بازدید 10558
۳

وجود نقاط تاریک بسیار در صنعت نفت

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت در استان هرمزگان گفت: شرکت نفت و پالایش جی در استان هرمزگان فاقد مجوز فعالیت است و شرکت همیاری جی مازاد بر حجم ظرفیت تعیین شده در پروانه فعالیت شرکت جی اقدام به خرید مواد نفتی کرده است.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 03 November 2019

عضو هیات رئیسه اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: بی شک در صادرات قیر تخلف صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حامد حسینی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: در پاسخ به این سوال که آیا تخلفی در صادرات قیر انجام شده یا خیر، می‌توان گفت: بله تخلفی انجام شده، اما جزئیات و بستر‌های این تخلف جای بررسی و بحث دارد، زیرا در صنعت نفت و فرآورده‌های نفتی نقطه تاریک بسیار است.

او درخصوص بی اعتبار بودن مجوز شرکت نفت جی در استان هرمزگان ادامه داد: این شرکت در اصفهان تاسیس شد و مجوز این شرکت مربوط به اصفهان است و در بندر عباس به واسطه اجاره مخازن نفتی، سهمیه را بدست آورد که در حقیقت درمحل ساخت کارخانه جی نیست. شرکت جی فقط از طریق سهمیه، تولیدات وکیوم شده را از طرق مختلف به پایانه صادراتی منتقل و در نهایت صادر می‌نماید.
حسینی تصریح کرد: البته امکان دارد شرکت‌های دیگری که دارای مجوز فعالیت در استان هرمزگان هستند هم بتوانند به کام شرکت جی خرید وکیومی نفتی انجام دهند.

سیفیان قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت جی هم گفت: از آنجا که بورس کالا، بستری برای تهیه مواد خام و محلی برای عرضه فرآورده‌های نفتی از جمله قیر بوده و برایش تفاوتی نمی‌کند که این مواد خام از کدام بخش کشور تهیه می‌شود ما هم برای تهیه مواد مصرفی خود با شرکتی که دربندر عباس دارای مجوز است همکاری می‌کنیم.

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت در استان هرمزگان گفت: شرکت نفت و پالایش جی در استان هرمزگان فاقد مجوز فعالیت است و شرکت همیاری جی مازاد بر حجم ظرفیت تعیین شده در پروانه فعالیت شرکت جی اقدام به خرید مواد نفتی کرده است.

علی سیفیان در پاسخ به گفته‌های پیروی منش عنوان کرد: شرکت زیر مجموعه ما در استان هرمزگان از سازمان صمت این استان کسب مجوز کرده است شرکت همیار جی از شرکت‌های دارای مجوز رسمی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: مخازن مورد استفاده ما در اسکله شهید رجائی مستقر است و این اسکله در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد و طبق ماده ۷ بخشنامه مناطق ویژه اقتصادی متولی این امر اداره کل بنادر و دریانوردی است.

حسینی عضو هیات رئیسه اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفتی هم گفت: در پروانه مجوز بهره برداری شرکت جی، حجم و میزان بهره برداری مشخص و معینی ذکر شده است، حال سؤال پیش می‌آید که آیا این شرکت طبق حجم ذکر شده در پروانه بهره برداری در استان هرمزگان خرید می‌کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ایران صادرات وکیوم باتوم ندارد افزود: بهرحال چه وکیوم باتوم به منظور تولید مورد استفاده شرکت جی قرار بگیرد و چه صادر شود تخلف صورت نگرفته است.
سیفیان نماینده شرکت پالایش نفت جی گفت: مورخ ۲۷ /۱۲ / ۹۷ شرکت نفت جی از اتهام خام فروشی تبرئه شد چرا باید دوباره به همان اتهام محاکمه شود.

پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت در استان هرمزگان گفت: از آنجا که از مهرماه سال ۹۶ هیچگونه عرضه وکیوم باتوم در بورس کالا صورت نگرفته احتمالا شرکت پالایش نفت جی وکیوم مورد نیاز خود را از مرجع دیگر تهیه کرده است و سپس بدون آنکه وکیوم باتوم خریداری شده را به شرکت جی واقع در اصفهان انتقال دهد در مخازن موجود در اسکله شهید رجائی نگهداری کرده است حال به چه منظور، معلوم نیست، زیرا این شرکت مجوز تولید قیر در استان هرمزگان را ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
به نظرم کاشکی نقاط روشن در صنعت نفت بررسی بشه اونجوری فکر کنم راحت تره
صنعت نفت فقط در پرداخت حقوق بالا به کارمند هاش موفقه
پاسخ ها
مش رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
شما هم بفرما حقوق زیاد! چرا از چیزی که اطلاع نداری حرف میزنی؟ اینکه چند تا مدیر حقوق بالا دارند یعنی کارمندا حقوق بالا دارند؟! بی انصاف حد اقل یکسال روی سکوی استخراج رودیا کار کن بعد حرف مفت بزن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر