بازدید 5688

سیلاب شدید در سه نقطه استان تهران

کد خبر: ۹۳۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 29 October 2019
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: نقاطی مانند نقاط تلاقی بومهن با پردیس، قیامدشت با فرون آباد و نقاطی در شهر قدس جزو مناطق بحرانی استان تهران بودند.

به گزارش فارس منصور درجاتی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران پس از انتشار خبر بحران در بومهن که شب گذشته منتشر شد، دقایقی پیش با همراهی شهرداران پردیس و بومهن، رئیس شورای شهر بومهن، مدیر حوزه بحران فرمانداری پردیس و دیگر مسوولان، در منطقه حاضر و در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار فارس، در خصوص بارش‌های شدید روز گذشته و نقاط بحرانی استان، اظهار کرد: روز گذشته بارندگی بسیار خوبی در سطح استان تهران داشتیم و این بارندگی‌ها، زمانی که به پایان روز رسید با شدت بیشتری ادامه یافت که به همین دلیل آب‌گرفتگی در برخی مناطق استان تهران به وجود آمد.

وی گفت: نقاطی مانند نقاط تلاقی بومهن با پردیس، قیامدشت با فزون آباد و نقاطی در شهر قدس جز مناطق بحرانی استان بودند، همچنین در هم نقاط دیگر هم آب گرفتگی معابر وجود داشت که مانند این سه نقطه پررنگ و بحرانی نشده بودند.

درجاتی افزود: با زحمات و اقدامات دستگاه‌های امدادرسان این مشکلات تا ساعات ٢٢:٣٠ شب گذشته عادی سازی و تمام نقاط رفع خطر شدند و آبگرفتگی معابر تا این زمان از بین رفت.

سرپرست اداره کل بحران استانداری تهران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده، برای رفع خطر در بارندگی‌های آینده در این مناطق، بیان کرد: از زمان سیلاب‌های ابتدای سال تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده که لایروبی رودخانه‌ها، مسیل ها، آبراه‌ها و... و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز‌ها در مسیر‌های رودخانه‌ها، پاکسازی‌های مختلف شهری و برون شهری در همین راستا بود.

وی ادامه داد: مسوولیت مناطقی که در مسیر شهر‌ها قرار دارند بر عهده شهرداری‌ها و در نقاط خارج شهری اداره آب منطقه‌ای مسوولیت را بر عهده دارند که به صورت مداوم مشغول فعالیت هستند و هر نهادی در این رابطه وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

درجاتی با بیان اینکه به لطف خدا تا به امروز مشکل حاد و خاصی نداشتیم، در خصوص آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان، گفت: با اخطاری‌های سازمان هواشناسی و اعلام بارش، رعد و برق از سوی این سازمان، به صورت خودکار تمام دستگاه‌های امدادی، شهرداری‌ها، استانداری و... به صورت آماده‌باش در می‌آیند و در نقاط مختلف مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره کل بحران استانداری تهران در خصوص بازدید از شهر بومهن و پردیس و اینکه آیا مشکلات این مناطق ادامه خواهد داشت یا خیر، اذعان کرد: خوشبختانه آب ساکن و دائم در این مناطق نداریم و فقط در زمان بارش‌های شدید و نزولات آسمانی باید مدیریت بیشتری در این مناطق اعمال شود.

وی تصریح کرد: بنده تا امروز گزارش‌های را تصویری و مکتوب مشاهده می‌کردم، اما امروز با حضور در این مناطق فقط بحث مدیریت را برای رفع این مشکلات مشاهده کردم.

وی تاکید کرد: با هماهنگی بین شرکت عمران پردیس، شهرداری‌های پردیس، بومهن و رودهن و تعامل بین این ۴ دستگاه می‌توان این نقاط را رفع خطر کرده تا دیگر مشکلی به وجود نیاید، زیرا این حجم از آب نباید باعث بروز مشکلاتی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان