بازدید 2390

آمار کشته شدگان تجمعات ضد دولتی در شیلی

کد خبر: ۹۳۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 01 November 2019
در تجمعات خشونت بار مردمی ضد سیاست‌های اقتصادی دولت شیلی، تاکنون ۲۳ نفر کشته و هزاران نفر دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تجمع‌های خشونت بار علیه سیاست اقتصادی دولت شیلی ادامه دارد و تاکنون ۲۳ نفر کشته و هزاران نفر دستگیر شده اند. مقادیر بسیاری از اموال عمومی نیز خسارت دیده اند.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، دفتر دادستانی شیلی شمار کشته‌های اعتراض‌ها را از تاریخ ۱۹ اکتبر (تاریخی که وضع فوق العاده اعلام شد) تا ۲۶ اکتبر اعلام کرد. براساس این بیانیه، ۱۶ نفر براثر آتش زدن‌ها و غارت و پنج نفر دیگر در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته شدند. دو نفر نیز در بازداشت هستند. هویت یک تظاهرکننده که در پی سوختگی شدید جان خود را از دست داد، هنوز مشخص نیست، اما تحقیقات در حال انجام است. تجمع‌های ضد دولتی که در اعتراض به بالا رفتن تعرفه‌های بخش حمل و نقل آغاز شده بود ۱۹ اکتبر به خشونت تبدیل شد.

در این خشونت‌ها ۴۹ ایستگاه مترو تخریب و ۲۶ دستگاه اتوبوس به آتش کشیده شد. بنا بر اعلام وزارت دادگستری، بیش از ۹۲۰۰ نفر در سراسر کشور دستگیر شدند. تظاهرکنندگان در نظر دارند اوایل هفته آینده تجمع‌های گسترده تری را برای درخواست استعفای سباستین پینرا، رئیس جمهور شیلی انجام دهند. رئیس جمهور شیلی هشت عضو کابینه دولت از جمله وزرای کشور و دارایی را تغییر داد. ۱۸ اکتبر، تظاهرکنندگان در سانتیاگو از پرداخت هزینه مترو خودداری کردند تا به افزایش چهار درصدی بهای حمل و نقل عمومی اعتراض کنند.

پینرا همچنین برای ساکت کردن اعتراض‌های خیابانی امتیازاتی داد که از آن جمله می‌توان به لغو افزایش تعرفه حمل و نقل، افزایش حداقل دستمزد و توقف افزایش بهای برق تا سال آینده اشاره کرد. تجمع‌های ضد دولتی در سراسر کشور ادامه دارد، اما میزان مشارکت در این تجمع‌ها به طور نسبی کاهش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل