بازدید 5818

نسخه رفیق اصفهانی تاج برای رفع مشکل مالی فوتبال

کد خبر: ۹۴۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 27 November 2019

نایب رییس اصفهانی فدراسیون فوتبال درباره مشکل پرداخت حقوق سرمربی خارجی تیم ملی گفت: تا حق پخش به طور کامل حل نشود وضع فوتبال همین است. موضوع این است که مارک ویلموتس پولش را می‌خواهد، ما مقداری در فیفا پول داشتیم، اما، چون حق پخشی نمی‌گیریم نتوانستیم پول او را بدهیم.  

به گزارش تابناک ورزشی، محمود اسلامیان که سال گذشته نامش در لیست بازنشستگان قرار گرفته بود ولی همچنان در فدراسیون سمت دارد، در ادامه گفت: مشکل فدراسیون و ویلموتس سر پول بود، اما این نقد هم به ویلموتس وارد است که وقتی کسی به فوتبال ایران می‌آید باید با آگاهی از این مسایل بیاید. این مسایل مربوط به دیروز و امروز نبوده و قبل از آمدن ویلموتس هم وجود داشته است. او باید می‌دانست که ما این مشکل را داریم؛ در زمان کی روش هم همین مشکلات بود، اما کی روش با آن کنار می‌آمد.

او در ارتباط با واگذاری حق پخش اینترنتی مسابقات لیگ برتر و تیم ملی هم گفت:" کلیات این موضوع را می‌دانم و همانطور که همیشه گفتم حق پخش مهمترین مساله فوتبال ایران است. فیفا ۲۰۹ عضو دارد و عمده این اعضا دارند حق پخش می‌گیرند. ۷۰ درصد درآمد فوتبال از حق پخش تلویزیونی است. در انگلستان چند میلیارد پوند هزینه این موضوع می‌شود. این یک مسیری است که همه رفته اند و یا ما باید همین مسیر را برویم یا یک مسیر جدید خودمان بسازیم. همه دنیا به سمت استفاده از حق پخش رفته، اما در ایران زیربار نمی‌روند و الان می‌بینیم که چقدر تیم‌های فوتبال مشکل مالی دارند. "

نایب رئیس فدراسیون فوتبال دربارحق پخش تلویزیونی گفت:" همیشه گفته ام تا حق پخش تلویزیونی حل نشود حال فوتبال ایران بدتر می‌شود. شرایط مالی فوتبال ایران به گونه‌ای است که بازیکنان خوب به کشور‌های دیگر می‌روند و در همین کشور‌های همسایه میلیون دلاری می‌گیرند، قرارداد دو میلیون دلاری یک بازیکن چیزی حدود ۲۴ میلیارد تومان می‌شود و این واقعیاتی است که نمی‌توان کتمان کرد. چالش اول فوتبال ایران همیشه حق پخش تلویزیونی بوده است و هرچه این چرخه زودتر به حرکت درنیاید به سمت فوتبال آماتور می‌رویم و فوتبالمان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود. "

اسلامیان که زمانی رییس کارخانه وفلادمبارکه اصفهان بود، همچنین گفت:" این یک راه حل است و راه حل دیگری هم وجود دارد، دولت ۵۰ بنگاه اقتصادی دارد که مثل فولادمبارکه که حامی سپاهان است آن‌ها هم در شهر‌های مختلف تیم‌ها را زیرپوشش بگیرند؛ مگر سالی چقدر هزینه برای یک تیم باید بکنند آن هم در حالی که این بنگاه‌ها چندهزار میلیارد در سال سود دارند. "

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس