بازدید 2124

پافشاری حریری بر تغییر در دولت

منابع لبنانی اعلام کردند که قوای شرکت کننده در دولت لبنان بر این باور هستند که بهترین راه حل همان اجرای سریع بندهای سند اصلاحی نخست وزیر این کشور است.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 26 October 2019

منابع لبنانی اعلام کردند که قوای شرکت کننده در دولت لبنان بر این باور هستند که بهترین راه حل همان اجرای سریع بندهای سند اصلاحی نخست وزیر این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی "الاخبار"، منابع لبنانی اعلام کردند که سعد الحریری، نخست وزیر لبنان هراس دارد که وضعیت به نقطه‌ای برسد که خودش ناچار به استعفا شود.

منابع مذکور اعلام کردند که سعد الحریری قصد دارد با اعمال فشار "تغییراتی جدی در کابینه" ایجاد کند تا شاید بتواند از خشم معترضان بکاهد.

وی این موضوع را در دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در "بعبدا" پس از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان مطرح کرد.

این روزنامه لبنانی نوشت: موضوع اصلاحات دولتی یا تغییر در دولت و رفتن به دولت جدید به حالت تعلیق درآمده، با توجه به این که الحریری تلاش دارد با این گزینه و اعمال فشار "تغییرات جدی در کابینه" ایجاد کند تا شاید بتواند از خشم اعتراض‌کنندگان بکاهد. با وجود این نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نسبت به انتخاب و اجرای هر گزینه‌ای قبل از اطمینان از مفید بودن آن هشدار داد.

اعتراضات در لبنان در تمامی مناطق این کشور ادامه دارد به طوری که برخی از مسیرها در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواسته‌های اعتراض‌کنندگان که خواستار استعفای دولت هستند، بسته شده است.

سعد الحریری پیشتر با ارائه سند اصلاحی اقتصادی خود تلاش کرد مانع اعتراضات بیشتر شود اما ناموفق بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس