بازدید 3580

وعده ترامپ به رئیس جمهوری جدید آرژانتین

کد خبر: ۹۳۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 02 November 2019
رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود، با وعده او برای راضی کردن صندوق بین‌المللی پول در همکاری با دولت جدید بوئنوس‌آیرس مواجه شد.

«آلبرتو فرناندز» در انتخابات ۲۷ اکتبر (۵ آبان) با کسب ۴۸ درصد از آرا پیروز شد. وی فعالیت خود را ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) در مسند ریاست جمهوری آغاز می‌کند.

براساس اعلام رسانه‌های غرب به نقل از دفتر «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهوری جدید آرژانتین، در گفت‌وگوی تلفنی فرناندز با همتای آمریکایی خود که دیروز ( جمعه) صورت گرفت، ترامپ گفت، به صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده با دولت جدید بوئنوس‌آیرس همکاری کند.
پیش از این، صندوق بین‌المللی پول و آرژانتین برای دریافت وام ۵۶ میلیارد دلاری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در ازای اجرای برخی اصلاحات اقتصادی از جمله سیاست‌های ریاضتی به توافق رسیده بودند.

فرناندز چپگرا وعده داده در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آرژانتین که در چند ماه اخیر چالش‌های جدی در این کشور ایجاد کرده بود، برخی سیاست‌های جدید اعمال کند. اما برخی نگرانند با آغاز فعالیت دولت چپگرای فرناندز، صندوق بین‌المللی پول در راستای اعطای وام کلان به آرژانتین شک و تردید داشته باشد. این نهاد بین‌المللی و دولت «مائوریسیو مکری» رئیس جمهوری کنونی آرژانتین که آذرماه سکان را به فرناندز تحویل می‌دهد، پیشتر برای به جریان افتادن اعطای این وام به توافق رسیده بودند. صندوق بین المللی پول شرط کرده بود که برای اعطای این وام، آرژانتین باید برخی اصلاحات اقتصادی از جمله اجرای سیاست‌های ریاضتی را در دستور کار قرار دهد آن هم در حالی است که ادامه اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت کنونی آرژانتین در آینده، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی، رئیس جمهوری آرژانتین ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط صمیمانه داشته باشند. فرناندز در این تماس خطاب به ترامپ گفت: ما باید برخی کارها را با هم انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز چندی پیش در بیانیه مطبوعاتی، پیروزی آلبرتو فرناندز را در رقابت‌های ریاست جمهوری آرژانتین تبریک گفت و خواستار همکاری در موضوع‌های منطقه آمریکای لاتین شد.
«آلبرتو فرناندز» با وعده‌های «حمایت از حقوق کارگران، افزایش دستمزدها، بهبود بهداشت عمومی، افزایش حقوق بازنشستگان، حمایت از مشاغل کوچک و متوسط و گسترش دانشگاه‌های عمومی» توانست رای اکثریت را به دست آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست