بازدید 4071

آمار و اطلاعاتی از عراق حریف امروز تیم ملی

کد خبر: ۹۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 14 November 2019

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق پنج‌شنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار حساسی را مقابل هم برگزار می‌کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران بعد از انجام سه بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی با شش امتیاز در رده سوم گروهش جای گرفته و اکنون برای رسیدن به صدر جدول در پایان دور رفت، نیازمند کسب پیروزی برابر عراق است. تیم ملی در حالی برابر عراق بازی خواهد کرد که در سال‌های اخیر فروغ چندانی برابر این تیم نداشته و برای شکستن این طلسم کار دشواری خواهد داشت.

تیم ملی عراق هم زیر نظر سرچکو کاتانچ نتایج چندان خوبی کسب نکرده و روند سینوسی این تیم زیر نظر این سرمربی اسلوونیایی تاکنون ادامه داشته است.

* شکست سنگین مقابل آرژانتین

نخستین بازی عراق زیر نظر کاتانچ در برابر آرژانتین برگزار شد و عراقی‌ها در دیداری دوستانه چهار گل خوردند تا کاتانچ شروع نه چندان خوبی در تیم ملی عراق داشته باشد.

* نخستین پیروزی برابر چین

کاتانچ در دومین دیدار تیمش برابر بولیوی به تساوی دست یافت. عراقی‌ها در آخرین دیدار دوستانه قبل از جام ملت‌ها با چین روبرو شدند و توانستند این تیم را با حساب ۲ بر یک شکست دهند. این تیم همچنین در یک بازی دوستانه قبل جام ملت‌ها، فلسطین را شکست داد.

* ۳ پیروزی در جام ملت‌ها و تساوی برابر ایران

عراق در جام ملت‌ها با تیم‌های ویتنام، یمن و ایران هم‌گروه شد. بعد از سه پیروزی خفیف در سه بازی نخست، در نهایت برابر ایران که نیازی به برد نداشت، تن به تساوی بدون گل داد و راهی مرحله بعد شد.

* شکست مقابل قهرمان آسیا

عراق در مرحله بعد به مصاف قطر رفت و با یک گل که بازیکن عراقی الاصل قطر به ثمر رساند، شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

* برکناری کاتانچ و تمدید قرارداد

بعد از جام ملت‌ها وضعیت کاتانچ دشوار شد و رئیس فدراسیون فوتبال این کشور علاقه‌ای به تمدید قرارداد او نداشت اما با فشار هوادارن عراقی، او در سمتش ابقا شد تا تیمش را برای انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها آماده کند.

* شکست در فینال جام ملت‌های غرب آسیا در خاک عراق

عراق بعد از سال‌ها ناامنی، میزبان جام ملت‌های غرب آسیا شد. این تیم توانست تا بازی فینال راه یابد اما در بازی پایانی برابر بحرین و در برابر ۶۰ هزار هوادار خودی تن به شکست یک بر صفر داد تا وضعیت برای کاتانچ بغرنج شود.

* ادامه نتایج سینوسی در بازی‌های تدارکاتی

عراق قبل از شروع مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف سرویه و تونس رفت. در برابر سوریه به برتری یک بر صفر دست یافت و در بازی دوم مقابل تونس تن به شکست ۲ بر صفر داد.

* تساوی برابر بحرین در منامه

عراقی‌ها در نخستین بازی انتخابی جام جهانی برابر بحرین تن تساوی بدون گل داد تا نتواند انتقام فینال غرب آسیا را بگیرد.

* ۲ تساوی برابر ازبکستان

آن‌ها در ادامه مسیر آماده‌سازی خود برای شرکت در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل ازبکستان بازی کردند اما هر دو بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

* پیروزی راحت مقابل تیم‌های ضعیف

دومین و سومین بازی این تیم در انتخابی جام جهانی برابر کامبوج و هنگ‌کنگ بود که این تیم توانست دو برد راحت را کسب کند و صدرنشین گروهش شود.

* بازی با ایران، تعیین کننده عیار کاتانج و عراق در دوره جدید

بازی با ایران برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. برنده این بازی می‌تواند گام بلندی در انتخابی جام جهانی بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل