بازدید 20469
پیمانه اقتصادی؛

نوبخت: توزیع دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بین خانوارها/ دبیر ستاد تنظیم بازار: در شرایط فعلی اتفاقی نیفتاده که موجب افزایش قیمت کالا شود/ قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های ۱۰۰ متر به بالا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واریز ۱۰۰ لیتر سوخت مازاد بر سهمیه به کارت وانت‌بارها، پیشنهاد هدیه ۱۰۰ لیتر بنزین هر سه ماه یک بار، سبزپوشی نماگر بورس تهران در آخرین روز هفته، بورس‌های آمریکا رکورد زدند، بازارها آماده جشن گرفتن توافق هستند، گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد، افت تعداد مبایعه‌نامه‌های مسکن و افزایش دوباره قیمت دلار با سیگنال درهم و رشد تقاضا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 28 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واریز ۱۰۰ لیتر سوخت مازاد بر سهمیه به کارت وانت‌بارها، پیشنهاد هدیه ۱۰۰ لیتر بنزین هر سه ماه یک بار، سبزپوشی نماگر بورس تهران در آخرین روز هفته، بورس‌های آمریکا رکورد زدند، بازارها آماده جشن گرفتن توافق هستند، گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد، افت تعداد مبایعه‌نامه‌های مسکن و افزایش دوباره قیمت دلار با سیگنال درهم و رشد تقاضا را در بر دارد.

نوبخت: توزیع دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بین خانوارها برای تقویت معیشت

محمدباقر نوبخت در آیین گرامی‌داشت آخرین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت‌رسانی» گفت: دشمن هر بار در یک جبهه شکست می‌خورد، جبهه جدیدی را می‌گشاید و این بار تهاجم خود را به شکلی خشن و غیرانسانی آغاز کرده و کار به‌جایی رسیده که حتی واردات دارو و مواد غذایی را هم از ما و مردم کشور دریغ می‌کنند. وی با اشاره به این‌که سازمان برنامه و بودجه کشور قرارگاه پشتیبانی بسیج است، اظهار داشت: این سازمان در تمام جبهه‌ها حضور دارد و پشتیبانی باید بکند تا لشکر اسلام بهتر بتواند کشور را اداره و حفاظت کند. نوبخت افزود: در شش روز نخست ماه، هیچ دستگاه یا نهادی را نمی‌توان سراغ گرفت که حقوق آبان را دریافت نکرده باشد. ما در چند روز گذشته، حدود دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان برای تقویت معیشت مردم بین خانوارها توزیع کردیم و این عدد بسیار قابل توجهی است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که برنامه اصلاح ساختار در همین شرایط خاص کشور مهیا و تدوین شد، گفت: این سازمان نقش حساس و بسیجی خود را ایفا کرد و ما به‌رغم تمام مضایق و فشارها کشور را با آرامش اداره می‌کنیم.

۱۰۰ لیتر سوخت مازاد بر سهمیه به کارت وانت‌بارها واریز می‌شود

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی روز چهارشنبه در آخرین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: با موافقت کمیته سوخت کشور برای سهمیه اختصاصی وانت بارها، علی الحساب ۱۰۰ لیتر حداکثر در ۴۸ ساعت آینده به کارت سوخت وانت‌بارهای پرمصرف و کم مصرف که کالا و مواد غذایی حمل می‌کنند، واریز خواهد شد.

پیشنهاد هدیه ۱۰۰ لیتر بنزین هر سه ماه یک بار

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره پیشنهادات بنزینی مجلس اظهار داشت: مباحثی در مجلس مبنی بر دو فوریتی و سه فوریتی مطرح و پس گرفته شد، بعد از مصوبه سران قوا نیز یک طرح دو فوریتی برای جلوگیری از تورم داده شد، اما طرحی تصویب شد که ورود نشود. حتی بنده پیشنهاد دادم که با حفظ چارچوب، سقف سهمیه‌بندی از 60 به 120 لیتر افزایش یابد و به این ترتیب نرخ 3 هزار تومان تا اندازه‌ای خاصیت خود را برای اقشار پایین جامعه از دست می‌دهد، چون نیازشان را با 120 لیتر در ماه مرتفع می‌کنند و اگر کسری بیاورند مقدار ناچیزی است و گفته شد چون مغایر با مصوبه است، قابل قبول نیست. اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: حتی پیشنهاد دادیم هدیه‌ای در نظر گرفته شود مثلا هر سه ماه یک بار 100 لیتر به افراد هدیه دهیم، این طرح توسط نمایندگان امضا شد اما در حال حاضر بعید است این اصلاحات صورت بگیرد. وی تصریح کرد: نظر بنده از ابتدا تک نرخی اما باشیب ملایم نه با این شیب تند که شوک‌آور و در جامعه نگرانی ایجاد کند، بود.

سبزپوشی نماگر بورس تهران در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش 1586 واحدی معادل 0.51 درصد به رقم 311 هزار و 230 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 16 واحدی به رقم 4 هزار و 61 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 425 واحدی معادل 0.51 درصد به رقم 83 هزار و 378 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 507 واحدی معادل 0.55 درصد، عدد 92 هزار و 881 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 339 واحدی معادل 0.55 درصد به رقم 62 هزار و 92 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 2007 واحد افزایش معادل 0.55 درصد را رقم زد و به سطح 364 هزار و 96 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1394 واحد افزایش معادل 0.63 درصد به رقم 223 هزار و 904 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2142 واحد افزایش معادل 0.33 درصد همراه بود و عدد 643 هزار و 262 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس

بورس‌های آمریکا رکورد زدند/ بازارها آماده جشن گرفتن توافق هستند

افزایش امیدواری‌ها به حل و فصل مناقشات تجاری باعث تداوم روند صعودی شاخص‌های بورسی جهان شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته که تلفنی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین گفت‌وگو کرده است و دو طرف با یکدیگر توافق کرده اند تا گفتگوها را تا حصول توافق ادامه دهند. 

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی این کشور موفق به ثبت رکوردهای جدیدی شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸هزار و ۱۲۱.۶۸ واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲۲ درصد افزایش تا سطح ۳۱۴۰.۵۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش ۰.۱۸ درصدی در سطح ۸۶۴۷.۹۳واحدی بسته شد. دیوید کمپل، مدیر موسسه " باس سانفراسیسکو" گفت: فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا حداقل گامی است که باید در مسیر درست برداشته شود. بازارها آماده جشن گرفتن توافق هستند.

واگذاری‌های سازمان خصوصی‌ سازی در بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: قصد داریم سامانه نظارتی در این سازمان تشکیل دهیم تا نظارت‌های پس از واگذاری شرکت‌ها را افزایش دهیم. از سوی دیگر بنا داریم همه واگذاری‌های خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاری‌های این سازمان با شفافیت بیشتری انجام شود. /نبض بورس

بازار اوراق مسکن؛ افت تعداد مبایعه‌نامه‌های مسکن

روز گذشته قیمت هر ورقه تسهیلات مسکن دی 96 به 39 هزار و 500 تومان رسید. با وجود رشد قیمت «تسه9610» در چهار جلسه از پنج جلسه معاملاتی هفته جاری، قیمت این امتیاز وام مسکن در مقیاس هفتگی افت 9/ 1 درصدی را تجربه کرد که عمدتا به دلیل افت سنگین 8/ 3 درصدی آن در روز دوشنبه اتفاق افتاد. دیروز 24 امتیاز وام مسکن در دادوستدها حضور داشتند که به‌طور متوسط افت ۴/ ۰ درصدی را تجربه کردند. بیشترین و کمترین قیمت اوراق وام دیروز ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان مربوط به «تسه» شهریور ۹۷ و ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای «تسه» آذر ۹۶ بودند. طبق آخرین گزارش دفتر اقتصاد مسکن، تعداد مبایعه‌نامه‌های هشت ماه نخست سال ۹۸ با کاهش ۵/ ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تعداد پروانه‌های صادره نیز با افت ۱۹ درصدی همراه شده‌اند.

افزایش دوباره قیمت دلار با سیگنال درهم و رشد تقاضا

در معاملات روز چهارشنبه ششم آذرماه ۹۸، در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۲۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۳۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. هرچند در بازار آزاد، در ساعت ۱۶؛ هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نرخ به رقم ۱۲۴۰۰ تومان رسید. همچنین هر اسکناس یورو در معاملات امروز، ۱۳۷۰۰ تومان قیمت گذاری شد. روند معاملات بازار دیروز، تحت تأثیر رشد نرخ حواله درهم تا سطح ۳ هزار و ۴۰۰ تومان و افزایش تقاضا بود.

سکه دوباره گران شد

روز گذشته کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با تابناک، با تاکید بر کاهش یک دلاری نرخ جهانی اونس طلا در سطح ۱۴۵۹ دلار، افزود: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌باشد که نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه، ۹۵ هزار تومان گران‌تر شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز سه شنبه ۲۰ هزار تومان گران‌تر بود. هر ربع سکه بهار آزادی، با رشد ۲۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر نسبت به روز سه شنبه، به نرخ ۸۷۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش قیمت، به رقم ۴۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۸۶۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، ۲۰ هزار تومان گران‌تر شد. کشتی آرای با تاکید بر عدم تغییر در روند عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه، اظهار داشت: این روزها، تنها به دلیل نوسان نرخ دلار، شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و  قیمت‌های طلا و سکه در بازار، بدون حباب و واقعی می‌باشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار: در شرایط فعلی اتفاقی نیفتاده که موجب افزایش قیمت کالا شود

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در بعضی از فصول سال مصرف برخی از کالاها افزایش می یابد و تولید بعضی از کالاها با نوساناتی مواجه است؛ در این مقطع سال گوجه فرنگی مصرف و نرخ آن افزایش پیدا می کند، چرا که در اکثر کشور این محصول خیلی کم برداشت می شود و تا دو هفته آینده با آغاز برداشت محصول در مناطق جنوبی، بازار شرایط بهتری خواهد گرفت. عباس قبادی درباره نرخ دیگر کالاها گفت: تغییر قیمت بنزین اگرچه تاثیرگذار است و باید بپذیریم که ۱۰۰۰ تومان، تبدیل به ۱۵۰۰ تومان در بخش سهمیه بندی شده است ولی افزایش قیمت در کالاهایی که در سفره مردم هستند، تاثیر زیادی نداشته است. 

قبادی توضیح داد: در نشست های گذشته به سازمان حمایت تکلیف کرده ایم با بررسی کارشناسی اعلام کنند که اگر قرار است افزایش نرخی را بپذیریم، بپذیریم. قرار نیست رفتار ما با بازار، رفتار غیر واقعی و غیر اقتصادی باشد، بنا نیست که سرکوب قیمت و حرکت برخلاف چارچوب و اصول بازار را انجام دهیم، اما در شرایط فعلی اتفاقی نیفتاده است که موجب افزایش قیمت کالا شود. معاون بازرگانی وزرات صمت با اشاره به عرضه روزانه بعضی از کالاها بیان کرد: در بخش لبنیات که روزانه عرضه می شود، هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و در میوه و مرکبات هم افزایش قیمت قابل توجه نبوده است.

معاون وزیر صمت: گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با افزایش نرخ بنزین باید قیمت خودرو‌ها کاهش یابد و اینکه قیمت خودرو‌ها در این مدت گران شده به دلایل دیگری است و ربطی به گرانی بنزین ندارد. تابش اظهار داشت: هیچ تغییری در قیمت محصولات خودروسازان داخلی نداریم و گران فروشی لوازم یدکی خودرو‌ها نیز تخلف است. وی افزود: اکنون به دلیل آغاز پیک تقاضای خرید خودرو برخی دلال‌ها به قیمت‌ها دامن می‌زنند و خودرو نیز از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تغییر کرده است. مردم از خرید بدون فاکتور و کالای بدون برچسب قیمت خودداری کنند. تابش در پاسخ به این که چرا شرکت پاک قیمت شیر را 500 تومان افزایش داده است گفت: مدیرعامل این شرکت با من تماس گرفت و گفت: یک ریال قیمت محصولاتمان را افزایش نداده ایم. وی افزود: اگر مصداق افزایش قیمت شیر وجود دارد اعلام شود تا با آن برخورد کنیم.

قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های ۱۰۰ متر به بالا

دنیای اقتصاد: فعالان بازار خرید و فروش مسکن با توجه به وضعیت اخیر بازار می‌گویند: از اواخر فصل تابستان حجم مراجعات متقاضیان خرید مسکن به بنگاه‌های املاک به شدت کاهش پیدا کرد. به‌طوری که در طول یک هفته، تعداد انگشت شماری از متقاضیان آن هم فقط در حد پرسش برای سنجش وضعیت قیمت‌های پیشنهادی املاک به بنگاه‌ها مراجعه می‌کردند. به گفته فعالان بازار مسکن این وضعیت درخصوص سامانه‌های مجازی جست وجوی املاک نیز قابل مشاهده است. به این معنا که در ماه‌های اخیر حجم فایل‌های منتشر شده در این سامانه‌ها به‌طور قابل توجهی نسبت به ماه‌های نخست سال کاهش پیدا کرد. اما این فعالان عنوان می‌کنند طی هفته‌های اخیر با ثابت شدن وضعیت بازار، متقاضیان خرید مسکن مجددا برای ازسر‌گیری جست و جو در بازار حاضر شده‌اند. به گفته آنها بخش زیادی از این متقاضیان، افرادی هستند که به دنبال تبدیل به احسن کردن خانه خود هستند. فعالان بازار مسکن درخصوص وضعیت قیمتی بازار املاک عنوان می‌کنند: گروهی از مالکان آپارتمان‌های مسکونی که به‌طور واقعی قصد فروش ملک خود را دارند، سعی کرده‌اند قیمت پیشنهادی واحد مسکونی خود را نسبت به ماه‌های گذشته اندکی تعدیل کنند تا بتوانند از طریق محدوده متقاضیان موجود در بازار، ملک خود را به فروش برسانند.

نوبخت: توزیع دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بین خانوارها برای تقویت معیشت/ دبیر ستاد تنظیم بازار: در شرایط فعلی اتفاقی نیافتاده که موجب افزایش قیمت کالا شود/ قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های ۱۰۰ متر به بالا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۷
طرح معیشی شما با شکست مواجهه شده است چون اقلام زندگی مردم درهمین چندروزه اخیرگران،گرانترشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
از کجا معلوم که دولت اینقده ریخته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
هنوز چند روز از قول مسوولین برای عدم افزایش قیمت هاو کنترل بازار ارز نگذشته قیمت دلاربه ۱۲۷۰۰ تومان رسید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
...اول گفتین هیچ چیز گران نمیشه... الان میگین گران شدن با توجه به افزایش قیمت بنزین متاسب با تغییر 1000 به 1500 تومن طبیعی هست....
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
این بازی است که برای مردم مستضعف دو سر باخت و برای دولت سود سرشار دارد.
ناشناس
| France |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
نوبخت خیال می کند با این چندرغاز که به عده ای معدود می دهند، مردم داغ گرانی بنزین و تبعات آن را فراموش می کنند.
به به چه قیمتهایی بر اپارتمانها ...همه صبح می رویم میخریم ................البته مال بد بیخ ریش صاحبش ...
پاسخ ها
صاحبخونه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
باشه شما نخر. مال بد بيخ ريش صاحبش! فقط آخر ماه اجاره خونه ات دوباره عقب بيفته بساطت توى كوچه است! اين خط و اين نشون! (؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
این اقای نوبخت فکر می کند با گفتار درمانی و قول دادن اوضاع خوب می شود و خودش می داند که حقیقت را بیان نمیکند...
دیروز دلار۱۲۴۵۰ تومان بودقیمت ها برخلاف ادعای مسوولین روزانه درحال افزایش هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
امروز شد ۱۲۷۰۰
اتفاقی نیافتاده؟؟؟ سه برابر کردن بنزین رو چه ساده از معادلات اقتصادی حذف کردین! باید به حال کشور تاسف خورد
آقای نوبخت شما بهتر هست یه سر به بازار بزنید می بینید که حرفهای شما یکم مغایر با وضع جامعه هست. بیکاری و گرانی و فساد و رانت همه جارو گرفته. از زمان وضع قیمت جدید بنزین بازار تره بار افزایش قیمت وحشتناک داشته گوجه 19000، خیارا 11000، پیاز 7000 و میوه های فصل که دیگه کسی قدرت خرید و خوردن نداره. به قول آقای ظریف "" ما خودمان انتخاب کردیم که اینگونه زندگی کنیم"". شما تقصیری ندارید
پائیز اصلا پیک خرید خودرو نیست.
پیک خرید خودرو اسفند و بهار و اوایل تابستان است

کمبود تولید و عرضه، بازی شما و خودرو سازان همه زمانها را پیک دارد می کند
هیچی نشده؟! پس چرا دلار 1000 تومان گرون شده نسبت به یکی دو هفته پیش؟ 1000 تومان قیمت یک دلار بود در سال 90 ، الان نوسان یک هفته ای دلار شده 1000 تومان!!!!!!
جناب آقای نوبخت میفرمایند در حدود دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان بابت تغییر قیمت بنزین به مردم پرداخت شده ولی ای کاش میگفتند که چقدر عایدی برای دولت داشته است؟
البته جواب ایشان معلوم است هر چه عایدی داشت به مردم دادیم و یک ریال به حساب دولت واریز نگردیده .....
بالاغیرتاً به شعور مردم اینقدر توهین نکنید ... با مردم شفاف باشید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
طرح اجرا نشده از کجا آوردند؟ ببینید با پول بی پشتوانه چی به روز ملت بیارن منتظر باشید.
دبیر ستاد تنظیم بازار احتمالا خواب تشریف دارند که متوجه افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت بنزین نمی شود و می گوید اتفاق خاصی نیفتاده است
متاسفانه مسولين گویا انقدر گرفتارند كه خبر از هيچ قيمت كالا ها را ندارند يك قوطي صدتايي گوش پاك كن پنبه ريز سال گذشته همين موقع دوهزار تومان والآن شش هزار تومان يكپنير شهري گلپايگانچهارصدوپنچاه گرامي درسال گذشته شش هزارتومان والآن بوزن سيصدهشتاذگرمي شده ونه هزارتومان البته مسولين كه زندگيشان با ما فرق ميكند .باتمام اين مسايل این سخنان مسولين ازاردهنده است
جناب قبادی هیچ افزایشی وجود نداشته و همه چی آرومه ؟! سری به بازار بزنید. گوجه به کنار ، کالاهای دیگر را بررسی نمایید.
با مصرف روزانه ۹۰ میلیون لیتر بنزین و اگر همان بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومانی را در نظر بگیریم روزانه حداقل 45 میلیارد تومان درامد دولت بیشتر شده است و این 2420 میلیاد در کمتر از ۵۰ روز دوباره به دولت برگردانده می شود حالا گران شدن همه کالاهای دیگر که قطعا مالیات آنها هم به نسبت بالاتر می رود و در جیب دولت می رود بماند بنزین ۳۰۰۰ تومانی هم که سود سرشار برای دولت دارد حالا آقای نوبخت منت سر مردم می گذارند که خوشحال باشند ...؟!!!
قیمتهای درج شده رؤیائی اند! و قیمتهای رؤیائی هیچ وقت خریدار پیدا نخواهد کرد! زور نزنید!
واقعی شدن قیمت مسکن می تونه باعث فروش اونها بشه
قیمت واقعی مسکن یک پنجاهم قیمتهای اعلامیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
شما جمع و ضرب و تقسيم بلدى؟ يك محاسبه ساده از هزينه ساخت در سال جارى انجام بده بعد كامنت مشعشع بگذار كه قيمت مسكن يك پنجاهمه! خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
ناشناس 13:02!
مطمئن باش تمام جمع و ضربها بدرستی انجام شده و قیمت یک پنجاهم قیمتهای تخیلی خیلی واقعی تره!
صدها قفل سنگین به دست و پای مردم بستین و برای باز کردن هر کدام کلی منت سر مردم می گذارید و هدیه می پندارید : مردم رو چی فرض می کنید ؟؟!
یارانه = گداپروری
خیلی عصبانیم به خدا .
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
داداش همه عصبی هستن فعلا فقط ی لیوان اب خنک میتونیم بنوشیم تا اونم سهمیه بندی نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
من بيشتر! من خيلى بيشتر از خلف وعده دولت خشمگينم تا از گرانى و سختى معيشت!...
عمو من لباس فروشه
وقتی ازش تخفیف میخوای
میگه به خدا یک قرونم برام نمیمونه.
در اصل یک قرونی وجود نداره که بمونه، پس به قول خودش دروغ نمیگه.
الانم یک ریالم خزانه دولت واریز نشده، چون میلیاردی واریز شده.
وعده های صد روزه چه شد...؟
پاسخ ها
خان عموى امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
باز عمو رو توى جمع ضايع كردى؟ ادب داشته باش
بنزین از 1000 به 3000 تومان افزایش قیمت یافته است.

قابل توجه رئیس جمهور محترم و رئیس تنظیم بازار و همه کسانی که تازه مطلع می شوند.
اتفاق نیافتاده دلاره شده ۱۲۷۰۰ شما می گی چیزی نشده
با این قیمتها کی میتونه صاحبخونه بشه؟؟؟؟ سوال بعد، یارانه معیشتی به کیا پرداخت شد ما که ندیدیم.. .
افزایش سیصد درصدی قیمت بنزین زندگی مردم رو داره نابود میکنه, بعد تو میگی اتفاقی نیوفتاده!!!!!
کجای دنیا ،مردمش هر روز پیش چشم خود ،شاهد کاهش ارزش پول ملی هستند ؟؟
...
شما را به خدا وضعيت مارا روشن كنيد وجه معيشت به ما كه پرداخت نشد يك طرف همه اقلام دارند گران ميشوند وادعاي نظارت نكرده را دارند من اگر خانه وماشين دارم شما كه به من نداده ايد خودم عمري كار كردم خريدم وهمه ساله نسبت به قيمت خانه وماشين عوارض ان را مي پردازم وماليات ميدهم بهانه نياوريد
هیچ اتفاقی نیافتاده، فقط قیمت بنزین 3 برابر شده است. نوبت بعد دلار 4 برابر می شود و به دنبالش بنزین 4 برابر و .......
چیزی نشده که، فقط بنزین سه برابر شده. از اون‌ ور شما‌ هم مجددا کلی نقدینگی وارد بازار کردید. قیمت سر کوچه شما هم تغییری نمیکنه حتما ...
بنزین شده 3000 تومان اتفاقی نیفتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افزایش هزینه بنزین وانت ها جهت حمل تره بار باعث گرانی تره بار نیست بلکه عدم نظارت دولت باعث گرانفروشی است و باید به این نکته پرداخت
اقای نوبخت مردم بدبخت کردین با ارقام بازی نکنید لطفا
پانوشت افزایش بورس های آمریکا درپی کاهش تنش ها باچین :

همه دنیا مشکلات شون رو بالاخره با هم حل می کنند، ما کی می خواهیم مشکلاتمون رو با همه حل کنیم!؟ بالاخره یه جایی باید تموم بشه!! نباید بشه؟
علی برکت الله
مسکن به خواب عمیق چهارالی پنج ساله فرو رفت
نظر سنجی حضور و غیاب مسئولین و مردم

محبت کنید تا آخر بخوانید
و در این نظر سنجی شرکت کنید

مسئولان هیچ وقت حاضر نیستند در دل مردم را بشنوند حتی در سایت های خبری هم نمی آیند بلکه یک نفر درد و دلی کند و لا اقل با چند ثانیه همزاد پنداری از وضع زندگی مرد با خبر شوند شاید که درک کنند یک مشکل مردم را
مثبت = از مردم عزیز کشورمان هستم
منفی= از مسئولین مملکت هستم
امیدوارم این مطلب بالاترین منفی را از دست مبارک مسئولین در این خبرگزاری بگیرد و مسئولان بزرگوار با فشردن دکمه منفی حضور و غیابشان را اطلاع دهند
و مردم عزیز لااقل بدانند هر چی مطلب نوشتیم برای خودمان نوشتیم هیچ مسئولی حاضر نیست حتی چند دقیقه برای خواندن نظرات مردم وقت بگذارد


عزت و ذلت دست خداست
موفق باشید
... اگر فرض و بنزین یارانه ای بگیریم ۵۰ درصد گرون شده... یعنی چی اتفاقی نیافتاده...
لطفا یک برسی کنید تو این سایتی که گفتن بعد از کد پیگیری میشه اعتراض به جامانده های یارانه بنزین رو ثبت کردبعد از گرفتن کد پیگیری رو من هر چی از دیشب وارد سایت میشم تمام مشخضات رو وارد میکنم و در مرحله آخر ثبت اعتراض رو خطا میزنه بالای پنجاه بار امتحان کردم باز خطا میده.
با سلام .برای پیگیری یارانه سوخت کد رهگیری دریافت کردیم‌ و به سایت مراجعه کردیم اما در مرحله اخر برای انتخاب استان و شهر گزینه های کشویی باز نمیشه لطفا اطلاع رسانی و پیگیری کنید و نتیجه را در سایت خبری اعلام کنید.با تشکر
من رفتم با سهمیه 43 لیتر بنزین زدم 65 هزار تومان پول دادیم که خیلی واسم سخت بود. حالا فکر کن قرار بود واسه هر لیتر 3 هزار تومان بدم میشد 130 هزار تومان! واسه 43 لیتر بنزین ناقابل.
تصور کنید جوانی بخواهد با حداقل قیمت اعلام شده یک واحد صد متری بخرد و این جوان توان پس انداز ماهیانه دو میلیون تومان هم داشته باشد . بعد از 550 ماه ویا حدود 46 سال چنین پولی را خواهد داشت .البته فرض غلط است . نه پس اندازی هست و نه قیمت ها ثابتند
هر ایرانی پنجاه هزار تومان میده قیمتها به سابق بزگردد
اتفاق خاصی که نیافتاده فقط بنزین یک شبه سیصد در صد رفته بالا و قیمتها هم دو سه برابری زیاد شده اتفاق خاص دیگری رخ نداده...
سلام : چه تصمیم اشتباه کلانی در سطح کشور متاسفانه انجام گرفت هیچ کس هم پاسخگو و پذیرفتن تبعات این تصمیم غلط را نمی پذیرد.ارز اگر صرفا به واراد کنندگان برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شودد بسیاری از رانت ها ،فسادهاو سلطان های گوناگونی می آفریند وعملا تاثیر ملموسی در کنترل تورم نداشته و ندارد واین کار جز ظلم و خسران برای توده ملت چیزی به همراه ندارد بهترین و منطقی ترین راه همین پرداخت به صورت ارز نیمایی و یا ارز آزاد است و پرداخت مابالتفاوت آن به مردم و مدیریت خود مردم بر اساس نیاز خودشان است کمااینکه اکثریت قریب به اتفاق مردم هم چون هیچ خیری از پرداخت ارز4200تومان جز رانت، دلالی وفساد برای عده ای خاص چیزی ندیدند خواستار پرداخت مستقیم آن به خود مردم هستند به شرطی که واقعآ مابه التفاوت آن به مردم پرداخت گردد. ....
پیشنهاد میشود سازمان بازرسی کل کشور دقیقا میزان اختصاص کمک معیشت بنزین را به خانوارها رصد و بررسی نماید و موجب امیدواری مردم گردد
کسری بودجه باعث افزایش قیمت بنزین شد ولی به محض اینکه اعتراضات شروع شد دولت به حساب برخی مردم پول واریز کرد سوالی که مطرح است اینه که چطور همزمان با اجرای طرح توانستند پول به حساب مردم بریزند اینها که هنوز درآمدی کسب نکرده اند؟!!!! دو راه دارن یکی استقراض و دیگری چاپ پول بدن پشتوانه، که هر دو باعث افزایش تورم و فشار بیشتر بر مردم خواهند شد منتظر گرانی سرسام آور باشید.
...چرا آقای وزیر نمیگویند که یارانه بنزین فقط به کسانی تعلق می‌گیرد که در درجه اول باید یارانه بگیر طرح زمان احمدی نژاد باشند و دوما بقیه شرایط را داشته باشند . گویا فرض بر این است که طی شش هفت سال گذشته تمامی آحاد ملت درحالت جمود بوده ! نه کسی مرده نه کسی به دنیا آمده نه خانواده جدید تشکیل شده نه طلاقی صورت گرفته نه کسی پول دارترشده نه بی پول تر .
چون واجد تمام شرایط اعلامی وزارت کار بوده سیستم در جواب درخواست یارانه پیامک می‌دهد چون قبلا یارانه نمیگرفتید حالا هم یارانه بنزین به شما تعلق نمیگیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل