بازدید 3631

آمریکا برای فشارآوردن به اقتصاد مردم ونزوئلا از راه تحریم اعتراف کرد

مسئولان آمریکا می گویند، تحریم علیه ونزوئلا طراحی شده تا بحران اقتصادی در این کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 22 November 2019

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، وزیر تجارت خارجی و گردشگری ونزوئلا اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه  این کشور باعث شده دسترسی به دارایی‌های خارجی به ارزش میلیاردها دلار را از دست بدهیم. 

براساس این گزارش،‌ دولت آمریکا با تشدید تحریم‌ها و تلاش‌های خود در سال جاری همواره تلاش کرده تا دولت ونزوئلا را از میان بردارد. در این میان تحریم‌های اقتصادی بر این کشور تحمیل کرده، تحریم‌هایی که به گفته خود مسئولان آمریکا طراحی شده تا بحران اقتصادی در این کشور ایجاد کند.

از ابتدای امسال آمریکا طیف گسترده‌ای از تحریم ها را علیه کشور ونزوئلا به منظور فشار بیشتر به نیکولاس مادرو اعمال کرده. این تحریم‌ها عمدتا تجارت نفت این کشور را که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد، نشانه گرفته است.

در ماه ژانویه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را روی پالایشگاه سیتکو اعمال کرد با این هدف که دسترسی این پالایشگاه را به پالایشگاه‌های مادر کاهش دهد. البته نیکولاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا هم واشنگتن را متهم کرد که این کشور قصد دارد نفت پالایشگاه سیتکو که در تگزاس آمریکا واقع شده را بدزدد.

در کنار تحریم‌هایی که بر تجارت نفت این کشور انجام شده دولت آ‌مریکا در ماه آگوست اقدامات جدید و بسیار سختی را علیه دولت مادرو انجام داد و اعلام کرد تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا باید در آمریکا بلوکه شده و مبادلات آنها ممنوع اعلام شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار