بازدید 2941

سفر رئیس‌ستاد‌مشترک‌آمریکا به سرزمین‌های‌اشغالی

کد خبر: ۹۳۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷ 26 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رسانه‌های رژیم صهیونیستی محور اصلی سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با همتای صهیونیست او را رایزنی درباره ایران و تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از خاورمیانه عنوان کردند.

منال اسماعیل خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی با اشاره به سفر چند ساعته ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و دیدار او با آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این سفر با سؤالات زیادی در مورد زمان، دلایل و اهداف آن همراه بوده است.

در ادامه گزارش، خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی با اشاره به این سفر گفت: "رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. من معتقدم این دیدار تقریبا درباره یک موضوع بود ایران، این یک سفر مهم به اسرائیل است که در پس زمینه آن، تنش‌ها مقابل ایران و تصمیم دولت ترامپ برای خروج از خاورمیانه قرار داشت".

خبرنگار المیادین افزود: توجه ویژه به سفر مارک میلی و تمرکز بر اهداف آن، ناشی از این است که این سفر در چارچوب سلسله سفر‌های متوالی شخصیت‌های ارشد امنیتی و نظامی آمریکایی به اسرائیل در یک برهه زمانی نسبتا کوتاه قرار دارد. به نظر تحلیلگران، از جمله مهمترین این سفرها، سفر کنت مک کنزی فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا (سنتکام) به سرزمین‌های اشغالی است. مک کنزی در این سفر در مورد برنامه ریزی ایران برای انجام حمله گسترده در خاورمیانه هشدار داد. نتانیاهو نیز در نشست کابینه و در خلال بازدیدش از منطقه اشغالی جولان این هشدار را واقعی دانست و آن را تکرار کرد. علاوه بر همه این تحولات، می‌توان به تماس تلفنی روز چهار شنبه گذشته نفتالی بنت وزیر جدید امنیت اسرائیل و مارک اسپر همتای آمریکایی او اشاره کرد.

خبرنگار المیادین در پایان گفت: در مقابل، برخی‌ها معتقدند سفر مقام‌های ارشد آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی عادی هستند و در چارچوب همکاری راهبردی بین اسرائیل و آمریکا قرار داشته و ارتباطی به تنش‌های اخیر در منطقه ندارد. در حالی که برخی‌ها در مورد قدرت نمایی آمریکا و انگیزه‌های آن هشدار می‌دهند و برخی‌ها نیز خواستار بزرگ نکردن بیش از اندازه امور هستند,
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر