بازدید 2493

ترامپ بار دیگر از بانک مرکزی آمریکا انتقاد کرد

کد خبر: ۹۳۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 30 October 2019

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری بار دیگر از مدیران بانک مرکزی این کشور برای کاهش ندادن نرخ بهره انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جنگ بین مدیران بانک مرکزی آمریکا با رئیس جمهور این کشور بر سر نرخ بهره کماکان ادامه دارد ودر تازه ترین دور این اقدامات، دونالد ترامپ در پیامی توئیتری از مدیران فدرال رزرو خواست تا مسیر دیگر کشورها در نرخ بهره منفی را بپیمایند. وی افزود: آن‌ها درک درستی از شرایط موجود ندارند! ما یک پتانسیل ( رشد) نامحدود داریم که تنها توسط فدرال رزرو عقب نگه داشته شده است.

مدیران بانک مرکزی آمریکا امروز و فردا با یکدیگر در واشنگتن دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل پولی و مالی این کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد. انتظار می‌رود با توجه به تداوم جنگ تجاری بین آمریکا و چین و کاهش رشد اقتصادی این کشور، بانک مرکزی برای سومین مرتبه متوالی در طول سال جاری دست به کاهش نرخ بهره بزند.

دونالد ترامپ که یکی از منتقدان جدی عملکرد جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا محسوب می‌شود بارها و بارها از وی به خاطر کاهش ندادن نرخ بهره به سطح صفر یا منفی انتقاده کرده و وی را عامل اصلی کند شدن شتاب رشد اقتصادی آمریکا معرفی کرده است.

با این حال انتظار نمی‌رود که فدرال رزرو دست کم در حال حاضر قصد موافقت با خواسته ترامپ را داشته باشد و بسیاری از کارشناسان معتقدند نرخ بهره در نشست این هفته با ۰.۲۵ درصد کاهش در محدوده ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصدی قرار خواهد گرفت.

بانک مرکزی در نشست اواخر شهریور ماه خود با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره موافقت کرد تا دومین کاهش در سال جاری نیز به ثبت برسد. با این حال اعضای هیات مدیره بانک مرکزی در این خصوص با هم هم نظر نبوده‌اند به گونه‌ای که ۳ نفر از ۱۰ عضو هیات مدیره فدرال رزرو به این کاهش رای منفی داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر