بازدید 11529

تخلف آشکاری که در ساخت پلاسکوی جدید در جریان است!

نکته جالب توجه در سخنان فتاح آنجایی است که تأکید می‌کند، همه هزینه‌های تجدید بنای پلاسکو متوجه بنیاد شده در حالی که به زعم وی، اگر پرونده بررسی حقوقی می‌شد، این گونه نمی‌شد؛ موضوعی که ظاهرا هدف از آن، تأکید بر ضرورت همراهی همه مجموعه‌ها با ایشان در اموری مانند ارائه مجوزهای لازم به ایشان است!
کد خبر: ۹۳۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 24 October 2019
تابناک شهری«قانون برای همه یکسان است»، از آن دسته شعار‌هایی است که بارها از زبان بسیاری مسئولان شنیده شده، اما گاه آنقدر ساده توسط مسئولان زیر پای گذاشته می‌شود که گویی تنها مردم عادی در دایره شمول آن قرار دارند.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله مشکلاتی که تا چند سال پیش گریبان کمیسیون ماده ۱۰۰ در زیر مجموعه مدیریت شهری را گرفته بود، مجموعه شکایاتی بود که روانه این کمیسیون می‌شد و به قدری زیاد بود که روند کار این مجموعه را مختل کرده بود؛ روندی که از چند سال پیش و با مصوبه هیأت وزیران تغییر کرد، چون تخلفات ساختمانی جرم انگاری شد و مأموران واحد‌های ذی‌ربط شهرداری، با نام بازرسان ساختمانی یا مأموران کنترل ساختمانی موظف شدند از ساخت‌وساز‌های بدون پروانه جلوگیری کنند.

از اینجای ماجرا به بعد را همه می‌دانیم، چون بار‌ها با مأموران شهرداری روبه رو شده ایم که از سازه‌های در حال ساخت بازرسی می‌کنند و در صورت مواجهه با تخلف، اقداماتی مانند پلمب کارگاه را در دستور کار قرار می‌دهند؛ مأمورانی که درباره تخلفات ایشان نیز داستان‌های زیادی شنیده می‌شود.

البته هدف از نگارش این مطلب، نه پرداختن به شایعات، که بررسی یک قانون شکنی آشکار است که همه مسئولان شهری از وجودش آگاهند و افزون بر آن، برخی مدیران ارشد شهری در رقم خوردنش نقش ایفا می‌کنند؛ تخلفی که وقوع آن از تریبون‌های رسمی و انبوه رسانه‌ها فریاد زده می‌شود.

تخلف آشکاری که در ساخت پلاسکوی جدید در جریان است!

درباره پلاسکوی جدید سخن می‌گوییم که از مدتی پیش در دست ساخت است و صبح امروز پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان به همراه علیرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران از آن بازدید عمل کردند و توضیحاتی درباره روند احداث آن و جزییات سازه در دست ساخت دادند.

آن گونه که فتاح می‌گوید، اکنون عملیات عمرانی طبقات منفی در حال اتمام است و پس از آن امیدوارند که ستون‌های پانزده طبقع ای روی زمین را تا بهمن ماه تکمیل کنند، سپس سفت کاری را تا پایان فروردین ۹۹ به پایان برسانند و در نهایت با نازک کاری و نصب تأسیسات در نیمه سال، پلاسکوی جدید را در نیمه دوم ۹۹ به بهره برداری برسانند.

وی در ادامه به برخی جزییات، از جمله نصب یادمان شهدای آتش نشان پلاسکو در طبقه همکف و سپردن طراحی و ساخت آن به مجموعه از معماران و همچنین اتصال سازه جدید با بخش شمالی پلاسکوی قدیمی که پابرجا مانده و در دست نوسازی است هم اشاره و گلایه‌هایی نیز مطرح کرد؛ گلایه‌هایی از جمله اینکه طراحی ابتدای سازه مانند پلاسکوی قدیم بود که میراث فرهنگی با آن مخالفت کرد و در نتیجه مخالفت، طراحی جدید در دستور کار قرار گرفت که در پانزده طبقه روی زمین و پنج طبقه منفی است؛ یا این گلایه عجیب که دولت به ایشان کمکی نکرده است!

نکته جالب توجه در سخنان فتاح، آنجایی است که در ادامه گلایه هایش، تأکید می‌کند همه هزینه‌ها متوجه بنیاد مستضعفان شده، در حالی که اگر پرونده بررسی حقوقی می‌شد، این گونه نمی‌شد؛ موضوعی که ظاهرا هدف از آن، تأکید بر ضرورت همراهی همه مجموعه‌ها با ایشان از جمله شهرداری در ساخت سازه جدید است.

او با بیان اینکه مجوز‌های احداث این سازه از شورای شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ دریافت شده، ابراز امیدواری می‌کند: «پروانه ساخت این ساختمان از سوی شهرداری صادر شود.» تا مشخص گردد که پلاسکوی جدید بدون پروانه تا این مرحله پیش رفته و احداث پنج طبقه منفی آن در حال اتمام است!

تخلفی که بر اساس قانون باید به توقف فعالیت در این پروژه منجر شود، اما ظاهرا این قوانین و مقررات دست و پاگیر تنها برای مردم عادی است، نه مسئولان؛ قوانینی که آشکارا و جلوی چشم شهرداری و شورای شهر زیر پای گذاشته می‌شوند، ولی حتی کسی حاضر نیست برای موجه نشان دادن اوضاع هم که شده تلاشی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
البته ایشون لازم نیست لنگ مجوز شهرداری بمونن؛ شهرداری خودش از ایشون مجوز می‌گیره =)
این چه تبلیغ سخیفی هست گذاشتی «راهنمای سفر به استانبول و شرکت در فستیوال رقص ترکیه» مملکت هرکی هرکی شده بردار این تبلیغ رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
الان. فهمیدی وقتی وزارت ارشاد خودش مروج این چیزها است!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
خیلی هم خوبه لطفا بیشترش کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
تبلیغات توسط شرکت دیگه ای کنترل میشه فرض کن تو کوچه شما یه مونیتور بزرگ نصب کنن و از طریق اینترنت برای محله شما تبلیغات پخش کنن ..... اینجا همینجوری تو تبلیغاتی که پخش میشه تابناک هیچ دخالتی نداره و نمیتونه داشته باشه فقط میتونه کلا تبلیغات رو حذف کنه
اقا جان قانون ورعايت واجراي فقط مختص به قشر ضعيف جامعه است بنده سال 86 بعد از عمري مستاجري قطعه زميني خريدم كه كاربري مسكوني داشت شوراي شهر وشهرداري بلايي به سرم اوردند به قران خدا هنوز بعد از 10سال قرص اعصاب ميخورم گفتند زمين شما دزدي است بعد از دوسال رف امد ومبلغي معادل قيمت زمين از من گرفتند پروانه صادر كردند يعني حرام را به حلال تبديل كردند
تا زمانیکه شهردار را اعضای شورای شهر انتخاب می کنند و به جای نظارت فقط حمایت می کنند شرایط همین است متاسفانه قوانین شهرداری بر اساس درآمد طراحی شده اند و فقط برای مردم عادی هستند
حالا نه اینکه همین مردم هم با پرداخت پول که اسمش هست جریمه طبقه اضافه نمی کنند!!!
برو بابا اعمال قوانین کلی شما ایراد دارد که شل کن است
مگه قانون برای اربابا هم هست
بنیاد مستضعفااااان
جدای این مباحث، از وقتی این ساختمان فروریخت از ترافیک وحشتناک چهار راه استانبول خبری نیست. معظلی که بر چهار راههای ماقبل و مابعد در خیابان جمهوری تهران تاثیر زیادی داشت.
شهردار هم که خواب تشریف داره
این که چیز واضحی هست، تو این مملکت قانون فقط برا بدبخت بیچارهاست
بنیاد مستضعفان و جانبازان!!!!
جانبازان اضافیه عزیز جان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
مستضعفانش هم
مرگ خوبه ...ولی برای همسایه................
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر