بازدید 7822

جزئیات نامه روحانی به پادشاه عربستان

کد خبر: ۹۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 04 November 2019
سخنگوی دولت گفت: خود برتربینی مستکبرانه امروز هم مشکل آمریکا است و شکل دیگری از کاپیتولاسیون را شاهد هستیم، زیر پا گذاشتن حقوق ملت‌ها و خروج از برجام هم ناشی از همین احساس است. جنبش دانشجویی ناشی از همین اتفاقات حس استکارستیزی خود را بروز داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی در نشست امروز خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت این روز گفت: مناسبت‌های تاریخی در طول زمان ابعاد گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارند. ما ١٣ آبان‌های متعددی داریم که در سال ٩٦ نیز ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد؛ هم فشار اقتصادی و هم جنگ روانی.

وی افزود: اگر صفت بی‌سابقه را برای تحریم‌ها به کار می‌بریم برای این است که هم مشکلات اقتصادی و هم مشکلات روانی را برای ملت ما به وجود آورده است. کاپیتولاسیون، کمک به صدام در ٨ سال جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران حجت‌هایی است که ما امروز را روز مبارزه با استکبار نامیده‌ایم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

شاهد شکل دیگری از کاپیتولاسیون هستیم

* خودبرتربینی مستکبرانه امروز هم مشکل آمریکا است و شکل دیگری از کاپیتولاسیون را شاهد هستیم، زیر پا گذاشتن حقوق ملت‌ها و خروج از برجام هم ناشی از همین احساس است. جنبش دانشجویی ناشی از همین اتفاقات حس استکارستیزی خود را بروز داد. آمریکا همزمان در آستانه ١٣ آبان این روز را یادآور رفتار خصمانه ایران دانسته در حالی که باید دید چه کسی رفتار خصمانه دارد؟! آنکه دارو را تحریم کرده و یا آنکه از خود دفاع می‌کند.

* متاسفانه امروز در انتقال حافظه تاریخی دچار چالش هستیم. ملاحظه می‌فرمایید که رهبر انقلاب دیروز با چه دقتی سعی داشتند مستدل بودن این استکبارستیزی را برای نسل جدید توضیح دهند. کارنامه عملکرد آمریکا نشان می‌دهد آمریکا برای هیچ کشوری دموکراسی به ارمغان نیاورده است. از ١٣ آبان برای ما چه چیزی مانده است. نباید ١٣ آبان را تبدیل به یک مناسک کنیم. آنها که شور انقلابی را به خاطر دارند می‌توانند گواهی دهند انقلاب یک گرایش فراگیر بود و امروز هم برای مبارزه همه اقشار ملت باید پای کار باشند.

* امروز مقاومت در برابر زورگویی آمریکا تلاش برای نابودی تحریم‌ها است. روز ١٣ آبان باید به مثابه روز وحدت در نه گفتن به خواسته‌های نامشروع آمریکا باشد.

نمی‌خواستیم از برجام خارج شویم

* خوشبختانه امروز مرحله جدید طرح تحول سلامت هم آغاز شد و پوشش بیمه اجباری سلامت را رونمایی کردیم. این هوشمندی در یارانه سلامت بر مبنای عدالت و به دست آوردن منابع جدید است. ارتقای سطح سلامت از سال ٩٢ برنامه دولت بود. با توجه به شرایط امروز هم فکر می‌کنیم امتداد روند طرح تحول سلامت با اصلاحات راه مبارزه با تنش‌ها است. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان ما هر روز تعدادی از داروهایی که لازم بود وارد کنیم تولید می‌کنند. در این مرحله پیشگیری را بر درمان مقدم کردیم. تا پایان دولت ٢٠٠٠ طرح بهداشتی و ٤٤ بیمارستان افتتاح خواهیم کرد.

* {در پاسخ به سوالی در خصوص پایان سومین فرصت ایران به طرف‌های اروپایی برجام}: اجازه دهید در همان روز خود آقای رئیس‌جمهور اعلام کنند. بنا بر وعده خود هم فرصت را به اروپا دادیم و مردم هم دیدند ما صبر استراتژیک داشتیم. ما نمی‌خواستیم از برجام خارج شویم.

* { در خصوص اینکه آیا خودکفایی گندم را در خطر می‌بینید؟}: ما ١٤.٥ میلیون تن تولید گندم داشتیم و با توجه به کلیه مصارف، مصرف ما ١٣.٥ است و براساس گزارش‌ها امسال تولید برنج هم افزایش پیدا کرده است. بحث امروز ما ذخایر استراتژیک است. در مساله خرید تضمینی گندم هم بحثی اجرایی است که با کار کارشناسی این تصمیم را اتخاذ می‌کنیم. ما در یک تصمیم‌گیری باید همه جوانب را ببینیم.

جزئیات نامه روحانی به پادشاه عربستان

* {در مورد نامه روحانی به پادشاه عربستان }: رییس جمهور محترم نامه‌هایی ارسال کردند؛ اساس نامه ها صلح و ثبات منطقه بوده است؛ ما معتقدیم دو جانبه‌های متعددی می تواند در منطقه شکل گیرد و فشارهای آمریکا نباید باعث دوری همسایگان شود.

* {در رابطه با وضعیت صادرات و واردات در دولت}: خوشبختانه در امر صادرات و واردات در حالی که در سال ٩٦ دچار یک شوک شدیم اما در حال حاضر صادرات افزایش و واردات کاهش پیدا کرده است. ما با خام فروشی مبارزه کردیم و پتروشیمی های ما علیرغم فشارها پرکار شده اند. هدف ما کم کردن واردات کالاهای با تعرفه است و از شرکت های دانش بنیان خواسته ایم در این حوزه اعلام آمادگی کنند. در سال ٩١ تراز ما منفی بوده و در سال ٩٧ مثبت شده است. خود این آمار نشان دهنده ایستادگی دولت است. واردات کالای مصرفی ما نزدیک به ٣٠ درصد کاهش پیدا کرده و قاچاق کالا هم کاهش پیدا کرده است. فکر می کنم عملکرد دولت قابل دفاع است. اتفاقات پس از فشار تحریم به شکلی است که حساب دانشجوی ما را می بندند اما ما در تولید دارو پیشرفت داشته ایم. من اجازه می خواهم به عنوان دفاع بگویم اگر هرشخص مدعی الان در این موقعیت بود عملکرد بهتری نداشت. البته ما تحریم را هزینه عزت ایران می دانیم اما اعتقاد به زندگی زیر سایه تحریم نداریم.

* {در خصوص آخرین وضعیت قیمت و سهمیه‌بندی بنزین}: چند سناریو در این رابطه در دولت مطرح بود و دنبال کردیم. سعی کردیم نظر کارشناسان را دریافت کنیم. کارشناسان اقتصادی و اجتماعی نظرهای مختلفی داشتند اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است اما بنا بر نظر رئیس‌جمهور محترم صرف هزینه برای کاهش فاصله طبقاتی خواهد بود و این مبلغ به خزانه نخواهد رفت و این مبلغ به سمت اقشاری خواهد رفت که برخورداری کمتری دارند و بطور هوشمند هزینه خواهد شد.

* {در خصوص طرح مسکن کارمندان}: ٥ وزارتخانه و سازمان در این رابطه تفاهم نامه امضا کردند و روز ١٥ آبان روز رونمایی از ثبت نام این مسکن خواهد بود و ١٠ استان برای آغاز انتخاب شده‌اند. دهک‌های یک و دو توسط سازمان‌های حمایتی موضوع مسکن آنها دنبال می‌شود. برای دهک‌های دیگر هم نرخ تسهیلات پایین است و تسهیلات بافت فرسوده هم شامل ٥٠ درصد یارانه خواهد بود.

هیچ ذرت آلوده ای وارد کشور نشده است

* {در خصوص قانون مصوب مبارزه با پولشویی و فهرست تحریمی آورده شده در آن و بحث تحفظ ایران در خصوص سازمان‌های آزادی بخش}: به طور مشروح در هفته گذشته به این سوال پاسخ دادم. قطعنامه ٢٦٨ قطعنامه‌های مرتبط با ٢٦٨ است و شمول آن طالبان، القاعده و داعش است. قبلا توضیحی یک صفحه‌ای در این رابطه ارائه کرده‌ام. مساله امروز ما لوایح خودمان است.

* { در خصوص واردات ذرت آلوده به کشور}: بار سوم است که به چنین سوالی جواب می‌دهم اما مجددا دوستان روایت‌های مختلفی مطرح می‌کنند و می‌خواهم این مباحث باعث ناآرامی فضای روانی جامعه نشود. هیچ ذرت آلوده‌ای وارد کشور نشده است. برخی غیر از دولت میزانی ذرت وارد کرده بودند که یا امحا و بازگشت داده شد. رئیس سازمان استاندارد هم این موضوع را تایید کرده‌اند.

ترامپ ذوق زده و بی فکر توئیت می کند

* {در خصوص حمله به کنسولگری ایران در کربلا}: برایم جالب بود ترامپ بصورت ذوق زده و بی فکر توئیت می‌کند! لازم است بگویم مساله عراق برای ما خیلی مهم است و تظاهرکنندگان هم خواهان اصلاحات اقتصادی هستند که دولت پاسخ مناسبی به آنها داده است. مطمئن هستیم خواسته مردم عراق از طریق قانون اساسی و استفاده از مرجعیت قابل تحقق است. شواهد اطلاعاتی نشان می‌دهد که آمریکا و اسرائیل عملیات روانی انجام می‌دهند که برخواست مردم عراق سوار شوند. از اربعین چیزی نگذشته و از حضور ایرانی‌ها در خانه عراقی‌ها چیزی نگذشته است. برخی چند عکس و فیلم می‌گیرند و اهداف خود را دنبال می‌کنند.

* {در خصوص مستند صدا و سیما در رابطه با خام فروشی}: یکی از دلایل این اقدام تفاوت قیمت گازوئیل است و شرایط را برای چنین اقداماتی پدید می‌آورد. برای کنترل این اقدام وزارت نفت اقدامات قابل توجهی انجام داده و سیاست دولت خام فروشی نیست. در معادن هم به همین سمت حرکت می‌کنیم و یکی از اهداف ما برای افزایش شغل در شرایط تحریم همین جلوگیری از خام فروشی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی