بازدید 8559
پیمانه اقتصادی؛

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان برای ۱۴۰۰/ اقتصاد ونزوئلا ۳۵ درصد کوچک‌تر می‌شود/ واردات قطعات خودرو در انحصار شش نفر است/ چرا بازار ارز تکان نمی‌خورد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس، کاهش ۲۶ سنتی سبد نفتی اوپک، بسته ویژه ۱۸.۵ میلیارد دلاری برای بازگشت ایران به برجام، ثبات نرخ دلار و یورو در بازار ارز، مذاکرات کویت و عربستان برای تولید در منطقه نفتی مشترک، بیمه شاخص ثالث، راننده‌محور می‌شود و احتمال تغییر رویکرد اوپک به کاهش تولید نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 October 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس، کاهش ۲۶ سنتی سبد نفتی اوپک، بسته ویژه ۱۸.۵ میلیارد دلاری برای بازگشت ایران به برجام، ثبات نرخ دلار و یورو در بازار ارز، مذاکرات کویت و عربستان برای تولید در منطقه نفتی مشترک، بیمه شاخص ثالث، راننده‌محور می‌شود و احتمال تغییر رویکرد اوپک به کاهش تولید نفت را در بر دارد.

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان برای ۱۴۰۰

سازمان برنامه و بودجه بر مبنای رویکرد دو سالانه در تهیه ضوابط مالی ناظر بر تدوین بودجه، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1400 را 10 درصد پیش بینی کرد. این ضوابط، چهارچوب کلی حاکم بر تدوین لایحه بودجه است و معمولا نیز در هیات دولت به دلیل آنکه بار مالی به همراه دارد، تغییر نمی‌کند مگر آنکه سال آینده وضعیت درآمدها اعم از نفت و مالیات و سایر بهبود یابد و ملاحظاتی در این زمینه وجود داشته باشد. نکته دیگر اینکه ضوابط تعیین شده برای سال اینده عینا برای سال 1400 نیز تسری می‌یابد. به نقل از فارس؛ در همین باره نیز محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته بود: برای پایداری بودجه و تصمیمات، مقرر شد افق پیش‌بینی را برای منابع و مصارف دو ساله در نظر بگیریم تا با یک اطمینان بیشتر نسبت به آینده تصمیم‌گیری داشته باشیم. این امر جزو ابلاغیه مقام معظم رهبری بود که بودجه دو ساله شود.

سقوط ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۸۲۴۹ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۰۱ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۱۷ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۸۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۵۵۴ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد، عدد ۸۲ هزار و ۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۰۹ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۹۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۴۸۷ واحد کاهش معادل ۲.۹۷ درصد را رقم زد و به سطح ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۲۹۱ واحد کاهش معادل ۲.۸۰ درصد به رقم ۲۱۸ هزار و ۸۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۴۵۱ واحد کاهش معادل ۲.۴۵ درصد همراه بود و عدد ۶۱۳ هزار و ۹۴۸ واحد را به نمایش گذاشت. ارزش معاملات بورس تهران نیز روند نزولی داشته و با ثبت رقم ۱۰۱۲.۲ میلیارد تومانی ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۰ برگه سهم طی ۲۱۶ هزار و ۵۲۶ نوبت معاملاتی بود.
 
پیش‌بینی افزایش حقوق ۱۰ درصدی کارمندان برای ۱۴۰۰/ اقتصاد ونزوئلا ۳۵ درصد کوچک‌تر می‌شود/ واردات قطعات خودرو در انحصار ۶ نفر است/ چرا بازار ارز تکان نمی‌خورد؟
 
کاهش ۲۶ سنتی سبد نفتی اوپک
 
سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌ روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۲۵ مهر با ۲۶ سنت کاهش ۵۹.۵۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.
 
بسته ویژه ۱۸.۵ میلیارد دلاری برای بازگشت ایران به برجام
 
روزنامه ماینیچی گزارش داد که دولت ژاپن تصمیم گرفته از ابتکار فرانسه استقبال کند و اکنون ژاپن و فرانسه طرح مشترکی برای اعطای وام به میزان ۱۸.۴۲ میلیارد دلار با تضمین به بازگشت از طریق نفت به تهران پیشنهاد کرده‌اند. بر اساس اطلاعات این روزنامه، دولت ژاپن تصمیم گرفته که ابتکار فرانسه در تابستان سال جاری برای ارائه کمک ۱۵ میلیارد دلاری به ایران را مورد حمایت قرار دهد، پس از آنکه تهران درخواست افزایش میزان وام را برای جبران تاثیر تحریم های سخت گیرانه پیشنهاد کرد که این مبلغ را تا حداقل ۱۸.۴۲ میلیارد دلار افزایش دهند. بر اساس اطلاعات منابع روزنامه، دولت ژاپن فکر می کند که حمایت مالی ممکن است به آغاز گفت‌وگو بین ایران و آمریکا در برنامه هسته ای کمک کند.
 
گفته شده که ضمانت این وام با نفت جبران شود و استفاده کامل از این میزان مبلغ با خرید موادغذایی و دارو محدود می‌شود. پیش تر وزیر خارجه فنلاند مدعی شده بود که ابتکار فرانسه نشان می‌دهد اروپایی‌ها درباره مسئله مربوط به ایران جدی هستند. به نوشته فایننشال‌ تایمز هاویستو این احتمال را که بسته پیشنهادی به ایران، اعطای خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری و اجازه صادر کردن ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز را شامل شود، رد نکرد. پیش از این رسانه‌ها از جمله المانیتور خبر دادند که فرانسه به دنبال مجاب کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صدور معافیت‌های تحریمی برای برخی از خریداران نفت ایران برای مدت زمان محدود، در ازای برگزاری مذاکرات است. به گزارش ایبِنا به نقل از اردو پوینت نیوز، یک مقام اروپایی که خواسته نامش فاش نشود گفته این پیشنهاد، اعطای مشوق‌های محدود برای مدت زمان محدود و در ازای مذاکرات محدود را شامل می‌شود و هدف آن به محک آزمون گذاردن مذاکره است. وی گفت که مقام‌ها معتقد نیستند فشار صرف روی ایران موجب خواهد شد ایرانی‌ها تسلیم شوند. 
 
ثبات نرخ دلار و یورو در بازار ارز
 
در معاملات روز یکشنبه، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به هفته قبل، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.
 
چرا بازار ارز تکان نمی‌خورد؟
 
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از روز نخست هم گفتیم که در نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بانک مرکزی برای بازار، نرخ تعیین نمی‌کند. وی بیان داشت: صفی که امروز برای دریافت ارز کالاهای اساسی در بانک مرکزی هست، ده برابر صف سامانه نیماست و علت اینکه بازار تکان نمی‌خورد به دلیل برگشتن ورق در سامانه نیماست. همتی افزود: معتقدیم امروز جنگ اقتصادی برای ایران در اوج خود است و بانک مرکزی نمی تواند اجازه دهد هر کالایی وارد کشور شود.
 
بهای سکه یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸
 
در جریان معاملات روز یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۵۵هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۱۰ هزار تومان بود.
 
مذاکرات کویت و عربستان برای تولید در منطقه نفتی مشترک
 
کویت و عربستان سعودی همچنان سرگرم مذاکره درباره ازسرگیری تولید نفت در میادین منطقه بی‌طرف هستند که مشترکا توسط دو کشور اداره می‌شود. پس از این که دو روزنامه کویتی القبس و الرای به نقل از منابع آگاه خبر دادند که این دو تولیدکننده نفت برای ازسرگیری تولید نفت در میادین منطقه بی‌طرف به توافق رسیده‌اند، خالد الجراله، معاون وزیر خارجه اظهار کرد: مذاکرات مثبت بوده‌اند. این دو کشور تولید میادین نفتی مشترک خفیج و وفرا در منطقه بی‌طرف را بیش از سه سال پیش متوقف کردند که ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۰.۵ درصد از عرضه جهانی نفت را کاهش داد. جراله گفت: هنگامی که توافق درباره این منطقه حاصل شود، دو کشور مذاکره درباره ازسرگیری تولید نفت را آغاز خواهند کرد. یک منبع آگاه از فعالیت‌های نفتی منطقه بی‌طرف به رویترز گفت: ازسرگیری تولید نفت میادین مشترک زمانی که توافق نهایی حاصل شود، در چند فاز انجام خواهد شد و چند ماه طول خواهد کشید تا به ظرفیت کامل و سطح تولید پیش از تعطیلی میادین بازگردد.
 
اقتصاد ونزوئلا ۳۵ درصد کوچک‌تر می‌شود
 
صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود به بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی پرداخت. در بین کشورهای آمریکایی، بیشترین رشد اقتصادی در سال جاری میلادی مربوط به بولیوی با ۳.۹ درصد خواهد بود و پس از این کشور، کلمبیا با ۳.۴ درصد و پرو با ۲.۶ درصد قرار خواهند داشت. کمترین رشد اقتصادی این منطقه که بدترین رشد اقتصادی در سطح جهان نیز محسوب می‌شود به مانند سال گذشته مربوط به ونزوئلا با رشد منفی ۳۵ درصدی خواهد بود. اقتصاد ونزوئلا سال گذشته نیز ۱۰ درصد کوچک تر شده بود. آرژانتین با منفی ۳.۱ درصد و پورتوریکو با منفی ۱.۱ درصد قرار دارند.
 
احتمال تغییر رویکرد اوپک به کاهش تولید نفت
 
بلومبرگ: در شرایطی که هیاهو برای کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فزونی می‌یابد و این سازمان وعده می‌دهد که هر اقدام لازم را در نظر گیرد، ممکن است نشست آینده این سازمان یک اقدام نامعمول را در بر داشته باشد: کاهش پیشگیرانه تولید. برای مهار عرضه مازاد نفت به دلیل افت تقاضا و افزایش تولید نفت آمریکا، اوپک و متحدانش در سال جاری میلادی تولید نفت خود را کاهش داده‌اند. همزمان با پیش‌بینی‌ها درباره مازاد بیشتر عرضه در سال آینده میلادی، مجموعه‌ای از پیشنهادها از بانک‌هایی همچون مورگن استنلی و کومرزبانک مطرح شده که اوپک در نشست ماه دسامبر امسال، کاهش تولید خود را عمیق‌تر کند. با این همه، در ماه‌های اخیر بازارهای جهانی با محدودیت بیشتری در عرضه رو به رو شده‌اند و این مسئله ضرورت اقدام فوری را از میان برده است. اگر تشدید کاهش تولید اعلام شود، مصداقی از نقض سنت اوپک خواهد بود که به طور معمول منتظر می‌ماند عرضه مازاد محقق شود. افت قیمت نفت ممکن است اوپک را قانع کند که ترک عادت کند. افت بیشتر قیمت‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌تواند درآمد کشورهای عضو اوپک را بیش از گذشته کاهش دهد. اد مورس، از مدیران بانک آمریکایی سیتی‌ گروپ، گفت: اگر تا ماه دسامبر نشانه‌هایی روشن از ضعف اقتصادی وجود داشته باشد، تشدید کاهش تولید نفت به میزان حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز بسیار محتمل است.
 
واردات قطعات خودرو در انحصار شش تن است
 
سیدجواد حسینی کیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نایاب شدن قطعات الکترونیکی خودور، گفت: از آنجایی که واردات قطعات تنها در اختیار پنج یا شش نفر است نایاب شدن برخی قطعات در بازار امر دور از انتظاری نیست چراکه انحصار، فساد ایجاد می‌کند؛ به طور مثال، در برخی موارد قطعه وارد کشور می‌‌شود اما افراد از توزیع آن خودداری می‌کنند در واقع مافیاهای قدرت، واردات را در اختیار دارند اما با هدف افزایش قیمت از عرضه به بازار خودداری می‌کنند. /خانه ملت
 
بیمه شاخص ثالث، راننده‌محور می‌شود
 
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، شرکت‌های بیمه موظفند بر اساس راننده‌محور بودن در بیمه شخص ثالث به هر دستگاه خودرو خسارت پرداخت کنند، یعنی رانندگان پرخطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کرده و رانندگان قانونمدار از تخفیف های ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد. غلامرضا سلیمانی در زمینه راننده محور بودن بیمه شخص ثالث افزود: براساس سیستم تنبیه و پاداش که برای رانندگان در نظر گرفته شده، نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آنها تاثیر گذار است، اما برای هر دستگاه خودرو یک بیمه نامه صادر می شود. رئیس کل بیمه مرکزی در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث گفت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث در حال حاضر از بیمه گذاران گرفته می شود، اما پیشنهاد دولت و سازمان امور مالیاتی که در قالب لایحه به دولت ارائه شده، معافیت صنعت بیمه از مالیات است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
شرمنده ولی این دولت شش ماه بعد از سپری شدن سال جدید هنوز در میزان دقیق افزایش حقوق کارکنان مانده بود، حالا 1400؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مطمئن باشید دولت در کم گذاشتن برای کارمندان موفق خواهد بود.
کم کم درصد افزایش حقوق هارو به صفر برسونید و سپس درصد منفی یعنی هرسال از حقوق کارمندهای بیچاره هم کم کنید تاجبران سومدیریت های مدیران نجومی بگیر باشه.آفرین.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برادر فرا فکنی نکن الان دیگر چیزی به نام مدیر نجومی بگیر نیست و انهایی را هم که قبلا مدیر نجومی بگیر می نامیدند حقوقشان از یک دربان اروپایی کمتر بود که ماهی 30 میلیون تومان حقوق می گیرد مشگل از یک ملت تنبل و بی خاصیت است که هنر خلق ثروت ندارند اما همه چیز هم می خواهند خدا وکیلی مردم المان هم انتظارات رفاهی مردم ما را با اقتصادی 10 برابر ما ندارند.این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد.
بهترین کار اینست که بجای افزایش حقوق کارمندان بیایند و. حقوق کسانی را که این قانونها را وضع میکنند را کاهش دهند تا بفهمند که یک کارمند چگونه زندگی میکند...
باز هم بحث افزایش حقوق کارمندان شروع شد؟ بی خیال بابا... آخر سر 400 تومان به حقوق های پایین و 2 الی 3 میلیون به حقوق های با رقم بالا تعلق میگیره که عدالت برقرار بشه!!!
.... خیلی از کارمندان سالهاست شرمنده زن و بچه هایشان هستند ...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مگر کسی مجبورشان کرده کارمند بشوند بروند هنری یاد بگیرند و کار بهتری بکنند؟
تجربه سی سال گذشته برای من :

هر وقت افزایش حقوق را شنیدید منتظر چند برابر شدن قیمت ها و تورم شدید و گرانی باشید
افزایش حقوق ها از تاکتیک های دولتها و نوعی پیش دستی برای نادیده گرفتن انتقادها و اعتراض ها است

متاسفانه باید بگم از افزایش حقوق خوشحال نشید چون باید چند برابرش رو برگردونید و این افزایشهای کذایی حقوق هیچ نشانه ی خوبی از اقتصاد کمر شکسته ایران ندارد .
واقعا جاي تاسف داره همه چيز سه برابر شده با ده درصد چيو ميخواهيد ثابت كنيد ..؟ !!!!
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟... احتمالاخیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم وشوک بزرگ ارزی سال97 به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! ...
چند روز پیش ترامپ ادعا کرده بود با لغو برجام اقتصاد ایران حدود ۲۵٪ کوچکتر شده
پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان برای ۱۴۰۰
پیش‌بینی افزایش 200 درصدی حقوق مدیران برای ۱۴۰۰
پیش‌بینی افزایش 400 درصدی حقوق ... برای ۱۴۰۰
ذهن مردم را به چه چیزهایی مشغول میکنند!
10 درصد حقوق کارمندان میشه 200 هزار تومان، 10 درصد حقوق مدیران میشه 2 میلیون تومان به بالا
امروز دوشنبه شاخص کل که چندهفته پیش به مرز ۳۳۰ هزارواحدنزدیک شده بود درادامه ریزش های سهمگین ۲۵۰۰۰ واحدی روزهای اخیر ۱۵۰۰ واحددیگر فروریخت و برای لحظاتی وارد کانال ۲۰۰ هزارواحدشد ولی بلافاصله پس ازورودبه این کانال روند نزولی را صعودی کردند!!! اگربه نمودارروند شاخص دقت کنیددمصنوعی وساختگی بودن ابن تغییر جهت بوضوح قابل مشاهده است
با سلام
مگر کارکنان دولت کار هم می کنند که حقوقشان اضافه هم شود
میشه دولت بگه از کجا این افزایش را تامین می کند .
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شاید دولت فقط حرف می زنه
ولی کارکنان کار می کنند داداش
دولتمردان گرامی گزارشها از زیردستان به دست شما می رسه و شما هم از روی اون گزارشها مملکت رو داری اداره می کنی ولی غافل از اینکه کف کوچه و بازار چه بر سر این مردم میاد... ولی این رو هم بدونید این روزها همه نرخها بالا و دست نیافتنی شده ولی نرخ بعضی چیزها هم خیلی پایین اومده... دستمریزاد
مگر رشد منفی نداریم . مگر اقتصاد کوچک و کوچک تر نمیشه . خوب باید این کارمند و کارگر حقوق بگیر رفاه زده هم بفهمند که اقتصاد کوچک شده . مستمری بگیر های مثل من هم که اصلا بیخیالش . اونا که اصلا نمیفهمند ، چون اگر میفهمیدند حالا مستمری بگیر نبودند .
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از روز نخست هم گفتیم که در نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بانک مرکزی برای بازار، نرخ تعیین نمی‌کند.
این صداقتتون منو کشته واقعا!
نه ،كارمندان دولت زير 8دقيقه در روز كار مي كنند من خودم كارمند با 28 سال سابقه هستم سال به سال بدليل گرفتن نيرو توسط دولت بخاطر مشكل بيكاري اقوام روساء از ساعت كار كم مي شود اينجانب بيش از دو سال است كه در يك اداره دولتي حتي يك امضاء هم نكرده ام بدليل اينكه كاري به من ارجاع نشده است به كليه مسئولين اداره هم هر 15 روز يك بار گزارش نمودم بي تفاوت بودند به سازمان باررسي گزارش نمودم بلافاصله پيام بايگاني شد ارسال نمودند در حاليكه در سال 73-76 شايد بيش از 4ساعت كار كرد مفيد داشتم شما هم بخوانيد و بي تفاوت باشيد .البته بايد در اداره از ساعت 7 ال 14.5 حضور داشته باشيم و ضمنا" همانند ساير مردم بايد زندگي كنيم و حقوق سه ميليوني در قبال 8 دقيقه كار،خيلي زياد است ولي در بازار 8ميليون هم كم ، حالا بنظر شما من كارمند چه بايد بكنم ؟ ضمنا" مسئولين با همين راندمان 8دقيقه بيش از 9ميليون و اقوام تازه بكاره گرفته بيش از 6 ميليون دريافتي دارند. بله استخدام نمي شوند بصورت شركت خصولتي مشغولند.
تمام پول نفت ما به حقوق کارمندها داه میشه بقیه ام بر بمیرند
اگردولت ماهم مثل دولتهای کشورهایپیشرفته عذرکارمندانی راکه کارنمیکنندویاباعث خرابترشدن کارهامیشوندودرواقع کارمندان زائد واضافی هستندبخواهدکه تعدادشان ازپنجاه درصدکارمندان اسما" شاغل بیشتراست چنان صرفه جوئی دربودجه میشودکه نیازی به پول نفت نیست واضافه آنرامیشودخرج خدمات اجتماعی کرد درموردبیکاری حاصل ازچنین اقدامی هم تگرانی نیست میروندکاردرستی یادمیگیرندخدمت بهتری هم بخودشان وهم بخانوده خودمیکنند،دولت مااکثراطرح هاخوبی برای تنبل پروری دارندومجلس ماهم به آن کمک میکنددرهرحال بایدحقوق بکسی دادکه کارمیکندونه وقت میکُشدحتی ازنظرشرعی هم درست نیست.
بارک‌الله! نه بارک‌الله! تشکر فراوان از مسئولین داریم!
دولت حقوق سال گذشته،راهنوزنتوانست اجرایی کندحرف۱۴۰۰رانزند
۱۰۰ درصدم کمه!!
از حالا برای دوسال دیگه دادار دودور راه بیاندازید که برنج بشه کیلویی ۱۰۰ هزار تومن
کارمند دولت کار نمیکنه که !!!!
بیچاره کارمندان دولت - تورم 300 درصد و لی افزایش حقوق 10 درصد واقعا متاسفم
چرا بازار ارز تکان نمی خورد :
بانک مرکزی نمی تواند اجازه دهد هر کالایی وارد کشور شود.
این جواب آقای همتی رمز همه ثبات نرخ ارز است . ما که سال ها وارد کننده اقلام صنعتی به ایران بوده ایم در 2 سال گذشته تنها نزدیک 50.000 یورو توانستیم ثبت سفارش کنیم . خوب واضح است که درخواست ارز کم نشده بلکه بانک مرکزی مجوز خرید کالا را صادر نمی کند . نتیجه: بیکار شدن قشر وسیعی از بازاریان ، شرکت ها و فروشندگان، فورواردر ها ، ترخیصکاران و ... که بصورت مستقیم و غیر مستقیم زندگیشان از طریق واردات کالا تامین میشد .

اگر این فشار و صرفه جویی ارزی به نفع مردم و برای مردم هزینه شود اشکالی ندارد ، افسوس که .....
علی برکت الله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر