بازدید 2531

مصرف سرانه مرغ در کشور افزایش یافت

کد خبر: ۹۳۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 03 November 2019

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: مصرف سرانه مرغ به دلیل افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی افزایش یافته و به حدود ۲۸ کیلوگرم رسیده است.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده بین ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم نیز بین ۱۳ تا ۱۴ هزارتومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت نسبت به هفته گذشته افزایش جزئی داشته است، افزود: قیمت مرغ تقریبا به ثبات رسیده و هر از گاهی شاهد نوسانات جزئی در نرخ آن هستیم این درحالی است که طی سالهای گذشته قیمت نوسانات شدیدی داشت.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: امسال با وجود افزایش چشمگیر قیمت نهاده ها و گاهی کمبود آنها، با ثبات قیمت مرغ برای مصرف کننده مواجه هستیم چرا که تولید شرایط خوبی دارد و عرضه و تقاضا متعادل شده است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت محصولات پروتئینی استقبال مردم از مرغ زیاد شده است، گفت: مصرف مرغ در جامعه زیاد شده و مصرف سرانه این کالا نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف در سالهای گذشته ۲۳ تا ۲۴ کیلو بود، افزود: امسال به نظر می رسد مصرف سرانه کمتر از  ۲۸ کیلوگرم در سال برای هر فرد نباشد و مصرف سرانه ۴ کیلوگرم افزایش یافته باشد.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان