بازدید 3387

جابر المبارک نخست وزیری مجدد کویت را نپذیرفت

شیخ "جابر المبارک الحمد الصباح" نخست وزیر مستعفی کویت روز یکشنبه با وجود مکلف شدن برای تشکیل کابینه جدید از سوی امیر این کشور، اعلام کرد که از پذیرش مجدد پست نخست وزیری معذور است.
کد خبر: ۹۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶ 19 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، و به گزارش روزنامه کویتی «القبس»، شیخ "صباح احمد جابر الصباح" امیر کویت جابر الملک الحمد الصباح نخست وزیر مستعفی این کشور را مکلف کرد وزیران جدید را معرفی کند.

اما طبق اعلام رسانه‌های کویتی جابر المبارک الحمد الصباح اعلام کرده که از پذیرش مجدد تصدی پست نخست وزیری معذور است.

جابر المبارک نخست وزیر این کشور هفته گذشته استعفای دولتش را تقدیم امیر کویت کرد.

به گفته وی، این تصمیم جهت ترمیم کابینه کویت اتخاذ شده است.

این در حالی است که امیر کویت "ناصر صباح الاحمد الصباح" معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع و "خالد الجراح الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت را از منصب‌های خود برکنار کرد.

وی همچنین "صباح خالد الحمد الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه را مأمور رسیدگی به امور وزارت دفاع و "انس خالد ناصر الصالح" معاون نخست وزیر و وزیر امور شورای وزیران را مامور رسیدگی به امور وزارت کشور تا زمان تشکیل وزارت جدید کرد.

پیشتر "جنان رمضان بوشهری" وزیر کار و خدمات عمومی کویت با اعلام وصول طرح استیضاح خود در مجلس کویت استعفا و اعلام کرد که استعفایش با هدف جلب اعتماد به دولت صورت گرفته است.

استعفای دولت کویت در شرایطی صورت گرفت که نیمه آبان ماه شماری از شهروندان این کشور با تجمع در یکی از میدان‌های شهر کویت، خواستار مقابله با فساد و حل و فصل مشکل افراد فاقد تابعیت شدند.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

اعتراض‌ها در کویت پس از آن آغاز شد که دو نفر از جوانان بدون تابعیت در نتیجه ناگواری اوضاع دست به خودکشی زدند. افراد بدون تابعیت کویت که به جمعیت "البدون" معروف هستند جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار تن را تشکیل می‌دهند و از بسیاری از حقوق اجتماعی خود محرومند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با گلایه از وخامت اوضاع، خواستار اصلاح نظام آموزشی، نوسازی بیمارستان ها، توقف پارتی بازی و فساد، عفو محکومان سیاسی، جلوگیری از خدشه به آزادی بیان، حل مشکل بیکاری و مبارزه با فساد شده بودند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر