بازدید 2893

گفتگوی تلفنی اشرف غنی و ترامپ

در این مکالمه تلفنی ترامپ از اشرف غنی به علت آزادی سه عضو ارشد طالبان در قبال آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که طالبان آنها را زندانی کرده بود قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 22 November 2019

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: امشب اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از کابل، در این مکالمه تلفنی ترامپ از اشرف غنی به علت آزادی سه عضو ارشد طالبان در قبال آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که طالبان آنها را زندانی کرده بود قدردانی کرد.

ترامپ امروز در توئیتی اعلام کرد دو استاد آمریکایی و استرالیایی آزاد شده، هم اکنون به آلمان رسیده اند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این گفتگو آتش بس را پیش شرط گفتگو‌های صلح در افغانستان اعلام‌ کرد و از سرگیری دوباره گفتگو‌های صلح را خواستار شد. این در حالیست که ترامپ حدود سه ماه قبل گفتگو‌های صلح آمریکا با طالبان را در آستانه توافق متوقف کرد. ترامپ همچنین در این گفتگو در حالی بر نقش دولت افغانستان در مذاکرات صلح تاکید کرد که در نه دور مذاکرات آمریکایی‌ها با طالبان، دولت افغانستان غایب این مذاکرات بود.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی نیز در این گفتگو طرح هفت ماده‌ای صلح خود را با ترامپ در میان گذاشت.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز صبح در سفری رسمی به ابوظبی رفت تا درگذشت فرزند شیخ زاید بن سلطان آل نهیان را تسلیت بگوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر