بازدید 3186

آمریکا: حضور ما در میادین نفت سوریه قانونی است

نماینده دولت آمریکا در امور سوریه مدعی شده حضور نظامیان این کشور در میادین نفت سوریه قانونی است.
کد خبر: ۹۳۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 23 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جیمز جفری»، نماینده دولت آمریکا در امور سوریه جمعه مدعی شده حضور نظامیان این کشور در میادین نفت سوریه قانونی است.

جیمز جفری در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آمریکا تصرف میادین نفتی سوریه را قانونی می‌داند گفت: «اعتقاد من تمامً این است که این کار طبق حقوق بین‌الملل قانونی است.»

وی اضافه کرد: «ما هیچ کار غیرقانونی انجام نمی‌دهیم. نیرو‌های دموکراتیک سوریه همانند گذشته دارند این میادین را کنترل می‌کنند ما هم این کار را در راستای راهبرد کلی‌مان در قبال سوریه تسهیل خواهیم کرد.»

جفری در پاسخ به این سوال که قصد بلندمدت آمریکا در قبال این نفت‌ها چیست گفت: طبق قانون، این نفت متعلق به مردم سوریه است.

نزدیک به ۹۰ درصد از ذخائر نفت سوریه در منطقه شرق رود فرات قرار دارند. این منطقه قبلاً تحت کنترل داعش بود و در حال حاضر تحت کنترل نیرو‌های تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

دونالد ترامپ چندی پیش علی‌رغم آنکه اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه گفت: قصد دارد شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز شمال شرق سوریه حفظ کند.

شبکه «ان‌بی‌سی‌نیوز» ماه پیش گزارش داده بود «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و یک تحلیلگر «فاکس‌نیوز» بعد از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه او را مجاب کرده‌اند شماری از نظامیان را در مناطق نفت‌خیز این کشور حفظ کند.

طبق این گزارش، «جک کین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و یکی از تحلیلگران شبکه خبری فاکس‌نیوز (شبکه محبوب ترامپ) همراه با لیندسی گراهام با در دست گرفتن نقشه‌ای راهی کاخ سفید شده و پس از نشان دادن مقر میدان‌های نفتی در شمال سوریه از او خواسته‌اند نظامیان آمریکایی را در این مناطق حفظ کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر