بازدید 22115
۳

گلهای ملی رونالدو امشب سه رقمی می‌شود؟

کد خبر: ۹۳۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 17 November 2019

کریستیانو رونالدو امشب می‌تواند به اولین اروپایی ۱۰۰ گله تاریخ در بازی های ملی تبدیل شود.

به گزارش تابناک ورزشی، ستاره پرتغالی پنجشنبه با هت‌تریک مقابل لیتوانی در دیدار‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ شمار گل‌های ملی خود را به ۹۸ رساند و حالا دو گل با ۱۰۰ گل ملی فاصله دارد. اتفاقی که به احتمال فراوان امروز در بازی پرتغال-لوکزامبورگ رخ می‌دهد. او اولین اروپایی خواهد بود که به مرز ۱۰۰ گل می‌رسد و یک گام دیگر خود را به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی نزدیک خواهد کرد.

رونالدو با روند فوق‌العاده گلزنی‌اش در سال‌های اخیر زنگ خطر را برای دایی به صدا در آورد. رونالدو ۱۶ سال است که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن دارد و ۱۶۳ بازی ملی انجام داده است (۱۴ بازی بیشتر از دایی). اوج‌گیری رونالدو در بازی‌های ملی که از سال ۲۰۱۶ شروع شده به او کمک کرد تا در جدول گلزنان ملی تاریخ، پله به پله بالا بیاید. او حدود دو سال پیش وارد جدول ۱۰ گلزن برتر ملی شد و در جام جهانی روسیه با گلی که به مراکش زد با عبور از پوشکاش به دومین گلزن ملی جهان و تنها تعقیب‌کننده دایی تبدیل شد.
فاصله شماره ۱۰ و شماره هفت هم اکنون فقط ۱۱ گل است، احتمالا امشب این فاصله یک رقمی خواهد شد. یورو ۲۰۲۰ شاید زمانی باشد که عنوان آقای گل جهان از دست دایی خارج شود و به رونالدو برسد. این بازیکن ۳۴ ساله نشان داده علاقه ویژه‌ای به ثبت رکورد دارد و احتمالا به تلاش خود برای شکستن رکورد علی دایی ادامه خواهد داد. در جدول گلزنان ملی جهان پس از علی دایی (۱۰۹ گل)، رونالدو (۹۸ گل)، فرانس پوشکاش (۸۴) در بین ۱۰ گلزن برتر ملی جهان تنها یک بازیکن فعال دیده می‌شود.

رونالدو ۳۴ ساله این فرصت را دارد تا به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که به ۱۰۰ گل ملی می‌رسد. علی دایی در اواخر سال ۲۰۰۴ خود را از مرز ۱۰۰ گل ملی عبور داد و سرانجام با ثبت ۱۰۹ گل ملی، یک رکورد جاودانه خلق کرد. جالب اینکه دایی هم در ۳۴ سالگی صدمین گل ملی‌اش را جشن گرفت. در زمان خداحافظی دایی از عرصه ملی در سال ۲۰۰۶ در بین بازیکنان فعال جهان هیچ بازیکنی در فاصله ۵۰ گل با او هم قرار نداشتند و تصور می‌شد که این رکورد جاودانه باقی خواهد بود.
دایی در دوم دسامبر ۲۰۰۳ در بازی ایران و کویت یک گل زد و با رساندن گل‌های ملی‌اش به عدد ۸۵ از پوشکاش عبور کرد و به بهترین گلزن ملی جهان تبدیل شد. عنوان آقای گلی جهان حدود ۱۷ سال است که در اختیار کاپیتان پیشین تیم ملی ایران قرارداد، اما زنگ خطر برای پایان صدرنشینی شهریار به صدار در آمده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ههههههه
عاِییییییییییزیزییی
گل زدن ب تیم های آسیایی ک هنر نیس..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل