بازدید 22187

فضاسازی جدید علیه ایران با ادعای ارتباط با کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک!

در تاریخ یازدهم اکتبر ۲۰۱۱ اریک هولدر، وزیر وقت دادگستری آمریکا، یک شهروند ایرانی- آمریکایی به نام منصور ارباب سیر را به عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام غلام شکوری را به ارتباط گیری، طراحی و پرداخت پول به کارتل «لوس زتاس» جهت ترور عادل الجبیر سفیر وقت عربستان در واشنگتن متهم کرد.
کد خبر: ۹۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 28 November 2019

مسأله کارتل های مواد مخدر در آمریکای لاتین و به ویژه مکزیک، همواره یکی از مسائل مهم و مخاطره آمیز بین المللی بوده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت، کارتل‌های مکزیکی مواد مخدر را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد.

به نوشته رویترز، ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: «این کارتل‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌گیرند. نود روز روی این موضوع کار کرده‌ام.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «می‌دانید که در فهرست قرار دادن یک سازمان کار ساده‌ای نیست؛ باید یکسری روال‌ها طی شود که داریم همین کار را انجام می‌دهیم.»

فضاسازی جدید علیه ایران با ادعای ارتباط با کارتل های مواد مخدر در مکزیک!

وی در یک پیام توئیتری نوشت: «خانواده فوق‌العاده‌ و دوستانی از (ایالت) یوتاه میان کارتل‌های شرور مواد مخدر که به سوی یکدیگر شلیک می‌کردند، گیر کردند و در نتیجه چندین شهروند بسیار خوب آمریکایی کشته شدند.»

در همین رابطه، وبگاه «فدرالیست» در مطلبی نوشت: آمریکای لاتین و کارتل های مواد مخدر می توانند به یک چالش بزرگ برای امنیت ملی ایالات متحده مبدل شوند.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر سیاستگذاران، اندیشکده ها و رسانه های آمریکایی روی این مسأله تمرکز نکنند و زنگ خطر را به صدا درنیاورند، معضلات بزرگی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد خواهد شد.

در ادامه این مطلب ادعا شده که ارتباط احتمالی ایران با این کارتل ها می تواند منجر به وقوع جنگ میان تهران و واشنگتن شود.

در تاریخ یازدهم اکتبر ۲۰۱۱ اریک هولدر، وزیر وقت دادگستری آمریکا، یک شهروند ایرانی- آمریکایی به نام منصور ارباب سیر را به عنوان متهم اصلی و یک شهروند دیگر ایرانی به نام غلام شکوری را به ارتباط گیری، طراحی و پرداخت پول به کارتل «لوس زتاس» جهت ترور عادل الجبیر سفیر وقت عربستان در واشنگتن متهم کرد.

یک مقام بلندپایه ایالات متحده همچنین ادعا کرده بود که ترور سفیر عربستان در آمریکا، تنها هدف این گروه نبوده و طرح حمله به سفارت خانه های اسرائیل و عربستان در واشنگتن و احتمالا بوینس آیرس نیز در برنامه بوده است.

این در حالی است که همان زمان تحلیلگران سیاسی و امنیتی نقشه کشف شده ادعایی آمریکا را بسیار پیش پا افتاده خوانده اند و با توجه به پیشینه نامربوط و مشخص آقای ارباب سیر، صحت ادعاهای آمریکا را زیر سؤال بردند.

این رسانه آمریکایی عنوان کرد، در ماه اگوست همان سال، صد هزار دلار به عنوان پیش پرداخت برای انجام این عملیات به کارتل داده شد.

فدرالیست در ادامه ادعا کرد: بدیهی است، تهران احساس اطمینان داشت که می تواند با پرداخت پول مناسب به کارتل های مواد مخدر مکزیک اعتماد کند تا عملیات ایران در نزدیکی و درون مرزهای آمریکا را به ثمر برسانند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا که در آن زمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را بر عهده داشت، ترور الجبیر را یک عمل جنگی در داخل خاک آمریکا دانست و گفت: این حادثه می توانست تاریخ را عوض کند. با این حال، اوباما کاری در برابر ایران انجام نداد و به جای پاسخ سخت به این کشو، توافق هسته ای را امضا کرد!

این رسانه آمریکایی با یک رویکرد و ادبیات جنگ طلبانه عنوان کرد که اگر آمریکا و متحدان آن به دنبال اقدام علیه تهران بودند، این مسأله بهترین بهانه ممکن برای آن ها بود.

این رسانه آمریکایی در نهایت ادعا کرد که ایران همچنان به دنبال اقدام علیه مواضعی در ایالات متحده از طریق کارتل های مواد مخدر در مکزیک است که می تواند زمینه را برای حمله آمریکا به ایران فراهم کند؛ کارتل هایی که چند روز پیش از سوی ترامپ به عنوان گروه تروریستی معرفی شدند.

به نظر می رسد، آمریکایی ها سناریوی جدیدی برای متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم طراحی کرده اند که این سناریو از سوی جنگ طلبان آمریکایی طراحی و اجرا می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۳
بهترین جواب اینه که ایران جلوی محموله های ترانزیت موادمخدر که به اروپا ارسال میشه رو نگیره و هر سال ده ها شهید نده.
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
مجيد جان ! يوتاه نه دلبندم . يوتا درسته
همینو کم داشتیم
این ها چبز عجببی نیست وقتی هسته ای و برجام به درون چاه می افتد هر چیزی را می گویند برای فشار بر ایران و بارها هم قبلا تکرار شده
قتل سیاستمداران و بمب گذاری مربوط به گروهک های نزدیک به واشتنگتن بوده و هست برای حذف فیزیک دشمن یا به منظور پرونده سازی و تهمت و فریب
اگه کارتل های مکزیکی هم چنین هدفی داشتن بدون شک نفوذی های صهیونیستی سعودی آمریکایی پشت این قضیه بودن
این را به آنهایی بگویید که می خواهند با آمریکا مذاکره کنند. مشکل آمریکا تمامیت عرضی و اقتدار ایران است و دشمنی او ربطی به حکومت وقت ندارد. چقدر دیگر می خواهید مثل یک کبک سرتان را زیر برف کنید و با فهمیدن مقابله کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
ارضی
اریک هولدر برای عمه اش حرافی کرده،همراه دونالد و دارو دسته ی بی صفتش و تابناک که عاشق مسخره ترین حرفهاست که بوی جنگ با ایران میده...عادتت هست تابناک هر روز از هر سوراخی که پیدا میکنی یک نهیب داره جنگ میشه برای ما بزنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
درود بر این ناشناس که حرف اصلی را زد و دست تابناک را رو کرد.
مرگ بر قاچاقچیان مواد مخدر
این چه برچسبیه ما برای جوانان اروپا که الوده نشن حاضریم جوانان خودمون الوده شن ازین فداکاری بیشتر
هر چه سریعتر باید رابطه مردم با مسئولان بهتر از قبل شود و اعتماد بیشتر به آن برگردد، دولت نمی تواند هم با دشمن خارجی درگیر شود و هم با مردم خودش رابطه قوی نداشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل