بازدید 3952
۲

زور وزارت علوم به پرداخت حقوق اساتید نمی‌رسد!

کد خبر: ۹۳۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 05 November 2019

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: در صورت عدم تخصیص بودجه درخواستی، بخشی از دانشگاهها در پرداخت حقوق اساتید با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش مهر، محمد تقی نظرپور با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه ها در سال جاری گفت: بودجه ای که برای ۹ ماه سال جاری برای دانشگاه ها لحاظ داده شده، حدود ۵۷ درصد است و این عدد نمی تواند نیازهای دانشگاه ها را تامین کند.

وی ادامه داد: با توجه به بحث تورم حداقل بودجه درخواستی ما ۷۵ درصد است که البته این نیز مشکل است، با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده ایم، آنها نیز عنوان می کنند با توجه به شرایط کشور شاید نتوانند بیش از این تخصیص دهند.

معاون اداری مالی وزارت علوم درباره اینکه راه حل وزارت علوم برای دانشگاه ها درصورتی که حداقل بودجه تامین نشود چیست؟ آیا دانشگاه ها باید به درآمد زایی بیشتر روی آوردند، افزود: درآمدزایی را که باید داشته باشند، ولی حداقل حقوق و مواردی که از جنس حقوق است همیشه توسط دولت تامین می شده و علی القاعده نیز باید تامین شود تا دانشگاه ها به مشکل مواجه نشوند.

وی درپاسخ به این سئوال که آیا در صورتی که حداقل بودجه درخواستی دانشگاه ها تامین نشود، دانشگاه ها در پرداخت حقوق با مشکل مواجه خواهند شد، افزود: با این بودجه ای که اختصاص داده شده است حقوق بخشی از دانشگاه‌ها تامین نمی شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس دانشگاه ها نمی توانند حقوق اساتید، کارکنان، همه شرکتی ها یا قراردادهایی که در ارتباط با برخی موضوعات مانند قراردادهایی که برای پخت و پز سلف، فضای سبز، و یا آسانسور منعقد شده را پرداخت کنند.

نظرپور یادآوردشد: مواردی که عنوان کردم همه شامل حقوق می شود، بنابراین نگرانی جدی وجود دارد که موضوعاتی که مطرح شد به راحتی حل نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اولین قدم برای خروج اساتید نخبه به خارج از کشور برداشته شد
تو همه دنیا دانشگاه به صورت موسسات خصوصی اداره میشند.
باید رویکردمون رو عوض کنیم. باید اجازه بدیم دانشگاه ها موسسات آموزشی خصوصی باشند، آموزش نباید رایگان باشه، اینطوری دانشجویی که سر کلاس میشینه دیگه با گوشی بازی نمیکنه، استاد اجازه نداره بپیچونه ،
دولت هم برای اجرای عدالت آموزشی میتونه به افرادی که در مناطق محروم زندگی کردند و افراد نخبه بورس تحصیلی اعطا کنه،
خیلی از اساتید بزرگ دانشگاه موافق این نظریه هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر