بازدید 7829

احضار سفیر سوئیس در تهران به وزارت خارجه

کد خبر: ۹۳۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 20 November 2019
وزارت خارجه ایران، سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران و در ارتباط با مداخله آمریکا در امور داخلی ایران احضار کرد.

به گزارش فارس، «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در ایران - به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا - امروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد.

طی روز‌های اخیر و همزمان با وقوع اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران، مقامات آمریکایی با مواضع خود تلاش کردند در امور داخلی ایران مداخله کرده و به زعم خود بر آتش اغتشاشات بدمند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهر‌های ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به خوبی می‌دانند که اینگونه اظهارنظر‌های ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچگونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج و مرج طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال ایشان به هیچ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا خصوصا وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان