بازدید 4201

بیشترین آمار اشتغال متعلق به کدام بخش است؟

در سال گذشته ریزش قابل توجهی در حوزه اشتغال داشتیم و فعالان کسب و کار به دلیل افزایش نرخ ارز با یک تاخیر فازی مواجه شده و به تدریج خود را در فضای جدید پیدا کردند،
کد خبر: ۹۳۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 15 November 2019

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار بیشترین اشتغال ایجاد شده در سال جاری را متعلق به بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی دانست و گفت: ۳۸ درصد اشتغال جدید، اشتغال رسمی و مابقی غیر رسمی بوده است.

به گزارش «تابناک»، عیسی منصوری در گفتگو با ایسنا، در ارزیابی آمار اشتغال ایجاد شده در سال جاری گفت: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که در سال گذشته ریزش قابل توجهی در حوزه اشتغال داشتیم و فعالان کسب و کار به دلیل افزایش نرخ ارز با یک تاخیر فازی مواجه شده و به تدریج خود را در فضای جدید پیدا کردند، به همین دلیل تا حدودی بازگشت به کار از سوی بنگاه‌های خرد و کوچک را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این مساله کمک کرد تا نرخ اشتغال مقداری بالا برود و اشتغال جدیدی ایجاد شود در حالی که سال گذشته در بخش صنعت ریزش نیرو داشتیم و نه تنها شغل جدیدی به صورت آماری به وجود نیامد بلکه چند ده هزار نیرو هم دچار ریزش شدند.

بیشترین ایجاد اشتغال در سال گذشته متعلق به بخش خدمات
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در پاسخ به این پرسش که بیشترین میزان اشتغال در سال جاری متعلق به کدام بخش بوده است؟ گفت: برخلاف روند سال گذشته که بیشترین اشتغال در بخش خدمات بود امسال در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد اشتغال را شاهد بودیم که بخش عمده‌ای از این اشتغال به دلیل بازگشت به کار بنگاه‌های خرد و کوچک بود که موجب شد ریزش سال گذشته حتی در بنگاه‌های متوسط نیز جبران شود.

منصوری درباره دلیل بازگشت به کار بنگاه‌های خرد و کوچک گفت: با بالا رفتن قیمت محصولات، کسب و کار و تولید به صرفه شد. آن تغییر فازی که در بنگاه‌ها به وجود آمد به این دلیل بود که وقتی قیمت مواد اولیه بالا رفت به دلیل نبود نقدینگی بنگاه‌ها به سختی افتادند، ولی بعد از کمی خود را مجددا تطبیق داده و به کار بازگشتند.
تنها ۳۸ درصد اشتغال ایجاد شده رسمی است.

به گفته وی با توجه به اینکه در سال گذشته رشد اقتصادی منفی بوده، اما حدود ۸۴۰ هزار شغل جدید ایجاد شده که این امر نشان می‌دهد سیاست‌های ما در این سال‌ها درست بوده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیرکار با بیان اینکه این تجربه در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ هم تکرار شد، گفت: با وجود آنکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران اشتغال قابل توجهی ظرف یکسال منجر به تابستان سال ۹۸ داشتیم، ولی برابر آمار‌ها ۳۸ درصد این اشتغال رسمی و بیش از ۶۰ درصد غیر رسمی بوده که نشان می‌دهد اشتغال ایجاد شده کیفیت و پایداری لازم را ندارد.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران آخرین گزارشی که اخیرا مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری منتشر کرد، نشان داد که نرخ بیکاری در پایان تابستان سال جاری کاهش یافته و به ۱۰.۵ درصد رسیده است. براساس این گزارش نسبت به تابستان سال گذشته حدود ۸۴۴ هزار نفر بر تعداد شاغلان افزوده و ۴۵۵ هزار نفر از بیکاران کاسته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان