بازدید 6012

سقوط ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بی اعتنایی صندوق توسعه به تالار حافظ/ حقوقی‌های که خود را نه صاحبخانه بلکه مهمان می‌دانند

شاخص کل بورس تهران امروز با عقبگرد ۸۲۴۹ واحدی، رقم ۳۰۱ هزار و ۳۹۱ واحدی عقب نشینی کرد موضوعی که نگرانی‌ها در خصوص ریزش بیشتر دماسنج بازار سرمایه و از دست دادن کانال ۳۰۰ هزار واحدی را بیشتر کرده و در این بین رفتار صندوق توسعه بازار و برخی حقوقی‌ها به عروسی می‌ماند که به خانه مادر شوهر رفته و بلند شدن و کمک کردن به خانواده شوهر را دون شان خود می‌داند.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 20 October 2019
سقوط ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس/ بی اعتنایی صندوق توسعه به تالار حافظ/ حقوقی‌های که خود را نه صاحبخانه بلکه مهمان می‌دانند
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و هشتم مهرماه ۹۸)، با کاهش ۸۲۴۹ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۳۰۱ هزار و ۳۹۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۵ واحدی به رقم ۳ هزار و ۷۳۲ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۲۱۷ واحدی معادل ۲.۶۶ درصد به رقم ۸۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۵۵۴ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد، عدد ۸۲ هزار و ۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۰۹ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۹۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۴۸۷ واحد کاهش معادل ۲.۹۷ درصد را رقم زد و به سطح ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۲۹۱ واحد کاهش معادل ۲.۸۰ درصد به رقم ۲۱۸ هزار و ۸۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۴۵۱ واحد کاهش معادل ۲.۴۵ درصد همراه بود و عدد ۶۱۳ هزار و ۹۴۸ واحد را به نمایش گذاشت.
ارزش معاملات بورس تهران نیز روند نزولی داشته و با ثبت رقم ۱۰۱۲.۲ میلیارد تومانی ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۰ برگه سهم طی ۲۱۶ هزار و ۵۲۶ نوبت معاملاتی بود.
 
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، از نظر بنیادی احتمال رکود اقتصاد جهان در آینده نزدیک متاثر از جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین بالا رفته گرچه امید‌ها به حصول توافقی بین این دو از افت بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرده است. کاهش قیمت جهانی نفت دیگر موضوعی است که به ترس در بازار‌ها دامن زده و شاید دلیل فروش سهام مرتبط با کامودیتی‌ها در کنار سهامی که بیش از ارزش ذاتی قبلا معامله می‌شدند، همین مطلب باشد.

تاثیر گذارترین‌ها

نماد بانک ملت (وبملت) با ۳۷۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۵ واحد، سرمایه گذاری نفت، گاز و تامین (تاپیکو) با ۳۰۵ واحد، گسترش نفت و پاز پارسیان (پارسان) با ۳۰۴ واحد، گل گهر (کگل) با ۲۸۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۷۶ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۷۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس تهران داشتند.

در مقابل نماد پارس سویچ (بسویج) با ۲۴ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۲۲ واحد، بیمه آسیا (آسیا) با ۱۲ واحد، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا) با ۸ و کشت و صنعت چین چین (غچین) با ۸ واحد تاثیر اندک فزاینده‌ای بر شاخص بورس داشتند.

رفت و آمد‌ها

در داد و ستد‌های امروز بورس تهران نماد شرکت‌های گروه دارویی برکت (برکت)، پارس سویچ (بسویچ) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، مجتمع کشت و صنعت چین چین (غچین) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و حق تقدم شرکت عمران و توسعه فارس (ثفارسح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، سرمایه‌گذاری‌بهمن (وبهمن ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران (ختراکح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی، حفاری شمال (حفاری) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ایران ترانسفو (بترانس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. بازگشایی شد.

نماد معاملاتی شرکت گلوکوزان (غگل ۱)، توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد ۱)، لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر ۱)، کارخانجات قند قزوین (قزوین ۱)، صنعتی بهشهر (غبشهر ۱)، سرما آفرین (لسرما ۱)، داروسازی کوثر (دکوثر ۱)، پگاه‌آذربایجان‌غربی (غشاذر ۱)، قطعات اتومبیل ایران (ختوقا ۱)، مهرکام‌پارس (خمهر ۱)، سبحان دارو (دسبحان ۱)، نوش‌مازندران (غنوش ۱)، بیمه دانا (دانا ۱)، کاشی سعدی (کسعدی ۱)، لعابیران (شلعاب ۱)، گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی (تکشا ۱)، قند لرستان (قلرست ۱)، جام‌دارو (فجام ۱)، ایران‌دارو (دیران ۱)، شیمی داروئی داروپخش (دشیمی ۱)، تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه ۱)، تولیدی چدن سازان (چدن ۱)، کاشی پارس (کپارس ۱)، تایدواترخاورمیانه (حتاید ۱)، شهد (قشهد ۱)، تولیدمواداولیه‌داروپخش (دتماد ۱)، سیمان دورود (سدور ۱)، سیمان‌ارومیه (ساروم ۱)،  سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند

همچنین نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت‌های سیمان فارس نو (سفانوح)، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
بورس ایران هیچ تاثیر مثبتی از دنیای بیرون نمی گیرد، در داخل هم آقایان سهام خود را در اوج رد کرده اند و حالا آنقدر خار مکنند تا بتوانند در کف همه را جمع کنند و دوباره بازی را از اول شروع میکنند
از منظر تکنیکال این ریزش منطقی و کاملا قابل پیش بینی بود . تمام اندیکاتور ها در اشباع خرید بودند . شواهد برگشتی قوی نیز دیده شده بود . حرفه ای ها به موقع فروختند و سود بردند .طبیعیه که دوباره با دیدن شواهد برگشتی در کف میخرند و تشکیل صف میدهند و جو میدهند . بعد دولت اعلام میکند که نقدینگی رو کنترل کرده است! به چه قیمتی به قیمت به روز سیاه نشاندن سرمایه گذاران خورد که حاصل یک عمر پس انداز خود رو ریختند توی بورس... ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
شماها نیستید که به اسم موشک ها گیر می دید که چرا ایرانی نیستند ولی به جاش تکنیکال و ایندیگیتور می پرونید وسط؟ بابا ته علم و دانش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
همش عددسازیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
جمع کنیداین بازی تکنیکال مکنیکال رو
دولت در حال به رکود کشاندن بورس و بلوک دارایی مردم برای کنترل نقدینگی است
بیچاره بورس شاخص کل تا مرز۳۳۰ هزارواحدهم رفته بود دوباره برگشت به کانال ۲۰۰ هزارواحد
رشد بی وقفه هرروز ۷-۸ هزارواحدی بورس مبنای منطقی نداشت وصرفاحاصل عددسازی بود یه عده معدود بارانت اطلاعاتی سودهای میلیاردی بردند اکثریت سهامدارن به خاک سیاه نشستند !
همه پسنداز م رفت به باد حداقل یک آشنامون خونه اش را فروخت بدبخت شد یادمه یک هفته قبل تو اخبار 10:30 کارشناسان اقتصادی وخودمجری گفت بورس بهترین گزینه وسود 70درصدی از اول سال داده مردم حتما سرمایه گذاری کنند. آخه چرا کارشناسان الکی میارید.... بگذیریم از تمام سهام داران خواهشمندیم حداقل فروشنده سهام خود با ضرر نباشن تا این وضع به ثبات برسه . اگه مردم اعتمادشان را به بازار سرمایه از دست بدهن میروند به سمت دلار وطلا و غیره دوباره تورم وگرانی رکود میشه لطفا تابناک جون جان جدت چاپش کن دارم بدبخت میشم .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
آخه آدم عاقل خونه را میفروشه میزاره تو بورس ؟ بورس پول اضافه میخواد در ضمن رشد هم حدی داره تا کجا آخه میرفت
اگر وضعیت بورس ورونقش درست نشود در آینده فاجعه به بار خواهد آمد با افزایش نقدینگی وحرکتش به سمتی الان طلا وسکه این ضمینه جذب را دارند تاقبل از دیر شدن درستش کنید تو بورس باعث رونق میشه سرمایه ها وتاثیری بر کالا ها نداره اما دردلار وسکه جو روانی ایجاد میکنه وباعث تورم خواهد شد لطفا نمادها را برای دوهفته ببندیدتا وضع بازار سرمایه پایدار بشود.اگه این کار نشود معلومه دستایی در کاره چرا اقتصاد دانان همه خاموشن وچیزی نمیگن چرا دارو در بازار گران وافزایش چند برابری شده اما سهامش منفی است .......به داد برسید
می توانستند مانع از ایجاد صف های فروش شوند. نه اینکه با ایجاد صف های فروش و عرضه سنگین در قیمت های بالا مردم رو به این حال روز بنشانند....
بیشتر بازندگان بورس چوب کم اطلاعی خود را می خورند مثلا شرکتی ورشکسته است اما صف خرید دارد یا شرکتی هیچ سودی به سهامدارانش نداده است اما صف خرید دارد و سهامش بالا می رود یا شرکتی همه سهامدارانش خصوصی هستند و سودی هم به دیگران نمی دهد فقط جو می دهند و گرانش می کنند و سهامداران کلانش در قیمت بالا بخشی از سهم خود را می فروشند و سود کلانی می کنند.اما بورس و بازار سرمایه جدای از اینها از مسایل سیاسی و اقتصادی کلان از تحریم ها و از خیلی چیزهای دیگر اثر می پذیرد بورس دماسنج وضعیت کشور است وقتی بورس به هم می ریزد یعنی همه چیز در کشور به هم ریخته است .
ترازنامه اکثر شرکت ها در بورس را نگاه کنید یا سود ندارند یا زیان ده هستند فقط در شگفتم که چطور بورس ایران شاخصش همینطور بالا رفت و حالا سرمایه صدها و هزاران نفر را بر باد داد.
سازمان بورس و انفاکتوس!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل