم مشکل دارن فقط ماخوبیم. یه ذره خوبه آدما قبل از این که حرفی بزنن قبلش فکر کنن بعد در و گوهر از دهانشون به بیرون پخش کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
شما اول بگو چرا باید نماینده مجلسی داشته باشیم که از زمان مجلس میره توی سالن پشتی و با ترد میل ورزش میکنه یا روی صندلیش چرت میزنه ، حرفش هم توی این مملکت پشیزی ارزش نداره ؟‌اینا که روی هم به اندازه کارمندای یه وزارت خونه حقوق دارن
رضا تبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وقتی آقای نایب رئیس مجلس چنین بفرمایند از دیگران چه انتظاری باید داشت؟ آقای نایب رئیس محترم، فرض کنیم هکه چهار میلیون کارمندی که شما میفرمائید هر کدام پنج میلیون حقوق بگیرند!!! با دلار 12000 هزار تومانی میشود حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار، آیا این عمده بودجه کشور است؟ یا نمیدانید بودجه کشور چقدر است یا نمیدانید عمده یعنی چه یا هیچکدام را نمیدانید. بعلاوه لطفاً اون کشوری رو هم که کارمنداش زیر ده هزار نفرند نام ببرید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
لطفا آدرس غلط ندهید چهار میلیون را از کجا آوردید چرا مردم را دو قطبی می کنید
قوانین مبارزه با فساد و اجرای اخذ درست مالیات از ثرونمندان و مالیات کالا های مضر مثل سیگار و جلوگیری از تحمیل آلودگی هوا و هزینه های جانی و مالی تصادفات و هزینه مصارف بنزین از خودروسازان از وظایف شما نمایندگان مدعی به کجا رسیده
آدرس غلط ندهید
مالیات ثروتمندان
مالیات کالا های مضر
تحمیل خسارات خودروسازان
آدرس غلط ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کارمندهاب رسمی اکثرا با پارتی اومدن و کار نمی کنن چون می دونند بازیکن فیکس هستند اما کارمندان قراردادی و روزمزدی بدون پارتی اومدن و آن ها هستند که همه کار روی سرشون هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بعد از سالها حیف و میل منابع کشور بالاخره یک نفر پیدا شد و درد اصلی را فهمید. ما صد ساله منابع کشور را با همین کارمندان دولت هدر دادیم و برای جبران ان تورم را به بخش خصوصی وارد کردیم. دیگر بخش خصوصی هم توان پرداخت هزینه های این قشر را ندارد و باید فکر اساسی کرد. تازه با این بازدهی که دارند اغلب میلیاردرهای ایران از همین قشر کارمندان به وجود امده اند که بدون ذره ای ریسک و ارزش افزوده صاحب دارایی های کلان شده اند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کارمند هر چی هم باشه بهتر از بعضی از بازاری ها هست که هر روز گوش مردم رو از بیخ میبرند.شما زندگی کارمند و شغل آزاد رو با هم مقایسه کن بعد قضاوت کن.
مهندس
| United States of America |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
تقریبا 75 درصد کارمندا همین جوری هستند.
آتوسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
نه اینکه کاسبای ما انسانهای درستی هستن.نه اینکه پزشکای ما عالین- نه اینکه معلمای ما وظیفشون رو درست انجام میدن- نه اینکه پلیس ما خیلی قانون مدار وپاکن-نه اینکه مکانیکای ما درستکارن-نه اینکه کارگرای ما اون جوری که باید کار کن میکنن-\-نه اینکه مجلس ما به وظیفشون عمل میکنن.نه اینکه دولت ورئیس جمهور ما به وظیفش در قبال مردم عمل میکنه-نه اینکه شما روزنامه نگاران به وظیفه خودتون بدرستی عمل می کنید وهزار نه اینکه..دیگه.اون وقت از کارمند این جامعه چطوری انتظار درست کارکردن رو دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چقدر راحت قضاوت می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
خان ممدلی آغا

تو.نخود هر آشی
تاریخ لاکچری بعدی... خانواده های که دوست دارند فرزندشان درتاریخ لاکچری9/9/99متولد شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
در اعتراضات مسالمت‌آمیز ایران چه گذشت ؟!
حمله به پیش از 50 پایگاه و پاسگاه نظامی، آتش زدن 730 بانک.
تخریب 140 امکان عمومی و 9 مرکز مذهبی
آتش زدن 70 پمپ بنزین
آتش زدن 34 آمبولانس، آتش زدن 10 ماشین آتش‌نشانی !
تخریب 307 ماشین شخصی و غیر دولتی و 183 خودروی نظامی!
آتش زدن 1078 موتور سیکلت شخصی!!!
کارشناس BBC : بیش از دوسال است که ما در حال شبکه سازی و آموزش لیدر های معترضان هستیم، آتش زدن یک بانک به هیچ وجه کار راحتی نیست! اینکه می‌گویند این اتفاقات کار مردم عادی است دروغ است! ما این افراد را آموزش دادیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
۲۲.۱۰
امار خوبی دادین از چیزهایی که براتون مهم بود.فقط یک چیز رو جا انداختین و اون تعداد کشته شدگان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
نا شناس 22:10
خداوكيلي از اين همه بي حساب و حكمت حرف زدن خسته نشدي
بترس از روزي كه بخواي جواب بدي
حالا خود داني
ازادی ملت عراق را به همه انها بخصوص مرجع عالیقدر ایت الله سیستانی تبریک میگویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
این آزادی که گفتی خیلی درس آموزه! دوست دارم تا یکی دو ماه دیگه ببینمت و بپرسم از این آزادی! اینم کار خداست، خیلی زودتر از اونی که فکر کنید عراق هم مثل سوریه و لیبی و افغانستان و ...درس عبرتی برای همه صاحبان اندیشه خواهد شد
ایرانیِ گیلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
نمردیم معنای آزادی رو هم فهمیدیم!
ایییییییییشششششش هههخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
شخصاً راضی نیستم از مالیاتی که از من میگیرند و از حقی که خودم و خانواده ام از این مملکت داریم ، ریالی به کارمندان دولت بدهند .
وقتی رضایت نباشد از برکت خالی میشود
کارمندان دولت فکر راه انداختن یک کسب و کار حلال برای خود و خانواده خود باشند .
اینکه روی گرده ملت سوار شوید و سربار ملت باشید خیلی بد است .
علی
| Spain |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دخالت کدوم کشورباعث شدسوریه اینطوربشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چرت نگو اینجا مالیات و فقط از کارمندا میگیرن و بس حرف مفت هم نزن راضی نیستم راضی نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اونی که حقوق کارمندی را حرام می‌دونه یک مورد کارمندی اورژانس ۱۱۵هست شبانه روز آماده به خدمت کار در خیابان و بیابان جمع کردن گ
تصادفات و جروحین که تو با بی دقتی در رانندگی موجب آن شدی ای
اولین کشوری در جهان شدیم که مردم ش در حمایت از گرانی تظاهرات کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اولین‌کشوری هستیم که هر وقت مردم در طی چند دهه به سیاست ها اعتراص کردند گروهی دیگر از همین مردم چند روز بعد به مردم معترص گفتند که شما ایرانی نیستید و صدای شما شنیدنی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اولین کشوری در جهان تبدیل شدیم که هر وقت عده ای مزدور خواستند اوضاع کشور را به بهانه گرانی رخنه در بین مردم بکنند و مسیر ان رابه اشوب بکشانند و به سوریه و عراقی دیگر تبدیل کنند جلوی ان ایستادن
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
حمایت از گرانی یا مخالفت با آشوب و قتل و غارت؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اینکه سعی دارید اون جمعیت میلیونی که راهپیمایی کردن رو
طرفدار دولت و اصلاحات نشون بدید کار زیرکانه ی است اما باید بگم که تمام اون افرادی که در راهپیمایی شرکت داشتند مخالفان دولت بودن و نه موافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
آدم با انصاف کی از گرونی حمایت کرد چرا انقدر ادعای راستگویی دارید و از واقع بینی حرف میزنید ولی برعکس عمل میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
راست می گی والا.عقل م خوب چیزی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
روحانی با اعلام عدم اطلاع از زمان اجرای طرح بنزین درواقع به زبان بی زبانی گفت تصمیم گیری راسا صورت گرفته است و سران سه قوه هم هیچ کاره بوده اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
به ۲۳۰۴
جمعیت میلیونی !؟
عینک و ماشین حسابتو عوض کن
انتظار داشتیم ایشان بفرمایند هر کس بنزین ارزان میخواهد از ایران برود!!!! ولی خوب چاره ای نیست فعلا دم انتخابات است و رای مردم عزیز و ارزشمند مورد نیاز است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کارمندان عزیز ، به فکر یک کار شرافتمندانه باشید
به دنبال کسب مهارت مناسبی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بنده خدا اگر هم از اینجا بریم بنزین بازم گرونتر تره بیرون از ایران. تازه الان که گرون شده هنوز نصف جاهای دیگه هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ناشناس 23:33لطفا شغل خودتو بگو تا درجه شرافتتو اعلام کنم به بقیه!؟
کشورهای دیگه موقعیت شغلی برای مردم خود ایجاد میکنن جوری که نیازشون برطرف بشه بنابراین با رشد اقتصادی و ایجاد کارخونه و شرکتهای خصوصی دلیلی بر کارمند دولت به تعداد زیاد ندارن.اما در کسور ما که اقتصاد داغون داره و کارخونه و شرکتها در حال ورشکستگی هستن چه توقعی دارید.حالا نوبت کارمندای بدبخت که نابودشون کنید.بابا کی اینارو آورده راس مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
خودشون که کارمند بودن چاپیدن و بردن حالا که نوبت بقیه است میگن چرا باید به اینا حقوق بدیم انگار از جیب باباشون میدن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
نصف کارمندان دولت با سهمیه و بدون تخصص کارمند دولت میشوند این افراد ضمن نداشتن تخصص و تعهد کافی از سیستم کشور انتظار پیشرفت و ترقی دارند و کشور باید 30 تا 35 سال برای این افراد هزینه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
فقط کافیه که استخدام بشی و بشی کارمند دولت
دیگه نگرانی نداری ، یک عمری خودت و خانوادت سر سفره مردم می نشینید و با یک کت شلوار و یک کیف سامسونت میری و میای . کارمند وبال مردم ایران
عجبا چرخ گردون !!!
اونهایی که طرفدار روحانی بودند و انتخابات رو هیجانی کردند که حتما بیایید پای صندوق و فقط و فقط به آقای روحانی که بهترین گزینه در تمامی رجال سیاسی میباشد رای بدید !!! حالا پشتش رو خالی کردند!!!
آقایون اصلاح طلب یادتون رفته همین شماها بودید که میگفتید که اگه فلانی بیاد دلار میشه 5000 تومان و بدبخت میشیم!!! حالا کجایید؟!!!
البته اصولگرا ها ذوق نکنند که اونها هم داداش بزرگه اصلاح طلبان هستند!!! در آخر اینکه اصلاح طلب و اصولگرا همشون باهم داداش هستند مردم خودتون رو گول نزنید که این بهتره یا اون بهتره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
عرض کنم ما نگفتیم بین تمام رجال سیاسی.گفتیم بین ۴ رجل سیاسی.البته اگر گلهای خندان و مسافر فضا رو بتونیم رجل سیاسی حساب کنیم.
اونکه گفته بود دلار میشه چقدر خودش جواب بده چون تو کشوری هستیم که قیمت یکساعت دیگه دلارو نمیشه تعیین کرد چه برسه به چند ماه بعد.ما فقط میگفتیم اگر اونیکی بیاد بدبخت تر میشیم..الانم با شما موافقم که بهتره فرمون رو بدیم دست خودشون با رای ندادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
توصیه به مردم :
اکر به نمایندگان مجلس خواستید رای بدید به کسی رای بدهید که از جنس خود شما باشند که درد شما را متوجه شوند از روی لیست و به صورت لیستی و چشم بسته رای ندید !!!!!! که عاقبتش می شه مجلس ناکارمند فعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
داداش چگونه می گویید رای به دولت فعلی عاقلانه تر بوده وقتی قانون تحریم ایران را برده بودند در سنای آمریکا و عمدا نگهش داشته بودند تا گزینه مورد نظرشون در ایران رای بیاره؟ و البته مردم هم به گزینه مورد نظر تحریم کنندگانشون
رای دادند؟
کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بعضی از ما حافظه ضعیف داریم. یادتون که نرفته آخر دولت احمدی نژاد هم به دلیل تحریم دلار جهش دو برابری داشت. خوب اگر اون دوستان شما می آمدند و مثلا چیزی مثل برجام نبود که دو سه سالی وضع رو عادی کنه و تورم رو نگه داره که در همون دو سه سال هم باز تورم افسار گسیخته مثل سال آخر احمدی نژاد و مثل این سه سال آخر روحانی که باز تحریم ها برگشته بودیم و در اون سه سال هم باید همینی می کشیدیم که الان داریم می کشیم.

برادر من راهش اینه که خودمون رو با گنده لات های بینالمللی سرشاخ نکنیم. نه اینکه تابع اونا بشیم نه ولی سرشاخ هم نکنیم اونم در حالی که قوت اقتصادی لازم را نداریم..
جوادیفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
وظیفه روحانی ناامید کردن مردم از صندوق رای بود که خوبم به وظیفه‌لش عمل کرد.روحانی ثابت کرد تصمیمات کشور جای دیگری گرفته میشه
اینروزها با خواندن اخبار مربوط به تیم دولت و البته تیم مقابل که وظیفه اش به زیر کشیدن رییس جمهور است یک جمله مدام در ذهنم تداعی میکند:
"خداوندا مملکت ما را از ۳ افت حفظ کن
دروغ و دروغ و دروغ!!!!"
سعدی فرمود:
یکی سیرت نیکمردان شنو/ اگر نیکبختی و مردانه رو

که شبلی ز حانوت گندم فروش/ به ده برد انبان گندم به دوش

نگه کرد و موری در آن غله دید/ که سرگشته هر گوشه‌ای می‌دوید

ز رحمت بر او شب نیارست خفت/ به مأوای خود بازش آورد و گفت

مروت نباشد که این مور ریش/ پراکنده گردانم از جای خویش

درون پراکندگان جمع دار/ که جمعیتت باشد از روزگار

چه خوش گفت فردوسی پاک زاد/ که رحمت بر آن تربت پاک باد

میازار موری که دانه‌کش است/ که جان دارد و جان شیرین خوش است

سیاه اندرون باشد و سنگدل / که خواهد که موری شود تنگدل

مزن بر سر ناتوان دست زور / که روزی به پایش در افتی چو مور

درون فروماندگان شاد کن / ز روز فروماندگی یاد کن

نبخشود بر حال پروانه شمع / نگه کن که چون سوخت در پیش جمع

گرفتم ز تو ناتوان تر بسی است / تواناتر از تو هم آخر کسی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
این اشعار در زمانهای دور که پرورش کودکان
همچون آموزش
! آنها و شاید برتر بود ؟
جزو اصلی ترین موضوعات کتب درسی کودکان بود
ولی الان چه !!!!؟؟؟
افسوس
چه خبر از اختلاس ۹۷۰ میلیون دلاری صدا و سیمای جناب ضرغامی ؟؟!! چه خبره ۱۲ هزار میلیارد تومان پول بیت المال رو بدین به صدا و سیما ؟؟؟!! یعنی معادل بودجه ۱۳ وزارتخانه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
سیزده وزارتخانه رو مطمئنی ؟اصلا میدونی بودجه وزارتخانه ها چقدره؟ تعریفت از اختلاس چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
وزارت ورزش و جهانگردی و سارمان محیط زیست و میدونی روی هم چقدر میگیرن ؟؟؟
پحش کنی نظرمو نه مثل دیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
موارد ذیل
سبب هزینه های فراوان به ملت است
۱.فرارمالیاتی ثروتمندان و بی کفایتی اداره مالیاتی
۲.مالیات سیگار و مواد مضرر
۳.جلوگیری از جنایات خودروسازان
(عدم امنیت در تصادفات و خسارت مادی و جانی
آلودگی هوا و صدمات جانی و مالی آن
مصرف بالای بنزین و هزینه مالی بالای آن)
۴.فساد... غارتگران بیت المال
۵.قوانین نامناسب و گاها عدم تصویب قوانین .
با سلام به همه خوانند گان فهیم تابناک:
رئیس جمهور می گوید من ازتاریخ سهمیه بندی بنزین خبر نداشتم.نمایندگان مجلس هم که کلا اظهار بی اطلاعی نمودند و حتی لایحه نوشتند.رئیس قوه قضائیه هم می گوید در نحوه اجرا واطلاع رسانی درست عمل نشد.وزیر نفت وسخنگوی دولت هم دو روز مانده به سهمیه بندی تکذیب کردند.پس بنزین را چه کسی گران نمود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
من گرون کردم حرفی هست
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
من من کله گنده !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کار یک شخص غیرکارشناس بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کی بود کی بود؟
...من نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
عمه بنده !!!!!!!!!!!!
لطفا به پرونده برخیها هم یک گوشه چشمی داشته باشید بد نیست ؟؟!! ای کاش نام همه مجرمین فریدون بود؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
یعنی اشتباهی گرفتنش
نیروهای لشکری سپاه و ارتش و پلیس و رسمی بسیج هم جزء کارمندهان ؟ یا هشتاد میلیون نفر هر ۴۰ نفر یک کارمند؟ نکنه سربازها هم حساب کردین ؟ کارخانجات خصولتی ایران خودرو و سایپا؟ با این حرف می خواید خالی شدن ادارات از کارمند و بازنشست شدن بیش از استخدام را توجیه کنید آقای مجلس نشین ؟کارخانجات ت داره کار می کنه؟ بدنه کشاورزی خوب ه در کشور به یمن مدیریت شما؟ تازه شعار افزایش جمعیت هم می دید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
مجلس هیچ خاصیتی برای ملت وکشورندارد...
چه بال بالی میزه جناب مهاجرانی ، هلاک شد در غربت تو رو به خدا یکی واسطه بشه ایشون برگردن به خانه . دلمون برای سخنرانی های آنچنانی ایشون تنگ شده . استاد سهله و .....
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اوه عجب کنایه ای زده ترامپ دیگه روش نمیشه از خونه بیاد بیرون آقای مهاجرانی اینجا که بودی دلت پر میزد برا اون ور حالا که رفتی اونور دلتنگ اینور شدی وکفه اینور سنگین میکنی بابا اول تکلیفتو با خودت روشن کن
بهنام د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ايشون رو ميشه در تلوزيون ديد.اكثرا هستش ولي تو بي بي سي
چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
چرا نماینده های مجلس حقوق میگیرین و باید افتخاری باشن !مرد باش و حقوق نگیر؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
والبته حقوق مادام العمری که برای خودشان تصویب کرده وووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
۸۰۰۰ میلیارد تومان را کم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
خود این نماینده با این حرفاهاشون اضافی هستند و پول مفت می گیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چرا بعضی پزشکان باید حقوق بالا چهارصد میلیون داشته یاشن؟ اینم باید اضافه میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اتفاقا هر کس به اندازه کارش باید حقوق بگیرد. نماینده مجلس هم باید حقوق بگیرد و در قبال حقوقی که می گیرد پاسخگو باشد. ولی اینکه یک کارمند بی دلیل تو یک اداره ای حقوق می گیرد باید حذف شود. اینکه کارمند بانک به بهای خلق نقدینگی وامهای بی بهره مدت دار می گیرد باید از بین برود چون هزینه تمام اینها را در نهایت بخش خصوصی با تورم یا مالیات و بیکاری باید پرداخت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
یک طبقه هست که شهریه می گیره بیمه مفت و مجانی هم داره کمک هزینه مسکن ارزان هم در یافت می کند
با سیستم یارانه ای در واقع کل جمعیت ایران به یک معنی کارمند البته بیکار دولتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
درسته. فقط بعضیا 45 هزار یارانه می گیرند، بعضی ها 2، 3 میلیون و بعضیها چند ده یا چند صد میلیون
مسولان امروز به اون مرحله رسیدن که: چرا باید اصولا مردم در این کشور وجود داشته باشن؟ این مملکت کلا واس ماس....
میگویند اینترنت سیستان و بلوچستان هنوز قطع است.صرفنظر از اینکه مردم محرومترین نقاط بیشتر به در امد حاصل از فضای مجازی نیاز دارند اینکه اینترنت استانی که اشوب چندانی هم در ان گزارش نشده، دیر تر از همه جا وصل میشود نشان میدهد اقایان در مقابل فریاد گوش شنوای بهتری دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
برادرم مگر نمیدانی که هیچ مادر ندهد شیر به فرزند خموش
عزیز هر وقت درامد سرانه ۵۰۰۰ دلاری کشور مثل درامد سرانه ۱۵۰۰۰۰ دلاری قطر شد سطح رفاه مردم ایران هم مثل قطر می شود گویا این جماعت فراموش کرده اند که جمعیت کشور ما ۱۰۰ برابر امثال قطر است پس مقایسه سطح رفاه مثل مقایسه نرخ دلار امروز و قبل انقلاب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
لطفا مزخرف نگيد
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
عزیز نمیخوام مثل دوستمون بشما توهین کنم ولی خدا وکیلی با محاسبه شما باید ۱۰۰برابر چین رفاه داشته باشیم چون جمعیتش خیلی بیشتره؟نه عزیز اگر جمعیت کشور مشکله خوب کمش کنن چرا مدام تشویق به زیاد کردنش میکنن؟اصلا منطقی نگفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
لطفا چرت و پرت نگید
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
استاد اندازه خاک ما دقیقا 165 برابر قطره . البته لازم نیست من از ثروتهای دیگر زیر زمینی و روزمینی کشور چیزی بگم
۷ سال تو اموزش وپرورش تو بدترین مناطق با یک پنجم حقوق یه معلم حق التدرسی کردم ، حالا چه راحت دارن استخدام میشن و تو بهترین نفطه شهری دارن کار میکنند ؟؟! تاره بعد از دو سال هم رتبه بندی میشن ،؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
خوب اگه عرضه داشتی تو آزمون استخدامی قبول میشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
ناشناس 23:02
واقعاً فکر میکنی هر کی عرضه داشته باشه استخدام میشه؟
حالت خوبه؟ خدای نکرده سرت به جایی نخورده؟
23:02ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
حداقل عرضه اینه که آزمون قبول شی نه این که با پارتی بازی حق التدریسی بری و بعدا جذبت کنن، من همون دفعه اول شرکت کردم و قبول شدم و خودم علاف صدقه حق التدریسی نکردم، در ثانی مگه تو نمی دونستی که با حق التدریسی داری کار میکنی و حقوقش کمه که حالا شاکی میشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چرا سراغ یک کار بهتر تو بخش خصوصی نرفتید؟ با این اعتماد به نفسی که شما دارید احتمالا خیلی هم با لیاقت
هستید و مطمعنا سریع رشد می کردید
۴ میلیون کارمند؟؟؟؟؟؟فاجعه ست
آقای مصری و همکیشان ایشان باید ابتدا از خودشان شروع کنند . تازه یک کارمند عادی در نهایت 6 میلیون حقوق میگیره اما ایشان کمتر از 300 میلیون تومن در ماه حقوق نمیگیرند.

همین آقای نعمت زاده وزیر اسبق و بسیاری از وزرای دیگر هر ماه حداقل 1 ملیارد تومن از بیت المال حقوق میگیره و تازه بعد از این مسئولیت و خروج از پست هم حقوقشان همچنان ادامه داره
چهار میلیون کارمند لازم داریم که بتونن از 80 میلیون جمعیت برای دولت پول جمع کنن. چهار میلیون کارمند داریم چون دولت به انحاء مانع هر فعالیت اقتصادی و عمرانی غیر دولتی میشه. چهار میلیون کارمند لازم داریم که مراقب باشند هرجا کسی فعالیت اقتصادی یا عمرانی کرد، مانع فعالیتش بشن و بدووننش توی ادارات تا اینکه یا خسته بشه یا به قدر کافی باج قانونی و غیر قانونی بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
البته هر نونی هم بجز نون کارمندی خوردن نداره ما هم تو همین اجتماع زندگی میکنیم و همه چیز رو میبینیم
آقای محترم پدیده ی بین قاره ای یعنی چی .شمال وجنوب شرق وغرب از تهران فاصله بگیریم هوا تمیز وپاک میشه این بین قاره ای دیگه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بالاخره توجیه مناسب و علمی رو پیدا کردن
جرا وقتي رییس مجلس داریم نایب رییس مجلس هم داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اولین کارمند اضافی که نایب رییس باشه معلوم شد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی درست میگه,بنظر میاد اولین جایی هم که باید در اولویت حذف قرار بگیره مجلس هست
شما مجلسی ها که در بریدن نان مردم تبحر دارید ! همه را اخراج کنید ! درامدهای مملکت هم منتقل کنید به دیگر کشورها !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
منطورش این هست که تعدیل نیرو کنید چند حالت دارد یا خودشان میخواهند در ادرات استخدام شوند یا کف گیر ته دیگ خورده . مثل مدیر عامل شرکتم که چند سال پیش تعدیل نیرو کرد اما دو ماه بعد دهها نیروی از بستگان را استخدام مجدد کرد
كارمند ها كه بيشترشون فك و فاميل هستند و سفارشى . مگه ميشه نونشون رو بريد .
چون تولید و کشاورزی کم رنگ سده و جوانان اغلب بیکارند لارم است تعداد کارمندان دو برابر شوند تاجوانان شروع به زندگی کنند برای این منطور کارمندان با حقوق فعلی در روز چهار ساعت کار کنند و ۰.چهار ساع بعدی گروه دوم بیاین سر کار
آهان! باز آمار ساعات کار و بازهم این بحث که ایرانی‌ها نسبتاً کم کار می‌کنند

چی می‌خوای بگی تابناک؟ اگه رفاه می‌خوایم باید بیشتر کار کنیم؟

اگه صداقت داری باید آمار کار کارگرا رو دربیاری. که اونم به این راحتی پیدا نمیشه. چون خیلی جاها اضافه کاری رو ثبت نمی‌کنن. و خیلی از مشاغل دوم و سوم هم اصلاً به حساب نمیان
انصافاً الان کدوم آدم ناسرمایه‌داری با هفته‌ای 44 ساعت می‌تونه شکم خودش رو سیر کنه؟؟؟ زن و بچه بماند!!!
نصف این کارمندان رو امثال همین آقا با سفارش بعنوان شرکتی و قراردادی اوردن و تمام قوانین و بودجه رو خرج اونا میکنن تا تبدیل وضعیت بشن.
جناب آقای علم الهدی آیا همان لباسی که شما همین امروز در نماز جمعه پوشیده بودید با لباسهایی که امثال شما قبل از سال 57 می پوشیدند در یک سطح هستند؟!!!!!!! آیا اتومبیلی که امروز شما را از منزل به محل برگزاری نماز جمعه آورده است مشابه همان وسائل نقلیه ای هست است همکارانتان قبل از سال 57 سوار می شدند؟ اگر هست که شما درست می فرمائید. اما اگر نیست بهتر است قبل از اینکه از مردم بخواهید فشارها را تحمل کنند خودتان را اصلاح بفرمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
روستای شهر من با فاصله ۳ کیلومتر در قبل از انقلاب .
، آسفالت نشده بود هنوز هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
فشار ، فشار ، فشار و همچنان فشـــــــــار
خدایا هرچه فشار هست بر ما ارزانی دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
آقای علم الهدا وقتی برای برپایی نماز واجب خود حقوق میگیرن معلومه از درد مردم بیخبرن
الان که برای حقوق دادن شد چرا کارمند داری؟ کارمند داری که نری قطعنامه نقض کنی. برای دنیا ورود ممنوع نری . رفتی درامد نفت رو صفر کردین الان می خوای حقوق به کارمندات ندی؟ مگه نگفتین امریکادکاری نمی تونه بکنه... چطور شد خودت نون بخوری بقیه کارمندا هیچ؟ نمی خوایم جنگ؟ ما حق معیشت و صلح با دنیا رو داریم . پایه درخواسنهای ما صلح با دنیاست . می تونید این حرف ما رو بشنوبد یا سانسور جواب کامنت من ه . چرا نمی خواید قبول کنید که ورشکسته ایم . نتیجه تحریمها چ شد؟ تحریم تجارت و کاسبی . گرانی و کاهش رفاه و معیشت . گرانی و ولنگاری درمان در کشور .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
با تمام صغری و کبرایی که به هم بافتی، کارمندها معضل اصلی اقتصاد، صنعت و توسعه ایرانند
شما قوانین کاری درست تو مجلس درست کن، مملکت را از حالت بحرانی دربیارین مردم خودشون کار پیدا میکنند
امام جمعه اصفهان فکر میکنم بقیه مردم کشورمان هم چیزی از دنیا بغیر از انجام مسئولیت نمیخواهند.فقط از اینکه دنیا اینهمه تفاوت بین مردم میگذارد قدری شگفت زده هستند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
با کمال احترام به ائمه جمعه ولی فکر نمیکنم مباحثی مثل آی تی و شبکه ملی اطلاعات در حیطه تخصص این عزیزان باشه که اینطوری راجع بهش حرف میزنن
چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
تا نتوانستید تعدیل نیرو کردید و مردم را بیکار خدایش چقدر در هزینه صرفه جوی شد جز اینکه پست های اضافی ایجاد کردید و حقوق های نجومی پرداخت می کنید چه فایده دیگری برای کشور داشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
راست میگی
از تعدیل نیروها و پیمانکاری کردن‌ها که پدر کارمندا و کارگرای بی‌فامیل!! رو درآورد کسی چیزی نمیگه
چقدر آدم رو فرستادید زیر دست پیمانکار و بی‌حقوق کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ای بابا حقوق 4 میلیون کارمند قسم میخورم به پای 5 الی 6 تا آقا زاده نرسه
خودتون موقع گزارش این حرفها حالتون به هم نمی‌خوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
به این یاید بی نهایت لایک داد
من امروز کلیپی دیدم که از بالای ساختمان اداری شهری دارن بسمت مردم تک تیرانداز شلیک میکنند . مسولین چند روز راست میگفتن . داعشی ها به مردم از نزدیک شلیک کردند . اینها از سر مرز چگونه وارد کشور ایران شدند . مگر مرزها کنترل نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
التماس تعقل و تفکر
برای کم کردن تعداد کارمندان دولت، اول باید صنعت و بخش خصوصی را تقویت کنید نه اینکه مدام کارخانه ها بسته شوند و شما فقط غر بزنید که این تعداد کارمند دولت داریم. بسیاری از تحصیل کرده ها از عدم امنیت شغلی در بخش های خصوصی ترس دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بودجه های میلیارد دلاری خارج از کشور را بزنید چرا کارمندان را اخراج کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
تنها راه اصلاح یک جامعه اصلاح مردم ان است.، اول باید به مردم فشار بیاد تا مردم از دولت انتظار اصلاح داشته باشند. وقتی 4 میلیون کارمند داریم که با احتساب اعضای خانواده انها یعنی حداقل 20 میلیون نفر از جمعیت ایران بدون ریسک و بدون کار مفید پول در میارن و خرج می کنند چطور انتظار داریم این جماعت از دولت مطالبه گری کنند. ولی وقتی این تعداد وارد بخش خصوصی شوند از دولت انتظار درست کردن قوانین،و فضای کسب و کار را خواهند داشت و این باعث اصلاح تدریجی سیستم خواهد شد
چطور است 4 میلیون کارمند داریم؟
نه باید گفت چطور است چین بدون نفت گاز نزدیک به 1.5 میلیارد نفر را اداره میکند اما شما بی عرضه ها 80 میلیون نفر را یارانه می دهید و سه چهارم کشور در فقر هستند
ای کسی که جار میکشی 4 میلیون کارمن داریم جواب بده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
هر روز یه توجیه میارن برا لا پوشونی ندانم کاری وبی عرضه گی خودشون
مخالفت با شورای نگهبان در اون دنیا مجازات داره . اینهمه انگ و افترا و رد صلاحیت گردنهای شورای نگهبان و متمایل به یک جناح سیاسی بودن چه مجازاتی داره هر چی می کشیم از دست فیلتر شورای نگهبان
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
تو اصلا سیاسی نیستی . فکر کنم بخاطر سواد خواندن و نوشتنی که داری گروه احمدی نزاد بهت مواجب میدهند که در چند سایت داخل کشور هر شب روی اعصاب کاربران باشی البته فکر میکنم از رو نمیری چون اصلا فکر نمیکنی . تجربه سیاسی و فهم سیاسیت در حد این تعریف شده که چه در خیابان و چه در سایت ها یعنی فصای حقیقی و فصای مجازی روز و شب یا شعار مرگ یا درود چیزی بالاتر درک نمیکنی . این روش خیلی خوب نیست . چون این منش سیاسی معانی زیادی دارد ولی اسم‌معقول ان و کلاسیک این روش این هست یعنی تعطیل شدن و تعطیل کردن عقل و شعور سیاسی درود بر ملت ایران . درود بر عدالت و ازادی و دمکراسی و رفاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
درود بر رهروان بیشمارش
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
درود
قیمت نفت و گاز و برق و اب به نرخ دلار به قیمت جهانی ،
ولی حقوق ها با حقوق ریالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
از حق نگذریم طبیعیه که اینجوری باشه. مگر شما دوربین سونی، مازاراتی، اپل یا هر کالای خارجی را وقتی از خارجی ها می گیری بهشون میگی ما درامدمون به ریال ست و باید ارزان حساب کنبب؟!! مطمعنا اگر قیمت کالاها واقعی بشوند حقوق و دستمزد هم خود را با ان تطبیق خواهد داد ولی به تدریج
می گم حیف شد، یه مطاب دیگه از علم الهدی می اومدی ، قشنگ هت تریکش کامل می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
خدایی موندم اینا تو زندگیشون غم و نداری ندارن که میان این حرفارو میزنن کسانی که برای برپایی نماز خودشون هم حقوق میگیرن
علم الهدی ...در هیچ‌کجای دنیا مثل ایران‌مردم سالاری ندارند . در کشورهای غربی حق مردم فقط حضور در پای صندوق رای میدانند ولی در کشور ما تفاوت وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
یه دورانی آیت الله حسنی موجبات انبساط خاطر ملت را فراهم میکرد حالا یه چندصباحی هم آیت الله علم الهدی...
از صبح تا شب انواع رسانه ها در حال کار هستند وعمده خبرشان سخنان مسولین است اما دریغ از یک کلمه حرف که به درد این مردم و مملکت بخورد دائم در حال توجیح، ماست مالی گند کاریها یا تخریب رقبای خود ویا نهایت فرافکنی مشکلات هستند ما مردم هم از درماندگی چشم وگوشمون به همین هاست به امید یه روزنه ای
در جوامع غربی دمکراسی چنین هست که مردم حق انها هست نه اینکه عمل کنند ؟ واقعا در اروپا دمکراسی چنین هست ؟ یعنی مردم فقط حصور سیاسی دارند ولی رای مردم کارکردی ندارد . تمام وعدهای ترامپ تحقق پیدا کرده . المان و سوییس اگر کاندید منتخب به وعده ها عمل نکند برکنار میکنند
برادر عزیزدرمملکتی که قانون نداشته نباشد بهتر از این است که قانون داردولی اجرا نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
فکر نمیکنی همان روش ۸۰ سال پیش مشکلات شهرهای ایران با کدخدا منشی انجام میشد بهتر نبود ؟ یعنی اگر مشکلی وجود داشت حداقل کدخدا و ارباب شهروند خودش را میشناخت مشکلات عدیده با همین روش تا حدودی قابل حل بود البته و اگر چه همیشه حق با ارباب بود
حقوق 40میلیون کارمندبا درآمد 40 نفرآقا زاده برابری میکنه آقای نایب رئیس ...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
منظورش این هست که با این روش عیر خودیها را با خط کشی سیاسی یا شمایل طاهری اخراج کنیم و بچه خودیها را استخدام کنیم . اره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
هر چند حرف حق می زنی ولی باز دلیل بر حقوق دادن به این همه کارمند نیست
چرا باید حقوق بدهیم ؟ چرا باید با آنها بدهیم؟ چرا باید بنزین و آب و برق و گاز ارزان بدهیم و دهها چرای دیگر . انگار مردم هیچ حقی ندارند و فقط برای جنگ و رای و راهپیمایی و.... بدرد میخورند جالبه انگار از جیب خودشان می دهند
حالا کارمندان دولت با راندمان ۱۰ درصد بالاخره کاری انجام می دهند بفرمایید این همه طلبه برای چه داریم و با کلی بودجه هم که صرف آنها می شود؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
اونا چون علم لدنی ندارن باید از بیت المال حقوق بگیرن و وقت نمیشه که کار کنن.ولی بنظرم محصلین بقیه دروس مهندسی و پزشکی علم لدنی دارن برای همین دندشون نرم باید از جیب خودشون خرچ کنن و اگه ندارن برن کار کنن خرج تحصیل در بیارن
بودجه کم اورده اند نوبت کارمندان بدبخت رسید در این مملکت که شغلی وجود نداره وتمام کارخانه ها ومراکز تولیدی اش ورشکسته است حالا نوبت کارمندان بدبخت شده کارمندی که باهزارتا مصاحبه و گزینش وارد سیستم اداری شده با مدرک فوق لیسانس معادل لیسانس یا کمتر حقوق میگیره هرکسی هم که بازنئسته میشه چون نیرو ندارن کارش رو می اندازن گردن بقیه و حالب اینکه میگن کارمندان کارنمی کنند!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
احسنت..
من نمیدونم اسناد این شجاعت‌های آیت‌الله مدرس چیه که هر چند وقت یه بار یه دلاوری دیگه از حضرت ایشون آشکار میشه!
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
از شجاعتهای ایشان مخالفت با حق رای خانم ها بود
زمانی در دولت سازندگی،دولت برای کاهش نرخ بیکاری دست به استخدام بی رویه افراد کرد،حجم دولت زیاد شد.و از همه بدتر یک فرهنگ غلط بوجود اورد که افراد تحصیل کرده ایرانی باید استخدام دولت شوند نه به دنبال کارافرینی باشند.این حباب باید جایی میشکست،والان این اتفاق افتاد.
زنگنه باید استیضاح شود.. این همه جوان متخصص و متعهد در کشور وجود دارد که متخصص نفت یا رشته های وابسته به نفت هستند که می توانند با خون تازه ای وزارت نفت را هدایت کنند ...
جناب علم الهدی شما که از سفره خالی مردم خبر ندارید لطفا از طرف ملت حرف نزنید و با اعصاب و روان ملت بازی نکنید ، به خدا ملت مشکل و داغدارن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
لابد وزرا با ثروت هزارمیلیاردی و مسئولین با خونه های چندین میلیاردی از سفره خالی مردم خبر دارن. علم الهدی چون حرف حق میزنه شده خار چشم بعضیا
انگار مملکت ارث پدرشونه
استخدام ۵۵۰ هزار نیروی بیسواد و کم سواد و با پارتی در اخرین سال محمود فاتحه جوانان مستعد کشور رو خواند ؟؟ ما که تو این ۶ سال استخدام انچنانی از این دولت ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
از نظرای دیگت سطح سوادت مشخصه
آقا مهاجرانی تو که هم از کیسه می خوری هم از آخور حقوق بگیر دو دولتی!!!! حرف نزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
متاسفانه شروع کردن به کارمندای بدبخت گیر بدن خداآخر عاقبتمونو بخیر کنه
اقای نایب رییس مجلس، چهار میلیون کارمند بهتره یا مجلسی که برای هر دقیقه اش دهها میلیون هزینه میشه و اونوقت سه نفر باصطلاح رییس قوا میشینن و برای مردم تصمیم میگیرن!، میشه بفرمایید خاصیت نماینده مجلس چیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
گل گفتی مجلس فرمایشی نمیخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بارزترین خاصیت نماینده مجلس ، نهایت ناکارامد بودنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
ایول، گل گفتی گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
تازه تو مجلس پیاده روی هم میکنند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کاملا موافقم احسنت
نمی دونم چرا به کارمندها گیر دادید. اینها حداقل چند ساعت در هفته کار مفید می کنند. بهتره به اونهایی گیر بدید که هیچ کار نمی کنند، مفت خور هستند
. بچه هاشون هم با اختلاس مشغول چپاول اموال ملی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
والا کارمندا اولین نفراتن هستند در سر ماه که مالیات خودشونو نگرفته پرداخت میکنن.برید سراغ اونایی که پسشون برنمیاین
چرا نباید ۴۰میلیون شغل برای مردم ایران ایجاد نکرد که هرکسی درآمدی داشته باشه از این زاویه به این موضوع نگاه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
کاملا موافقم هروقت تونستید شغل ایجاد کنید بعد بیاین این حرفارو بزنید
تابناک تو را خدا از آقای علم الهدی و احمد خاتمی مطلبی ننویس دیگه اخبار این دو نفر را نگذار
واقعاً چرا ؟ اخه چرا ؟
به نام خدا امام جمعه ی محترم اصفهان شاقول بهشت یا جهنم رفتن ما را ؛مشخص کرد و ان مخالفت یا موافقت با نطرات شورای محترم نگهبان است.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
تا شما باشي ديگه پشت سر شوراي نگهبان حرف نزني :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
خرافات در جامعه موج میزند .

متأسفانه خیلی از اصل عقیده دور شده ایم .
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
چقدر خنده داره. ترازوی روز قیامت حتما دست شماست؟
زنگنه محض رضای خدا برو کنار.شما نگران وزارت و خدا نباش، برو‌کنار.
بیچاره کارمندان تنها قشری هستند که هنوز نگرفته مالیات می دهند
در دولت بیشترین سهم کارمند به آموزش و پرورش و ناجا اختصاص دارد وگرنه وزارتخانه ها کارمند چندانی ندارند. اگر اموزش و پرورش و ناجا نباشن نمی توان مسیر توسعه و امنیت کشور را طی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
در برخی از سازمانها و وزارتخانه ها حقوق کارمندان تا چند برابر یک معلم یا کارمند ساده ی آموزش و پروش یا شاغلین نیروی انتظامی است. بنابراین صرف تعداد کمتر کارمندان به معنی کم هزینه تر بودن آن سازمانها نیست. وزارتخانه ای هست که 20 هزار کارمند بیشتر ندارد اما هزینه حقوق و مزایای آنها در سال معادل 200 هزار معلم است.
این مجلسیان و دولتیان و معاونها و ریسان هستن که زیادی هستن
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
متاسفم برای اینکه این نماینده های بی سواد را به مجلس میفرستیم به قول فرمایش شما بیشترین سنگینی دولت در آموزش و پرورش- وزارت بهداشت- و ناجا میباشد که غیر قابل کاهش میباشد ضمنا از فشارهای خودشان به وزرا با اهرم استیضاح جهت جذب اقوامشان چیزی نگفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
صد در صد موافقم.یه آماری می گفت کارمندان 95 درصد زیر 5 میلیون حقوق دریافتی دارند در حالیکه اون 5 درصد بالای 10 میلیون دریافتی دارند.خوب تعدیل مدیریت بهتره.مثلا بجای هر 100 نفر یک مدیر تغییر کنه هر 500 نفر یه مدیر.یعنی از هر ده مدیر دوتا بماند و 8 نفر کارمند بشوند.همه امور اصلاح میشه و صرفه جویی هم میشه .میگی نه تو سیستم دانشگاه آزاد اینکار انجام شده و خیلی بهتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
بنیاد سعدی جناب حداد به تنهایی سالی ۶ میلیارد تومن میگیرد !!؟
و اصلا آدرس ندارد و حتی دو کارمند !؟
بنیادهای مثلا فرهنگی و نهادها پدر مردم و کشور را در آورده اند
چطوره جناب مصری یه لایحه سه فوریتی ببرین مجلس و کارمند ها رونصف کنید . برادر من چرا آدرس غلط میدین وقتی اقتصاد روبه زنجیر کشیدین و بخش خصوصی را ناتوان کردین خوب این خیل نیروی کار لاجرم میشن نون خور دولت .آیا باز اینجا هم مردم مقصر هستند . خوب دوراه بیشتر نداریم یا باید الگو سازی کنیم ( که باید تا حالا میشد ) پس باید از دیگر کشورهای موفق الگو بگیریم ، مثل ژاپن که با اون جمعیت 400 هزار کارمند دولتی ذاره . ( که البته با مزاج ما کلا الگو برداری سازگار نیست ).اما حداقل افکار رو گمراه نکنیم .
سلام. منهم کارمند دولتم و تا هشت شب در بیمارستان در کنار چند بیمار بدحال مشکوک به بیماری واگیر دار آنفولانزا مشغول کار بودم. لطفا همه کارمندا نو با یه چوب نزنید.البته همین جا قسمت اداری و مالی یا به اصطلاح همکاران ستادی هم داریم که معادل یک ساعت در روز کار مفید نمی کنند و اضافه کار تشویقی هم می گیرند و نگاهشون به ما همکاران فنی نگاه ارباب رعیتی هست. بنظرم نصف بیشترشون اضافه هستند. همینطور در سایر ادارات
توقزوین اکثرکارها روتامین اجتماعی به کارگزاری واکذارکرده واین درحالی است که قبلا همه این کارها تواداره مربوطه انجام میشد والان توسط کارکزاری
جالبه که هیچ نیروی انسانی هم ازادارات تامین احتماعی کم نمیشه
تامین احتماعی که حقوقش مستقیما توسط کارگر وکارفرما پرداخت میشه
این ظلمه,بی عدالتیه,من کارفرمابه شخصه دیناری ازپولی که ازم کرفته شده وبه کارمندان پرداخت نمیشه راضی نیستم
به جای اینکه ایراد بگیرید تعداد کارمندان زیادی هستند بروید ببینید به نسبت نهادی دیگه که تعدادشان به انگشتان دو دست نمیرسد چقدر بودجه دارند نمونه اش شورای نگهبان است که به افرادی که در انتخابات به شورای نگهبان کمک میگنند کلی پاداش و کارانه میدهند یک قلم ان به دوستانم ۷ میلیون داده بودند چند وقت پیش الان هم انتخانتخابات نزدیک است و دوباره دارند همکاری میکنند در صورتیکه تمام افرادی که با شورای نگهبان همکاری دارند کارمند دولت هستند و حقوق میگیرند چرا شورا دیگه به این افراد پو ل میدهد . نهادهای دیگر هم هستند مثل بنیادها
توی پتروشیمی های ماهشهر یسری از بازنشستگان را مشغول بکار کردن بعنوان مشاور باحقوق حدود۱۲ملیون تومان
لطفا اگر مسولی این پیام رو میخونه پیگیری کنه ببینه من واقعیت رو میگم یانه
دور زدن قانون برای برخی مدیران از آب خوردن هم راحتتر شده
بجای همین افراد بازنشسته میشه۳نفر رواستخدام کرد با حقوق ۴ملیون و اینطوری سه جوون صاحب خانواده بشن و نارضایتی کمتر بشه
لطفا از مسولین کشوری اگر کسی این پیام رومیخونه پیگیری کنه راست بودن رو اگر واقعیت داشت که من چون خودم کارمیکنم اینجا میدونم واقعیت داره دست بکار بشن برای اخراج این مشاورین و جایگزینی با جوونها
کلا در کشوری مثل ایران که نفت و گاز و ثروتهای خدادادی داره. مردم اعم از کارمندو کارگر و رفتگر و.... طفیلی هستند و مزاحم و خیلی وقتها معاند و مغتشش چرا که باید به آنها نیز از این درآمدها سهمی داد. در حالی که در کشورهای دیگر مردم واقعا برا دولت‌ها ولی نعمت هستند چون درآمد آنها از طریق مالیات همین مردم تا مین می شود و تلاش دولت‌ها اینست که شرایطی رو فراهم کنند تا با افزایش درآمد مردم و سطح رضایت مردم از مسوولین، درآمد دولت‌ها هم زیاد شود.
در برخی کشور ها اقتصاد خیلی قدرتمند شده و دولت از سرمایه گذاران در بخش های غیر دولتی حمایت میکنه و نسبت به مواد اولیه و نهاده ها یا جریان تولید یا حداقل ارایه تولید کالا یا خدمت به بازار یه حمایتی از تولیدکنندگان داره ولی تو مملکت ما سرمایه گذار میترسه پولش رو بذاره واسه یه کاری یه هو بالا و پایین شدن قیمت ارز تمام معدلات تولیدش رو به هم بریزه و همون اصل سرمایه ش هم به فنا بره...در نتیجه جرات نمیکنه پا پیش بذاره برا همین بخش خصوصی و اقتصاد غیر دولتی ما ضعیف مونده و این ضعف ناشی از قوانین ضعیف حقوقی و حمایتی از تولید و سرمایه گذاری و به تبعش اشتغالزایی هست که شما و امثال شما در مجلس وضع می کنید نه از روی تنبلی و نبود کارآفرین و ایده های خوب اقتصادی... یه تریبون گرفتین دست و هر چی میخوای میگی؟ دولت فربه شده؟؟؟ خوب لاغرش کن!!!
کارمند یعنی ادمی که با پارتی امده .اصلا کار نمیکنه و حقوق مفت میگیره و لذت دنیا را میبره ...هرکس از کارمندی ناراضی است اگر راست میگه همین فردا استعفا بده...
تو ااین مملکت بدون پارتی حتی جارو کشی هم به ادم نمیدهند .تنها راه راحت زندگی کردن فقط کارمندی است همشون مینالن اما زندگی بسیار خوبی دارند ...من ارزو داشتم یک روز پشت میز بشیینم و لذت کارمند بودن را تجربه کنم افسوس که پارتی نداشتم.
بعضی از علما انگار فراموش کردن تخصصشون دینه
کاملاً موافقم
چرا باید 4 میلیون کارمند داشته باشیم؟
چرا باید خودروی 20 سال پیش رو با کیفیت پایینتر از محصولات اون موقع و به 3 برابر قیمت، تولید کنیم؟
چرا باید تو یه کشور با ذخیره نفت و گاز و معادن مختلف، سطح درآمدی مشابه پاکستان داشته باشیم؟
چرا باید بیمه با پوشش حدود 10 در صد هزینه های درمانی داشته باشیم؟
چرا ......
این لیست تا بینهایت ادامه داره
واقعا صدا و سیما باید اسمش رو عوض کنه.
اسم جدید پیشنهادی برای صدا وسیما: سازمان لیموشو بدم هلوشو بدم؟
هر موقع تلویزیون رو روشن کردیم میگه: لیموشو بدم هلوشو بدم؟
چرا ما 4 میلیون کارمند داریم در حالی که بعضی کشورها 10 هزار کارمند دارند؟ جوابش ساده است چون ما چند ده هزار مدیر داریم (بیشتر از تعداد کارمندان بسیاری کشورها مطابق با آمار نایب رئیس مجلس) و بالتبع همه آنها باید کارمندانی داشته باشند پس تعداد کارمندان بالا میرود. از اینکه بگذریم می شود سوالات دیگری هم پرسید چرا با این حجم از کارمندان دولت بخش قابل توجهی از کارهای ادارات در ساعات اضافه کاری انجام می شود در حالی که چند برابر نیاز کارمند داریم. چرا با اینهمه کارمند، مدارس کشور با کمبود معلم مواجهند و این نیروها به جای آنکه جذب آموزش و پرورش شوند در سازمانهای دیگر بیکار می چرخند؟ چرا اینهمه دانش آموز داریم؟ چرا ما با وجود یک اقتصاد ورشکسته و تعطیل بودن بسیاری از کارخانجات و کارگاههای تولید و وارداتی بودن همه کالاها ، اینهمه کارگر داریم؟ چرا با وجود آموزشهای متعالی مدارس و دانشگاهها و نهادهای فرهنگی کشور ما اینهمه طلاق داریم؟ چرا مااینهمه دانشجو داریم در صورتی که به اندازه نیاز همه ی سالهای پیش روی کشور فارغ التحصیل در سالهای گذشته وجود دارد؟ چرا با وجود فقر مردم ما اینهمه بچه دار می شوند؟ با وجود کم آب بودن ایران چرا ما اینهمه جمعیت داریم؟
ظاهرا عدم تناسب از تمام بخشهای جامعه ایران موجود می زند و شاید ریشه بسیاری از این مشکلات دستکاری جمعیتی دهه شصت باشد که اکنون نیز دوباره در حال پیگیریست.
نویسنده محترم متن مربوط به کارمندان دولت، احتمالا ارتباط بین برونسپاری تصدیهای دولت و تعداد کارمندان را مطالعه نفرمودند.
اولا آمار مربوط به کارکنان دولت در کشورهای خارجی مستند نیست و محل بحث هست. دوما اینکه اگرکشوری آمارکارمندانش کم هستند به منزله هزینه پایین دوغت نیست لیکه اون کشورها خدمات و تصدیهایشان را به بخش غیر دولتی سپردند و هر ساله مبالغ بسیار هنگفتی بابت خرید خدمات از این موسسات و شرکتهای خصوصی پرداخت میکنند. اما در ایران درعین فراهم شدن اجازه های قانونی برونسپاری، به علت فقر دولتها تاکنون این مهم در ساختار اداری دولتهایمان نهادینه نشده تا وظایف به بخش خصوصی سپرده بشه.
چرا باید اینهمه نماینده مجلس داشته باشیم مگه جز تو گمرک و ادارات رفتن برا دوست و آشنا کاری دیگه ای هم میکنن اگه میکردن که حال و اوضاع مملکت اینجوری نبود سالی دوبار همشون جمع میشن پرچم آتش میزنن به خدا با ۵نفرشون هم میشه چرا پول مملکت رو باید حقوق و خرج اینها کرد
ما اگر این دولت ومجلس رو نداشتیم هیچ مشکلی هم برامون پیش نمیومد
البته کوچک کردن دولت و حذف قوانین و مقررات اضافی حرف بدی نیست. ولی اینکه می فرمایند بخش بزرگی از بودجه صرف کارمندان می شود، این برداشت می شود که این موجودات بدون استفاده بوده و بدون زحمت دستمزد در حد صدقه دریافت می کنند و این توهین به این 4 میلیون خانوار می باشد و از بابت ایشان بایست معذرت خواهی کند و الا توی این مملکت با این تفکر خیلی ها را می توان عیر ضروری خواند و جای سؤال در مورد وجود خیلی از مشاغل و حقوق بگیران غیر کارمند است.
نمایندگان مجلس هم بشن 27 تا
چرا باید چهار میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟ و چرا باید بعضی ها هم خودشون و هم فرزندان دارای چند شغل و منصب باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بسه
شما کارمندان را کم نکنید .از پستهایی که در ادارات وزارت خانها برای افراد ایجاد میکنند تا از حقوقهای نجومی بهرمند شوند بکاهید .معاون مشاوره رئیس مشاوره معاون .مشاور مدیروووووووووووووووووو ان قدر باز نشسته بالای 40 سال وتا 50 سال در وزارتخانهای تهران است که خد ندارد به انها بگویید بروند .هنوز یک نفر نرفته از زمانی که قرار بود قانون بازنشستگی اجرا شود ...... هیچ بتا زنشسته .پارتی داری از وزارت نمی رود .............الخصوص وزارت بهداشت و درمان /کسانی هستند0 8 سال عمر دارند هنوز دارند کار میکنند ازرفاهیات وزارت استفاده میکنند هم حقوق باز نشستگی میگیرند هم حقوق از وزارت ...............اگر دروغ میگویم تحقیق و تفحض بفرمایید
همشون فامیلای خودتونن
آقای نائب رئیس مجلس بنظر بنده برای شروع بهتر است از خود مجلس شروع کنیم انقدر آدم از خدم و حشم و راننده و ... در مجلس هستند که انگار رفتی سازمان ملل .
ساختمان مجلس آنقدر برای مالیات دهندگان سنگین بود که هنوز دارند تاوانش رو میدهند .
از همه اینها بگذریم کار کردن نمایندگان مجلس هست که فقط در حال کار درست کردن برای افراد دیگر و حزب خودشان هستند . فقط هزینه بنزین مصرفی مجلس برابری میکند با مصرف بنزین کشور
خيليها با سفارش و پارتي بازي كارمند ادارات شده اند اگر انها را اخراج كنند همه چيز درست ميشود
کجای دنیا کارمند نداره یا کم داره ؟ کشوری که 99درصدش دولتی خصولتی و بنیادی است باید سی میلیون کارمند داشته باشه
مجموعه مجلس و شوراهای شهرها چندین برابر این 4 میلیون کارمند حقوق می گیرند و کاری هم انجام نمی دند، اگر این ها را جمع کنند کلی از هزینه های مردم کاهش پیدا می کنه
حاجی این 4 میلیون که می گی 3 میلیون نهصد و نود هزار نفر از دار و دست های شماها هستند که بدون هیچ ضابطه ای وارد سیستم دولتی شدند با کوچکترین کارایی و علمی و احساس مسئولیتی اگر این تعداد را از 4 میلیون کم کنیم می بینیم تعداد کارمندان واقعی که تعهد، مسئولیت و علم و کارایی دارند به همین ده هزار نفر شما می رسه پس سیستم دولتی در عمل با 10 هزار کارمند داره کار می کننه و به 4 میلیون حقوق می ده نمونه بارز شرکت های خودروسازی، شرکت های وابسته به وزارت نفت و نیرو و...
2- همین سه میلیون نهصد و نود هزار نفر کارایی این ده هزار نفر را زیر سوال می برنند و منجر به بیان نظرهایی که در بالا آمده می شود نظرایی مانند یک عده بی سواد یک عده پارتی دار و...
البته خرد نتوان گرفت به نظر1+50 می شه 100
پس آقای نماینده از خودت شروع کن این تعدادی که با توصیه و فشار وارد سیستم اداری و دولتی کردی همین الان آنها را از سیستم خارج کن و توصیه نامه ات را پس بگیر تا به همین عدد مورد نظر شما برسیم تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره
فقط آمار تخریبات پمپ بنزین ها و پایگاه ها را میدید!!!
؟؟
بعضی کارمندها 30 سال خدمتشون پر شده اما بازهم سرکارچسبیدند. تووزارت ........اینگونه افراد زیادند وبا اآبشن های متفاوت ،حتی 34 سال خدمت رو گذروندند و بدون کارآیی دارند سایت گردی می کنند. بهتره دربودجه سالانه ودستورالعمل اجرائی ان ،کلیه دستگاهها مکلف به تسویه حساب کارکنان تا سقف خدمت 30 سال بشوند وهرگونه تبعیض وتبصره و ابشن بندی برای عده ای خاص ممنوع شود.با این کارحداقل یک میلیون کارمندپیروفرتوت وبی انگیزه ، ازدستگاهها خارج می شوند وبا ادغام معاونتهای زیر مجموعه هردستگاه اولا کوچک سازی وبعد ساختمانهای انها به مزایده وبه حساب بیت المال ریخته می شود وتا حدودی مشکل بودجه حل می شود نه اینکه قیمت بنزین رو یه شبه 300 درصد اضافه وبانی وباعث بی امنی درکشور شد و خود رو به ندانستن زد
کارمندای بیچاره که حقوقی نمی گیرن مدیران چندین برابر کارمندا حقوق دارند. حقوق من کارمند با 17 سال سابقه 3200000 تومان است. ولی مدیرم 10000000 تومان معاون و رییس که خدا می داند.
نفت رو میفروشند میریزند تو حساب کارمندهای بی کار و آقایان خاص ملت هم گرسنه و علاف و بی کار اون عده ای هم که درآمدی دارند یک ریال مالیات لاکچری نمیدند چون دولت ناکارامد است و نمیتونه مالیات لاکچری بگیره من جای دولت باشم کارمندها رو به یک چهارم کاهش میدم و از کسایی که خونه و ماشین چند میلاردی دارند اونقدر مالیات میگیرم که برسه به حد افراد دیگه و از تولید یک ریال مالیات نمیگیرم و پول نفت رو صرف کشاورزی و تولید میکنم
جناب میر دامادی ،شما اول ثابت کنید که مسیولین به روز قیامت اعتقاد دارند بعد بقیه را از روز قیامت بترسانید
اگه فکر می کنید کارمند ها اضافی هستند اجازه بدهید یک روز کارمندها اعتصاب کنند و سر کار نروند
اصاصاً قیاس احمدی نژاد با روحانی یک قیاس باطل است چرا که این دو از نظر شخصی و شخصیتی هیچ سنخیتی با هم ندارند و بازخورد عملکرد آنها هم در بین مردم کشور و منطقه و جهانی بسیار متفاوت از هم بوده است
من یک کارمند وظیفه شناس هستیم ولی حالا که وضعیت این طوره من از امروز چوب لای چرخ می گذارم و تا 9 صبحانه می خورم و بعد می گم سیستم قطعه ببینم اون کامنت گذار چه .....می تونه بکنه
جک های خیلی خوبی بود کلی خندیدم
با حقوق یک وزیر یا یک فرد ناکارامد میشود برای چهار میلیون کارمند که سهل است برای پنج میلیون کارمند حقوق و مزایا پرداخت کرد...
آقای مصری که این افاضات را در باره کارمندان نموده نماینده شهر ما کرمانشاه است اولین بار سال 78 با دیپلم آمد و کاندید شد اون موقع خودش رئیس کمیته امداد بود یعنی کارمند و حتی زیر کارمند الان بهش می گن دکتر مصری از کجا دکتر شده چقدر سر کلاس رفته چقدر تحقیق نوشته چقدر کنفرانس علمی داده
نفراتی که با پارتی رفتن سر کار دولتی و جای شخص شایسته ای رو گرفتن،حقوق هاشون 100 درصد حرام است آقا حرام. و در آینده ای دور یا نزدیک این لقمه حرام از جایی در زندگی شخصی یا خانوادگی شون بیرون میزنه.
زن برادرم پارسال به لطف سهمیه معلم شد در حالیکه فقط یک درصدش بالاتر از پنجاه بود و حتی بلد نیست با بچه ی خودش هم درست رفتار کنه موندیم چطور میخواد به بچه های مردم دعلیم و تربیت یاد بده حقوق دولت رو هم میگیره
آقای مصری فقط خود حضرتعالی وقتی در کمیته امداد کرمانشاه بودید ده ها کارمند از اقوام تا سفارش دیگران را در اداره خود و سایر ادارات وارد نمودید به صورت شرکتی و قراردادی و بدون گزینش که همان ها الان بلای جان ادارات دولتی شده اند و اگر قرار باشد انتقاد شود باید از این مجلس انتقاد شود که حتی عرضه دفاع از حق ملت را ندارد .
از مهمترين اقداماتي كه ميشود انجام داد

1) بودجه كل كشور استاني شود

2) مراكز و موسسات تحقيقاتي كه هر دستگاهي براي خودش رديف كرده و بيشتر تبديل به حيات خلوت مديران شده و غالبا بازده لازم را نداشته و دچار روزمرگي شده اند به وزارت عاوم پيوست شده و كليه قرارداد ها و پژوهش ها با بررسي سطح كيفي با دانشگاه ها وارد تعامل و انعقاد قرارداد صورت گيرد
کسانی که از شبکه ملی حرف می زنند حتی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند و اصولا نمی دانند اینترنت یعنی استفاده از همه دانش بشری که در دنیا به اشتراک گذاشته شده است شبکه ملی به چه درد مملکت می خورد؟
اقای مصری خروجی شما برای دولت و مملکت تا الان چه بوده است. شما اگر مردید کار ایجاد کن. فرد کشاورز خوزستانی که در سن 80 سالگی با تلاش زیاد زندگی خود را اداره می کند و یارانه نمی گیرد فرمودند که پول نفت من حرام آدم های مفت خور
چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
جواب: تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری، نماینده جان
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
خوب اولین نفری که باید استعفا بدهید, شما هستید تا یک مدیر و حقوق بگیر کم شود. آن وقت می ماند 3.999.9999 نفر بعدی>
اصلا چرا این همه نایب رئیس مجلس داریم یک نفر کافی نیست
ما مردم عجیبی هستیم خودمون خودمونو نابود میکنیم.به جای اینکه پشت هم باشیم و وحدتی که قرآن به آن اشاره کرده را رعایت کنیم ریشه همو میزنیم اونایی که کارمند نیستن کارمندها رو به هرچی که میخوان متهم میکنن و میخوان نون اونا هم آجر کنن بقیه مشاغل هم بهمچنین.دقت کنید در کشورهای دیگر رونق اقتصادی باع ایجاد شرکتهای خصوصی و کارخانه های متعدد می شود از این رو مشخص است که در آن کشورها کامند دولتی کمتر خواهد بود چرا که درآمد در شرکتهای خصوصی و کارخانه های آنها مکفی بوده و کسی به فکر استخدام دولتی نیست.اما در کشور ایران شرکتها در حال ورشکستگی و کارخانه ها هم در حال واگذاریو از بین رفتن تنها جایی که میمونه دستگاههای دولتیه که مردم میتونن رزق و روزی کار خودشونو از آنجا به دست بیاورند.نایب رییس مجلس شورای اسامی از شکم سیری میاد یه حرفی میزنه یکی بگه خودت در دولت چه میکنی خودت اضلفه هستی خودت که برای مردم حرفی که به نفعشون باشه رو نمیزنی و خودتو نماینده جلوه میدی.مردم همدیگه رو نابود نکنید پشت هم باشید.درد یکی درد بقیه باید باشه نه اینکه وقتی من دستم به جایی بند نباشه بگم اونی هم که داره نون میخوره نخوره این درست نیست نه قرآنی است نه عرفانی و نه انسانی
حرف دل ما رو زدین
تا زمانی که سیستم اداری ما 4 میلیون نفره باشه مملکت به جایی نمیرسه حتی اگه بنزین رو کنیم 10 هزار تومن و دلار 50 هزار تومن همش باید خرج سیستم اداری بی فایده ای بشه که فقط مشغول مهر و امضاهای بی خود هست
اگه برای هر کار و مجوزی مراحل رو ساده کنیم نیازی به این همه ارگان و اداره برای مهر و امضا و در نتیجه نیازی به این همه کارمند نیست
بحث خوبی رو نایب رئیس مجلس کردن واقعا این ساختار بی فایده چی ایجاد شده از همون مجلس نگاه کنیم که حقوق هر نماینده ش ده تا بیست برابر یه کارمند بجز پول و منافعی که از طریق های مختلف بخاطر نماینده بودن گیرشون میاد خوب واقعا ما مجلس برای چی می خوام وقتی قانون های که مجلس تصویب می کنه هیچ ضمانت اجرای ندارن ؟؟؟و در تصمیمات کلان هم اصلا حساب شون نمی کنن و سران سه قوا تو جلسه خصوصی سه نفر برای هشتاد میلیون نفر خودشون تصویب می کنن...
تازه وقتی حرف های رئیس جمهور رو هم می شنویم که نه خبر داشته نه می دونسته که بنزین قرار کی گرون بشه می فهمیم که وقتی ایشون از تصمیمات بی خبر هست اصلا چه نیازی داریم به وجودش؟؟؟
بهتر نیست این پست های که حقوق میلیاردی می گیرن حذف بشن کسای که هیچ سودی ندارن و مجموعه دریافتی اون ها صد ها برابر تمامی کارمند های که می گید هست
آیا اونا هرینه ایجاد نمی کنن؟؟؟
باسلام
به جرات میگم تعداد زیادی ازکارمندان چن ماهی است که قدرت خرید گوشت را ندارند.امروز یکی ازهمکارا گفته بود که چهارماهی است ماهی نخریده ودیگری........نمیدانم آقای عبدالرضا مصری احتما لا تازگیها ازمصر اومدم ......
آقای مصری کدام کشور هم جمعیت ما ده هزار کارمند دارد؟؟؟؟

فرانسه 64 میلیونی؟ 5 میلیون کارمند دارد! امریکای350 میلیونی؟ با 51 دولت ایالتی و دولت فدرال بالای 15میلیون کارمند دارد که فقط یک و نیم میلیون آن نیروی دریایی و 1 میلیون نفر پلیس است!

به جای این حرفها منافع ملی را دریابید ، مبارزه با فساد از طریق شفاف سازی را پیگیری کنید.
تعداد کارمند ها کم نخواهد شد. به نظر من جایگزینی مد نظر میباشد.
آیابه نظرتان این مجلس نشینان که کاری جزنظارت درتصمیم های کلان کشور ندارند وحقوق ومزایای آن چنانی هم میگیرنداضافی نیستند؟
والا این نماینده مجلس حرف خوبی زده.من نمیدونم این همه شعبه بانک و کارمند بانک و کارمند دولت و حقوق بگیر و مستمری بگیر به جز اینکه تورم ایجاد میکنه و سرمایه مملکت رو میبلعه چه فایده ای داره؟راحت میشه تعداد شعب بانک و کارمندان دولت رو به یک پنجم کاهش داد و اینهمه فشار روی قشری که کار آزاد دارن و از دسترنج خودشون ارتزاق میکنن وارد نکرد.
ما در حال حاضر حدود 10000 فامیل اکتیو وفعال داریم که اگر هرکدامشان برای جذب نیروهای خودی ومحکم کردن پایه های انقلاب ااقدام به ا ستخدام 400 نفر از اقوام وانصارشان بکنند این میشود 4میلیون کارمند دولت دیگه جائی برای استخدام فرزندان ملت نیست شما حساب کنید داماد وخواهر وشوهر عمه ودارودسته محافظ وو و ووووچه میکند یکی از آقایونی که درمدتی که درفضاهای مجازی سوال میشد فرزندان مسولین چه میکنند آقائی که خیلی هم حرف میزند وادعای طهارت خانوادگی دارد ازبین 6 تا7 فرزند خود غیراز یکی که محصل است بقیه را استاد دانشگاه وکارگزار دولت قلمداد کرد خوب همین میشه جماعت کارهای حساس را دراختیار میگیرند اینها درگعده های فامیلی تصمیم به ایجاد بانک میگیرند بابت ضمانت بانک هم یک بچه تازه به بلوغ رسیده تضمین میدهد پولهای مردم را باقول سودهای کلان میگیرند ومیخورند ودولت پول چاپ میکند وپاسخگومیشود
تعداد کارمندان بستگی به ساختار دولت دارد. مثلاً در برخی کشورها آموزش و پرورش زیر نظر شهرداری ها یا دولت های محلی و ایالتی است و این به معنای هزینه نکردن از بودجه عمومی نیست. مثلاً همان مالیاتی که دولت فدرال باید هزینه آموزش کند توسط دولت محلی یا شهرداری ها هزینه آموزش می شود.

آقای مصری تعجب از این است که کسانی که پست وزارت و نماینده مجلس داشته اند اطلاعی از چنین مسائلی نداشته باشند.
جناب آقای مصری پیشنهاد می شود همین کشور همسایه ما ترکیه که از الگوی اقتصاد آزاد پیروی می کند را بررسی کنید و ببینید مجموع پلیس + ارتش + آموزش + بهداشت + دانشگاهها و سایر کارمندان وزراتخانه های شان چقدر است.
آقای رییس جمهور فقط خواهشمندم مثل بنزین عمل نکن و ضربتی نریز بیرون کارمندان رو
چرا باید ۴ میلیون کارمند داشته باشیم و این همه حقوق بدهیم؟
بزرگترین معضل نظام دولتی کارکنان آن هست البته به این تعداد را باید کارکنان شرکت های دولتی مثل ماشین سازها و غیره را اضافه کنیم .
حداقل 60% این کارکنان زیادی است و باید در یک برنامه 5 ساله آنها را کم کرد .
خب قبول! ما نباید این همه کارمند داشته باشیم. ولی اینهمه هیات علمی دانشگاه با حقوق هایی که بسیار بالاتر از حقوق یک کارمند هست (در حد 10 تا 20 برابر) و از طرفی معاف از مالیات و با صدها امتیاز دیگه چطور؟ در دانشگاههای دولتی اینها هم کارمند دولت محسوب میشوند. با اینها چه کنیم؟
آموزش و پرورش و بهداشت را خصوصی کنید!
پلیس هم نمی خواهیم.
ارتش هم حتماً از ارتش امریکا یا بلک واتر استفاده می کنیم.

تا آفای مصری راضی شود
نباید همه کارمندان رو یک جور حساب کنید.کارمند تا کارمند داریم...خب اونهایی که با پارتی میان و حقوق مفت میگیرند برای اونها باید یه تصمیمی گرفت نه کارمندان ساده و بی پارتی که حقوشان کفاف زندگی رو نمیکنه و بهرشکل با بدبختی و مجبوری سرکار هستند و حضور دارند.مگر حقوق این کارمندان جقدر است؟ داریم طرف سابقه 28 سال کار داره دو سه شغل هم انداختن گردنش و حقوقش به اندازه قیمت یک سکه نمیرسه.یعنی پایین تر از چهارمیلیون اونهم با داشتن سه الی چهار فرزند.الان میشه با این سرعائله و با این حقوق زندگی کرد؟مشکل کارمند و حقوقش نیست ،مشکل جای دیگری است.ایران ما با این عظمت و بزرگی و ذخائر و دارایی نباید کمبود پول داشته باشه.واقعا تدبیری بهتر از تدبیر الان مورد نیاز است.
دلیل افزایش کارمندان به 4 میلیون نفر فشار نمایندگان مجلس برای استخدام های غیر قانونی افراد فامیل و وابستگان و طرفدارانشان است
فقط دولتی ها نیستند بنیادها و سازمان های غیر دولتی صدا و سیما سازمان تبلیغات اسلامی و سامان فلان و فلان یا امام جمعه ها که هر امام جمعه چند محافظ و تدارکاتچی و ستاد و اداری هم دارند آمار همه را بگیرید ببینید هزینه های کشور صرف اموری می شود که هیچ کار مشخصی هم انجام نمی دهند .
آقای مصری ترکیه و فرانسه چه تعداد کارمند دارند؟
تابناک نمیزنی که اقای زنگنه در مجلس اعلام کردما پایان هر مجلس نگرانیم که نمایندگانی که رای نمی اورند چکار کنند در حالی که همه اونها کارمندن هر کسی با ....نماینده شد و تهران رفت حداقل شد استاد دانشگاه ان هم در تهران خوبنتیجش دانشجویان... دوم سر از شرکت نفت در اوردن کسی که مسول تحقیقو تفحس از وزارت نفت بوده بعد از این که رای نیاورده شده کارمند ارشد شرکت نفت تازه بچه هاشم برده حالا مجلس کارامد تره یا کارمندان با یک رییس لابیگر وفقط به فکر پست خدایی بزن
کسانی که نظرات منفی راجع به کارمندان دولت داده اند، مطمئن هستم چندین بار در آزمون استخدام کارکنان دولت مردود شده اند و اکنون که دست شان به ... نمی رسد، ناسزا می گویند. بخدا ما تقصیری نداریم، دولت بر اساس نیازی که دارد، هر سال آزمون برگزار می کند و ما هم که عرضه و سواد داشتیم، قبول شدیم. نه به کسی وصل بودیم و نه پارتی داشتیم. شما هم اگر عرضه دارید و مدرکتان از دانشگاه آزاد داغوز آباد سفلی نیست، بفرمایید.
با سیاست خود اقتصاد کشور را نابود کردید حالا هم مروم مقصر هستند ؟
این چهار میلیون ۹۰ درصدشان بر اساس روابط و بدون هیچ صلاحیت علمی و همه از خودیها استخدام شده اند اغلب آنها از مراکزی مثل مرکز مدیریت دولتی مدارک جعلی لیسانس فوق لیسانس اخذ کرده اند بدون اینکه هیچ ارزشی داشته باشد فقط بار مالی دولت را بالا برده اند
سازمان امور مالیاتی در مهرماه 68.2 میلیارد تومان، گمرک 14.6 میلیارد تومان و دیوان محاسبات 10.5 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارمندانشان داده اند در حالی که مجموعا 200 هزار نفر کارمند دارند. این در حالیست که وزارت بهداشت با نزدیک به 300 هزار نفر کارمند فقط 3.2 میلیارد تومان حقوق و دستمزد دریافت کرده است (منبع خبرگزاری افتاب /)به نظر میرسد که بیشتر ادارات و سازمانهای کشور از جمله آموزش و پرورش با بالای یک میلیون نفر سیاهی لشکر هستند.
آقای نایب رییس مجلس
اولا اگر می خواهید مشکلات را حل کنید قدم بلند برداشتن یعنی هیچ کاری انجام نمی شود . شما یک مشگل را هدف قرار دهید و ریشه کن کنید بعد سراغ مشکل بعدی بروید . در سال 10 مشکل را ریشه ای حل کنید ظرف 40 سال میشود 400 مشکل . همه مشکلات را میخواهید حل کنید اما اضافه تر هم شده است . شما اول فساد اقتصادی را ریشه کن کنید ، شفاف سازی اموال نمایندگان را انجام دهید ، جلوی نجومی بگیران و چند شغلی ها را درست کنید و بعد هم برای کارمند برنامه بریزید . جوانی که 15 سال از عمرش را دولت گرفته و حقوق ناچیزی داده که اگر توی بازار کارکرده بود الآن اوضاعش بهتر بوده بعد از 15 سال عمر در دولت حالا یادتان افتاده ؟
حالا باقیافه اش کاری نداریم ولی انصافا تنها آدم نترس و با اراده ای که می تواند مردم مستضعف کلا مملکت را از این بحران نجات دهد همین آقای احمدی نژاد است .‌خیلیه کسی که دو دوره رئیس جمهور بوده چگونه می تواند صلاحیتش تا یید نشود . جل الخالق.
باز هم می خواهید در انتخابات مجلس شرکت کنید!!!!!!!
اگر بحث کارآیی و تعهد و تخصص است که فکر نمی کنم در کل تشکیلات یک نفر هم پیدا بشود چه برسد به دولت!!
اول خودت به عنوان کارمند برو بیرون حقوق نگیر زیر دستات هم می رن
"علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آفت اعتدال اقتصادی این تبلیغات صدا و سیما و اجناس و کالاهاست که مردم را تهییج بر اصراف می‌کند که زندگی تجملانه داشته باشید." .... اصراف !!؟
ما چهار میلیون کارمند داریم و مجبوریم عمده بودجه کشور را صرف حقوق و دستمزد این افراد کنیم. /ایسنا

خوب شما کارمندی را حذف کنید بودجه را صرف دیگران کنید . حالت بهترشد؟
جناب آقای نایب رئیس مجلس تو هم یکی از کارمندان هستی چرا تو باید وجود داشته باشی و حقوق کلان بگیری تو هم یکی از کارمندان دولت پستی هست که هیچ فاعده ایی برا کشور ندارد و لی شما الان در آن پست حقوق از بیت المال میگیری ولی 4000میلیون کارمند مگر چقدر حقوق از بودجه دولت می گیرند
مصری : چرا باید 4 میلیون کارمند داشته باشیم. ؟
آقای مصری چرا باید برای یه مجلس 290 نفره این
همه هزینه پرداخت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
کل بودجه مجلس را به نفرات نماینده تقسیم کن.
به ازای هر نماینده چقدر میشه ؟؟؟؟
کجای دنیا اینطوره ؟؟؟؟؟؟
تامین کسری بودجه را از خودتان شروع کنید .
دستور افزایش حامل های انرژی را هم که خودتان
تصویب کرده بودید.
سایت محترم تابناک : لطفا پخش کنید . ممنون
به الله قسم توی همین شهر کوچک ما ؛ یکی رو در بیمارستان استخدام کردن که نه تنها دیپلم هم نداره ، بلکه به تنهایی 80 هکتار زمین کشاورزی دارد .

غیر از خانه لاکچری و ماشین آنچنانی زیر پاش .

این شد عدالت ؟

پس یکی به منِ بیسواد بگه برای چی انقلاب کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نایب رئیس محترم اول خودت از پستت استعفا بده و حداقل 2ساعت کر گری بکن اون موقع به دیگران نسخه بپیچ. یعنی نظر شما این است که دیگران کارگری بکنند .ودسترنج ش رو شما ؟
در کشوری که ارزش به سواد و کار و تلاش و تولید نیست و خصوصی سازی معنی نداره و با پول نفت میچرخه و دولت ها به دلالی بیش از تولید و کار و کارگر اهمیت میدن و درآمد دلال و پزشک 100 برابر بقیه هست و همه چیز شده دلالی همه باید کارمند دولت باشند 4 میلیون هم کمه! به نظرم ما بشینیم تو خونه و همه حقوق ثابت بگیریم و آب و برق و گاز و بنزین صادر بشه هزینه هامون کمتر و درآمدمون بیشتره چه لزومی داره بریم سرکار!! تولید هیچ ارزش و آینده ای تو کشور نداره الان دانش آموزان به سمت بازار و دلالی و تجارت پزشکی کشیده شده اند و همه جای دنیا به سمت رشته پایه و مهندسی برای ساختن اقتصاد!!!!!
می خوای بیا چهار میلیون کارمند را اخراج کن یه تریپ هم مملکت اونطوری بهم بریزه. دوست داری؟
جناب آقای مصری آمار تعداد کارکنان دو دهه پیش را ازبر کرده واصلا مطلع نیست تعدادکارکنلن دولت از چهار میلیون در حال حاضر به دومیلیون و چهارصد هزار نفر رسیده آنهم در حالیکه جمعیت نسبت به دودهه پیش افزایش داشته است شاهد براین ادعا شاید تمام عزیزان کارمند تصدیق می کنند هر کارمندی که در تشکیلات دولتی بازنشسته می شود دیگرنیروی بجای او جذب نمیشود..امیدوارم مسئولین مملکتی از این سیاه نمائی ها و دروغ دست بردارند برای ام القرای مسلمین جهان عیب بسیار بزرگی است!
آقای نائب رییس، اولین کارمندی که زیادیه خودتی، چرا باید چند برابر یه کارمند ساده حقوق بگیری؟
کل نظام دادگستری و قضایی نیوزیلند با ۴.۵ میلیون نفر جمعیت فقط ۱۴ نفر حقوقدان هستند حالا مقایسه کنید با کشوری که مسئولانش ادعای مدیریت جهانی دارند!!!!!
در مورد کارمندان بیشتر معلم ها مد نظرم است بقیه را کار ندارم جماعت معلم زیاده خواه ترین قشر جامعه اند و صد البته تنبل ترین!توجه بفرمایید جمعه تعطیل پنجشنبه تعطیل عید نوروز تعطیل الودگی تعطیل سه ماه تابستان تعطیل بارش برف تعطیل و...هر جا هم بروند برای خواستگاری سه سوت گزینه مورد نظر را به همسری خود بر می گزینند و همه پدرها هم کوچکترین مخالفتی با ازدواج دخترانشان با معلم ها ندارند توجه داشته باشید اگه به فرض من نوعی کارگر شریف ساختمانی باشم همین پدران فوری با تحقیر عمله خطابم می کنند و دهها مورد تحقیر شغلی ناحق دیگه .حتی یک معلم مجرد در ایران نداریم خواسته باشه متاهل باشه ولی مجرد باقی مانده باشه نه بیل می زنند نه سرما و گرما می بینند حتی پاک کردن تخته سیاه سابقا و جدیدا وایت برد هم انجام نمی دهند و به دانش آموزان محول می کنند!!!تعداد دانش آموزان مضروب توسط معلم ها هم که از دایره شمارش خارج است تعدادی از معلم ها موارد غیر اخلاقی دیگه هم دارند که بهش اشاره نکردم...
اگر کارمند روزی یک ساعت کارمفید میکند.بهتر از بازاریها میباشند که روزی 12 ساعت مشغول گرفتن سود 40 درصدی کالای فروخته شده به مشتری میباشند.
حاج عطا تو لندن فیش اند چیپس تو بخور آب تایمز رو بنوش به ترامپ چکار داری !؟
کارمندان دولت هم که همگی وابستگان خودتان هستند مگر کسی تا پارتی ونور چشمی نداشته باشد میتواند جایی استخدام شود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی