بازدید 2694
۲

پاپ: جهان بدون تسلیحات اتمی ممکن و ضروری است

رهبر کاتولیک های جهان که در ژاپن بسر می برد تاکید کرد جهان بدون تسلیحات هسته ای و اتمی، هم ممکن و هم ضروری است.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 24 November 2019

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان که در ژاپن بسر می برد تاکید کرد جهان بدون تسلیحات هسته ای و اتمی، هم ممکن و هم ضروری است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس روز یکشنبه در پارک عمومی شهر ناگازاگی یکی از دو شهر ژاپن که از سوی آمریکا مورد حمله اتمی قرار گرفت خواستار اقدام همه طرف ها برای تحقق بخشیدن به جهان عاری از تسلیحات هسته ای شد.

او اظهار داشت: دنیای دارای صلح پایدار و عاری از سلاح های هسته ای آرزوی میلیون ها زن و مرد در سراسر جهان است.

پاپ خواستار از بین بردن تسلیحات هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی در دنیا شد و گفت: تنها آرزو کردن برای جهان بدون تسلیحات اتمی باعث صلح نمی شود بلکه باید عمل کرد.

رهبر کاتولیک های جهان از ناگازاکی به عنوان یکی شاهدان عینی عواقب "فاجعه بار" حمله هسته ای نام برد و از جهان خواست رقابت تسلیحاتی را کنار بگذارند.

او از رهبران جهان خواست درباره "تاثیر فاجعه آمیز" استقرار سلاح های هسته ای بیاندیشند و افزود: جهان بدون تسلیحات هسته ای "ممکن و ضروری است.

پاپ قرار است همچنین امروز یکشنبه از شهر هیروشیما که در جنگ جهانی دوم بمباران اتمی شد بازدید کند او روز دوشنبه نیز در توکیو با امپراتور ناروهیتو و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ملاقات خواهد کرد و در توکیو دُم (Tokyo Dome) مراسم عشاء ربانی برگزار خواهد کرد.

پاپ با بازماندگان زلزله و سونامی مارس ۲۰۱۱ نیز ملاقات خواهد کرد.

پاپ فرانسیس طرفدار امحاء سلاح های هسته ای است و گفته است که مضمون دیدار او از ژاپن «حفاظت از حیات» است.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه گذشته سفر هفت روزه خود به آسیا را از تایلند آغاز کرد او در بانکوک با اقلیت کم جمعیت کاتولیک این کشور دیدار کند اکثر جمعیت تایلند بودایی هستند و کاتولیک‌ها حدود ۲ درصد جمعیت کل این کشور را تشکیل می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آقای پاپ اگر شما همین امروز اعلام کنید که همه انسانها باهم برادر و برابرند و هیچ فرقی بین آنها نیست بخش بزرگی از مشکلات انسانها حل میشود ولی همان جایگاه شما به عنوان پاپ خط قرمزی کشیده بین بخشهای بزرگی از جامعه انسانی و این خود باعث احساس حس متفاوت بودن بین انسانها و منبع بخشی از خصومتها و رقابتهای تسلیحاتی میشود لطفا از خود شروع کنید
کیه که گوش کنه فقط حرف...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان