بازدید 33606
هزار و هشتصد و دهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

چرا «فریدون» به مرخصی زودهنگام رفت؟/به کسی ربطی ندارد صداوسیما چه می‌کند/رانندگی رئیس جمهور تونس با خودروی ایرانی/نقل قول انتخاباتی جواد امام از رئیس دولت اصلاحات/واکنش چهره اصلاح طلب به پیشنهاد تاجیک و حجاریان

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: یک مافیای رسانه‌ای از منافع دلالان و رباخواران پشتیبانی می‌کند/دستگیری زم به روایت رسانه‌های اسرائیلی/هادی غفاری: با ۹ متر عمامه می‌گویند مسلمان نیستم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 20 October 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
چرا «فریدون» به مرخصی زودهنگام رفت؟

حسین فریدون که ۲۴ مهر برای تحمل محکومیت پنج ساله‌اش راهی زندان اوین شده بود، گویا ساعتی بعد، قبل از اینکه در زندان مستقر شود، به مرخصی رفت. در پیگیری‌ها مشخص شد، گویا به دلیل اینکه این متهم خود را به دادسرای مجری حکم معرفی کرده، روال عادی و مرسوم دادسرا انجام نشده است و وی توانسته به مرخصی برود. از آنجایی که فریدون برادر رئیس جمهوری بوده و فرد عادی نیست و با پای خودش به زندان رفته می‌تواند از تعطیلات پایان هفته استفاده کند و مصلحت اندیشی قضایی شامل حال این متهم شده است. /فارس
 
به کسی ربطی ندارد صداوسیما چه می‌کند

سرهنگ علیفر گفت: اشتباه‌ کردن که ایرادی ندارد. مگر آن‌ها که با من مشکل شخصی دارند، اشتباه نداشته‌اند؟ شما آدمی را می‌شناسید که اشتباه نکند؟ من که نباید به خاطر اشتباهاتم به برخی افراد خاص پاسخ بدهم. سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ای بزرگ هر جا نیاز باشد با من برخورد می‌کند. این‌که من مدتی محروم شدم و دوباره برگشتم، آیا به کسی ربطی دارد؟ مگر در یک خبرگزاری وقتی سردبیر با خبرنگار به مشکل می‌خورد، به کسی ربطی دارد؟ به دیگران هم ارتباطی ندارد که صداوسیما چه کاری انجام می‌دهد.

بدحجابان مردم گُم هستند نه قم

سید احمدخاتمی گفت: یکی از مسئولین می‌گفت، این‌ها اعتراف کردند، به آن‌ها پول می‌دهند، اطراف صفائیه ساعتی قدم بزنند تا حریم بشکنند، اما طلبه‌ها مواظب حریم‌شکنی باشند، نباید حریم‌ها شکسته شود. «مجتبی ذوالنور»، نماینده مردم قم در مجلس، درباره اظهارات آیت‌الله خاتمی گفت: قم مردم بسیار شریف، محجبه، متدین و انقلابی دارد البته که ممکن است، تعداد کمی آدم‌های مریض و مسأله‌دار در این شهر پیدا شود. /برنا

یک مافیای رسانه‌ای از منافع دلالان و رباخواران پشتیبانی می‌کند

فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه گفت: اگر در زمینه اندیشه‌ای درک بایسته‌ای نداشته باشیم، در معرض جریان‌سازی فکری ذی‌نفعان قرار خواهیم گرفت که تحت عنوان دادن آدرس غلط از آن یاد می‌شود و در این زمینه وضعیت فاجعه‌آمیزی داریم، چون یک مافیای رسانه‌ای به صورت بی‌پروا از منافع دلال‌ها و رباخواران پشتیبانی می‌کند و از قدرت بالایی نیز برخوردار است. مثلاً آن‌ها ادعا دارند در راستای مبارزه با فساد، باید اجازه عملکرد آزادانه به نیرو‌های بازار داد، اما نمی‌گویند منظورشان کدام بازار است؟ بازاری که در یک ساخت رانتی شکل گرفته و اساس آن بر عدم شفافیت است یا بازار رقابت کامل؟ چون این مافیای رسانه‌ای در این زمینه شفاف عمل نمی‌کند، هرگز بستر‌های شکل‌گیری بازار رقابت کامل را توضیح نمی‌دهد و نسبت بازار ایران با آن شرایط را نمی‌گویند و یا به تعبیری که داگلاس نورث، جوزف استیکر یا آمارتیاسن مطرح می‌کنند صدور فرمان بازارگرایی در ساخت توسعه‌نیافته اسم رمز برپاکردن مناسبات مافیایی و غارت فرودستان است.

دستگیری زم به روایت رسانه‌های اسرائیلی

به گزارش پایگاه عبری‌زبان نزوه‌نت (nzivnet) در گزارشی ادعا کرد سازمان اطلاعات عراق روح‌الله زم را به درخواست ایران دستگیر و تحویل تهران داده است. این پایگاه اطلاع‌رسانی به نقل از منابع عراقی ادعا کرد زم روز شنبه لحظاتی بعد از نشستن هواپیمایش در فرودگاه بغداد توسط مأموران سازمان اطلاعات عراق دستگیر و در چهارچوب توافق استرداد مجرمان که بین دو کشور به امضا رسیده تحویل مسئولان ایرانی شده است.
 
در ادامه این ادعا به نقل از یک سیاستمدار عراق آمده است: زم برای بیش از یک روز در بازداشت سازمان اطلاعات عراق بود و بعد از آن از راه زمینی به ایران منتقل شد. این سیاستمدار در رابطه با نحوه دستگیری هم گفت: هواپیمای حامل زم ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت بغداد در فرودگاه این شهر به زمین نشست، اما به زم اجازه پایین آمدن از آن داده نشد تا دستگیر و یک روز بعد تحویل مسئولین ایرانی شود. او تأکید کرد سازمان اطلاعات عراق اطلاع قبلی از حضور زم در عراق نداشت بلکه این اطلاعات روز پنج‌شنبه ۱۱ اکتبر در چهارچوب توافقنامه امضا شده بین دو کشور به دستشان رسید.
 
رانندگی رئیس جمهور تونس با خودروی ایرانی

به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شده که در آن رئیس جمهور تونس با خودروی ساخت ایران تردد می‌کند. قیس سعید رئیس جمهور کشور تونس با خودروی ساخت ایران که گویا سابقه تصادف هم دارد به محل کار خود می‌رود. شاهدان دیده اند که صبح امروز «سعید» با خودروی شخصی خود که پژو ۲۰۶ صندوقدار است، عازم کاخ ریاست جمهوری خود شد. هفته گذشته مردم تونس در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری تونس حاضر شدند و به دنبال آن قیس سعید را با احراز ۷۶ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کردند. وی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبلغ زیادی هزینه نکرد و در مدت زمان در نظر گرفته شده برای تبلیغات هم تلاش بسیاری از خود نشان نداد.
 
نقل قول انتخاباتی جواد امام از رئیس دولت اصلاحات

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خاتمی گفت، شرکت در انتخابات لزوما ارائه لیست نیست. «جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران درباره برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان و رایزنی با شورای نگهبان به برنا گفت: خاتمی عبارت صددرصدی را به هیچ عنوان بیان نکرده است. خاتمی گفت ما در انتخابات شرکت می‌کنیم، اما شرکت در انتخابات لزوما دادن لیست نیست؛ بنابراین در جا‌هایی می‌توانیم لیست ارائه دهیم که کاندیدا داشته باشیم. اگر قرار باشد کاندیدا‌های ما زیر تیغ استصواب قرار بگیرند و رد صلاحیت شوند و ما کاندیدایی نداشته باشیم، عملا ارائه لیست میسر نخواهد بود. او در پاسخ به این که آیا این گفته خاتمی به نوعی مشروط شدن حضور در انتخابات است، بیان کرد: خیر بدین معنا نیست. کاندیدا‌های ما حضور پیدا خواهند کرد و این بستگی به شرایط برگزار کنندگان در انتخابات دارد که تا چه میزانی، کاندیدا‌های اصلاح‌طلب را بخواهند تأیید صلاحیت کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره میانداری یک فرد از میان اصلاح‌طلبان برای رایزنی با شورای نگهبان مثل عارف، بیان کرد: به هر حال یکی از وظایف شورای عالی سیاستگذاری، تعامل با برگزارکنندگان انتخابات و شورای نگهبان و هیات‌های نظارتی است و یقینا این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. اگر شورای نگهبان این بستر را فراهم کند یقینا اصلاح‌طلبان از این رایزنی‌ها استقبال می‌کنند. گفت‌وگو و تعامل شعار اصلاح‌طلبان است و از آن فرار نمی‌کنند. ایرادی ندارد فردی مثل عارف باشد به هر حال این موضوع باید رسمیت داشته باشد و شورای نگهبان نیز این موضوع را که رابطی باشد، بپذیرد.
 
هادی غفاری: با ۹ متر عمامه می‌گویند مسلمان نیستم

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حداقل باید فتیله نظارت را پایین‌تر بکشیم؛ یعنی کسی را که فساد بَیِن دارد و روحیه دزدی و بی‌اخلاقی‌اش به تأیید چهار دستگاه قطعی برسد، رد صلاحیت کنند، نه اینکه بنده را با ۹ متر عمامه متهم به عدم التزام عملی به اسلام کنند. وای بر من و زن و بچه‌ام که بعد از ۴۰ سال امامت نماز مسجد و سالیان سال مبارزه من را بی‌دین معرفی می‌کنند و می‌گویند مسلمان نیستم؛ بنابراین باید سعی کنیم این قانون تغییر کند تا آدم‌های متملقی که برای تأیید شدن در انتخابات بعدی سازشکار می‌شوند نتوانند روی صندلی مجلس بنشینند. هادی غفاری در پایان سخنانش گفت: مجلس یکی از شاخصه‌های نظام اسلامی است و کسانی که اسباب حضور کوتوله‌ها را در مجلس فراهم می‌سازند خیانت بزرگی به انقلاب اسلامی می‌کنند. همچنین لازم به توضیح می‌دانم، نگاه تمامیت‌خواهی متعلق به عصر قجر هم نیست و به عصر حجر برمی‌گردد.
 
واکنش چهره اصلاح طلب به پیشنهاد تاجیک و حجاریان

عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره فاصله گرفتن اصلاحات از اصول و آرمان‌های اصلاح طلبی گفت: اصول اولیه اصلاحات همین تعبیری است که عرض کردم. یکی از رویکرد‌های مهم اصلاح طلبی این است که ما در فرایند پیشبرد نظریه اصلاحات باید نسبت به کسب قدرت حساسیت داشته باشیم تا با تکیه بر قدرت بتوانیم مطالبات مردم را پاسخ بدهیم. مگر ما می‌توانیم از قدرت فاصله بگیریم؟ و با اشاره به طرح نواصلاح طلبی از سوی افرادی مانند محمدرضا تاجیک و سعید حجاریان گفت: آنچه دوستان هم اشاره می‌کنند خارج از عرض بنده نیست، ما فاصله نگرفتیم. ما اگر بگوییم که آرمان‌های اصلاحات آرمان‌هایی صلب و تغییر ناپذیر است در واقع علیه نظریه خودمان سخن گفتیم. از این حیث است که ما هیچ فاصله‌ای از اصلاحات نگرفتیم. عطریانفر افزود: در سال ۸۸ اتفاقاتی رخ داد که به صورت کاملا مشخص و محسوس اصلاحات را تحت فشار و تزریقات سیاسی قرار داد و این امر دلالت بر این داشت که اصلاحات در امر سیاست‌های خارجی خود دقت‌های لازم را به خرج نداده بود برای همین ان شرایط سخت بوجود آمد چراکه همیشه رقبای سیاسی دوست دارند به شکل‌های مختلف رقیب اصلاح طلب خودشان را از زمین خارج کنند. وی گفت: ما باید هشیار باشیم و نگذاریم به دلیل غیر واقع بینانه و فاصله‌گیری از واقعیت سیاسی و با نوعی از رفتار‌های ایدئالیستی عرصه سیاست برای حضور ما تنگ شود، ما باید همواره و هر روز در مقام تبیین شرایط باشیم و به مقتضای شرایط هم تدبیر و تصمیم سیاسی داشته باشیم.
 
جدال کریمی قدوسی و آشنا بر سر ارتباط با روح الله زم

جواد کریمی قدوسی در یک رشته توئیت ادعایی را علیه حسام الدین آشنا در ماجرای آمدنیوز و روح الله زم مطرح کرد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: دستگیری‌های صورت گرفته در حوزه نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با آمدنیوز باید برای مردم روشن شود. کریمی قدوسی در توئیت دیگری هم نوشت: نقش حسام الدین آشنا، مسئول اتاق عملیات روانی دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه قرار گیرد. آشنا، اما در پاسخ گفت: چه بسا یکی هم بگوید؛ نقش جواد کریمی قدوسی مامور اتاق عملیات روانی ضد دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود.
 
واکنش واعظی به فیلم منتشره از اعترافات روح الله زم

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور: در گذشته هم اعلام کرده بودیم که فعالیت‌ها و عملیات برخی شبکه‌ها [فضای مجازی] کار اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی و رسانه‌ای نیست. این‌ها در زمین دشمن کار می‌کنند؛ مانند آمدنیوز. وی با تأکید بر اینکه امروز برای مردم ما حتی مردم دیگر کشور‌ها و مسئولان مشخص شد یک شبکه‌ای (آمدنیوز) در حال کار کردن برای سرویس‌های [جاسوسی]دشمن است خاطرنشان کرد: به همین دلیل من باید به عزیزانمان در سپاه تبریک بگویم که خیلی خوب عمل کرده و با یک برنامه بسیار پیچیده و سنجیده توانستند کسی را که به مردم خود خیانت کرده را به داخل کشور بیاورند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به فیلم منتشرشده از دستگیری و اعترافات اولیه روح‌الله زم تصریح کرد: دیدید که این فرد آن‌قدر به خودش مطمئن بود؛ زمانی که به ایران آمد هر آنچه روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، فروریخته و [از مردم و مجموعه نظام]عذرخواهی کرد. البته زمانی عذرخواهی کرد که عذرخواهی وی خیلی اثری ندارد.

سایت فدراسیون فوتبال بحرین هک شد

سایت رسمی فدراسیون فوتبال بحرین در پی توهین شماری از تماشاگران وابسته به رژیم آل حمد به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، از سوی هکر‌های ایرانی هک شد. هکر‌های ایرانی در سایت فدراسیون بحرین صدای سرود ملی کشورمان را گذاشتند. برخی تماشاگران منتسب به آل حمد سه شنبه گذشته در بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با بحرین در منامه، پیش از آغاز بازی و در هنگام پخش سرود ملی، به این موضوع بی احترام کردند که واکنش‌ها منفی زیادی را در پی داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷۲
ان خانم همکارش می گوید شب قبل از اعلام بازداشت توسط ایران با زم صحبت کرده ان وقت این رسانه می گوید یک روز در عراق بازداشت بوده خوب معلوم است این رسانه دارد دروغ می گوید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دوست عزیز اگر فرضیات را مطرح کنم تابناک درج نخواهد کرد.فقط باید سربسته گفت سناریوی قوی با بازیگرانی توانمند و دنیایی که سر کار رفته.احسنت بر نویسندگان این داستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
جناب سناریو قبلا ایران بازیگرانی را فرستاده ان طرف و بین انها چند دسته درست کرد و انها را برگردانده و رسما هم اعلام کرده ولی ایشون بازیگر ایران نبود
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد!
امیدوارم که شایعه باشه امیدوارم
درضمن همین مصلحت ها بود که در حق برادر روحانی و امثالهم اندیشیده میشه و سرانجام باعث میشه بزنن جاده خاکی
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
تا امثال نخاله هایی در این کشور که مدام میگن وای ما نمیتونیم وای ماروچه به تولید ماشین و هواپیما وای ما نفوذ در خاورمیانه میخوایم چیکار ماروچه به حزب الله و غره و حشدالشعبی و انصارالله وای عُمراً تا ابد بتونیم یه جنگنده بدردبخور بسازیم وای ما جهان سومی هستیم و خواهیم ماند وای ماروچه به مقابله با آمریکا وای فضا و ماهواره میخوایم چیکار وای شکم مونو سیر کنید توی اقیانوس اطلس و آرام چرا ناو جنگی می‌فرستیم اصلا مگه ما ناو جنگی میخوایم چیکار جنگده هامون جوشکاری شده ناو هامون با یه نسیم غرق شده اند و کُلاً مـــا هــــیـــچـــیــم و پــــوچ!
افرادی غرب پرست و بیگانه پرست و کاپیتولاسیون دوست و خودباخته و خودفروخته و در یک کلام تُــــــهـــی
باوجود اینها ایران به هیچ کجا نه میرسد و نه خواهد رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خان محمدعلی آقا
اقتصاد قوی یعنی اینکه
پول کشورت با ارزشه
به منابع انسانی اهمیت میدی
به فکر منافع ملی هستی نه جناح و حزب
ارزش ادمها به دانش و مهارتشونه
به فکر زنهای جامعه هستی
قانون خوب و به درد بخور تصویب میکنی

اقتدار داریروی خواسته بی ثمر اصرار نمیکنی

و در آخر هم
دارای نیروی نظامی قوی و پیشرفته هستی
علیفر واقعا حرف حساب زد ؟ ایا صدا و سیما تا به حال به کسی پاسخگو بوده ؟؟؟! چرا دارید حسادت میکنید یه نهاد مستقل و خودمختار داریم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
یعنی واقعا باید به این رسانه و فوتبال افتخار کرد!مجری مثل عادل رو میزارن کنار چهارتا مجری که باید ۱۰ سال پیش بازنشسته میشدن و پر از اشتباه گزارششون هنوز سر کار هستن !! واقعا این مملکته داریم
تازمانی که علم تولید خودرو را ندارید خودرو خودرو نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
جهت اطلاع شما علمش وجود دارد در کشور ولی امان از .....!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کشوری که در بعضی ماشین ها تا ۹۰ درصد در داخل قطعات ان را تولید می کند قطعا بدون علم ان داخلی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
همچین میگی علم تولید خودرو که انگار میگی علم تولید شاتل و فضاپیما. اینجا بحث علم نیست جیگر، اینجا بحث تولید باصرفه توی بازار رقابته
ناشناس
| Thailand |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
هموطنی که 90 درصد خودرو را داخلی می داند سندش حرف مسئولین است که آنها کارشان شعار است. البته 90 درصد شاید مربوط به کل فضای خودرو باشد. نه ارزش قطعات آن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تولید یک قطعه ، ماشین و یا حتی یک هواپیمای جنگنده در مقیاس آزمایشگاهی در کشور ما امکان پذیر ولی مهم اینه که بتونی این محصول رو بصورت انبوه و با قیمت رقابتی و استاندارد های جهانی به بازار عرضه کنی اینکه ما نمی تونیم حتی یک خط تولید صنعتی راه اندازی کنیم جای تأمل داره و تمام خطوط ما حتی خودروی ملی وابستگی به کشور های خارجی داره این مسئله نه تنها در ایران بله در کشور کره هم همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
علمش هست ولی نمیخوان پول تو مونتاژه خود پژو با این همه اختراع نتونست همچین سودی بکنه
یاد مخترع ماشین برقی میوفتم که از دست مسئولا اختراعشو انداخت تو سد کرج
یاد مخترع سوخت غیر فسیلی میفتم که خونه نشینش کردن و.....
فکر کنم یه چشن ملی بکیریم چون با گرفتن زم مشکلات کشور حل شده ؟؟! جناب علم الهدی از همه خوشحال ترند چرا که مسبب مشکلات را خدا به چنگ انداخت ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
شما هم به فرد دیگه ای غیر از علم الهدی نمیتونی گیر بدی کلا تابناک روزش روز نیست اگه خبری از علم الهدی درج نکنه. اینطور روزی شما هم جور میشه.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
امروز سخنی از یک روحانی که اسمش را نمیدانم در شبکه های اجتماعی دست بدست میشود که میگوید اگر در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت مردم حداکثری باشد ان کاندید مطلوب ما اصولگرایان محقق نخواهد شد و هر چه مشارکت مردم‌پایین تر باشد انتخبات مهندسی تر خواهد بود چون ما اصولگرایان با کمی مشوق ها به قشری خص از مردم به همان خواست دمکراسی حداقلی هم باشد خواهیم رسید و کاندید مد نظر ما به قدرت خواهد رسید . قضاوت سیاسی با خودتان . حاکمیت اقلیت بر اکثریت روش جوید و تعریف جدید از دمکراسی .
برای ما معمولیهاهم از این تشویقها هست؟
خدا کنه این شرایط شامل همه زندانیها بشه
پاسخ ها
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
اگه همه زندانی ها برادر رئیس جمهور و یا بابک و یا داداش شورای شهر و .... داشته باشند شامل می شود تو نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ابدا
آنچه از آمد نیوز مهم تر است " عماریون " است افرادی که بظاهر در نقش انقلابی ظاهر میشوند و در باطن دقیقا بر عکس عمل میکنند برای پیدا کردن ریشه نفوذ هر چه افراد اظهار انقلابی بودن بیشتر میکنند " تا جایی که از رهبر معظم هم انقلابی تر میشوند " بیشتر باید به آنان شک نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
چفواقعا اینها چقدر فتنه فتنه کردند و چقدر اصلاح طلبان را با همدستی کیهان کوبیدند؟
به این نوع مرخصی می گویند مرخصی منتهی به آزادی ، به هیچ محکومی چنین مرخصی نمی دهند فقط تبعیض هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تا 20 بهمن مرخصیه ؛ 20 بهمن میره داخل و 22 بهمن عفو ملوکانه میخوره و آزاد میشه !!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ای فریدون ...... عدالت... رشوه.... مردم...
حسام الدین آشنا از آنجایی که خودش سبقه اطلاعاتی و امنیتی دارد خوب میداند که دلواپسان با بصیرت ! و یا بی بصیرت ! هدف مناسبی برای سرویس‌های بیگانه اند! این یک موضوع اشکار وپذیرفته شده است که سطح دسترسی به اطلاعات سری ومهم فقط از اشخاص خاصی برمی آید .به هر حال باید منتظر اعترافات تلویزیونی باشیم ! چاره ای نیست! این هم از اثرات عدم نظارت رییس جمهور برحسن اجرای قانون اساسی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آقای دلواپیش صبغه درسته
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
۷:۴۰ قرصهاتو اول صبح بخور!سبقه به معنای سابقه داشتن! پیشینه داشتن و... است و صبغه به معنای رنگ است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
همه چیز دان! صبغه اینجا معنی ندارد. باید سابقه باشد که الفش افتاده. ؛
اقای غفاری درست میگوید. هرچند متراژ عمامه سنجش خوبی برای مسلمانی نیست، ولی نظارت استصوابی باید بتواند از ورود برخی نمایندگان به مجلس جلوگیری کند.نمایندگانی که از قدرت خود سو استفاده میکنند و مثلا روابط نامطلوب دارندو اقوام خود را بکار میگمارند،اگر توانسته جلوی ورود این قبیل نمایندگان را بگیرد فتبارک الله!!! و اگر نتوانسته بهتر است در ان تجدید نظر شود‌. شیوه های کنونی احراز صلاحیت که بر مبنای سرکشی در حریم خصوصی افراد است قابل قبول نیست و اگر تا در اتاق هر ۸۰ میلیون ایرانی شنود نصب کنیم تا احراز صلاحیت نماییم قاعدتا همه را میشود رد صلاحیت کرد!!!.مردم خود بهترین ناظرین هستند. نماینده ضعیف را انتخاب نخواهند کرد و البته قوه قضاییه مستقل و قدرتمند نیز به جرم افراد رسیدگی خواهد کرد و افراد داری جرم بین قاعدتا نباید امکان ورود به انتخابات داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ان بخشی که گفتید شورای نگهبان با رد صلاحیت و نطارت استصوابی از ورود نمایندگانی که فقط دنبال کسب قدرت هستند ؟ واقعا به حرفت اعتقاد داری ؟ افراد شورای نگهبان چند سال هست که در یک پست ثابت و دایم حضور دارند . شما در کدام کشور دمکراتیک پیدا کنید که افرادی دتیم در یک مسولیت و یا چند مسولیت متعدد داشته باشند
ناشناس
| Thailand |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
این آقا اگر خودش تایید بشود آن موقع قانون نظارت خیلی خوب است. هر کسی سنگ سینه خودش را می زند. ولی انتخاباتی سالم و آزاد است که حتی مخالفین هم بتوانند شرکت بکنند.
دم آشنا گرم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
وضعیت فعلی کشور بی شک نتیجه همین مشاوره های امنیتی آشنا و ناآشناها ست
زندان باید محل عبرت باشد . این هجمه که نشان داده می شود که با فساد مبارزه می شود درنهایت به نظر می رسد مجرمان به هتل می روند. این نوع زندان بازدارنده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
این اختلاف از زندان خودی و غیر خودی نشعت میگیرد ،به زندانیان کارگر و دانشجو توجه کنید!!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
پرچم آلمان ! نشأت درسته نه نشعت!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کارگران و وکلا و معلمین و زنان و دراویش و دانشجویان معترض و کارشناسان محیط زیست متهم به جاسوسی نیز با همین رویه در زندان هستند !؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
حداقل حسین فریدون به داخل زندان رفت و آمد مرخصی !!!؟؟
ولی مرتضوی حتی در لباس زندان هم دیده نشده است
و یک عکس هم از او نداریم و کسی هم در زندان او را ندیده است !!؟؟
پیشرفت بزرگی بوده است خدا را شکر
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مرتضی جون ممنون
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
فرق بین فریدون و مرتضوی را بخاطر بسپار!
فریدون آدم نکشته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
برادر زندان هم مثل دار دنیا محل گذر است و در این. بین خوبان در زندان هم مثل دنیا زود گلچین می شوند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جزای مفسداقتصادی در حکومت علی کجا و جزای مفسداقتصادی الان کجا؟
خدایا به حق امام زمانت به داد مردم برس
آیا می دانستید در سال 1979 بیشتر از 75 درصد مردم هند در فقر زندگی می کردند و الان در سال 2019 کمتر از25 درصد مردم هند فقیر هستند؟علت این جهش اقتصادی خیره کننده در کشوری با 1 میلیارد نفر جمعیت تنها یک چیز است مطبوعات آزاد.واحترام به صندوق رای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
و تعامل با دنیا نه تقابل با آن
مهدی
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
راستش دو بار در هند بوده ام با آمارت چندان موافق نیستم ولی آزادی و صندوق رای را میتوان پیشرفتی عظیم در هند دانست.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
حاکمیت انجا سکولار هست . بستگان من که فرزند ایشان انجا تحصیل میکند میگفت که در دهلی ند و دیگر شهرهای هندوستان همه ادیان حتی بی دین ها با فاصله کمی از همدیگر مهبد و کلیسا و مسجد و اتشکده دارند و کاری به دین هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مقام امروز هند مثل مقام 1979 ایرانه. اتفاقی نیافتاده فقط ما جاهامونو باهم عوض کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
هند از آغاز تشکیل کشورهم صندوق رای و انتخابات آزادی داشته. این پیشرفت نتیجه سیاست گذاری های جهانی است. هند وزنه متعادل کننده برای چین است. نمیشد او را به حال خودش رها کرد تا مطابق روشهای قبلی زندگی کنه. الان هم جمعیتش با چین برابره هم بمب اتم داره و هم صنایعی که تا 20 سال دیگه با چین برابری خواهد کرد.
مردم از مسئولین نظام و قوه قضائیه قاطعیت می خوان مسئول و غیر مسئول فقیر و غنی را بزارن کنار از آقای رئیسی کمال تشکر را داریم منتها یه دست صدا ندارد همه باید به آقای رئیسی کمک کنن تا همه ی مفسدین به سزای عملشان برسن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
منظورت این هست از غنی بگیرند به فقیر بدهند ؟ نمیخواهی تحقیق کمی که چرا باید فقیر وجود داشته باشد .از از بین بردن فقر چکار علمی وجود دارد . ؟ آیا اصلا فقر از بین خواهد رفت . ؟ حل شدنی هست ؟ اگر نیست چرا اینقدر هزینه سازی میشود .؟ دو بنگاه بزرگ اقتصادی بنیاد مستصعفین و ووو وو درامد شرکت مخابرات را میشود کل ایران را از فقر نجات داد .
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مبارزه با فساد انگار تمام شده دیگر خبری از آن دادگاهها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خیلی به آقای رییسی و اقداماتش امیدوار نباش. ممکنه بعدا از همه چی مایوس بشی و کلا ببری. این قوه قضاییه با تمام کادر قدیمی که زمانی بیخیال بودن حالا اگر آقای رییسی را هم بیخیال اوضاع نکنن باید تعجب کرد.
مگه معیار مسلمونی متراژ عمامست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بله جناب
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
نمی دونستی!!!
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ثروت و قدرت تقریبا ثابت است. اما خواهان آنها دارند اضافه می شوند پس باید دست عده ای از این ثروت و قدرت کوتاه شود تا برای تازه واردان هم برسد. !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
لطفاً بی خبران کامنت نگذارند !!!
قرار بود دست مفسدان از بازو قطع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
این قانون را دیگر نداشتیم!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دست بریدن مانع دزدی نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مثل اینکه مفسدان احساس خطر کرده اند . آن زمانی که دزدی میکردند به فکر قانون بودند؟
واقعا دولت روحانی یک دولت فوق امنیتی است
بنام خدا
کاش بچه های اطلاعات می توانستند قاتلین بالفطره گروهک مجاهدین خلق علی الخصوص سرکرده بیوه اش را تحویل ملت دهند.این همه جنایت علیه ملت کردند و بیخ گوشمان تو عراق بودند و در رفتن و الان دارن تو آمریکا برای ترامپ خوش رقصی و دجالی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جایش را میگیرند و در ثانی دردی از مارا درمان نمیکند.
آش همان آش و کاسه همان کاسه میماند
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
واقعا بیوه است
گفته میشود مدیران صدا و سیما شامل سه رییس (ضرغامی سرافراز عسکری) و مدیران اصلی همه بچه های یک کلاس دببرستانی قبل از انقلاب هستند یعنی همه آنها بچه های یکی دو محله تهران به حساب می آیند که هوای هم را دارند برای همین ما در صدا و سیما خراسان و اصفهان و فارس و تبریز را نمی بینیم فقط بچه ها و فرهنگ آن محل را میبینیم مثل قلعه نویی حمید استیلی و سریال ستایش...
با ابروی طرف بازی میشه بعد بهش مرخی میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
از کی تا حالا رشوه بگیرها و اختلاسگرا ها آبرودار شدند جناب روغنفکر
عجب ادعایی کرده این آقا؟؟؟؟
مصلحت اندیشی قضایی!!!!!!

می شه توضیح بدین در کجای قوانین کشور ما چنین واژه ای به کار رفته است؟ چطور این مصلحت اندیشی ها برای کارگران هفت تپه اجرا نمی شود اما همیشه شامل حال اختلاسگران کلان است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
در کشور ما رانت و پارتی بازی بکن . ولی سیاسی نباش . هنوز برات ثابت نشده . ؟ سیاسی نباش . الان هم اگر گوگل نبود همین‌مطلب شما جرم‌سیاسی دارد و شامل چند سال زندان هستی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
علناً میخوان ملت رو دق بدن ، همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تابناک: بنده بیسواد که نفهمیدم ، شما توضیح بده. ایشان به پنج سال محکوم قطعی شده ، چرا مینویسی متهم؟
اگر متهم هست ، چرا خود را به اوین معرفی کرده؟ اگر متهم هست پس معنی به مرخصی رفتن چیست؟ فرد غیر عادی بچه معناست؟ پس خوب هست همه اقازاده ها که افراد غیر معمولی هستند از این قانون استفاده کرده از فردا جیبهای خود و اقوامشان را پر کنند. مردم. ا چه فرض کرده اید؟ نترسید و پخش کنید، و الا دلیلی بر درستی این سوالات هست.
چاقو دسته خودش را نمیبرد.نفرات خودی هیچگاه در زندان نمیمانند.
رئيس جمهور جديد تونس سوار بر خودروى ايرانى ٢٠٦ صندوقدار به كاخ رياست جمهورى رفت
همه ما نيك ميدانيم پژو يك برند فرانسوى است كه در ايران مونتاژ ميشود كه بخش قابل توجهى از قطعات فنى و بدنه توسط كارگران و مهندسان ايرانى ساخته ميشود هر چند بايد اقرار كنيم صنعت خودروسازى ما نسبت ساير كشورها حتى تركيه عقب تر است ولى مهندسان ايرانى بايد تلاش مضاعف كنند تا سريعاً ارتقاء كيفى محصولات ايرانى صورت بگيرد تا شاهد رشد و شكوفايى صنعت كشورمان باشيم و روزى را شاهد باشيم كه اكثر رؤساى جمهور دنيا ماشين ايرانى سوار شوند آنگاه احساس افتخار و غرور ملى كنيم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
راه بهتر اینکه کلا تعطیل کنیم و خودرو وارد کنیم.مصرف بنزین میاد پایین و امار تصادفات و کشته ها هم.همچنین خرابی خودرو های خارجی کمتر و پول بابت قطعات مصرفی صرفه جویی میشه و از این محل پولی که بدست میاد بدیم کارگران خوردو سازی .هم اونا راضی هم ملت راضی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
راه حل واردات خود رو در درازمدت جالب نیست ولی تولید وابسته شرکتهای خارجی هم نشان داده هست که نتیجه خوب نبوده است حالدمی میماند راه چین که صنایع مادر و تکنیکی باید طبق روال علمی پیشرفت کند که آنهم به رقابت سالم و علم و رابطه با جهان دارد و سیاست خوب..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
با شما موافقم اما اینجا و بسیاری جاهای دیگه بحث اصلاح مدیریت كلان مطرحه وگرنه مهندس و متخصص كارامد داریم.
چیزی که شواهد نشون میده رئیس جمهور تونس دچار مازوخیسم حاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
خوب اومدی ولی شاید پولدار نیست کمی بهش وقت بدیم تا بنز صد گلوله تهیه کند!
ببین چقدر ارزون و خوبه که رئیس جمهور تونسم ماشین تولید ایرانی میخره برکلا
فقط نمیدونم بهش گفتن اون صندوق چقد اب خورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ولی مسوولان ما سوار بنز و ماشینهای خارجی میشوند حتی مدیران ایران خودرو و سایپا هم به ماشینهای تولید خودشان سوار نمیشوند
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
در تونس انتخاب واقعی مردم شکل گرفته است . پس معلوم شد که نطارت شورای نگهبان وقتی در تونس وجود ندارد مردم بهترین انتخاب را از طریق رای مستقیم و تشکل حزبی روانه قدرت میکنند و براحتی اگر تعهدات و برنامه های انتخاباتی را اجرا نکرد عزل میکنند . انسانیت همه جا وجود دارد .
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آن کشور نزدیک اروپا است شاید از دمکراسی واقعی یک کمی به آنها رسیده است.
بعنوان یک سفته باز تالار شیشه ای و کسی که خونه و ماشینشو فروخته تا باهاش روی سهام سرمایه گذاری کنه باید بگم هر چند حقوقیها با خریدهای روزانه بالای 2000 میلیارد تومن نمیذارن سهام بادکرده رو دست کسی بمونه و همه رو میخرن اما ما افرادسهام دیگه نوسانات فعلی راضیمون نمیکنه . دوست داریم اول صبح که می شینیم رو صندلی تالار شیشه ای انگار نشستیم رو صندلی موشک فضایی . یکدفعه با رشد سی میلیون واحدی شاخص شلیک بشیم به انتهای منظومه شمسی . اونو میگن فتح قله های تاریخی نه 10 هزار تا 10 هزار تا رشد روزانه . به امید خلاصه شدن کل اقتصاد در سفته بازی بورس و نابودی همیشگی بخش مسکن و بیکاری کل فعالانش برای اینکه فقط پولا تو بورس عزیز دل چرخ بخوره و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شرکتهایی که بدهی معوقه بانکی و زیان انباشته میلیاردی دارند و حتی حقوق کارگرانش هم نمی توانند بدهند قیمت سهامشان درصد زیادی بالا می رود این از عجایب نیست.
بارک الله . از کی تا حالا آقای هادی غفاری اصلاح طلب شده اند .‌ از عجایب روزگار است .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
طاهرا مرتب اصولگراها اصلاحطلب می شوند ،ولی معلوم نیست چه چیزی را می خواهند اصلاح کنند!!!؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بهرحال اصولگرایان از هر راهی وارد میشوند یکی هم فرو کردن امثال غفاری در این جریان اعتدال و اصلاحات هست . اصلا به خون و قیافه ایشان کجاش به اصلاحات میخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
از نشست و برخاست و جلسات متعدد با دوستان اصلاح طلب به این مرحله از بزرگی رسیده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
نه اینکه اصلاحات تخم دوزرده واسه ملت گذاشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ظاهرا شما از جریان چپ اول انقلاب که بعد ها اصلاح طلب شدند اطلاعی نداری ،بسیاری از سوپر روشنفکران اصلاح طلب رو پیشینه شون در ابتدای انقلاب قابل مطالعه و جالب هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
از قضا خیلی وقته. اکبر خوش کوش هم اصلاح طلبه.
خداهیچ کسی رادرایران کارگرنکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
ا گه بدونی پول حلال چه برکتی داره روزی ۱۰۰۰ مرتبه خدا رو
بابت این افتخارشکر میکنی
البته قبول دارم بانکها پولهای حلال راهم نجس کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
حقوق کارگران بتید اصلاح شود
پرویز
| Germany |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
ماکه ازپول کارگر ی برکتی ندیدیم
همیشه درفقروبدبختی بودیم وشرمنده خانواده
این حرفهابرای کتاب قصه هاست درواقعیت زندگی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
فعلا نود درصد یا کارگریم یا بیکار و بی پول.
فعال سیاسی !! اصلاح‌طلب گفت: خاتمی گفت، شرک....
1_ فعال سیاسی یا اعضای شبکه قدرت دیروز؟
2_ فعال سیاسی نباید در گذشته بازجو ویا عضو بخش های امنیتی ورانتی باشد عاری از اینکه بخش های سیاسی امنیتی هر کشوری باید باشند تا امنیت سیاسی برقرار باشد اما اغلب اعضای اصلی اصلاحات یا امنیتی بودند یا باز جو ویا مانع شنیده شدن صدای عیر خودشان می شدند به شهادت صد ها سند وادله ونمونه در تاریخ سیاسی ومطبوعاتی ایران .عیبی ندارد ولی چرا بیرون قدرت که رانده می شوند می شوند مدارا گر واصلاح گر و.... از تاجزاده گرفته تا بقیه مشارکتی ها که یا در قدرت بودند یا در بخش های سیاسی یک نهاد نظامی و..خب اینها چگونه با فعالیت خالص سیاسی مطبوعاتی جور می آید؟.حجاریان در وزارت اطلاعات و... باشد بعد مقاله نویس سیاسی فلان حزب وسازمان هم باشد و.. روزنامه هم بزند از همه چیز هم با خبر بشود اینها کجایش منطقی ست ؟ فعالیت تک تک این اصلاح طلبان با بودجه عمومی وبیت المال ونهاد های سیاسی بوده خودشان نویسنده وتحلیل گر وروزنامه نگار نبودند ونشدند؟ درست مثل مخملباف نویسنده. ایشون هر چه فیلم وکتاب سانسور شده بوده را می برده با بودجه بیت المال می دیده ومی خوانده وپول هم می گرفته. خب بلاخره هر کسی هم باشد می شود هنرمند ونویسنده حالا به سطح ایشان نه کمی پایینتر.آقایان اصلاح طلبان لطف بفرمایند صادقانه وقتی وارد گفتگو وتعامل می شوند برای مردمی که نه در قدرتند ونه در ثروت سوابق سانسور نشده یشان را یک بار بنویسند مردم بفهمند آن سوی گفتگو واصلاحات کی وبا چه سابقه ای نشسته است.حرف های بساری از سوابق این افراد هست که برخی مساوی با شاخ در اوردن روی سر هر مرغ مرده ای ست که وقتی می شنود اینها حتی مورد اعتراض کسی همچون امام ره هم می شوند از بس تندروی می کنند.تسویه های تند روانه حذف هر مخالفی ایجاد رانت کردن برای رفقایشان داشتن وامکان دسترسی به اطلاعاتی که جز اینها حق دیدنشان را نداشتند رانت های اقتصادی وتحصیلی گزینش ها رد صلاحیت های فله ای در استخدام ها و...تنها گوشه ای از سوابق این عزیزان مثلا اصلاح طلب ست .عیبی ندارد ایرادی نیست ولی چرا پنهانش می کنند ؟شتر سواری که دولا دولا نمی شود .این متن مگر عیبی دارد که نشرش نمی دهید؟درود
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
این متن صدر تا ذیل عیب دارد ! اول اینکه عقده گشایی است! دوم اینکه طولانی است!سوم اینکه توجیه سکوت در برابر وضعیت فعلی نیست!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
متن را خیلی طولانی نوشتی بهت منفی دادم .
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
البته چهارم و پنجم و ششم و... هم داره که مجال و حوصله اش نیست!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
دوست عزیز نقد شما به اصلاحطلبان وارد و به اصلاحات ناوارد است.شما جریان اصلاحات را متکی به افراد دانسته اید در حالی که این افرادند که متکی به این جریان بزرگ هستند!!!.جریانی که به درازای تاریخ قدمت دارد.در این جریان ادمها میایند و میروند و البته اصلاحطلبان فعلی هم خواهند رفت و پوست اندازی در این جریان ایجاد خواهد شد.هر کشوری که به جوانان خود اعتماد کرد پیش خواهد رفت و نیروهای مسن و محتاط تنها سرعت حرکت را کند خواهند کرد!!! این جریان بقدری پر قدرت و مستمر است که سخت ترین سنگهای خاره را ارام ارام تراش خواهد داد و راه خود را پیدا خواهد کرد.باشد!! گیریم انچه راجع به سوابق انها گفتید درست ولی دلیل بر این نیست که ما جریانی بزرگ که معتقد به انجام تغییرات و اصلاحات مطابق روز و متوازن با پیشرفت جامعه انسانی در جامعه است را با معدودی از افرادی که داخل ان بودند بسنجیم و قضاوت کنیم.موید باشید
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
برخی از مدعیان اصلاحات هم به خارج فرار کرده اند و در شبکه هایی که توسط عربستان و اسرائیل حمایت مالی می شوند اظهار فضل می کنند. به نظر من اگر به این گروه مجال دهیم ایران را دو دستی تحویل غرب می دهند و ایران را تبدیل به لیبی می کنند.
کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
گیرم که چنین باشد، نکته اصلی این است که افراد باهوش و منصف به اشتباهات جایی که در آن هستند پی می برند و همین هم باعث جدایی آنها از آن می شود وگرنه که مثل بقیه همانجا می ماندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اصلاحات آبکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
منفی دادم زیرا این موارد شامل هر دو طیف قدرت می شود.
مصلحت اندیشی قضایی؟؟
تعطیلات آخر هفته؟؟؟ هفته کلا ۷ روزه ۲ روزشو ایشون میان تعطیلات؟ ؟؟
پس رسما ۴ سال زندانیشونه که ۱ سالو ۳ ماهشو بگذرونه میتونه تقاضای بخشش کنه کلا بیاد بیرون....
دوستی داشتیم درآلمان زندگی میکرد.یکبار که به ایران آمده بود با خودشون یک مجله آورده بودند که عکس آقایی پشت اون چاپ شده بود و به آلمانی هم جمله ای زیر آن نوشته بودند. من بدلیل عدم آشنایی با زبان آلمانی از ایشون خواستم درباره آن عکس و نوشته روی جلد مجله برایم توضیح بدهند. ایشون گفتند که پشت مجله از قول این آقا نوشته: " من برادر صدراعظم هستم ای کاش نبودم". !!! کنجکاوی من بیشتر شد گفتم چرا چنین حرفی زده؟؟ !! ایشون گفتند که این آقا برادر آقای گرلد هارلد شرودر صدراعظم وقت آلمان؛ هستند اما بیکار هستند و مانند بقیه بیکاران درآلمان فقط یک حقوق ببکاری میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مثل اینکه نمی دانی کجا زندگی می کنی خاورمیانه همیشه به این وضع خواهد موند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
وقتی روحانی بعد از انتخابات گفته بود اقتصاد را خصوصی واقعی کنید و چند گروه باید از اقتصاد خارج شوند همین موترد بود
بنظر بنده به عنوان استاد تمام دانشگاه و تهلیلگر مساعل منطقه اینکه رعیس جمهور یک کشور پیشرفته با خودروی ساخت کشور داخل ما رانندگی دارد یک دستاورد بزرگ از دستنکاران خودرو و همدستانِ همیشه دستبکار است که نباید دستی دستی از آن گذشت.
دست حق بهمراتون. و در مورد قم و بدحجابان قم بنده دستور دادم همه این عزیزان بدحجاب را جمع آوری کنند و ضمن نصیحت محترمانه اعدامشان کنند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
نمیگفتی خودمون میفهمیدیم استاد تمامی!!!!!از غلط املاییهات معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
تهلیلگر - رعیس - مساعل

این دیگه چه زبونیه ؟

البته من فارس نیستم ، ولی این زبون رو اینطوری بدبخت نکنید .
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
استاد رعیس و مساعل غلط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مرسی نعمت .طنزت بدل میشینه .اگرچه متاسفانه عده ای از خوانندگان تابناک هنوز متوجه طنزگوییت نشده اند.
از اولش هم معلوم بود فریدون زندان برو نیست
چه خوب همه هوای هم رو دارن
بیچاره ماها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
فریدون میگوید از جناح مقابل هم باید در همبند و هم‌سلولی من باشد ولا غیر
هه. بحرین!
گام چهارم تعهدات هسته ای ... در گام چهارم هسته ای چه تعهداتی قرار هست کاسته شود . مگر در قرار داد برجام قرار بر داشتن و امتیاز غنی سازی صلح امیز اتم نبود ؟مگر کشورهای غربی جلوی غنی سازی را گرفتند ؟ اگر روند کاهش تعهدات ادامه پیدا کند آخرش به کجا خوا۶د رسید . جز این هست که به بمب اتم برسد در صورتی همبمب اتم حرام اعلام شده و هم در دکترین ایران تعریف نشده است . دولت فعلی امریکایی هم که باج نمیدهد . جز این هست که با کاهش های متعدد کاملا از برجام خارج میشویم و تحریم های فلج کننده دیگر کشورها بر ایران ببشتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
مهم این است که اقتدار نشان بدهیم!!!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
گام چهارم باید محکمتر برداشته شود تا دلباختگان به غرب بیشتر در آتش خشم بسوزند.
احمد خاتمی . ..عده ای از زنان در شهرها دانسته از افرادی حقوق میگیرند که دانسته در خیابانها با بی حجابی قدم بزنند تا حریم بشکنند . سوال . ؟ آیا باید باور کنم که در باب حجاب چنین اتفاقاتی افتاده است . ؟ در ایران وقتی برای لباس مردم قانون وضع میکنید در صورتی به مردم نمیگویید که شرع دستور داده دین دستور داده . نباید بگویید حجاب قانون هست باید بصراحت بگویید شرع اجبار میکند که باید دست و صورت زنان پوشیده باشد . فعلا که زنان ایرانی از خیلی از زنان خاورمیانه از نظر پوشش بهتر هستند .
مگر دین به عمامه و ریش و تسبیح است آقای غفاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
فعلا اینچنین هست
قدرت طلبی اصلاح طلبان کار دست آنها داده و می دهد. آنها باید درک کنند که عرصه کنونی کشور، عرصه اصلاح طلبی نیست و آنها فقط می توانند با نیروهای میانه رو خود در عرصه سیاست حضور داشته باشند. حضور اصلاح طلبان در این عرصه فقط وجهه آنها را مخدوش می کند و آنها عملا تغییری در اوضاع نمی توانند ایجاد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
منظورش این بود که اول باید با چانه زنی با نهادهای قدرت و شورای نگهبان و با فشار مردم و مطالبه گری مردم اول به قدرت رسید و بدون قدرت نمیشود مطالبه مدنی را از حاکمیت خواست . پس درجه اول کسب قدرت از طریق مردم و دوم چانه زنی هست . در صورتی در ممالک دمکراسی وقتی مردم به مطالباتی رای دادند دیگر چانه زنی و ریش سفیدی معنی ندارد . خواست مردم در پای صندوق در اولین روز تشکیل دولت و مجلس اجرا میشود .
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
خطاب به کاربر پرچم فرانسه. دمکراسی در غرب سرابی بیش نیست. به جای یقهدرانی برای دمکراسی در فرانسه به من بگو چرا جلیقه زردها در فرانسه دمکرات به این صورت سرکوب شدند؟ چرا تظاهرکنندگان در بارسلون چنین سرکوب می شوند؟ دمکراسی در غرب یک دروغ قشنگ است. همین.
توییت کریمی قدوسی در باره حسام الدین اشنا و رییس دفتر رییس جمهور واعظی ..... یعنی براحتی میشود در حبس از زم اعتراف گرفت و در اعتراف به اصلاح طلبان را براحتی تهمت ارتباط زده شود . هشدارها را مطهری چند روز پیش داده بود اما انگار کسی گوش شنوایی ندارد . مثل اعترافات زییست محیطی و ترور دانشمندان هسته ای نشود
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
فعلا دارن روی این موضوع کار میکنن!! ومیخوان افکار عمومی را بسنجند!
اگه به مرخصی نمی رفت جای تعجب داشت
تازه داشتیم امیدوار می شدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
امید عاشقان بی یار ماند
امید نانوا بی نان !!؟؟؟
حکم زندان برای امثال فریدون جز ریشخند زدن به ۸۰ میلیون ایرانی نیست
این طور که معلومه با دستگیری ی زم قراره دست خیلی از جاسوسهارو بشه
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
کی میدونه ،ظاهرا زندان خودی ها هتل ۵ ستاره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
حتما همینطوره می بینی که از همین الان دارند فرار رو به جلو می کنند
افلاطون: انسان؛ حیوان سیاسی است.
چه جالب زندان رفتن ازمابهترون مثل سفردوراروپاست
جواد امام ...اگر قرار باشد شورای نگهبان منتخبین و نمایندگان با روبکرد اصلاح طلبی را رد صلاحیت کند مجبور هستیم لیست را معرفی نکنیم .سوال ؟ یعنی هنوز شورای نگهبان حزب اصلاح طلبی را برسمیت نشناخته است .؟ یعنی حتی اگر ۸۰ درصد مردم به این حزب رای بدهند باز هم حاضر نمیشوند مطالبه مردم که در اصلاح طلبان نمود پیدا کرده قبول کند ؟ پس الان تکلیف مردم را مشخص کنند . رای اوردن اصلاحات خواست مردم بود
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
کی را به نام اصلاحطلب باید تعریف کرد اولین مسئله است ،تا انجایکه من میبینم اصلاحطلبان با در حصر و یا ممنوع التصویر و صحبتند و عده‌ای از انها مشغول بین زندان و خانه رفتن هستند!
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
اصلاحطلبها چندین بار رای آوردند چه ..ی کردند؟ خواب این را ببینی که مردم این دفعه فریب بخورند. بازی تمام شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آقای پرچم بیگانه مردم 6 سال است همچون 30 سال قبل از آن از برکات اصلاحات و افتضاحات آن بهره مند شده اند لطفا از خوشی بیش از حد ما را خفه نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
حتی اگر ۹۹ درصد مردم هم خواستار یک شخص یا گروه باشند
باز هم باید دید نظر با نظر آنها یکی است یا نه
البته شورای نگهبان مجری دستورات از بالا است و کاری ندارد
که مردم اکثرا چه میخواهند !!!؟
اقای تابناک فونت پاسخ ها ربز است درشترش کنید.با عینک هم نمیتوان خواند
بعضی عملکردها در جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل دفاع نیست ، از جمله رانت مرخصی برای برادر از زندان اونم بعد از چهار روز
علیفر برود در خانه اش بنشیند با کسی هم کاری نداشته باشد دیگران هم با ایشان کاری نخواهند داشت
اینجا ایران است ..واقعا .........یا ...
رانندگی رئیس جمهور تونس با خودروی ایرانی

به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شده که در آن رئیس جمهور تونس با خودروی ساخت ایران تردد می‌کند. قیس سعید رئیس جمهور کشور تونس با خودروی ساخت ایران که گویا سابقه تصادف هم دارد به محل کار خود می‌رود. شاهدان دیده اند که صبح امروز «سعید» با خودروی شخصی خود که پژو ۲۰۶ صندوقدار است، عازم کاخ ریاست جمهوری خود شد. هفته گذشته مردم تونس در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری تونس حاضر شدند و به دنبال آن قیس سعید را با احراز ۷۶ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب کردند. وی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبلغ زیادی هزینه نکرد و در مدت زمان در نظر گرفته شده برای تبلیغات هم تلاش بسیاری از خود نشان نداد. قابل توجه حسن روحانی تجمل گرا و..
قوه قضاییه باید جوابگوی مرخصی رفتن فریدون باشد . آیا تبعیض اتفاق افتاده ؟
آیا کسانی در زندان هستند که مرخصی حقشان است ولی رعایت نشده است ؟
و آیا زندانیانی هستند که مرخصی حقشان نیست ولی استفاده کرده اند؟
چرا «فریدون» به مرخصی زودهنگام رفت؟!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
آقا زود هنگام چیه ۴۸ ساعت تمام زندان بوده
اقای واعظی چرااقایانی که اموال مردم را غارت و چپاول میکنند کاری انجام نمیدهید. این که گناه بالاتر از زم است آیا این خیانت به ملت نیست . د
از کی پژو فرانسوی شده خودروی ایرانی بهتر نیست بگید خودرو مونتاژ ایرانی
چرا «فریدون» به مرخصی زودهنگام رفت؟ خب دادن که رفته. نمیدادن که نمیتونست بره. خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
شما باید از مفعول کار بپرسی. نه فاعل. یا ناظرین
مصلحت اندیشی قضایی دیگر چه صیغه ای است؟؟ کی این مغلطه ها و کلاه شرعی ها را برای خواص تمام میکنید؟
هادی غفاری ، اصلاح طلب !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
چرا هست. جوراب استارلایت را گرفت و بالا کشید کلا و از قبل آن شد اصلاح طلب. نمیشه.؟ به منهم اگر یک کارخانه بدن مجانی که خرج زن و بچه کنم انقدر از اصلاحات این شکلی خوشم میاد.! البته چون پول اونو از هضم رابع هم گذرونده قرار بود خانه ثابت پاسال مرحوم در خیابان گاندی را هم بدن بهش باقی عمر بهش بد نگذره.
ایکاش ما هم برادر رییس جمهور بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
هرگز ! ؛
مسلمان ناب کسی است که چون پیاده باشد، مرگ بر سواره گویو و چون سواره باشدف مرگ پیاده را خواهان باشد و مثال آن امثال هادی غفاری را گویند. انشاءالله .
یاد هادی غفاری نماینئه دور اول مجلس افتادم!!! که در مجلس اول افرادی مانند معین فر و بازرگان و ... در صحن مجلس کتک!!!! می زد .
بنظر میرسد پرچم مبارزه با فساد را پایین آوردند دیگر از آن دادگاهها خبری نیست
بالاخره فریدون به مرخصی رفت یا نرفت؟؟؟؟؟
حسین فریدون که ۲۴ مهر برای تحمل محکومیت پنج ساله‌اش راهی زندان اوین شده بود، گویا ساعتی بعد، قبل از اینکه در زندان مستقر شود، به مرخصی رفت.
این دقیقا یعنی چه؟ می ترسد جناب برادر اعلام جنگ کند؟!!!!
خدایا فرج امام زمان علیه السلام را برسان!!
آقای رییسی نکند شعله این عدالت گستری را پایین بکشی. نکند عدالت را فدای مصلحت کنی که هیج مصلحتی برای حکومت واجب تر از بسط عدالت نیست. ظلم بس است.،!
حاج آقای رئیسی چه زود مردمو ناامید کردید؟ خب سید عزیز از اول این همه وعده و وعید به مردم نمیدادید. البته از شما حمایت واقعی هم نشد و نمیشود.
بله دیگه فریدون برادر رئیس جمهوره!
فقط دم هکرهای ایرانی گرم که سایت فدراسیون شهرستان بحرین ایران رو هک کردن ویک بند سرود جمهوری اسلامی ایران رو پخش میکنه..اونا که نخبه ای ندارن تا بگردن یک نخبه پیدا کنن بلیط بگیرن بیارنش بحرین کارارو انجام بده انقدر سرود ایران پخش شده که بازیکنان بحرین تو مسابقه بعدیشون اشتباهی سرود ایران رو میخونن...عزیزان بخاطر توهین عربها به خلیج فارس ما که میگن خلیج عربی ما با دوستانمون داریم فعالیت میکنیم که از این به بعد به امارات بحرین ابوظبی همگیشون بگیم شهرستان امارات ایران،،شهرستان بحرین ایران،شهرستان ابوظبی ایران،،،وای خدا نمیدونید این وهابی های این کشورها از وقتی که میریم توگروه هاشون اینو میگیم چه اتیشی گرفتن وما بهشون گوشزد میکنیم تاوقتی بی احترامی کنید ونگید خلیج فارس کشوراتون رو چون اندازه روستاهای ایران هستند منت سرتون میذاریم میگیم شهرستان ایران ماهستن چون هرسه تا به اصطلاح کشورتون رو باهم جمع کنید اندازه کرج ایران هم نمیشه...به طرح شهرستان های عربی ایران بپیوندید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی