بازدید 2708

ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار استعفای نتانیاهو

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پرسش شوندگان خواستار استعفای"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴ 23 November 2019

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پرسش شوندگان خواستار استعفای"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه توسط شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی منتشر شد، ۵۶ درصد از پرسش شوندگان خواستار استعفای نتانیاهو از نخست وزیری هستند.

همچنین ۳۵ درصد اسرائیلی‌ها موافق باقی ماندن نتانیاهو در این مقام هستند و ۹ درصد دیگر در این باره نظری ندارند.

شرکت کنندگان در این نظر سنجی بر این باورند که در صورت برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین‌های اشغالی، حزب ائتلاف "آبی و سفید" به ریاست "بنی گانتس" ۳۶ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست بدست خواهد آورد.

این حزب در انتخابات اخیر کنست که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شد، توانست ۳۳ کرسی کسب کند و دارای بالاترین تعداد کرسی‌های پارلمان صهیونیست‌ها شود.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو خواهد توانست یک کرسی بیشتر از انتخابات شهریورماه کسب کند و شمار نمایندگان خود را در کنست به ۳۳ نفر برساند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که شمار کرسی احزاب راست افراطی و چپگراها در انتخابات آینده بشدت کاهش خواهد یافت.

براساس این نظرسنجی، ۳۵ درصد از رأی دهندگان، نتانیاهو را مسؤول اصلی شکست تشکیل کابینه جدید می‌دانند، در حالی که ۲۷ درصد، عامل این مسأله را "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب "یسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ما) و ۲۵ درصد دیگر نیز مسؤول ناکامی تشکیل دولت ائتلافی را تمامی احزاب کنست دانسته‌اند.

این نظرسنجی درحالی برگزار می‌شود که با پایان یافتن مهلت ۲۸ روزه گانتس برای تشکیل کابینه و ناکامی نتانیاهو در این امر، "رووین ریولین" رییس رژیم صهیونیستی برای نخستین بار کنست را مسؤول تشکیل کابینه خواهد کرد.

دفتر ریولین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس این رژیم موضوع تشکیل کابینه را با "یولی ادلشاین" رئیس کنست مطرح خواهد کرد. مهلت کنست برای تشکیل کابینه ۲۱ روز خواهد بود.

مهلت گانتس در این خصوص شامگاه چهارشنبه به پایان رسید. وی نتوانست پس از ۲۸ روز، دیگر احزاب را برای تشکیل کابینه با خود همراه کند.

در صورتی که در بازه زمانی ۲۱ روزه، هیچ یک از احزاب موفق به تشکیل کابینه نشوند، کنست منحل و سومین انتخابات زود هنگام در سال جاری میلادی در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی امسال دو بار در ۲۰ فروردین و ۲۶ شهریور ماه برای انتخابات کنست به پای صندوق‌های رای رفتند، با این حال هنوز تشکیل دولت رژیم صهیونیستی همچنان با مشکل رو به رو است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان