بازدید 14744
پیمانه اقتصادی؛

افزایش مصرف روزانه بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر/ پراید و ۴۰۵ سال آینده شماره گذاری نمی‌شوند/ سیگنال افزایشی درهم به دلار/ لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به بودجه ۹۹ می‌رسد؟ / دومینوی ضرردهی خودروسازان بزرگ با عبور از ۲۷ هزار میلیارد تومان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس با رشد ۲۷۰۳ واحدی نماگر، بنز ۱۵ درصد سهام کاماز روسیه را خرید، عرضه شش میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری توسط چین، سکه به ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید، همتی: اعلام نرخ‌های غیر واقعی در بازار ارز، تمام رمز‌های دوم ایستا از ابتدای دی ماه غیر فعال می‌شود، کمک معیشتی به ۱۷.۷ میلیون خانوار و رشد شاخص‌ها در بورس‌های جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 26 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبزپوشی بورس با رشد ۲۷۰۳ واحدی نماگر، بنز ۱۵ درصد سهام کاماز روسیه را خرید، عرضه شش میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری توسط چین، سکه به ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید، همتی: اعلام نرخ‌های غیر واقعی در بازار ارز، تمام رمز‌های دوم ایستا از ابتدای دی ماه غیر فعال می‌شود، کمک معیشتی به ۱۷.۷ میلیون خانوار و رشد شاخص‌ها در بورس‌های جهان را در بر دارد.

افزایش مصرف روزانه بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد یا نه، گفت: براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۴ میلیون لیتر بوده در صورتی که طی دو روز گذشته (پریروز) این مصرف افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است. سردار سیدکمال هادیانفر اضافه کرد: بر اساس مطالعات و گزارش ها، در برهه های پیشین، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن تقریبا معادل سه درصد در کاهش تصادفات اثربخش بوده و این سه درصد عددی حدود ۵۵۱ نفر است و این اثربخشی محدود به یک دوره زمانی «یک ساله» بوده و بعد از یک سال اثربخشی آن کمتر می شود، در واقع باید بگویم اثربخشی اجرای این طرح در کاهش تصادفات خیلی زیاد نیست و حدود ۲ الی ۳ درصد است.

سبزپوشی بورس با رشد 2703 واحدی نماگر

در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس تهران با رشد 2703 واحدی در ارتفاع 308 هزار و 477 واحدی قرار گرفت. به نقل از نبض بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 724 واحدی معادل 0.88 درصد رقم 82 هزار و 641 واحدی را نمایش داد، شاخص کل هم وزن با رشد 2162 واحدی معادل 2.42 درصد در ارتفاع 91 هزار و 469 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت هم وزن با افزایش 1445 واحدی معادل 2.42 درصد به کانال 61 هزار و 148 واحدی صعود کرد، شاخص آزاد شناور با رشد 3910 واحدی معادل 1.10 درصد به سطح 360 هزار و 231 واحدی صعود کرد و شاخص بازار اول نیز با رشد 1458 واحدی معادل 0.66 درصد در ارتفاع 221 هزار و 601 واحدی و شاخص بازار دوم با جهش 7778 واحدی معادل 1.23 درصد در ارتفاع 639 هزار و 23 واحدی ایستاد. ارزش کل معاملات در حالی از 1519 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از داد و ستد بیش از 2 میلیارد و 989 میلیون برگه سهم و اوراق طی 388 هزار و 200 نوبت معاملاتی بود. 

افزایش مصرف روزانه بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر/ پراید و ۴۰۵ سال آینده شماره گذاری نمی‌شوند/ سیگنال افزایشی درهم به دلار/ لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به بودجه ۹۹ می‌رسد؟ / دومینوی ضرردهی خودروسازان بزرگ با عبور از ۲۷ هزار میلیارد تومان

رشد شاخص‌ها در بورس‌های جهان

رویترز: معاملات روز دوشنبه بازارهای سهام جهان کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به حوزه چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت، در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مثبتی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با جهش ۱.۲۲ درصدی تا ۷۳۲۶.۸۱ واحد بالا رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۲ درصدی در سطح ۵۸۹۳.۱۳  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۶۳.۸۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۴ درصد بالا رفت و به ۹۲۵۴.۷۰  واحد رسید.

بنز ۱۵ درصد سهام کاماز روسیه را خرید

بر پایه بیانیه منتشره از سوی شرکت کاماز روسیه دایملر کرایسلر آلمان، تولید کننده خودروهای بنز، 15 درصد سهام این شرکت را خریداری کرده است. در این بیانیه آمده است: شرکت خودروی سنگین دایملر مستقیم 106.08 میلیون برگ سهام کاماز را که معادل 15 درصد کل سهام شرکت روسی است، خریداری کرده است. سخنگوی رسانه‌ای کاماز می‌گوید: این اقدام هیچ تاثیری بر فعالیت‌های شرکت کاماز ندارد. شرکت کاماز بزرگترین تولید کننده خودروهای سنگین در روسیه و یک از بیست شرکت برتر در جهان محسوب می‌شود.

عرضه ۶ میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری توسط چین

بلومبرگ، برخی از منابع آگاه در وزارت دارایی چین اعلام کرده اند، این کشور در نظر دارد شش میلیارد دلار اوراق مبتنی بر دلار را به بازار عرضه کند. این مسأله که در صورت تحقق، یک رکورد جدید در عرضه این اوراق توسط چین خواهد بود، شامل همه اوراق قرضه میان مدت و بلندمدت یعنی اوراق سه ساله، پنج ساله و ده ساله خواهد بود.

وزارت دارایی چین هنوز حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. این برای سومین سال متوالی خواهد بود که چین اوراق بدهی دلاری منتشر می‌کند. آن ژانگ، مدیر بخش درآمدهای ثابت منطقه آسیا در بانک " جی پی مورگان" گفت: این اقدام بار دیگر این فرض را تأیید می‌کند که چین در حال توسعه یک بازار اوراق خارجی برای معامله گران است. به گفته این منابع، هم‌چنین قرار است چین برای نخستین بار نسبت به صدور اوراق قرضه پانزده ساله مبتنی بر یورو اقدام کند. سال گذشته چین سه میلیارد دلار و سال ۲۰۱۷ این کشور دو میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری منتشر کرده بود که شش میلیارد دلار سال جاری یک رکورد جدید در این زمینه محسوب می شود.

در حال حاضر بازار اوراق قرضه دلاری در چین ۷۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد. در هفته‌های اخیر و به دنبال کاهش تنش های تجاری بین پکن و واشنگتن، بازده اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا پایین‌تر آمده و ارزش یوان در برابر دلار به ثبات نسبی رسیده و همین شرایط را برای عرضه اوراق دلاری جدید توسط چین مساعد کرده است. در حال حاضر چین دومین بازار بزرگ اوراق قرضه جهان پس از آمریکاست، اما به گفته بکی لیو، مدیر بخش اقتصاد کلان چین در بانک "استاندارد چارترد" ابزارهای مالی در این کشور در مقایسه با آمریکا بسیار کمتر توسعه داده شده‌اند.

سکه به ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید، روز دوشنبه در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

همتی: اعلام نرخ‌های غیر واقعی در بازار ارز

عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی اظهار کرد: بارها تأأکید کرده‌ام بانک مرکزی به تداوم ثبات نسبی در بازار ارز و حفظ قدرت رقابت‌پذیری اقتصاد اهمیت ویژه‌ای قائل است. رمز تداوم ثبات در این بازار و به تبع آن در سایر بازارها توجه به بنیان‌های بازار در کنار حضور پر قدرت بازارساز برای جلوگیری از سفته‌بازی و نوسان‌گیری در این بازار است. آنچه در این روزها دیده می‌شود نیز ناشی از عملکرد برخی از صادرکنندگانی است که بعضا به سبب جو روانی ناشی از حوادث بعد از افزایش قیمت بنزین و شروع تسویه حساب‌های تجار با خارجیان در پایان سال میلادی تلاش می‌کنند، ارز خود را با نرخ‌هایی بالاتر عرضه کنند. به همین دلیل علیرغم اعلام نرخ‌های غیر واقعی، تقاضایی حتی برای نرخ‌های کمتر از آن در صرافی‌های وجود ندارد. بانک مرکزی در این مواقع با حضور پرقدرت در بازار حواله‌ای ارز، عدم تعادل‌های مقطعی را برطرف می‌کند و تعادل مبتنی بر متغیرهای واقعی را همانند بازار اسکناس به بازار حواله برمی‌گرداند.

پراید و 405 سال آینده شماره گذاری نمی شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به پرسشی درباره روند شماره گذاری خودروهای ناایمن در سال آینده عنوان کرد: دو خودرو پراید و ۴۰۵ بیشترین آسیب را در تصادفات دارند؛ بنابراین، در مذاکرات جدی با مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیده ایم که این دو خودرو در سال آینده شماره گذاری نشوند و این موضوع را دنبال می کنیم و این می طلبد که یک خودروی مناسب و ایمن، جایگزین این دو خودرو شود.

سیگنال افزایشی درهم به دلار

در معاملات روز دوشنبه، در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۸۵۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۵۰ تومان گران‌تر بود. این در حالی است که دلار آمریکا در بازار آزاد، به نرخ ۱۲360 تومان نیز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۱۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۱۰۰ تومان افزایش داشت. به گفته برخی از فعالان ارزی، در روزهای اخیر حواله درهم بار دیگر تبدیل به سیگنال‌دهنده مهم قیمتی در بازار ارز داخلی شده است. از نظر این دسته دیروز نیز رشد نرخ حواله درهم مهم‌ترین عاملی بود که خریدهای ارزی بازیگران خیابان فردوسی را تحت تأثیر قرار داد. دیروز برخی معامله‌گران  عنوان می‌کردند، ارزش حواله درهم در حدود ساعت ۳ بعدازظهر ۳ هزار و ۳۹۰ تومان بود که ۶۰ تومان بیشتر از روز دوم هفته بود. با این سطح قیمتی حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست بالای ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بایستد.

تمام رمزهای دوم ایستا از ابتدای دی ماه غیر فعال می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به اقدامات شبکه بانکی برای اجرای رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه سال جاری گفت: زیرساخت ارائه رمز دوم یکبار مصرف توسط تمامی بانک‌ها آماده شده و هم اکنون بانک‌ها در حال انجام اقدامات لازم در راستای اطلاع رسانی برای فعال شدن رمز دوم پویا از طریق کانال‌های ارتباطی هستند؛ رمز دوم پویا از ابتدای دی ماه برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت به صورت اجباری عملیاتی می‌شود و در صورتی که مشتری رمز دوم پویا را فعال نکند، قادر به انجام تراکنش‌های بدون حضور کارت نخواهد بود. مهران محرمیان ادامه داد: مشتریان زمانی که رمز دوم پویای خود را فعال می‌کند، رمز دوم ایستا (ثابت) غیرفعال می‌شود؛ امیدواریم با اطلاع رسانی در ابتدای دی ماه تعداد بسیاری از مشتریان فعال در حوزه تراکنش‌های بدون حضور کارت از رمز دوم یکبار مصرف برخودار باشند.

۱۷.۷ میلیون خانوار کمک معیشتی گرفتند

محمدباقر نوبخت اظهار داشت: اولین مرحله پرداخت حمایت معیشتی به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار پرداخت شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در این مرحله، بیش از ۲۴۲۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوارها پرداخت شده است.  مطابق با اعلام دولت، مقرر شده که هر ماه برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه بنزین در قالب کمک معیشتی واریز شود. جامعه هدف این طرح نیز «مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد» هستند.

لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به بودجه ۹۹ می‌رسد؟

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سرنوشت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه گفت: قانون مالیات‌های مستقیم که مالیات بر عایدی بر سرمایه، ذیل آن قرار دارد در حال بازنگری است و در این رابطه شورای بازنگری با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های ذیربط  تشکیل شده است و پس از نهایی شدن فورا به دولت ارسال خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به بودجه 99می‌رسد، توضیح داد: اگر تمایل بر استفاده از ظرفیت لایحه مالیات بر عایدی سرمایه باشد، این لایحه باید در قالب تبصره‌های بودجه آورده شود. /خانه ملت

دومینوی ضرردهی خودروسازان بزرگ با عبور از ۲۷ هزار میلیارد تومان

دنیای اقتصاد نوشت: سه خودروساز بزرگ کشور شش ماه نخست امسال را نیز مانند چند دوره گذشته با ضرر، آن هم ضرری هنگفت به پایان رساندند تا صنعت خودرو کماکان در زیان غوطه‌ور بماند. 

طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس توسط سه خودروساز بزرگ، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در مجموع زیانی بالغ بر ۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان را در نیمه نخست امسال حاصل کرده‌اند. با این حساب، غول‌های جاده مخصوص در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته، ۴/ ۹۳ درصد افزایش زیان داشته‌اند. صورت‌های مالی همچنین نشان می‌دهد جمع زیان انباشته سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان شهریور امسال به بیش از ۲۷ هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.طبق آنچه ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان صورت‌های مالی نیمه نخست امسال به سازمان بورس ارائه کرده‌اند، زیان آنها از ۵۰ درصد سرمایه‌شان بیشتر بوده است، بنابراین مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند. طبق این ماده، اگر زیان یک شرکت از ۵۰ درصد سرمایه آن بیشتر باشد، هیأت‌مدیره باید نسبت به تشکیل مجمع و چگونگی ادامه فعالیت تصمیم‌گیری کند. سرمایه ثبتی ایران خودرو تا پایان نیمه ابتدایی امسال، یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بوده، حال آنکه این شرکت فقط در در بازه زمانی تحت بررسی (۶ماه ابتدایی سال) بیش از پنج هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است، یعنی تقریبا ۵/ ۳ برابر کل سرمایه‌اش. همچنین بیش از ۱۳ هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان زیان انباشته نیز تا پایان شهریور امسال به نام آبی‌های جاده مخصوص ثبت شده است.

سایپا هم سرمایه‌ای سه هزار و ۹۲۶ میلیارد تومانی ثبت کرده، حال آنکه زیان آن سه هزار و ۴۵۵ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان بوده است. زیان انباشته این شرکت نیز عددی بیش از ۱۰ هزار و ۱۷۸ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان بوده که بسیار بالاتر از سرمایه آن است. بنابراین هم زیان فصل نخست ۹۸ و هم زیان انباشته سایپا از نصف سرمایه آن بیشتر بوده و طبعا نارنجی‌های جاده مخصوص هم مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند. در نهایت پارس خودرو نیز نتوانسته از شمول این قانون در امان بماند، چه آنکه سرمایه دو هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومانی این شرکت نتوانسته کفاف زیان انباشته هنگفتش را بدهد. زیان انباشته پارس خودرویی‌ها تا پایان نیمه نخست امسال به سه هزار و ۵۶۲ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان رسیده که بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌اش است. این شرکت همچنین در فصل نخست ۹۸ نیز بالغ بر ۶۵۵ میلیارد تومان زیان دیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
آقا یکی بیاد و راستی حسینی بگه ، کی درست می گه ؟! دولت می گوید بواسطه طرح سهمیه بندی روزانه 6 میلیون لیتر صرف جویی می شود ، الان رئیس راهنما رانددگی اعلام می کند نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته ( در حدود 11 میلیون لیتر در روز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
یک نفر باید پیدا بشه که صادقانه بگه قدم اول برای تثبیت وضعیت برگرداندن درامد نفت کشور است. تازه بعد از ان باید دست به بازنگری اساسی و کلی در سیاستگذاری های اقتصادی کشور شود. هر کسی به ملت ایران و مسّولان غیر از این بگه یا دانش ندارد یا دلسوز نیست یا...و یا همه موارد بالا. سرنوشت یک کشور و ملت ۸۵ میلیونی که شوخی و لج و لجبازی نیست. درامد نفت برای ایران و کشورهای نفتی که هیچ ولی حتی اگر المان و ژاپن نتوانند ماشین صادر کنند یا کره نتواند موبایل صادر کند یا خود امریکا نتواند هواپیما یا چیپ کامپیوتر صادر کند اقتصادشان و امنیت و قدرتشان می ود روی هوا. کمی خرد
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
وقتی نیاز باشه 200 میلیون لیتر نیز مصرف خواهدشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سوال اینجاست که پلیس چجوری از میزان مصرف بنزین اطلاع داره چون تو حیطه کاریش که نیست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
... الان هم مصرف بنزین بالا تر رفته
و هم هوا آلوده تر شده
و هم بنزین سه برابر شده
و هم ارزاق گرانتر شده اند
و هم مردم بشدت معترض و عصبی و گرفتار و در حال زجر کشیدن هستند
ولی موقتا خاموش و آتش زیر خاکستر هستند
و هم یارانه معیشتی را به آن تعداد که ادعا می کنند نداده اند !؟
خدایا ، کشور ما را از جنگ و قحطی و سخن نادرست دور بگردان
که الان هر چه می کشیم از این سه بلای بزرگ است !؟
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
حالا چه فرقی میکنه مصرف زیاد شده یا کم شده؟!! فعلا که مردم دارن میخرن و دولت هم داره پولدارتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
قاچاق بنزین به ترکیه لیتری ۱۵هزار تومان هست لیتری دو تومن هم هزینه برداره لیتری ده هزار تومان سود داره برا قاچاقچی
علت افزایش مصرف نیست افزایش فروش برای قاچاق هست افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
در مورد مالیات بر عایدی خیلی از مسئولین قبلا هیچی نداشته اند اما الان هزاران میلیارد دارائی دارند لطفا به آن هم رسیدگی کنید
حقوق بالای ۵ میلیون تومن حذف بسته معیشتی
خونه بالای ۹۰۰ میلیون تومن حذف بسته معیشتی
خودروی بالای ۲۵۰میلیون تومن حذف بسته معیشتی

در صورت نبودن شرایط بالا ، همچنان بسته معیشتی قطع بود
در پاسخ به درخواست مجدد برقراری بسته معشتی
حساب بانکی بررسی خواهد شد


بالاخره برقراری سخت خواهد بود
التماس دعا داریم


به فنا رفتیم تمام گرانی هم که شروع شده
پاسخ ها
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
با شرایطی که تعیین کردن تقریبا 60 درصد خانواده ها حذف خواهند شد به زودی. حالا که قرار شده درامدش به جیب دولت نره آیا دولت این مبالغ حذفیات رو به حساب باقی مونده ها واریز میکنه؟ بدون شک خیر! ... الانم ماکس به 15 میلیون پرداخت شده نه 60 میلیون
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
در دولت اول آقای روحانی با اعلام دولت خیلی از ایرانی ها از گرفتن یارانه انصراف دادن آیا یارانه قشر مستضعف زیاد شد؟؟بنزین الان گران کردن چون فصل سرما مردم بیشتر با خودرو شخصی تردد میکنن وقرار نیست اعلام کنن مصرف بنزین پایین امده .قرار بر این است بگویند مصرف بنزین رشد چشمگیری داشته و مردم دیگر نیازی به بنزین سهمیه ای ندارند و قیمت همان سه هزار تومان باشه همون ترفندی که با بنزین 400 تومانی و ازاد 1000 تومانی کردند ما باید به همون بنزین سهمیه ای قانع باشیم و هرگز بنزین ازاد استفاده نکنیم
زیان خودزوسازها را ملت با گران تر خریدن خودروهای بی کیفیت و تصادف و تلفات، پرداخت خواهد کرد، نگران نباشید!!!!
جالب است تحلیل کارشناسان که میگویند صرفه جویی داریم را بیان کنندو باعث شدن که این طرح اجرایی شود
حقوق بالای ۵ میلیون تومن
خودرو ۲۵۰ میلیون تومن
خونه ۹۰۰ تومن
دارا بودن یکی از شرایط فوق
بسته حمایتی تعلق نمی گیرد

در صورت درخواست برقراری
حساب بانکی بررسی خواهد شد


اینم از بسته حمایتی ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
بسته حمایتی پیش کش یارانه هم قطع کردن+
هیچکی راست نمیگه ...
مسئولان دقیقا بگویند درباره مردم چه نظری دارند؟؟؟
قدم اول برای تثبیت وضعیت برگرداندن درامد نفت کشور است. تازه بعد از ان باید دست به بازنگری اساسی و کلی در سیاستگذاری های اقتصادی کشور شود. هر کسی به ملت ایران و مسّولان غیر از این بگه یا دانش ندارد یا دلسوز نیست یا...و یا همه موارد بالا. سرنوشت یک کشور و ملت ۸۵ میلیونی که شوخی و لج و لجبازی نیست. درامد نفت برای ایران و کشورهای نفتی که هیچ ولی حتی اگر المان و ژاپن نتوانند ماشین صادر کنند یا کره نتواند موبایل صادر کند یا خود امریکا نتواند هواپیما یا چیپ کامپیوتر صادر کند اقتصادشان و امنیت و قدرتشان می ود روی هوا.
بیش از ده سال است که مسوولان ما می خواهند پراید را از رده خارج کنند هرسال هم گفتند از سال آینده!!!
پاسخ ها
اهرلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اومدم اینو بنویسم، دیدم شما اشاره کرده اید.
والا از وقتی من متولد شده ام، قراره از سال آینده نیسان، پراید و ۴۰۵ پلاک نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
... ادعا هم دارن
و این خنده داره خنده ای تلخ
عه چی شد؟!؟!؟؟؟؟
مصرف که رفت بالا..
خب با شرایطی که گفتن اکثر جامعه حذف میشن. مثل اون بابایی که بازنشسته است و 40 سال پیش خونه خرید قسطی الان ارزش خونه اش ممکنه بالای یه میلیارد باشه ولی حقوق بازنشستگیش 2 میلیونه با دختر دم بخت. باید چیکار کنه؟ ظاهرا باید خونه رو بفروشه اجاره نشین بشه پولش رو خرج زندگیش کنه!!!
یکی مثل منم که حقوق قانون کار میگیره و حتی خودرو هم نداره کلا قپرداخت نکردن!!!

خودروی بالای 250 میلیون رو میشه شرط وضعیت خوب مالی در نظر گرفت ولی خونه بالای 900 میلیون خنده داره! در شهرهای بزرگ اکثر خونه ویلایی های قدیمی طی همین 2 سال قیمتشون از زیر 500 میلیون رفت بالای 1 میلیارد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
عزیزم. این مسئولین هم همه چیو مثل شما، از دریچه چشم
خودشون میبینن که الان وضع مملکت همینه دیگه.
عزیز دلم، چه ربطی داره؟!! منم ماشینم 250 میلیون می ارزه (ماکسیما مدل بالا)، ولی حقوقم 3 میلیونه. من از ماشین برا مسافرت فقط استفاده میکنم. این یعنی وضعم خوبه؟!!! خونه هم ندارم و مستاجرم.ئقتی ماشین ارزون بود خریدم ماشینو. توضیحات کافیه یا کامل تر توضیح بدم؟!! خواهشن مردم عزیز ایزان دست ازین کارشناسی ها تو تمام امور بردارید!!
اگر با این وضعیت خودرو سازان باز ضرر کنند متاسفم برای خودمون با این مدیریت تخته کنند و دست دوم وارد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
قيمت تمام شده خودروها بصورت مستقيم به مقدار توليد آنها بستگي دارد، هر چقدر تيراژ توليد كمتر شود هزينه توليد و در نتيجه زيان توليد كننده بيشتر خواهد شد، توليد كننده هم كه زيان كند پول براي خريد قطعه نخواهد داشت لذا تيراژ كمتر مي شود ، در صورتي كه دولت وارد عمل نشود اين روند تا توقف كامل توليد خودرو ادامه پيدا خواهد كرد.
با سلام اینجانب بیکارم و مقرری بیمه بیکاری میگیرم بمدت ۲۶ ماه که اونم ۹۸/۹/۲۸ به پایان میرسه یارانه معیشتی هم به بنده تعلق نگرفته ولی یارانه قبلی واریز میشه فقط یه خوردو سمند مدل ۱۳۸۹ دارم .پس یارانه به کدوم ۶۰ میلیون تعلق گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
به 6 میلیون تعلق گرفته، نه 60 میلیون، جانم
علت مصرف بالای بنزین در ایران ارزان بودن سوخت نیست.
1. خودروهای پرمصرف
2. تمام جامعه از بیکاری مسافر کش شدند.
ضمنا گرانی سوخت برای جبران کمبود بودجه هست
اينترنت را وصل كنيد
همين!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
از گرونی بنزین رسیدیم به التماس برای نت..دقیقا همینو می خواستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
والا کابلشو کشیدند قطع شد، الان نمیدونند چە جوری کابلها را وصل کنند
سلام چقدر دروغ چقدر مردم رو ... فرض کردن من از هر کی می پرسم که مشمول دریافت هستند کسی چیزی دریافت نکرده .واقعا که
حالا مصرف زیاد شده بازم گرون میشه !؟
جان امواتتون اینترنتو باز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
سلام پس چطوری این متن را نوشتید اگر اینترنت قطعه ؟
ده وند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
به روح اموات می گفتی بهتر بود مرده که جون نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
ناشناس بیمزه ۱۲:۳۴ منظور اینترنت بود نه اینترانت میلی
در مورد خودروسازهای با تدبیر و با کیفیت فکر کنم دولت با تزریق چند صد میلیارد تومان دیگه به سیستمهای فاسد و ناکارآمدشون - موقتا - نجاتشون میده حتی با بالا بردن پایه پولی و نرخ رشد تورم و فشار مضاعف به مردم. میگید نه بهار 99 خواهیم دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
تعطيلي خودروسازها يعني بيكاري حدود 2 ميليون نفر در كشور يعني خروج حدود 28 ميليارد دلار ارز از كشور و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
اون پولی که هر چند وقت به خودرو سازها داده میشه، بدهند به این افرادی که بیکار میشن. کلی تجربه دارند و با پولی هم می گیرند یک شرکت تولید خودرو کاملا وطنی راه بندازند. تا چند سال بعد، بهترین ماشین های تولید داخل رو سوار خواهیم شد.
مصرف بالا نرفته.مردم از فاصله ۲۹ ابان تا یکم دوم آذر سهمیه بنزینشونو ریختن تو باک چون به دولت اعتماد نداشتن و تصور عموم بر این بود که ممکنه سهمیه ماهانشون بسوزه.دلیلش فقط این بوده.
بادرود ،نقطه مرکززمین همینجاست ،قبول ندارید مترکنیدحالابنابه شنیده هامیگویند۶۰میلیون پول یارانه معیشتی دریافت کرده اند...
با این گرون فروشی هاشون تازه ضررم میدن؟
هدف کاهش‌ مصرف سوخت نبود بلکه هدف فقیرتر کردن فقرا بود...
پژو و پراید فعلی از ۹۵ درصد خودروهای بی هویت و گمنام چینی که وارد کشور شده بهترند
وای خسته شدیم. اینترنت چرا وصل نمیشه. ما رو از کار بیکار کرديد
۴۰۵ و سمند پارس چه فرقی با هم داره غیر از اسمشان؟
پراید ،تیبا، کوییک و....چه فرقی با هم دارند؟
....پیکان یه زمانی گفتند دودزا و مصرف بالاست از رده خارج شد ولی نمیدانم چرا پیکان بار همچنان تولید میشد؟ من نمیدانم بدنه دود میکرد یا موتور؟...
نوبخت: صرفه جویی ۶ میلیون لیتر بنزین در روز با سهمیه بندی جدید
آمارهای دولتمردان ما همشون همینه
به قول قدیمیها : قصم حضرت عباس رو قبول کنم یا دم خروس رو
معلوم است که با این بازی ها مصرف بنزین کم نمیشود. چرا؟
چون همان لیتری هزار تومان هم بر جیب مردم فشار می‌آورد و مردم مرض ندارند بیخودی در خیابانها دود و دم به خورد همدیگر بدهند. تنها دلیل مصرف بالا فساد و ناکارآمدی اداری است که برای هر کار بیخودی باید ماهها و سالها در راهروی ادارات و دادگاهها و سازمانها و شرکتهای دولتی بدوی.

چند مثال واقعی:
1- فوت مرحوم پدرم را ثبت احوال ناقص در سامانه ثبت کرده بود. جندین ماه در زمستان سرد بین چند شهرستان دویدم تا آخرش با پارتی و آشنا مشکل را حل کردند. آن هم با زنده کردن مجازی مرحوم پدر در سامانه و ثبت مجدد فوت به همراه اخذ جریمه دیرکرد از بنده به خاطر اشتباه خودشان!!

2- برقراری مستمری بیمه تامین اجتماعی برای یک خانواده که پدر جوان فوت کرده بود با دویدن بین ادارات کار و تامین اجتماعی یک شهرستان و مرکز استان و دبوان عدالت اداری به مدت 6 سال!!!

3- اخذ انسعاب آب و فاضلاب در محدوده شهری مرکز استان که با ثبت درخواست تلفنی آغاز شد و پس از 6 ماه دوندگی بالاخره وصل شد.

4-
5-
.
.
.
.
10000-
....
وقتی زیان شرکتی از سرمایه اش بیشتر بشه ورشکسته محسوب میشه, این خودروسازها چطور اعلام ورشکستگی نمیکنند؟!
افسانه ارزانی بنزین در ایران یک داستان تکراری است... در سبد هزینه ها باید بنزین را دید نه با قدر مطلق عددی آن... وقتی میانگین درامد ملت بین 150 تا 300 دلار است که بنزین را نباید با فوب خلیج فارس بخرند . درامد به ریال و هزینه به دلار که جفاست... واقعا نمیدانند که آنها که بنزین دلاری میخرند حقوقشان چندهزار دلار است ؟؟؟ آقایان چرا ضرایب حقوق را درست نمی کنند؟ بازنشسته ها که فراموش شده اند ...نداشتن تدبیر مقامات اجرایی باعث این مصایب شده وگرنه با تدبیر واقعی و مالیات بجا(خصوصا از انها که ارز گرفته اند و صدها میلیارد منتفع سده اند نه کارمندان بدبخت) و صرفه جویی و پرهیز ار اشرافی گیری و اسراف و توجه به ظرفیتهای داخلی وملی و استفاده از نیروی جوان و خوشفکر ووو راحت میتوان مملکت را اداره کرد
چه اصراری هس که این مونتاژکارها ( خودروسازها) حفظ بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
حفظ نشن بیکاری از اینی که هست هم زیادتر میشه شوخی نیست که
کجاست بازرسی و رسیدگی به خودروسازان؟ آقای رئیسی دقیقا کجایید الان؟؟
هرچی مصیبت و بدبختی توکشور هست از عملکرد بد بانک ها و خودوسازان است ، جلوی ضرر رو قبل دیر شدن بگیرید
دومینوی ضرردهی خودروسازان بزرگ با عبور از ۲۷ هزار میلیارد تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مثل این می مونه من بیام یه کار خونه تولید عروسک بزنم که هزینه ساخت هر کدوم از اون عروسکها میشه 20 هزار تومان بعد بیام تو بازار بفروشم 100 هزار تومان بعد بیام اعلام کنم در سال گذشته با وجود فروش 800 هزار عروسک 67000 میلیارد ضرر کردم


ترا خدا بس کنید

نصف بیشتر بودجه دولت از این خودروسازهاي وطنی تامین میشه

اینکه میگن ما زیان ده هستیم و وام های آنچنانی از بانک مرکزی میگیریم همش فیلمه
خودروی بی کیفیت
جاده و راه نامناسب
استاندارد نبودن خود بنزین
همه عامل زیاده روی مصرف بنزین هست نه مردم
بنزین توی یه موتورم دارم که برای سال90 هست
بامقایسه بنزین جدید زمین تا آسمون فرق داره
اینترنت گوشی ها رو وصل کنیییییییییییییییییییییییییییییییید
تمام کسب و کار من که با اپلیکیشن موبایل است نابود شد
دلایل افزایش مصرف بنزی چون افراد باید بیشتر کار کنند تا درامد بیشتری بدست اورن و ساعات کار با ماشین افزایش یافته است
به نام خدا
با توجه کاهش رفت و آمد کشاوزران و عدم استفاده از خودرو و به طبع کاهش مصرف سوخت در مناطق دارای باغات و کشاورزی، دلیل فزایش مصرف سوخت را باید ناشی از قاچاق آن دانست
کاشکی بنزین بشه لیتری 10000 تومن من که ماشین نداشتم تا حالا .کاش حقوقا بشه ماهی 1000 تومن من که خیلی ساله بیکارم
چرا یک دولت نباید به حساب مردم دسترسی داشته باشد؟
ایا همه دنیا همینطوره یا ما خیلی مترقی هستیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار