بازدید 3948

نشست بحرین شکست خورده است

کد خبر: ۹۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 23 October 2019

رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نشست ضد ایرانی امنیت دریایی و هوایی نتیجه‌ای نخواهد داشت، گفت که تامین امنیت و آرامش منطقه باید بر عهده کشورهای منطقه باشد چون وجود بیگانگان نتیجه‌ای جز ناامنی نخواهد داشت.

ولی الله نانواکناری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نشست ضد ایرانی امنیت دریایی و هوایی در منامه بحرین، گفت: از این گونه نشست‌ها را قبلا آمریکایی‌ها برگزار کرده بودند که در آن به بهانه مطرح شدن امنیت منطقه به دنبال ایران هراسی بودند. نتیجه اینگونه نشست‌ها هم چیزی جز شکست مفتضحانه نبود. اعتقاد ما این است که باید امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه حفظ شود.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه به خصوص در سوریه گفت: آخرین اقدام آمریکا را درباره کردهای سوریه همگان دیدند که به تعبیری به کردهای سوریه خنجر زد و در هنگام خروج از این منطقه هم با گوجه و سیب زمینی و سنگ بدرقه شد. این باید درس عبرتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس باشد که اطمینان و اتکاء به آمریکا نداشته باشند.

نانواکناری با تاکید بر اینکه ایران مقتدر امنیت و آرامش در منطقه را با حضور همه همسایگان پیگیری می‌کند، افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس باید همراه با نظام جمهوری اسلامی گام‌های بلندی در جهت برقراری امنیت در منطقه به خصوص حوزه خلیج فارس بردارند چون حضور بیگانگان نتیجه‌ای جز ناامنی و بهره برداری اقتصادی، سیاسی و نظامی در منطقه نخواهد داشت. با این پیشینه می‌توان با قاطعیت گفت که اجلاس بحرین هم شکست خورده خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان