بازدید 4611

مدارس آذربایجان شرقی در زلزله آسیب جدی ندیدند

کد خبر: ۹۳۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 09 November 2019

طی ارزیابی‌های صورت‌گرفته تیم‌های فنی و مهندسی، هیچ کدام از مدارس آذربایجان شرقی در زلزله اخیر که در این استان به وقوع پیوست، آسیب جدی ندیدند.

به گزارش فارس، در پی وقوع زلزله اخیر در آذربایجان شرقی، معاونین فنی و نظارت و توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان صبح امروز به منظور بازدید از فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌زده به آذربایجان شرقی سفر کردند.

در این بازدید که تیم‌های فنی استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان نیز همراه بودند، فضاهای آموزشی در شهرستان میانه و روستای ورنکش و ترکمنچای که کانون زلزله بودند، مورد بازدید و بررسی‌ قرار گرفت.

همانطوری که انتظار می‌رفت ساختمان‌های فضاهای آموزشی در این حادثه دچار آسیب نشدند. بر اساس تجارب به دست آمده از زلزله کرمانشاه و تحلیل نقاط آسیب‌دیده و نوع آسیب‌ها، نقشه‌های مدارس مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس آخرین ویرایش‌های ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی کشور، بازطراحی انجام شده و با ارائه نقشه‌های جدید، جزئیات اجرایی مناسب تهیه و در مدارس اجرا شد.

طی ارزیابی تیم‌های فنی و مهندسی مشخص شد که ساختمان‌های مدارس دچار آسیب نشدند و تنها دیوار محوطه ۳ مدرسه قدیمی در روستاهای ورنکش و ترکمنچای دچار آسیب جزئی شدند که ترمیم و بهسازی آنها در دستور کار فوری اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی قرار گرفته و از صبح فردا عملیات اجرائی ترمیم و اصلاح آنها انجام می‌شود.

همچنین مدارس برای برقراری کلاس‌های درس هیچ مشکلی ندارند و با صلاحدید اداره‌کل آموزش و پرورش استان دانش‌آموزان می توانند در مدارس حضور یافته و امر تعلیم و تربیت ادامه یابد.

در همین خصوص وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از همکارانم خواستم مثل گذشته مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به مردم در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. برگزاری کلاس‌های درس برای دانش آموزان مناطق زلزله‌زده در محل‌های اسکان موقت مورد نظر است.

باتوجه به پایایی و اطمینان از استحکام ساختمان‌های فضاهای آموزشی، در این زلزله نیز مدارس به عنوان پایگاه‌های امداد و نجات و مرکز مدیریت بحران مورد استفاده قرار گرفته است.

در زلزله بامداد امروز که به قدرت ۵/۹ ریشتر مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند، خساراتی به این استان وارد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر